Komornik - co i jak?

Data: 2010-11-22 17:38:52
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
Witam

Uprawomocnilo sie postanowienie sadu wobec mojego dluznika i moge uzyc komornika w celu sciagniecia srodkow. Jestem pierwszy raz  w takiej niemilej mimo wszytsko sytuacji i mam kilka pytan:

- wiem, ze dluznik zmienia konta jak rekawiczki - czy moge podac komornikowi wszystkie jego konta jakie znam (nawet jezeli winna jest mi firma a znam tez konto prywatne?)

- kto placi za czynnosic komornicze jezlei nic sie nie da sciagnac?

- czy moge i czy nalezy podac miejsca ktore wynajmowal pod biura nwet jesli nie wiem czy jeszcze tam cos wynajmuje (dluznik zmienia lokale co jakis czas)

- co jezeli zrobie blad i np podam zle konto, nalezace do kogos innego?

Dysiek

Data: 2010-11-22 17:47:33
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-22 17:38, Dysiek pisze:
[...]

   Jeśli jest to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, to tak.

- kto placi za czynnosic komornicze jezlei nic sie nie da sciagnac?

  Wierzyciel - tzn. ponosi koszt wydatków (znaczki pocztowe itp.).

- czy moge i czy nalezy podac miejsca ktore wynajmowal pod biura nwet jesli
nie wiem czy jeszcze tam cos wynajmuje (dluznik zmienia lokale co jakis
czas)

  Możesz podać. Oczywiście jak wiesz, że adres jest już nieaktualny, to nie ma sensu go podawać.

- co jezeli zrobie blad i np podam zle konto, nalezace do kogos innego?

   Nic, zajęcie nie dojdzie do skutku. Ale nie musisz podawać numeru konta, wystarczy wskazać bank.

Tutaj masz listę banków, które warto zająć. Weź pod uwagę również banki spółdzielcze w okolicy dłużnika:

