Komornik do niewłaściwej osoby

Data: 2013-12-04 12:44:03
Autor: Adam Wysocki
Komornik do niewłaściwej osoby
Cześć,

Cytuję za dziewczyną z pewnego (niezwiązanego z prawem) forum. Macie jakieś pomysły, co robić?

Moi rodzice prawie dwa lata temu kupili mieszkanie. Od niedawna zaczęły
przychodzić do nich upomnienia od komornika i jakieś listy dotyczące
długów, adresowane do, powiedzmy, Jana Kowalskiego. Sęk w tym, że kupili
oni mieszkanie od, powiedzmy, Anny Nowak, która odkupiła mieszkanie
wcześniej od Jana Kowalskiego. Rodzice tego Jana Kowalskiego nie widzieli
na oczy. Odnosili pisma na pocztę lub odsyłali, bez skutku.

Ostatnio przyszło do nich pismo o tym, że zjawi się u nich na dniach
komornik z policją i zabierze wartościowe przedmioty celem pokrycia długu
i że jeśli nikogo nie będzie w domu, też mają prawo wejść do mieszkania.

Moi rodzice to para emerytów, przewlekle chorych, niczym sobie nie
zasłużyli na takie nerwy. Mama dzwoni do mnie płacząc w słuchawkę, że nie
wie, co robić. Rodzice próbowali kontaktować się z komornikiem, ten nie
odpowiada. Ojciec poszedł na policję...

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-12-04 06:53:21
Autor: Konfabulator
Komornik do niewłaściwej osoby
Do nich przyszło takie pismo czy do dłużnika, a oni jedynie złamali tajemnice korespondencji?

Czy ten Kowalski jest wymeldowany?

Data: 2013-12-04 18:03:17
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 13:44, Adam Wysocki pisze:
Cześć,

Cytuję za dziewczyną z pewnego (niezwiązanego z prawem) forum. Macie jakieś
pomysły, co robić?

Co jest zapisane w księgach wieczystych?
Nieruchomość kupuje się z całym obciążeniem, które tam widnieje.

Chyba, że kupiłeś od komornika.

--
MN

Data: 2013-12-04 19:14:58
Autor: qwerty
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:529f6054$0$2358$65785112@news.neostrada.pl...
Chyba, że kupiłeś od komornika.

Chyba, że długu nie było w chwili sprzedaży.

Data: 2013-12-04 23:09:56
Autor: Marek Dyjor
Marcin N wrote:
[...]

jakim obciążeniem... :)

myślisz, że kupili mieszkanie z obciążoną hipoteką?

zwykłe długi nie przechodzą na mieszkanie, nie obciążają tzw hipoteki.

Data: 2013-12-05 09:23:36
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-04 23:09, Marek Dyjor pisze:
Marcin N wrote:
[...]

Nie mogę tego wykluczyć. A Ty?

--
MN

Data: 2013-12-05 17:05:27
Autor: Marek Dyjor
Marcin N wrote:
[...]

raczej normalni ludzie takich rzeczy nie robią... :)

a jak robią to mają swiadomość z konsekwencji...

Data: 2013-12-06 22:30:20
Autor: Adam Wysocki
Komornik do niewłaściwej osoby
Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

Zebrałem Wasze pytania. Poniżej odpowiedzi tej dziewczyny.

Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je przeczytali?
A: Pismo było adresowane do dłużnika.

Q: Czy Kowalski jest wymeldowany?
A: W tym mieszkaniu są zameldowani tylko rodzice.

Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
A: Nie wiem...

Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności nie mam.

Dzięki w jej imieniu za zainteresowanie!

Data: 2013-12-06 22:09:04
Autor: Konfabulator
Komornik do niewłaściwej osoby
Q: Czy pismo byďż˝o adresowane do rodzicďż˝w, czy do dďż˝uďż˝nika, a rodzice je przeczytali?
A: Pismo byďż˝o adresowane do dďż˝uďż˝nika.

Czyli nie prawdą jest, że dostali pismo, że odwiedzi ich komornik. Komornik odwiedzi dłużnika, a w drzwiach zweryfikuje, że od lat dłużnika tam nie ma i z przykrością odstąpi od czynności. No i za żadne skarby bym się nie przyznawał, że otwierałem czyjeś listy, bo to jednak już umożliwia bliskie spotkania z kodeksem karnym.

