Komornik - egzekucja

Data: 2010-12-03 16:14:55
Autor: wsk125
Komornik - egzekucja
Witam,

Zleciłem komornikowi odzyskanie od dłużnika kwoty zasądzonej wyrokiem.

Podałem numer konta dłużnika.

Dziś otrzymałem pismo od komornika, że postępowanie egzekucyjne z rachunku dłużnika jest nieskuteczne, na podstawie odpowiedzi banku:

"Bank.... informuje, że Pan... posiada rachunek na którym jest kwota wolna".

Co oznacza sformułowania "kwota wolna"? Dlaczego egzekucja z takiego rachunku jest nieskuteczna?

Komornik jednocześnie wzywa mnie w piśmie do złożenia oświadczenia co do dalszych czynności egzekucyjnych (na podstawie art.827 kpc).

Poza numerem rachunku oraz adresem nie mam żadnych informacji o dłużniku. Nie potrafię wskazać majątku dłużnika, z którego można by ściągnąć należność.

Jak dalej postępować w tej sprawie?

pozdrawiam,

Data: 2010-12-03 16:41:54
Autor: SDD
Komornik - egzekucja

Użytkownik "wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:idb1hd$i8c$1news.onet.pl...

Co oznacza sformułowania "kwota wolna"? Dlaczego egzekucja z takiego rachunku jest nieskuteczna?

Ze kazdy obywatel RP moze wskazac jedno konto w banku (osobiste, firmowych to nei dotyczy) jako konto, na ktorym okreslona suma pieniedzy (zazwyczaj cos circa 3xsrednie wynagrodzenie) zostaje wskazana jako wolna od zajecia - czyli komornikowi ruszyc jej nie wolno. Cos, jak zabezopieczenie najwazniejszych zyciowych potrzeb dluznika, itp.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-12-03 19:53:19
Autor: Dysiek
Komornik - egzekucja
Jak dalej postępować w tej sprawie?

Poszukaj tematu z tej grupy - Komornik - co i jak? z 22 listopada

Dysiek

Data: 2010-12-04 00:57:22
Autor: wsk125
Komornik - egzekucja
OK, dziękuję.

Czy poza wysłaniem do komornika listy banków nic nie mogę więcej zrobić?

A co, jeśli dłużnik ma konto tylko w tym jednym banku - w którym jest kwota wolna? Egzekucja z konta będzie nieskuteczna...

Przychodzi mi do głowy jeszcze zajęcie zwrotu podatku. Jak ten temat ugryźć?

pozdrawiam,

Data: 2010-12-04 06:17:12
Autor: Liwiusz
Komornik - egzekucja
W dniu 2010-12-04 00:57, wsk125 pisze:

Przychodzi mi do głowy jeszcze zajęcie zwrotu podatku. Jak ten temat
ugryźć?

   Zawnioskować o zajęcie w US zwrotu podatku.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 16:07:15
Autor: Alek
Komornik - egzekucja
Użytkownik "wsk125" <marcinczu_wytnijto_@poczta.onet.pl> napisał

Czy poza wysłaniem do komornika listy banków nic nie mogę więcej zrobić?

Zająć można nie tylko aktualny majątek, ale również dochody z tytułu pracy, świadczeń społecznych itp. Niech komornik wystąpi do ZUS ze stosownym zapytaniem. To zapytanie chyba kosztuje parę złotych i będziesz musiał na to wyłożyć, potem dłużnik ma ci to oddać.

Data: 2010-12-04 16:09:56
Autor: Alek
Komornik - egzekucja
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

[...]

Aha, jeszcze komornik może zapytać w ewidencji pojazdów oraz w księgach wieczystych. Może dłużnik ma pojazd albo nieruchomość i z tego można by prowadzic egzekucję.

Komornik - egzekucja