1. ABN AMRO BANK (Polska) SA  ul. 1 Sierpnia 8A
02-134 Warszawa

2.  AIG Bank Polska SA  ul. Strzegomska 42C
53-611 Wrocław

3.  Bank BPH SA  al. Pokoju 1
31-548 Kraków

4.  Bank DnB NORD Polska SA  ul. Postępu 15C
02-676 Warszawa

5.  Bank Gospodarki Żywnościowej SA  ul. Kasprzaka 10/16
01-211 Warszawa

6.  Bank Gospodarstwa Krajowego  Al. Jerozolimskie 7
00-955 Warszawa

7.  Bank Handlowy w Warszawie SA  ul. Senatorska 16
00-923 Warszawa

8.  Bank Millennium SA  ul. Stanisława Żaryna 2A
02-593 Warszawa

9.  Bank Ochrony Środowiska SA  al. Jana Pawła II 12
00-950 Warszawa

10.  Bank Pocztowy SA  ul. Jagiellońska 17
85-959 Bydgoszcz

11.  Bank Polska Kasa Opieki SA  ul. Grzybowska 53/57
00-950 Warszawa

12.  Bank Współpracy Europejskiej SA  ul. Sudecka 95/97
53-128 Wrocław

13. Bank Zachodni WBK SA Rynek 9/11
50-950 Wrocław

14.  BNP PARIBAS SA Oddział w Polsce  pl. Piłsudskiego 1
00-078 Warszawa

15.  BRE Bank SA  ul. Senatorska 18
00-950 Warszawa
(również Multibank i mbank)

16.  Calyon SA Oddział w Polsce  Rondo ONZ 1
00-124 Warszawa

17.  Cetelem Bank SA  ul. Kijowska 1
03-738 Warszawa

18.  Deutsche Bank Polska SA  al. Armii Ludowej 26
00-609 Warszawa

19.  DOMINET BANK SA  ul. Księcia Ludwika I 3
59-300 Lubin

20.  EFG Eurobank Ergasias S.A. SA Oddział w Polsce  ul. Mokotowska 19
00-560 Warszawa

21.  Euro Bank SA  ul. Świętego Mikołaja 72
50-126 Wrocław

22.  FORTIS BANK POLSKA SA  ul. Suwak 3
02-676 Warszawa

23.  GE Money Bank SA  ul. Elżbietańska 2
80-894 Gdańsk

24.  Getin Bank SA  ul. Pszczyńska 10
40-479 Katowice

25.  HSBC Bank Polska SA  pl. Piłsudskiego 2
00-073 Warszawa

26.  ING Bank Śląski SA  ul. Sokolska 34
40-086 Katowice

27.  INVEST - BANK SA  ul. Ostrobramska 77
04-175 Warszawa

28.  Kredyt Bank SA  ul. Kasprzaka 2/8
01-211 Warszawa

29. LUKAS BANK SA pl. Orląt Lwowskich 1
53-605 Wrocław

30.  Mazowiecki Bank Regionalny SA  ul. Elbląska 15/17
01-747 Warszawa

31.  NORDEA BANK POLSKA SA  ul. Kielecka 2
81-303 Gdynia

32.  Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA  ul. Puławska 15
00-975 Warszawa

33.  Raiffeisen Bank Polska SA  ul. Piękna 20
00-549 Warszawa

34.  Santander Consumer Bank SA  pl. Solny 16
50-062 Wrocław

35.  VOLKSWAGEN BANK POLSKA SA  Rondo ONZ 1
00-124 Warszawa

--
Liwiusz

Data: 2010-11-22 18:53:41
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
 Wierzyciel - tzn. ponosi koszt wydatków (znaczki pocztowe itp.).

A sama dzialalnosc komornika? Ze pojedzie, sprawdzi, etc? I ile mnie to bedzie kosztowac? Czy jak podam 2-3 banki a nie sugerowane 35 to bedzie taniej (dluznik jest mi winny 2000 zl za naprawe)? W e-sadzie chca podania numeru konta - w takim razie czy w uwagach moge prosic o zajecie funduszy w wymienionych przez ciebie bankach? I jak to napisc? Prosze o zajecie ew. srodkow mogacych sie znajdowac w ... i tu lista bankow?

Z gory dziekuje za pomoc
Dysiek

Data: 2010-11-22 19:49:53
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-22 18:53, Dysiek pisze:
  Wierzyciel - tzn. ponosi koszt wydatków (znaczki pocztowe itp.).

A sama dzialalnosc komornika? Ze pojedzie, sprawdzi, etc? I ile mnie to

   Jeśli podjedzie w tym mieście, gdzie ma komornik kancelarię, zrobi to za darmo. Jeśli poza miastem - policzy sobie jakąś kilometrówkę, wezwie Cię do jej uiszczenia i potem wyegzekwuje od dłużnika (chyba że będzie działał poza swoim rewirem, wówczas dłużnik nie ponosi tych kosztów dojazdu).

bedzie kosztowac? Czy jak podam 2-3 banki a nie sugerowane 35 to bedzie
taniej (dluznik jest mi winny 2000 zl za naprawe)? W e-sadzie chca podania

   Będzie taniej, bo za każdy bank komornik policzy sobie znaczki pocztowe (około 6zł za każdy list).

numeru konta - w takim razie czy w uwagach moge prosic o zajecie funduszy w
wymienionych przez ciebie bankach? I jak to napisc? Prosze o zajecie ew.

"Proszę o zajęcie rachunków bankowych, które dłużnik posiada w bankach:

1. .

2. .

--
Liwiusz

Data: 2010-11-22 20:00:10
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
[...]

Rozumiem, ze do bankow osobiscie nie jezdzi, tylko wysyla list? Bo dluznika mam w Poznaniu a banki sa w Warszawie np. :-) Za 2000 zl to moze nie objechac :-)

[...]

Rozumiem, ze moge tak napisac nawet jesli nie wiem czy dluznik posiada rachunek w tych wszystkich bankach?