Data: 2013-12-07 16:33:38
Autor: Adam Wysocki
Konfabulator <konfabulator@10g.pl> wrote:

[...]

Czyli jest dobrze :) Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

Pozdrawiam.

Data: 2013-12-07 23:50:12
Autor: poszukiwacz
Komornik do niewłaściwej osoby
Szanowny Panie komorniku, będąc właścicielem tego mieszkania od 2010 roku oświadczam Panu że Pan Jan Kowlaski nie mieszka tutaj od xxxx roku oraz że nie ma tutaj żadnych rzeczy w swoim władaniu. Amen. Żegnam.

Data: 2013-12-06 23:53:33
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.12.2013 23:30, Adam Wysocki pisze:

Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je przeczytali?
A: Pismo było adresowane do dłużnika.

A było odbierane przez rodziców?

Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
A: Nie wiem...

http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

Może tu znajdziesz.

Data: 2013-12-07 01:13:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 6 Dec 2013, Adam Wysocki wrote:

Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

Zebrałem Wasze pytania. Poniżej odpowiedzi tej dziewczyny.

Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je przeczytali?
A: Pismo było adresowane do dłużnika.

  Czyli można podejrzewać złamanie tajemnicy korespondencji, jak
ktoś pisał. Znaczy lepiej nie pamiętać o takim szczególe ;)

Q: Czy Kowalski jest wymeldowany?
A: W tym mieszkaniu są zameldowani tylko rodzice.

  Zakładając że uprawniona osoba (właściciel) to SPRAWDZIŁ.
  Żeby nie było: daaawno temu, ze dwa spisy powszechne ;), taki brak
sprawdzenia ujawnił mi się właśnie przez to, że spisujący coś tam
sobie oglądął i mruczał tudzież skomentował na temat liczby
zamieszkujących. Okazało się, że nikt nie wiedział, że była
niewymeldowana osoba.

Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
A: Nie wiem...

  No to już dostałeś link :)

Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

  Niemożliwe. Lokator to ktoś kto ma "tytuł prawny" *inny*
niż własność, więc z definicji nie może sprzedać mieszkania :)

Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności nie mam.

  Jak sprawdzenie KW (w linku od Andrzeja) nie wykaże nic
w obciążeniach, to jest to *jego* dług, a nie dług
związany z mieszkaniem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-07 07:41:24
Autor: sqlwiel
Komornik do niewłaściwej osoby

A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

Niemożliwe. Lokator to ktoś kto ma "tytuł prawny" *inny*
niż własność, więc z definicji nie może sprzedać mieszkania :)

Oj czepiasz się. Wielu nie łapie formalnego znaczenia słowa "lokator".
Jeśli kupili, to od właścicielki.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-07 19:39:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Komornik do niewłaściwej osoby
On Sat, 7 Dec 2013, sqlwiel wrote:

Oj czepiasz się.

  Niniejszym przyznaję się bez bicia :)

Wielu nie łapie formalnego znaczenia słowa "lokator".

  No toć kaganek niosę.
  Czy tam kaganiec jak kto woli (znaczy antyformalista) :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-08 00:27:30
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1312070106570.3232quad...

Q: Czy pismo było adresowane do rodziców, czy do dłużnika, a rodzice je przeczytali?
A: Pismo było adresowane do dłużnika.
 Czyli można podejrzewać złamanie tajemnicy korespondencji, jak
ktoś pisał. Znaczy lepiej nie pamiętać o takim szczególe ;)

OP ile oczywiście dłużnik rodziców do otwierania swojej korespondencji nie upoważnił.

Q: Czy Kowalski jest wymeldowany?
A: W tym mieszkaniu są zameldowani tylko rodzice.

[...]

Ale zameldowanie / wymeldowanie osoby od dawna już nie ma skutów cywilnoprawnych.

Data: 2013-12-11 23:34:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 8 Dec 2013, Robert Tomasik wrote:

Ale zameldowanie / wymeldowanie osoby od dawna już nie ma skutów cywilnoprawnych.

