Komórka jako modem

Data: 2011-06-26 10:09:31
Autor: Lucar
Komórka jako modem
Witam

Czy w każdej taryfie obejmującej dostęp do internetu można korzystać z
telefonu jako modemu do komputera, czy też operator musi dodatkowo udostępnić
tę opcję?

Pozdr
Lucar

Data: 2011-06-26 12:55:21
Autor: J.F.
Komórka jako modem
On Sun, 26 Jun 2011 10:09:31 +0000 (UTC),  Lucar wrote:
Czy w każdej taryfie obejmującej dostęp do internetu można korzystać z
telefonu jako modemu do komputera, czy też operator musi dodatkowo udostępnić
tę opcję?

Co znaczy "jako modemu" ? Laczac sie z internetem podlaczasz telefon do komputera "jak modem", ale z klasycznym telefonicznym modemem nie ma to nic wspolnego.

Jesli natomiast musisz sie polaczyc modemowo z innym modemem,
to jest to zupelnie inna sprawa.

J.

Data: 2011-06-26 14:03:24
Autor: JoteR
Komórka jako modem
"J.F." napisał:

Czy w każdej taryfie obejmującej dostęp do internetu można korzystać
z telefonu jako modemu do komputera, czy też operator musi dodatkowo
udostępnić tę opcję?

Co znaczy "jako modemu" ?

Tzw. "tethering"? Jak wynika z ostatnich flejmów, dość śliska sprawa w niektórych zakątkach globu ;->

JoteR

Data: 2011-06-26 21:42:18
Autor: J.F.
Komórka jako modem
On Sun, 26 Jun 2011 14:03:24 +0200,  JoteR wrote:
"J.F." napisał:
[...]

np miedzy Odra a Bugiem.

Przy Blueconnect 9-18 tmobile dopisuje "w telefonie", a przy drozszych "W telefonie lub telefon jako modem".

"Operator nie gwarantuje osiągnięcia parametrów technicznych ani
poprawności działania usługi w przypadku próby wykorzystanie telefonu
jako modem podłączony do komputera stacjonarnego lub laptopa oraz
przełożenie karty do modemu i korzystanie z komputera stacjonarnego
lub laptopa."

J.

Data: 2011-06-26 20:57:47
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem
Dnia Sun, 26 Jun 2011 21:42:18 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

regulamin to jedno (takowe wpisy ma większość operatorów) a szpiegowanie
klienta przez oprogramowanie telefonu i automatyczne doliczanie ekstra
opłat, to zupełnie co innego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-06-26 13:26:11
Autor: zlotowinfo
Komórka jako modem
Użytkownik "Lucar" <lucar.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu70gr$cbg$1inews.gazeta.pl...
[...]

napewno się da, ale nie z każdym telefonem

też szukam i nie wiem jak to zrobić

Data: 2011-06-26 13:27:22
Autor: Liwiusz
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-26 13:26, zlotowinfo pisze:
[...]

Czego nie wiesz?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-26 13:40:34
Autor: peter
Komórka jako modem
[...]

moze zmien nokie 3310 na cos nowszego...

Data: 2011-06-26 14:28:51
Autor: zlotowinfo
Komórka jako modem
Użytkownik "peter" <peter@peter.com> napisał w wiadomości news:iu760n$m9o$1news.task.gda.pl...

moze zmien nokie 3310 na cos nowszego...

wreszcie jakaś propozycja modelu
skoro wiesz jak na takim modelu zrobić to powiedz

Data: 2011-06-26 16:02:06
Autor: boxfish
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-26 14:28, zlotowinfo pisze:
Użytkownik "peter" <peter@peter.com> napisał w wiadomości

moze zmien nokie 3310 na cos nowszego...

wreszcie jakaś propozycja modelu
skoro wiesz jak na takim modelu zrobić to powiedz

Problemy z czytaniem ?

