Kominek i podczerwień

Data: 2014-11-25 09:40:45
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 18:21:52 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
Mam taki dylemat:
Kominek (raczej mały) w pokoju ok 20mkw.Po rozpaleniu w niewielkiej odległości od szyby ok. 2-3m trudno jest przebywać z powodu bezpośrednio emitowanego ciepła.
Kiedyś w hucie zauważyłem chłopaków przy piecach w stosownych kapeluszach z, uwaga, woalkami z siatki miedzianej. Wytłumaczyli,że skutecznie odprowadza ciepło i pyski im się nie palą. Pomyślałem o czymś podobnym- "parawan "do kominków otwartych, który służy do zabezpieczania pokoju przed ew. odpryskami
Stąd pytanie, czy takie coś o oczkach np.4-5mm potrafi zaekranować człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę  samemu?
Ktoś testował podobne rozwiązania?

Spytaj chłopaków w hucie.

Data: 2014-11-25 19:40:56
Autor: Frez
Kominek i podczerwień
W dniu 2014-11-25 18:40, kogutek444@gmail.com pisze:

Spytaj chłopaków w hucie.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

Data: 2014-11-25 11:15:48
Autor: kogutek444
Kominek i podczerwień
W dniu wtorek, 25 listopada 2014 19:40:57 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
W dniu 2014-11-25 18:40, kogutek444@gmail.com pisze:

> Spytaj chłopaków w hucie.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

To w czym masz problem? Potrzebujesz potwierdzenie od osób które nigdy z czymś takim do czynienia nie miały? Kominek z 10kW i 20 metrów kwadratowych. Za dużo watów na metr kwadratowy i dlatego tak się dzieje. Z dawnych czasów został mi piec na drewno. Nazywa się Nordica. Sama nazwa sugeruje ze to wyrób dobrej jakości. Stoi w pokoju o pow 37m2. Ma 7KW mocy. Jak bym w nim napalił na cały gwizdek przy -20 na zewnątrz to by mi oczy wyschły jak bym był po przeciwnej stronie pokoju. Naucz się spalać trzy brykiety w 10 godzin a problem sam zniknie.

Kominek i podczerwień