  Hm... spierałbym się - tańszy bilet miesięczny dla osoby zameldowanej
w W-wie to będzie "skutek cywilnoprawny" czy jakiś inny?

"Nie ma skutków cywilnoprawnych dla zdarzeń związanych z miejscem
zamieszkania" a "nie ma skutków cywilnoprawnych" (w domyśle: żadnych)
to IMO dwa różne zbiory zdarzeń :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-08 00:24:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.psp.1386369020news.chmurka.net...

Q: Co jest zapisane w księgach wieczystych na temat obciążenia nieruchomości?
A: Nie wiem...

Ksiego wieczyste są dostępne w sieci, to niech sparwdzi.

Q: Czy nieruchomość była kupiona od komornika?
A: Nieruchomość była kupiona od poprzedniej lokatorki.

No chyba włąścicielki, a nie lokatorki.

Q: Czy w chwili sprzedaży istniał już ten dług?
A: Dług chyba dotyczy nabranych kredytów przez tego faceta, ale pewności nie mam.

Jakoś dziwnie widze kawałek dyskusji. Ale nie ma większego znaczenia, z czego wynika dług. Istotnym jest, jakie jest powiązanie dłużnika z mieszkaniem.

Data: 2013-12-09 08:41:46
Autor: Adam Wysocki
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Jakoś dziwnie widze kawałek dyskusji.

Chodzi o tą formę Q i A? To dlatego, że osoba, która może odpowiedzieć na te pytania, nie siedzi w Usenecie, dlatego napisałem w jej imieniu i przekazuję jej odpowiedzi.

Pozdr.

Data: 2013-12-09 18:29:56
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości news:gof.psp.1386578506news.chmurka.net...
[...]

Nie, um nie wątek zaczyna się od tego postu, na który odpowiadałem, a wnoszę, że coś było w wcześniej :-)

Data: 2013-12-04 19:28:57
Autor: the_foe
[...]

"u nich" czyli pismo adresowane było do Twoich rodziców czy do "kowalskiego"?

--
@foe_pl

Data: 2013-12-05 21:38:03
Autor: rmrmg
Dnia Wed, 04 Dec 2013 18:03:17 +0100, Marcin N napisał(a):

Co jest zapisane w księgach wieczystych?
Nieruchomość kupuje się z całym obciążeniem, które tam widnieje.

A co gdy obciązenie się pojawi w hipotece między zakupem a wpisem o zmianie właściciela?

Data: 2013-12-08 00:45:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "rmrmg" <in@sign.atu.re> napisał w wiadomości news:pan.2013.12.05.21.37.19sign.atu.re...
[...]

Nic. Dlatego właśnie notariusz obi odpis z ksiegi tuż przed transakcją, a w księdze ujawnia się wpisy w miarę na bieżąco.

Data: 2013-12-08 13:11:00
Autor: the_foe
W dniu 2013-12-08 00:45, Robert Tomasik pisze:
[...]

chyba nie, skoro niedawno była sprawa kiedy ktos sprzdał dom cos z 7 razy. Kazdy z wlascicieli miał wazny akt notarialny, ale wlascicielem został ten którego notariusz pierwszy dokonał zmian w ksiedzie wieczystej. Reszta została z nic niewartym świstkiem papieru bo oczywiscie pozostali notariusze za to nie odpowiadają.

--
@foe_pl

Data: 2013-12-08 13:51:19
Autor: Marcin N
W dniu 2013-12-08 13:11, the_foe pisze:

[...]

O ile wiem, to takie sytuacje już teraz są praktycznie niemożliwe. Aktualizacje wpisów są teraz błyskawiczne i wgląd do nich także. Jest dużo bezpieczniej.

--
MN

Data: 2013-12-11 23:24:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 8 Dec 2013, Marcin N wrote:

[...]

  To coś nam się wiedza rozbiega :]

Aktualizacje wpisów są teraz błyskawiczne

  Jeśli "błyskawiczne" oznacza "kilka dni a nie kilka miesięcy" to
tak. Ale w trzecim czy czwartym dniu od aktu wpisu jeszcze nie było.
  Jednoelementowa próbka z zeszłego miesiąca ;)
  I oczywiście nie mogę wykluczyć niewielkiego udziału notariusza.
  Niemniej operacja i tak ma "lukę czasową" w okresie do zaniesienia
papierów od notariusza do sądu właśnie (i patrz niżej).

i wgląd do nich także.

