Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu

Data: 2019-06-15 20:25:25
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
https://naszeblogi.pl/53606-komisja-ds-amber-gold-przyjela-ostateczna-wersje

Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu

1. Wczoraj sejmowa komisja śledcza ds. Amber Gold 6 głosami za (posłowie PiS i poseł Kukiz15) i 3 przeciw (posłowie Platformy, Nowoczesnej i PSL-u) przyjęła ostateczną wersję raportu ze swoich prac.

Mimo tego, że komisja przyjęła 4 poprawki z kilkunastu złożonych przez PSL-u Krzysztofa Paszyka, ten ostatni zdecydował, że będzie głosował przeciw raportowi i złoży zdanie odrębne podobnie jak posłowie Platformy i Nowoczesnej.

W posumowaniu raportu znalazło się między innym i stwierdzenie, ,,że powstanie i ekspansja Grupy Amber Gold były wynikiem słabości państwa, dysfunkcjonalnością organów stojących na straży praworządności i wymiaru sprawiedliwości, systemowych luk prawnych, bierności i pobłażliwości aparatu urzędniczego, a także braku stosowania przepisów prawa przez organy władzy publicznej".

Raport jest wręcz miażdżący dla wielu instytucji państwa, sądów, prokuratury, policji, służb specjalnych, aparatu skarbowego, a także takich wielu ministerstw w tym w szczególności ministerstwa finansów kierowanego przez Jana Vincenta Rostowskiego i resortu transportu, kierowanego przez Sławomira Nowaka.

Z raportu wynika także, że fałszywe informacje dla posłów w sprawie afery Amber Gold i OLT (spółka lotnicza), złożyli w Sejmie ówczesny minister w Kancelarii Premiera i koordynator służb Jacek Cichocki, a także Prokurator Generalny Andrzej Seremet.

Po dołączeniu zdań odrębnych zapowiedzianych przez 3 posłów opozycji, całość raportu zostanie przedstawiona na najbliższej plenarnej sesji Sejmu, ale nie będzie już głosowania całej izby na tym dokumentem.

2. Przypomnijmy, że już na początku działalności komisji ds. Amber Gold stało się jasne, że Marcin P. to klasyczny ,,słup", bo trudno sobie wyobrazić aby 28-letni człowiek ze średnim wykształceniem ekonomicznym mający na koncie 9 wyroków skazujących i przed rozpoczęciem działalności człowiek zupełnie bez grosza przy duszy, był w stanie poprowadzić firmę, która jak ustaliła komisja przez 2,5 roku, wykazała blisko 2 mld zł obrotów.

Marcin P. człowiek jak wspomniałem z 9 wyrokami (wszystkie w zawieszeniu między innymi za wyłudzenia w ramach spółki Multikasa, a także za wyłudzenia kredytów na podstawione osoby), nie powinien być przez ponad 3 lat być szefem spółki, która zgromadziła bez zezwolenia wkłady blisko19 tysięcy klientów przynajmniej na sumę ponad 850 mln zł, w sytuacji kiedy co najmniej klika instytucji państwowych wiedziało o jego kryminalnej przeszłości.

Tylko istnieniem parasola ochronnego, można tłumaczyć fakt, że gdańska prokuratura mimo doniesienia Krajowego Nadzoru Finansowego w 2009 roku, umorzyła postępowanie wobec Amber Gold, a po odwołaniu się do sądu przez KNF i uchyleniu tego umorzenia, zajęła się ponownie sprawą dopiero po upływie ponad 2 lat, oczywiście dalej nieskutecznie.

3. ,,Ciekawy" w raporcie jest także wątek działalności służb skarbowych podległych ministerstwu Jana Vincenta Rostowskiego.

Każdy kto prowadził nawet najmniejszych rozmiarów działalność gospodarczą doskonale wie, że po złożeniu pierwszej deklaracji skarbowej, właściwy dla tej działalności urząd skarbowy już bardzo upomina się o następne, a jeżeli działalność jest większych rozmiarów to szybko się nią interesuje właściwy Urząd Kontroli Skarbowej (tzw. policja skarbowa).

W przypadku Amber Gold mimo ogromnych rozmiarów działalności urząd skarbowy zainteresował się dopiero po blisko 3 latach tyle tylko, że rozpoczął kontrolę tej firmy w styczniu ostatniego roku jej działalności, a dokumenty do niej zabrał ze spółki w połowie sierpnia, kiedy to jej zarząd zapowiedział jej likwidację.

