Komornik i ustalenie konta dłużnika

Data: 2009-05-02 10:43:17
Autor: Liwiusz
Komornik i ustalenie konta dłużnika
Qnick pisze:
Witam !
Sprawa dla większości z was jakich wiele ale dla mnie to nowość więc pytam :

Czy komornik może zwrócić się do banków z zapytaniem czy dana firma (dłużnik) posiada u nich konto i go zablokować czy tylko może blokować konta bankowe które mu podano we wniosku ?

   Generalnie komornik jest związany wnioskiem wierzyciela. Jednakże w praktyce zdarza się, że jeśli komornikowi są wiadome konta, o których nie wspomniał wierzyciel, to też je zajmuje.

   Rzadko kiedy komornik pyta się banku, czy dłużnik ma tam konto. Lepiej od razu zająć konta dłużnika w danym banku - jeśli je posiada, to dobrze, a jeśli nie, to najwyżej bank odpisze, że dany podmiot u nich kont nie posiada.

A teraz po kolei. Mam wygraną sprawę z moim dawnym pracodawcą i mam już prawomocny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności. Złożyłem u komornika wniosek o ściągnięcie należności i podałem mu w których bankach firma ma prawdopodobnie konta oraz podałem inne środki ruchome które jeszcze są w dyspozycji firmy. Komornik oczywiście zablokował te konta ale prezes firmy poprosił swoich kontrachentów o nie wpłacanie na nie pieniędzy tylko założył konto w kolejnym banku i na nie są dokonywane wpłaty. Firma dodatkowo prowadzi stację paliw w innej

   Zleć zajęcie kont banbkowych we wszystkich bankach w Polsce. Jest tych banków wartych zajęcia około 50, zakładając, że komornik będzie chciał zaliczki na korespondencję, w 300zł (5,65zł za list do każdego banku, plus dwa listy do wierzyciela i dłużnika) powinieneś się zmieścić, koszty i tak są do odzyskania od dłużnika.

   Ponadto jeśli znasz kontrahentów firmy, to możesz zająć przysługujące dłużnikowi od nich wierzytelności już u źródła - czyli właśnie u kontrahentów.

miejscowości z której utarg w postaći gotówki jest przewożony do siedziby firmy co kilka dni po kilkanaście tysięcy złotych i stąd drugie pytanie w jaki sposób i czy można zająć takie pieniądze (oczywiście

   Teoretycznie jest to możliwe, pod warunkiem, że przekonasz komornika do bycia w danym miejscu o określonej porze, i to zapewne jeszcze z policją. W praktyce przy niedużych kwotach zadłużenia szkoda zachodu.

przez komornika). A trzecie: kiedy można wpisać firmę i kto to może

zrobić do Krajowego Rejestru Dłużników ?

   www.krd.pl

--
Liwiusz

Data: 2009-05-02 10:56:34
Autor: Qnick
Dnia 02-05-2009 o 10:43:17 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

   Generalnie komornik jest związany wnioskiem wierzyciela. Jednakże w  praktyce zdarza się, że jeśli komornikowi są wiadome konta, o których  nie wspomniał wierzyciel, to też je zajmuje.

Czyli lepiej mu wskazywać.

[...]

  Za mała kwota żeby robić tyle zachodu z zaliczkami,kosztami odzyskiwaniem  ich potem od dłużnika. Poczekam na zajęcie ruchmości i odzyskam kase po  ich licytacji.

   Ponadto jeśli znasz kontrahentów firmy, to możesz zająć przysługujące  dłużnikowi od nich wierzytelności już u źródła - czyli właśnie u  kontrahentów.

Znam konrahentów firmy i tu trzeba będzie zadziałać czyli dać ich namiary  komornikowi.

   Teoretycznie jest to możliwe, pod warunkiem, że przekonasz komornika  do bycia w danym miejscu o określonej porze, i to zapewne jeszcze z  policją. W praktyce przy niedużych kwotach zadłużenia szkoda zachodu.

  W takim razie to odpada za mała kwota do odzyskania.

dzięki Liwiusz za konkrety. Pozdrawiam

Data: 2009-05-02 11:04:41
Autor: Liwiusz
Qnick pisze:

[...]

   Nie wiem co to są za ruchomości, ale egzekucja z nich może trwać długo, a w efekcie może się okazać, że nikt nie chce ich kupić. IMHO lepiej zająć się kontami bankowymi, skoro są i są na nich pieniądze.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-02 11:16:32
Autor: Qnick
Dnia 02-05-2009 o 11:04:41 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

Qnick pisze:

   Nie wiem co to są za ruchomości, ale egzekucja z nich może trwać  długo, a w efekcie może się okazać, że nikt nie chce ich kupić. IMHO  lepiej zająć się kontami bankowymi, skoro są i są na nich pieniądze.

Kwota nie za duża bo ok 1700 zł, a ruchomości to wyposażenie  Autoryzowanego Serwisu także myślę że sprzedaż pewnych wartościowych  narzędzi typu podnośniki, urządzenie do obsługi klimatyzacji lub geometrii  zawieszenia dobrej klasy czy tester diagnostyczy nie będzie zbyt trudne  zwłaszcza w korzystnej cenie :)

Data: 2009-05-02 11:19:51
Autor: Liwiusz

Qnick pisze:

[...]

   Tylko żeby okazało się, że ruchomości są własnością dłużnika, a nie na przykład wyleasingowane :)

--
Liwiusz

Data: 2009-05-02 11:32:52
Autor: Qnick
Komornik i ustalenie konta dłużnika

Są na pewno jego własnością, chyba że zdążył już coś pokombinować albo ma  już na nich zastawy bankowe.

Data: 2009-05-02 13:38:53
Autor: Leszek
Komornik i ustalenie konta dluznika
In article <op.utaogkb37hh22l@acer>, rpajorek@op.pl says...>

  Za mala kwota zeby robic tyle zachodu z zaliczkami,kosztami odzyskiwaniem  ich potem od dluznika. Poczekam na zajecie ruchmosci i odzyskam kase po  ich licytacji.

>    Ponadto jesli znasz kontrahentów firmy, to mozesz zajac przyslugujace  > dluznikowi od nich wierzytelnosci juz u zródla - czyli wlasnie u  > kontrahentów.

Jakie konsekwencje moze poniesc dluznik omawianego dluznika, jesli dostanie od komornika zawiadomienie o zajeciu wierzytelnosci i sie do niego nie zastosuje?

Data: 2009-05-02 19:21:07
Autor: Liwiusz
Leszek pisze:
[...]

   Po pierwsze możliwość grzywny.

   A po drugie zastanawiałbym się, czy spłata dłużnikowi, zamiast komornikowi, może być uznana za spełnienie świadczenia owego dłużnika dłużnika. Ale to tylko moje prywatne przemyślenia - do sprawdzenia z orzecznictwem.

--
Liwiusz

Data: 2009-05-03 20:16:35
Autor: ąćęłńóśźż
Komornik i ustalenie konta dluznika
Chyba było, że może, natomiast od terminu zależy wynagrodzenie za czynnosci.
JaC

-- -- -