Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?

Data: 2011-09-30 09:28:50
Autor: mcpc
Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
Witam

Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości. Kwota nie jest zbyt duża - niecałe 10tys pln w stosunku do wartości nieruchomości. Co w tej sytuacji można zrobić? Czy np nakazać komornikowi dokonać jakiegoś wpisu czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji?? Poza tym jak się zabezpieczyć przed przepisaniem w międzyczasie przez dłużnika tego udziału w nieruchomości na rzecz kogoś innego?

Pzdr

Data: 2011-09-30 11:01:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Sep 2011, mcpc wrote:

Witam

Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości.

  IMVHO albo opisałeś stan dziwny, albo mocno nieściśle albo wyciągasz
błędne wnioski. Niewypłacalność się stwierdza sądowo, majątek jest
wtedy zajęty przez likwidatora.
  Roszczenia składa się do likwidatora a nie egzekwuje samemu,
trafia się na "listę priorytetów" (na ogół blisko końca :>)
i w tej kolejności coś dostaje (zazwyczaj nic).
"Niewypłacalność nieformalna" (uniemożliwiająca nawet przeprowadzenie
postępowania) również nie wchodzi w grę, skoro majątek *jest*.
  Na pierwszy rzut oka wychodzi, że piszesz iż dłużnik *nie płaci*,
a nie że jest niewypłacalny.
  A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

[...]

"człowiek fizyczny" nie jest w stanie niczego nakazywać komornikowi.
  Komornik wykonuje jedynie postanowienia *sądu* - masz klauzulę
wykonalności na papierze o egzekucji, to z tym idziesz do komornika.
  Tak, wtedy możesz wskazywać majątek do zajęcia :)

czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji??

  Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
i wystawić na licytację??

Poza
tym jak się zabezpieczyć przed przepisaniem w międzyczasie przez dłużnika
tego udziału w nieruchomości na rzecz kogoś innego?

  Hm...

http://groups.google.pl/groups/search?safe=off&q=zabezpieczenie+maj%C4%85tku+group%3Apl.soc.prawo&btnG=Szukaj&sitesearch=

....pokazuje zdecydowanie mniej postów niż można by oczekiwać.
  Ale to że groups.google schodzi na psy jest widoczne od lat :(, a innej
wyszukiwarki AFAIR nie ma.
  Niemniej co poniektóre ze znajdowanych zahaczają o interesujący temat :)
  Tyle, że to *również* nie działa bez sądu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-30 13:58:13
Autor: mcpc
[...]

No to jak to nie jest jasne - to dłużnik nie płaci. Jest w drodze do mnie wyrok z sądu który chcę zanieść do komornika ale już teraz się pytam jakie są możliwości.

[...]

No dokładnie - mam dostać lada dzień nakaz zapłaty który zaniosę do komornika.

czy też możliwe jest zbycie tego udziału w drodze np licytacji??

 Ale niby jak, samowolnie chcesz uznać że "to jest moje"
i wystawić na licytację??

Jw. Ma to zrobić komornik po moim wskazaniu.

PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

Data: 2011-09-30 10:20:44
Autor: witek
On 9/30/2011 6:58 AM, mcpc wrote:
PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

a komornik powietrzem zyje?

Data: 2011-10-03 12:51:24
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-09-30 17:20, witek pisze:
On 9/30/2011 6:58 AM, mcpc wrote:
PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

a komornik powietrzem zyje?

Powinien, bo płaci się tylko za wydatki, a nie na jedzenie i prowadzenie kancelarii.

--
Liwiusz

Data: 2011-09-30 16:30:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Sep 2011, mcpc wrote:

Witam

Mój dłużnik jest niewypłacalny ale posiada udział w nieruchomości.

[...]
 Na pierwszy rzut oka wychodzi, że piszesz iż dłużnik *nie płaci*,
a nie że jest niewypłacalny.
 A to by zupełnie zmieniało treść pytania i możliwe odpowiedzi.

No to jak to nie jest jasne - to dłużnik nie płaci.

  I my to mamy wydedukować na tej podstawie, że piszesz iż jest
niewypłacalny? Pas ;)

Jest w drodze do mnie
wyrok z sądu który chcę zanieść do komornika ale już teraz się pytam jakie
są możliwości.

  Rozumiem i nie mam nic przeciw.
  Chodziło mi o wewnętrzną sprzeczność w opisie tudzież pewne braki
(nie napisałeś że masz wyrok, nakaz i czy z klauzulą).

No dokładnie - mam dostać lada dzień nakaz zapłaty który zaniosę do
komornika.

  Hasło: "klauzula wykonalności".
  Prawnikiem nie jestem, ale kojarzę ;)

PS. Czy komornikowi także mam coś płacić z góry za podjęcie działań???

  Przyznaję że nie pamiętam!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-09-30 16:32:40
Autor: _ąćęłńóśźż
Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
W praktyce jak we wniosku wskażesz od razu numery rachunków bankowych (dłużnika), to nie woła od razu za czynności, ale po jakims czasie i owszem.

-- -- -

Data: 2011-09-30 21:13:25
Autor: mcpc

Użytkownik "_ąćęłńóśźż" <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j64qv8$kuq$1inews.gazeta.pl...
W praktyce jak we wniosku wskażesz od razu numery rachunków bankowych
(dłużnika), to nie woła od razu za czynności, ale po jakims czasie i owszem.

Te czynności - czyli wezwanie dłużnika i ustalenie majątku to formalności kosztujące tak naprawdę grosze - nie wiem za co tutaj płacić? Komornik natomiast ma niesamowitą kasę za ściągnięte długi i co najlepsze - z tego co wiem w pierwszej kolejności to co ściągnie idzie dla niego!

Data: 2011-10-03 10:43:21
Autor: _ąćęłńóśźż
Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
Tak generalnie to zrobi tylko to, o co Ty jako wierzyciel zawnioskujesz.
Zajęcie nieruchomości to zdaje się 61 zł opłaty.
Znajdź kancelarię, gdzie zatrudniają kogoś specjalizujacego się w nieruchomościach, bo inaczej będą się od Ciebie opędzać.

-- -- -

Data: 2011-10-03 12:51:54
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-03 12:43, _ąćęłńóśźż pisze:

Znajdź kancelarię, gdzie zatrudniają kogoś specjalizujacego się w
nieruchomościach, bo inaczej będą się od Ciebie opędzać.

Dużego wyboru nie ma, bo w egzekucji z nieruchomości jest rejonizacja.

--
Liwiusz

Data: 2011-10-03 17:28:45
Autor: _ąćęłńóśźż
Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?
OIDP to w rejonie sądu okręgowego, czyli dość dużym.

-- -- -

Data: 2011-10-03 20:01:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-10-03 19:28, _ąćęłńóśźż pisze:
OIDP to w rejonie sądu okręgowego, czyli dość dużym.

rejonowego.

--
Liwiusz

Komornik a wpis w hipotece (licytacja) nieruchomości...?