4. Przewodnicząca komisji Małgorzata Wasserman zwróciła uwagę, że Marcin P. do działalności lotniczej (OLT ) został w swoisty sposób przymuszony, cytując jego zeznania przed komisją ,,pytany co lub kto nakłonił go do przesłania milionów złotych na konto spółki lotniczej, odpowiedział, że polecenie przyszło z zewnątrz".

Przypomniała, że ówczesny szef resortu transportu Sławomir Nowak, mający bezpośredni nadzór nad Urzędem Lotnictwa Cywilnego (ULC), mógł w trybie natychmiastowym zakończyć działalność spółek OLT ale nie tylko tego nie zrobił, a Urząd przyznawał tym spółom koncesje, a nawet rozszerzał, mimo, że spółki te nie spełniały nawet elementarnych przesłanek prawnych, aby takie koncesje otrzymać.

Bez politycznego parasola to wszystko nie byłoby możliwe, skala nieprawidłowości we wszystkich instytucjach państwowych zajmujących się sprawami Amber Gold i OLT Express jest dosłownie porażająca, a państwo polskie pod rządami Tuska i Kopacz to jak diagnozował ówczesny minister spraw wewnętrznych Bartłomiej Sienkiewicz to niestety ,,....kamieni kupa".

Teraz czas aby raport przestudiowała także prokuratura i podjęła działania wobec ludzi, którzy w owym czasie kierowali instytucjami i organami państwa opisanymi w tym dokumencie.

--
I love love

Data: 2019-06-15 12:17:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 20:25:27 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
https://naszeblogi.pl/53606-komisja-ds-amber-gold-przyjela-ostateczna-wersje

Czyli w oficjalnej wersji niewiele ustali i pominęli najbardziej interesujące wątki, a tak w ogóle to winatuska. Ciekawe będą dopiero zdania odrębne.

--
Bruno

Data: 2019-06-15 21:23:47
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
Ciekawe będą dopiero zdania odrębne.

no i wnioski prokuratury:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 12:27:03
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 21:23:48 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Ciekawe będą dopiero zdania odrębne.

no i wnioski prokuratury:)

Ciekawsze są awanse w rzeczonej. Będzie o tym w zdaniu odrębnym.

--
Bruno

Data: 2019-06-15 13:05:03
Autor: Bytomir Szimoza
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 21:27:05 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
> Ciekawsze są awanse w rzeczonej. Będzie o tym w zdaniu odrębnym.

Co nie zmienia faktu że za czasów peło wszystko się działo.
Toć ten od SKOKu wołomin WSIok przeca nie z pisu,
Polaszczyk od Pro Civili o którym chcieli pisać w SE, ale w tamtym czasie się nie dało, bo dziennikarzowi podziękowali..
PISiorstwo wtedy nie rządziło.

To że ktoś wyjebał luda na kilkaset milionów to jedno, to że ktoś
próbował przejąć LOT to drugie. To był ten słynny liberalizm w gospodarce?

Albo my to zrobimy, albo inni...
https://slideplayer.pl/slide/816353/2/images/2/3+lata+Prywatyzacji+%E2%80%93+31%2C+2+mld+z%C5%82.jpg

No i robili. Nie dość że robili, to jeszcze dali się nagrać. Pajace i debile.

Data: 2019-06-15 21:43:07
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
Będzie o tym w zdaniu odrębnym.

e tam, wiadomo, że nie wydacie swoich kompanów, którzy użyli 28-letniego słupa wcześniej 9-krotnie skazanego za oszustwa:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 13:02:18
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 czerwca 2019 21:43:07 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> Będzie o tym w zdaniu odrębnym.

e tam, wiadomo, że nie wydacie swoich kompanów, którzy użyli 28-letniego słupa wcześniej 9-krotnie skazanego za oszustwa:)

Ano nie wydajecie.Pyza momentalnie wyciszyła wątki pożyczki ze SKOK na rozkręcenie interesu i niejawnych procedur SKOK znalezionych w biurze AG.

--
Bruno

Data: 2019-06-15 22:09:40
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
Ano nie wydajecie.

wiadomo pełomafia:)))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-06-15 12:57:34
Autor: Bytomir Szimoza
użytkownik u2 napisał:
https://naszeblogi.pl/53606-komisja-ds-amber-gold-przyjela-ostateczna-wersje

Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu

Złapano mocodawców Plichty? Co z większymi aferkami SKOKów, KGHMu, FOZZu?

Ilu pełowców prawomocnie skazano?

Teraz czas aby raport przestudiowała także prokuratura i podjęła
działania wobec ludzi, którzy w owym czasie kierowali instytucjami i
organami państwa opisanymi w tym dokumencie.

Toć to nic innego tylko odgrzewanie kotletów z 2015r, stara śpiewka, ta sama gadka, pierdolenie kota za pomoco młota.