Data: 2011-06-26 16:56:33
Autor: zlotowinfo
Komórka jako modem
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iu7e4t$k1c$1inews.gazeta.pl...
[...]

potwierdzam peter ma problemy z czytaniem, chyba to troll grupowy
bo zamiast proponować, pisze bzdety

Data: 2011-06-27 21:00:40
Autor: peter
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-26 16:56, zlotowinfo pisze:
[...]

A czego sie spodziewasz
jakie pytanie taka odpowiedz.
Mialem motorole v66 w 2001 roku z gprs
ktora mozna bylo podpiac jako modem.
Sadzac z tego postu to sie wtedy urodziles
Teraz sprobuj rozkminic dlaczego pisze ze
historia ta miala miejsce 10 lat temu
czy dlatego ze chce sie pochwalic ze taki ze  mnie kozak
gsmowy czy ze, jest cos takiego jak postep.

Data: 2011-06-26 15:04:11
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem
Dnia Sun, 26 Jun 2011 13:26:11 +0200, zlotowinfo napisał(a):

[...]

Jak wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Jakbys czytał uwazanie to JA NIE MAM iphone" - Paweł "robbo" Kamiński aka

Data: 2011-06-26 16:57:20
Autor: zlotowinfo
Komórka jako modem
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:cokkmurluts6$.dlglepper.institute.com...

Jak wszystko inne zawiedzie - przeczytaj instrukcję.

ale do jakiej komórki? bo nadal nie wiem jaka ma taką możliwość

Data: 2011-06-26 16:04:08
Autor: Waldek Godel
Komórka jako modem
Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:57:20 +0200, zlotowinfo napisał(a):

ale do jakiej komórki? bo nadal nie wiem jaka ma taką możliwość

ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2011-06-26 13:55:22
Autor: Q
Komórka jako modem
Czy w każdej taryfie obejmującej dostęp do internetu można korzystać z
telefonu jako modemu do komputera, czy też operator musi dodatkowo udostępnić
tę opcję?

Telefon to modem z klawiatura, ekranem, glosnikiem, innymi duperelami,
no i bardziej rozbudowanym oprogramowaniem.
Czylizetak.

Data: 2011-06-26 14:34:39
Autor: Tomaszek
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-26 12:09, Lucar pisze:
....operator musi dodatkowo udostępnić
tę opcję?

Taryfa nie ma znaczenia, operatora nie interesuje z jakiego urządzenia korzystasz. Skoro udaje Ci się połączyć, to znaczy, że z właściwego bo korzystasz z płatnej usługi.

Data: 2011-06-27 21:05:52
Autor: peter
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-26 14:34, Tomaszek pisze:
[...]

Kiedys za czasu stron wapowych byly rozne apn'y do wapu
i nie wapu, nawet byly jakies myki ze z apn'u wapowego mozna bylo
korzystac jak z modemu, ale to historia raczej na dlugie zimowe
wieczory, bo teraz to jeden h...

Data: 2011-06-29 18:58:52
Autor: Lucar
Komórka jako modem
Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał(a):
> [...]

Taryfa nie ma znaczenia, operatora nie interesuje z jakiego urządzenia korzystasz. Skoro udaje Ci się połączyć, to znaczy, że z właściwego bo korzystasz z płatnej usługi.

Sprawa wygląda tak: mieszkam w UK i tutaj jeden z operatorów wprowadził 2
taryfy z nieogranicznym dostępem do netu; jedną za &#163;15 z 300 minutami rozmów,
a drugą za &#163;25 z 2000 minut, przy czym w tym drugim przypadku jest dopisek o
możliwości podłączenia laptopa (tethering). Bywem w sklepie firmowym operatora
i powiedziano mi, że tylko ta droższa taryfa oferuje możliwośc podłączenia
komputera. Z tego, co mówicie wynika, że ściemniają, gdyż w tej tańszej tak
samo można będzie podpiąć laptop, czy tak? Czy też oni mogą to wykryć i
zablokować? Mam zamiar podłączać laptop korzystać z funkcji Androida Wi-Fi
Hotspot.

Data: 2011-06-29 23:32:23
Autor: Hants
Komórka jako modem
"Lucar" <lucar.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:iufslc$6tr$1inews.gazeta.pl...