Czy poza wysylaniem listow i ew dojechaniem do biur jeszcze sa jakies koszty, ktore ja poniose w przypadku niemoznosci egzekucji? Bo rozumiem, ze jezeli da sie wyegzekwowac to placi dluznik?

Dysiek

Data: 2010-11-22 20:06:34
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-22 20:00, Dysiek pisze:
[...]

   Oczywiście że listem.

[...]

   Możesz. Jak się okaże, że dłużnik nie ma tam rachunku, to nic się nie stanie.

Czy poza wysylaniem listow i ew dojechaniem do biur jeszcze sa jakies
koszty, ktore ja poniose w przypadku niemoznosci egzekucji? Bo rozumiem, ze
jezeli da sie wyegzekwowac to placi dluznik?

To już zależy od Twojego żądania we wniosku. Możesz poprosić o wysłanie zapytania do ZUS w celu ustalenia miejsca pracy dłużnika (niecałe 50zł opłaty), pytać się można też w CEPIK o samochody, w US o nadpłaty podatków, jak ktoś prowadzi sklep, to dobrą opcją jest wysłać do Polcardu i innych organizacji karcianych zajęcia wierzytelności z tytułu płatnością kartami klientów dłużnika itp. itd.

Ale jeśli ograniczysz się do samych banków, to kosztami będzie tylko korespondencja mniej lub więcej zaokrąglona.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-22 20:09:14
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
To już zależy od Twojego żądania we wniosku. Możesz poprosić o wysłanie zapytania do ZUS w celu ustalenia miejsca pracy dłużnika (niecałe 50zł opłaty), pytać się można też w CEPIK o samochody,

Rozumiem, ze do tego tez moge zobowiazac komornika?

Pozdrawiam i dziekuje za rady
Dysiek

Data: 2010-11-22 20:11:20
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-22 20:09, Dysiek pisze:
[...]

"Zobowiązać" do duże słowo. Po prostu piszesz we wniosku co komornik ma zrobić, a komornik to robi. Nie może zrobić ani więcej, ani mniej - jest związany Twoim wnioskiem.

Możesz mu też "zlecić poszukiwanie majątku", ale poza tym, że wiąże się to z wyższą opłatą, nie stanowi żadnej wartości dodanej jak to, o co możesz zawnioskować sam (czyli powysyłać zapytania do kilku urzędów).

--
Liwiusz

Data: 2010-11-22 21:09:23
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
A czy oprocz kosztow takich jak znaczki i inne w zasadzie pierdoly cos jeszcze bede musial mu zaplacic?

Dysiek

Data: 2010-11-22 22:19:00
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-22 21:09, Dysiek pisze:
A czy oprocz kosztow takich jak znaczki i inne w zasadzie pierdoly cos
jeszcze bede musial mu zaplacic?

W praktyce tylko to, o czym pisałem, czyli opłaty, które pojawią się podczas egzekucji. Sam zarobek komornika (opłata egzekucyjna) jest pobierana bezpośrednio od dłużnika.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-23 16:01:53
Autor: Dysiek
Komornik - co i jak?
W praktyce tylko to, o czym pisałem, czyli opłaty, które pojawią się podczas egzekucji. Sam zarobek komornika (opłata egzekucyjna) jest pobierana bezpośrednio od dłużnika.

A jezeli nie da sie jej sciagnac od dluznika?

Dysiek

Data: 2010-11-23 16:52:19
Autor: Liwiusz
Komornik - co i jak?
W dniu 2010-11-23 16:01, Dysiek pisze:
W praktyce tylko to, o czym pisałem, czyli opłaty, które pojawią się
podczas egzekucji. Sam zarobek komornika (opłata egzekucyjna) jest
pobierana bezpośrednio od dłużnika.

A jezeli nie da sie jej sciagnac od dluznika?

   To komornik nie zarobi.

--
Liwiusz

Komornik - co i jak?