Komornik

Data: 2009-03-10 22:32:39
Autor: Józek
Komornik
¶ci±gn±ł moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesień i paĽdziernik
2007 roku, czy mam to wpisać w rozliczeniu podatkowym?
Nie wiem czy od tej kwoty zostało odprowadzony podatek.
Pozdrawiam

Józek

Data: 2009-03-10 17:37:14
Autor: witek
Komornik
JĂłzek wrote:
¶ci±gn±³ moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesieñ i pa¼dziernik
2007 roku, czy mam to wpisaæ w rozliczeniu podatkowym?
Nie wiem czy od tej kwoty zostaÂło odprowadzony podatek.
Pozdrawiam

JĂłzek

1. a jaki pit dostałeś za 2007? z wirtualną niewypłaconą wypłatą na pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem

2. ĹšciagnÄ…Ĺ‚. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

Data: 2009-03-11 18:20:29
Autor: Józek
Komornik

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci
Józek wrote:
> ?ci?gn?3 moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesien i pa?dziernik
> 2007 roku, czy mam to wpisaa w rozliczeniu podatkowym?
> Nie wiem czy od tej kwoty zosta3o odprowadzony podatek.
> Pozdrawiam
>
> Józek

1. a jaki pit dostałe¶ za 2007? z wirtualn± niewypłacon± wypłat± na
pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem

2. ¦ciagn±ł. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

pit-11 za 2007 niema nie wypłaconych wypłat
Około 3/5 wypłacono mi w kilku ratach w 2008,
a resztę styczeń i luty 2009

Pozdrawiam
Józek

Data: 2009-03-11 18:25:14
Autor: Józek
Komornik

Józek wrote:
> [...]
pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki też już widziałem

2. ¦ciagn±ł. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

Rozliczenie od komornika jeszcze nie doszło prawdopodobnie jest wysłane.

Data: 2009-03-11 13:08:53
Autor: witek
Komornik
U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci
JĂłzek wrote:
[...]

1. a jaki pit dosta³e¶ za 2007? z wirtualn± niewyp³acon± wyp³at± na
pit-11 czy bez niej. Bo takie kwiatki teÂż juÂż widziaÂłem

2. ¦ciagn±³. Ale kiedy? w 2007, 2008, 2009?

Rozliczenie od komornika jeszcze nie doszÂło prawdopodobnie jest wysÂłane.

rozliczasz za ten rok w którym dostałeś kasę.

Data: 2009-03-11 19:31:41
Autor: Józek
Komornik

Józek wrote:
> U?ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa3 w wiadomo?ci

> Rozliczenie od komornika jeszcze nie dosz3o prawdopodobnie jest wys3ane.

rozliczasz za ten rok w którym dostałe¶ kasę.

Bez pit-11?
z tego co mi mówiono przez telefon komornik takiego pitu nie wystawi.
A ja złożyłem do s±dy o płace netto i tak± uzyskałem,
wiec kto ma zapłacić podatek?
Oczywi¶cie komornik sci±gnoł wypłatę + koszty jakie poniosłem
i ustawowe odsetki. Czyżbym miał płacić podatek od całej sumy?

Dziękuje i Pozdrawiam
Józek

Data: 2009-03-17 23:40:02
Autor: Robert Tomasik
Komornik
Użytkownik "Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gp902k$1j0$1news.onet.pl...
Józek wrote:
[...]

Moim zdaniem Ľle pozwałe¶ parcodawcę i powiniene¶ teraz:

1) zapłacić podatek od kwoty otrzymanej od komornika poprzez jej wpisanie do PIT-a;
2) pozwać pracodawcę o różnicę pomiędzy kwot± netto a brutto i od tego też zapłacić podatek.

Data: 2009-03-18 14:26:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Komornik

Józek wrote:
[...]

  Z tym się zgadzam. Powinno być brutto.

i powiniene¶ teraz:

1) zapłacić podatek od kwoty otrzymanej od komornika poprzez jej wpisanie do PIT-a;

  A tu nie do końca.

2) pozwać pracodawcę o różnicę pomiędzy kwot± netto a brutto i od tego też zapłacić podatek.