[...]

Three? Dostaniesz rachunek i sie zapłaczesz - nie warto liczyc na drapane. To 'all you can eat data' dotyczy przeglądania stron w telefonie.

Data: 2011-06-30 09:17:36
Autor: Lucar
Komórka jako modem
Hants <hants@CUT_ITvp.pl> napisał(a):
> [...]

Three? Dostaniesz rachunek i sie zapłaczesz - nie warto liczyc na drapane. To 'all you can eat data' dotyczy przeglądania stron w telefonie.

No niezupełnie... tańsza taryfa to Pay As You Go, więc żadnych rachunków nie
ma, po prostu płacisz z góry &#163;15 i masz nieograniczony dostęp do netu przez
miesiąc. Pytanie, na które jak do tej pory nie mam odpowiedzi: czy mogą
wykryć, że używam mój telefon jako Wi-Fi Hotspot i zablokować to?

Data: 2011-06-30 20:58:53
Autor: peter
Komórka jako modem
W dniu 2011-06-30 11:17, Lucar pisze:
[...]

Jak sciagniesz 3234GB to moga sie kapnac ze nie przez przegladarke
telefonu. Pewnie ze da sie wykryc ze korzystasz z ap wifi telefonu ale skoro dziala to mentalnie tego nie kumam czemu niby mialbym nie korzystac... Korzenie zobowiazuja;)

Data: 2011-06-29 20:05:54
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Komórka jako modem
Taryfa nie ma znaczenia, operatora nie interesuje z jakiego urządzenia
korzystasz. Skoro udaje Ci się połączyć, to znaczy, że z właściwego bo
korzystasz z płatnej usługi.

E, osmiele sie nie zgodzic.

Jestem na etapie zmiany taryfy/telefony/operatora (?) i T stwierdzilo, ze jesli wykorzystam telefon jako modem to pociagna mi transfer z darmowych minut, a nie z pakietu, a Play kategorycznie zabronilo laczyc sie komputerem za pomaca telefonu pod grozba zerwania umowy.

A z moim pakietme bluecoonectXXL bylo tak pieknie...

--
Adam 'Adak' Kępiński    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2011-06-30 09:05:46
Autor: JoteR
KomĂłrka jako modem

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" napisał:

a Play kategorycznie zabronilo laczyc sie komputerem za pomaca telefonu pod grozba zerwania umowy.

Mogą cię cmoknąć w pompkę. W regulaminie taryf All Inclusive jest zapis:

"13. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej zakazane jest wykorzystanie
telefonu komórkowego jako modem podłączony do komputera (tzw. tethering).
W przypadku wykrycia takiego działania przez Operatora, Operator zastrzega
sobie prawo do nieodwołalnego wyłączenia Abonentowi usługi
„Pakiet Społecznościowy”.

Odetną od pejsbuka? Ojejku, co za tragedia, как жыц, щто делать?

W uzupełnieniu wyjaśnienie rzecznika Play:

"Rzeczywiście, zapis o tetheringu mamy w regulaminie i stanowi on
zabezpieczenie przed bezpośrednim podłączeniem telefonu do komputera.
Wykorzystywanie funkcji telefonu, oferującego router wifi jest dopuszczalne,
bo byłoby to zaprzeczeniem swobody korzystania z cech użytkowych telefonu.
To, co jest dla nas problemem, to mechaniczne podłączanie telefonu kablem
do komputera i proste korzystanie z Internetu zamiast Play Online."

Tłumacząc z playowego na polski, ograniczenie to wynika z możliwości
podłączenia telefonu do komputera i ciągłego korzystania z darmowego
Internetu (w ramach usługi Pakiet Społecznościowy), a nie pakietu danych
Play Online (w którym po wyczerpaniu limitu spada prędkość danych).
http://komorkomania.pl/2011/02/22/router-wifi-sprzeczny-z-regulaminem-play

Ja w swojej starszej taryfie (LongPlay Internet) takowego zapisu w ogĂłle nie mam.

JoteR

Komórka jako modem