  A to się zgadza.
  Co z tego jak na drugi czy trzeci dzień sprawdzasz i informacji
NIE MA. Za to możliwe jest, że pojawi się informacja że to
kto inny jest właścicielem :>

Jest dużo bezpieczniej.

"Dużo bezpieczniej" to by było, jakby był stosowany dwufazowy
"wiarygodny" lub trójfazowy "półwiarygodny" system potwierdzania,
tj. notariusz w momencie pobierania danych na potrzeby spisania
umowy zostawiałby w sądzie notkę o statusie "temporary volatile" :>
(nie musiałaby by być *wpisana* do KW, ale przez określony czas
musiałaby być przedstawiana każdemu kolejnemu notariuszowi,
który byłby zobowiązany przedstawić ją klientowi) *lub* podobny
mechanizm byłby realizowany poprzez zgłoszenie telefoniczne
w cyklu notariusz->sąd->notariusz (można sfałszować telefon
w dowolną stronę, ale nie można zapobiec telefonowi z informacją
zwrotną), oczywiscie o statusie jak wyżej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-11 23:28:45
Autor: Liwiusz
Komornik do niewłaściwej osoby
Ale w trzecim czy czwartym dniu od aktu wpisu jeszcze nie było.

Ale była wzmianka o złożonym wniosku.

--
Liwiusz

Data: 2013-12-12 02:05:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 11 Dec 2013, Liwiusz wrote:

Ale w trzecim czy czwartym dniu od aktu wpisu jeszcze nie było.

Ale była wzmianka o złożonym wniosku.

  Hm... gdzie ona jest w postaci elektronicznej, bo pewnie z niewiedzy
ją przeoczyłem (a skoro stan się zmienił, to pewnie i miejsce z tą
informacją też)?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-12 02:40:09
Autor: Liwiusz
[...]

Na początku każdego działu jest pole o wzmiankach.

--
Liwiusz

Data: 2013-12-12 04:09:25
Autor: Marcin Kiciński
W dniu niedziela, 8 grudnia 2013 13:51:19 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> chyba nie, skoro niedawno by�a sprawa kiedy ktos sprzda� dom cos z 7

> razy. Kazdy z wlascicieli miaďż˝ wazny akt notarialny, ale wlascicielem

> zosta� ten kt�rego notariusz pierwszy dokona� zmian w ksiedzie

> wieczystej. Reszta zosta�a z nic niewartym �wistkiem papieru bo

> oczywiscie pozostali notariusze za to nie odpowiadajďż˝.

O ile wiem, to takie sytuacje ju� teraz s� praktycznie niemo�liwe. Aktualizacje wpis�w s� teraz b�yskawiczne i wgl�d do nich tak�e. Jest du�o bezpieczniej.

O tak. U mnie była taka sytuacja, że podczas przenoszenia ksiąg z
papieru do komputera, ktoś nie przepisał wszystkiego i w efekcie
księga wróciła do stanu sprzed 4 lat i zmienił się właściciel
nieruchomości. Dobrze, że potrzebowaliśmy aktualny wyciąg i sprawa
wypłynęła i udało się ją wyprostować, bo nie chcę nawet myśleć
co by było gdyby np. poprzedniego właściciela zaczął ścigać komornik
i dorwałby się do naszego domu...

Pozdrawiam
MK

Data: 2013-12-08 19:23:11
Autor: rmrmg
Dnia Sun, 08 Dec 2013 00:45:29 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

To "na bieżąco" dwa lata temu potrafiło być kilka miesięcy w niektórych sądach. Ale to i tak nic nie zmienia. Idę do notariusza ustanawiam hipotekę idę zaraz do drugiego i sprzedaje nieruchomość. Zanim wierzyciel albo notariusz dojdzie do wydziału wieczystoksięgowego już sprzedałem nieruchomość. I co teraz z wierzycielem i nabywcą nieruchomości?

Komornik do niewłaściwej osoby