  To teraz do kompletu potrzebne jest wyja¶nienie gdzie zeżarło dyspozycję
ustawow± z art.42e ustawy o podatku dochodowym.
  St±d:

+++
Art. 42e.
1. W przypadku gdy za zakład pracy wypłaty świadczeń określonych
  w art. 12 dokonuje komornik sądowy lub podmiot niebędący następcą
  prawnym zakładu pracy, przejmujący jego zobowiązania wynikające
  ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej oraz
  spółdzielczego stosunku pracy, jest on obowiązany, jako płatnik,
  do poboru zaliczki na podatek[...]
-- -

  Możesz objasnić?

  Teza że "komornik nie pobiera podatku" co prawda przewija się od czasu
do czasu tu i ówdzie, ale mi z ustawy jasno wynika że *komornik jest
płatnikiem* - ma pobrać podatek i wystawić PIT!

  Płatnik *nie może* *nie* pobrać podatku - to on za to odpowiada!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-18 20:28:39
Autor: Józek
Komornik

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0903181417320.2560quad...

> [...]

  Z tym się zgadzam. Powinno być brutto.

> i powiniene¶ teraz:
>
> 1) zapłacić podatek od kwoty otrzymanej od komornika poprzez jej

  A tu nie do końca.

> [...]

płatnikiem* - ma pobrać podatek i wystawić PIT!

  Płatnik *nie może* *nie* pobrać podatku - to on za to odpowiada!

Dziękuje bardzo:))
I proszę o jeszcze.

Pozdrawiam
Józek

Data: 2009-03-18 22:43:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Komornik
On Wed, 18 Mar 2009, Józek wrote:

+++
Art. 42e.
1. W przypadku gdy za zakład pracy wypłaty świadczeń określonych
  w art. 12 dokonuje komornik sądowy lub podmiot niebędący następcą
[...]

Dziękuje bardzo:))
I proszę o jeszcze.

  Nie ma za co i nie mam "jeszcze" - to było pytanie do poprzednika
(kto to pisał, Robert?), bo ja *wiem* że pojawia się opinia tu i ówdzie
"komornik nie pobiera zaliczki" a jednocze¶nie *wiem* (patrz ustawa)
że płatnikiem bywa i pobierać *powinien*.
  Pewnym problemem jest tu rzeczywi¶cie nieprawidłowy pozew - znaczy
że nie o brutto, pamiętam że były przypadki pytań z drugiej strony
(takich pracodawców, którym komornik ¶ci±gn±ł netto dla pracownika),
nie kojarzę wniosków co wtedy *należy* robić.

*Jak na mój gust* powinno być tak, że skoro pozew był na "X" złotych,
to komornik powinien pobrać "X" (mimo, że to jest *nieprawidłowo*
policzone, znaczy netto zamiast brutta) i traktuj±c *jak* brutto
pobrać z tego zaliczkę.
  Skoro tego nie zrobił... to nie mam pojęcia, bo podatnik wie jaki
miał przychód, ale *nie wie* (przynajmniej "wg urzędowego druku
PIT") jaka zaliczka była pobrana!
  Być może oparcie się na *zalożeniu* że zaliczka nie została odprowadzona
(tak jak było w opisie) jest prawidłowe (z p. widzenia podatnika).

  Co na to powie US - nie wiem.
  Przyjęcie założenia że nie było zaliczki ma tę zaletę, że nie grozi
zaniżeniem podatku...

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-03-18 23:00:42
Autor: Józek
Komornik

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.0903182235000.204quad...

Dzięki
Zapytanie było moje:))
Pozdrawiam
Józek

Data: 2009-03-10 22:42:00
Autor: Liwiusz
Komornik
Józek pisze:
¶ci±gn±ł moje wynagrodzenie z pracodawcy za wrzesień i paĽdziernik
2007 roku, czy mam to wpisać w rozliczeniu podatkowym?
Nie wiem czy od tej kwoty zostało odprowadzony podatek.
Pozdrawiam

   A co masz napisane w PIT-cie od pracodawcy?

--
Liwiusz

Komornik