Data: 2019-06-15 22:07:35
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
W dniu 15.06.2019 o 21:57, Bytomir Szimoza pisze:
Złapano mocodawców P.?

P. wygadał się, że w sprawie OLT polecenie otrzymał z zewnątrz, prokuratura może teraz sprawdzić skąd to polecenie przyszło:)

Co z większymi aferkami SKOKów, KGHMu, FOZZu?

seryjny działał sprawnie, pisałem o Falzmannie już kilka razy

https://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Obsługi_Zadłużenia_Zagranicznego

Dwie z osób odgrywających kluczową[potrzebny przypis] rolę w ujawnieniu nadużyć w FOZZ zmarły - Michał Falzmann oraz Walerian Pańko. M. Falzmann zmarł na zawał, W. Pańko - zginął w wypadku samochodowym. Dwaj policjanci z drogówki, którzy pierwsi przyjechali na miejsce wypadku, również zmarli - za przyczynę zgonu uznano utonięcie (na rybach). W 1993 roku zginął w wypadku samochodowym jeden z oskarżonych w sprawie - Jacek Sz.[9]

Ilu pełowców prawomocnie skazano?

niedawno skazał SO Arabskiego na 10 miechy w zawiasach na 2 latka, no i co zatkało tobie japkę abwerku ?:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 13:32:36
Autor: Bytomir Szimoza
użytkownik u2 napisał:

> Ilu pełowców prawomocnie skazano?

niedawno skazał SO Arabskiego na 10 miechy w zawiasach na 2 latka, no i co zatkało tobie japkę abwerku ?:)

Jeden Arabski wiosny nie czyni.

To tak jak z tą komisją Jakiego co to oddała w miesiąc 1 kamienicę
kiedy w tym samym czasie przejęto 3. Picu picu, baju baju.

Data: 2019-06-15 22:38:05
Autor: u2
W dniu 15.06.2019 o 22:32, Bytomir Szimoza pisze:
Jeden Arabski wiosny nie czyni.

widzę, że zatkało kakao w abwerze:)

--
I love love

Data: 2019-06-15 14:04:13
Autor: Zenek Kapelinder
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
Nic nie zatkalo. Od dluzszego czasu rzady w Polsce wygladaja na ustawke. Zmienia sie wladza po pieciu latach przestepstwa poprzednikow sie przedawniaja. Placforma teraz robi wszystko zeby nie wygrac jesiennych wyborow. Goscia co mial cos z glowa, mial na to papiery, szukali za kradziez roweru i znalezli. Wyslali go do pierdla. A tacy co przekrecili jakies chore miliardy na wacie jezdza luksusowymi samochodami i sie smieja. Przekrety z kamienicami i jakos winnych nie ma, bamber gold to samo. Slupa zamkna. Odwrotni w Polsce w zasadzie nikomu nie przeszkadzaja ale sa publiczna tajemnica. I nagle jelopozycja staje do nich otworem chociaz wie ze powszechnej  popularnosci jej to nie przyniesie.

Data: 2019-06-16 06:25:06
Autor: u2
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
Nic nie zatkalo.

zatkało kakao, to widać:)

--
I love love

Data: 2019-06-16 19:18:42
Autor: Cutivate
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Żadna władza się nie zmienia. Zmieniają się tylko twarze tej władzy.
https://marucha.wordpress.com/2018/07/25/albin-siwak-chcialbym-dozyc-takich-dni-cz-i/

Data: 2019-06-16 13:13:21
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 19:18:46 UTC+2 użytkownik Cutivate napisał:

Żadna władza się nie zmienia. Zmieniają się tylko twarze tej władzy.
https://marucha.wordpress.com/2018/07/25/albin-siwak-chcialbym-dozyc-takich-dni-cz-i/

Przychodzi Albin Siwak do lekarza:
- Panie doktorze, mam migrenę...
- Panie Siwak, bądźmy szczerzy, migrenę to może mieć arystokrata, naukowiec, artysta... a panu to po prostu łeb napie*dala.

Jak pamiętamy - towarzysz Albin Siwak to człowiek bez jednego oka..
Jak je stracił?
Towarzysz Albin Siwak udał się na niezapowiedzianą, roboczą wizytę do pewnej
kwitnącej fabryki. Pod koniec wizyty dyrektor fabryki zaproponował:
- Towarzyszu. Proszę na koniec rzucić okiem na naszą stołówkę pracowniczą
gdzie klasa robocza regeneruje przy pomocy wysokoenergetycznych posiłków swój
entuzjazm...
....no i towarzysz Albin Siwak rzucił okiem... bezpowrotnie!

Na posiedzeniu Biura Politycznego KC PZPR radzono nad zwalczaniem
Kościoła. Ktoś zaproponował, żeby rozwiązać Kurię Warszawską. Odezwali się
jednak oponenci, którzy to odradzili, bo to, wiecie, ta Kuria Warszawska to
przecież stołeczna, zachodnia prasa podniosłaby szum, a zresztą prymas Glemp
się nie zgodzi... Nie, Kurii Warszawskiej nie ruszajmy.
- To może Kurię Krakowską?
- Nie, też nie możemy, bo, wiecie, ten Kraków to dawna siedziba królów, poza
tym kardynał Macharski będzie na nas z ambony wygadywał... Nie, Kurii
Krakowskiej też lepiej nie likwidować...
- Słuchajcie, towarzysze - wstał ze swojego miejsca Siwak - a może by tak
wziąć się za Kurię Skłodowską?

Z działu socjalnego KC PZPR jest telefon do Siwaka, że w nagrodę dostał
sanatorium w BADEN-BADEN.Siwak wsciekły:proszę mi 2 razy nie powtarzać.

- Dlaczego Erno Rubik popełnił samobójstwo?
- Bo Siwak kostkę ułożył.

Przychodzi facet do Urzędu Stanu Cywilnego.
- Proszę państwa, chciałbym zmienić imię.
- Imię?
- Tak. - A jak się pan nazywa?
- Albin Dupa...

Najskuteczniejszy środek antykoncepcyjny?
Napis nad łóżkiem: "I ty możesz spłodzić Albina Siwaka"

Data: 2019-06-16 14:32:46
Autor: Jacek Bialy
Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu
https://www.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fmarucha.wordpress.com%2F2018%2F07%2F25%2Falbin-siwak-chcialbym-dozyc-takich-dni-cz-i%2F&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNHF8MG6ullAQatAbP07IO6o8pGvXA
-- -- -- --

Niedawno temu Rafał Ziemkiewicz podziękował Michnikowi za to, że przekabacił komunistów na euro-libertarianizm. Dzięki temu (wg. Ziemkiewicza) peerelowska nomenklatura nie zmutowała w kierunku jakichś nacjonalistyczno-komuszych form (vide: Serbia, Rosja, Chiny Ludowe).

Pozdrowienia!
JB

Data: 2019-06-16 15:15:35
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- -

Mówiąc inaczej - nic towarzyszom w Polsce nie wyszło. Obrzydzili ludziom socjalizm, po Okrągłym Stole obrzydzili ludziom kapitalizm - na szczęście nie zdążyli ludziom obrzydzić patriotyzmu.

JB

Data: 2019-06-16 23:29:28
Autor: Cutivate
W dniu 2019-06-16 o 22:13, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Panie Albinie Siwak,
Nie wiem, czy będzie Pan miał okazję czytać te słowa, ale wiem, że muszę je napisać.
Przepraszam Pana za te lata pogardy, jaką  żywiłem do Pana i Pańskich poglądów w czasach PRL.
Byłem głupim, niedopierdolonym gówniarzem, który dawał się napuszczać przez żydostwo na takie osoby, jak Pan. Przez różnych Bratkowskich, Werblanówi innych Tumanowiczów.
Chylę czoła przed Panem. Za pańską odwagę i polskość. Niech Pan jak najdłużej cieszy się dobrym zdrowiem. Niech Bóg ma Pana w swej opiece.
Admin

Data: 2019-06-17 05:34:14
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 23:29:30 UTC+2 użytkownik Cutivate napisał:

Byłem głupim, niedopierdolonym gówniarzem, który dawał się napuszczać przez żydostwo na takie osoby, jak Pan. Przez różnych Bratkowskich, Werblanówi innych Tumanowiczów.

ROTFL Co tutaj ten towarzysz pierdzieli kocopoły o jakimś-tam żydostwie? No chyba że o religii w jakiej urodziła się własna yiddishe mamełe tow. zbrojarza-betoniarza, to wtedy zwracam honor LOLOLOL

Data: 2019-06-17 16:32:14
Autor: Pajdak
kupa  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5d07a2ac$0$542$65785112news.neostrada.pl...

Panie Albinie Siwak,
Nie wiem, czy będzie Pan miał okazję czytać te słowa, ale wiem, że muszę je napisać.

Ja pierdzielę! Ależ w łykent musiało być chlanie! ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-06-17 09:50:19
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

https://naszeblogi.pl/53606-komisja-ds-amber-gold-przyjela-ostateczna-wersje

Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu

ładnie ciebie podwójniaku zerżnęli z kasy ciapo :DDDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Komisja ds. Amber Gold przyjęła ostateczną wersję swojego raportu