Komornik nadużywa prawa, wzywając?

Data: 2010-01-17 23:39:40
Autor: Rentier
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
Pracownicy firmy potrącają z wypłaty to co należne -komornikowi. Ów
komornik ma jakieś wątpliwości.Maniakalnie wzywa na określoną godzinę
pracowników (nawet 2 osoby na raz) w zależności od tego,czyją
pieczątkę ujrzał w dokumentach.
Kobiety maszerują z papierami przez pół miasta i czekają u niego na
korytarzu po 20 minut ( "bo pan Komornik w tej chwili jest zajęty")
Nasmarowano skargę do prezesa sądu m.in. o odrywaniu ludzi od pracy, a
on na to że komornik ma prawo wzywać do kancelarii osoby
podpowiedzialne za potrącanie należności.

Pytanie:
Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

Data: 2010-01-18 09:21:26
Autor: amBrose
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

pewnie wynika. Lepiej załatwić go sposobem.
Wezwanie - usprawidsliwienie że jest w delegacji, albo co innego. po 3-4 razach znudzi mu sie

jk

Data: 2010-01-18 09:44:15
Autor: Piotr [trzykoty]
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał
Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

Z k.p.c.

Data: 2010-01-18 09:34:45
Autor: Jacek_P
Piotr [trzykoty] napisal:
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał
>Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

Z k.p.c.

A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-18 10:49:09
Autor: Herald
Dnia Mon, 18 Jan 2010 09:34:45 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

Z k.p.c.

A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

Hehe -bo komornik pewnie nie ma pojęcia jak WYLICZYĆ kwotę wolną od
zajęcia, potem jak wyliczyć MAKSYMALNĄ kwotę potrącenia i jak policzyć samo
potrącenie :))))
Ostatnio ćwiczyłem jedną "znajomą" że pracownikowi MUSZĘ potrącić 6x zł z
wynagrodzenia 300zł z etatu 1/5 (za rok 2009). To jak mi pokazała pisemko
które z kolei jej napisał znajomy ... KOMORNIK to o mało nie spadłem z
krzesła :)))
W skrócie mówiąc - stwierdził w tym piśmie że kwota jest wolna od zajęcia
komorniczego :))))))))))))))

Na szczęście nie ja podpisywałem to pismo z odpowiedzią do komornika :)))

Podsumowując - komornicy nie mają pojęcia jak obliczać kwotę do zajęcia.
Ale faktycznie - jest trochę liczenia :)

Data: 2010-01-18 10:55:35
Autor: mecenas

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hj19vl$58t$3srv.cyf-kr.edu.pl...
Piotr [trzykoty] napisal:
> [...]

Z k.p.c.

A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

Proszę bardzo - literalnie:
art. 761, 762 i następne kodeksu postępowania cywilnego.

Pozdrawiam

Data: 2010-01-18 10:07:06
Autor: Jacek_P
mecenas napisal:
Proszę bardzo - literalnie:
art. 761, 762 i następne kodeksu postępowania cywilnego.

No wiec 761.1 nie upowaznia komornika do WZYWANIA pracownikow
na drugi koniec miasta. Jezeli ma ochote zadac zlozenia wyjasnien,
to niech je formuluje na pismie, przesle i uzyska odpowiedz pisemna.

Natomiast jak sobie przeczytalem 762.2 i 762.4 to sa one
kuriozalne. Panstwo w panstwie. Komornik uber alles.
Dzialanie w trybie egzekucji sadowej bez praktycznie
zadnego nadzoru PRZED wykonaniem? Samowola pojedynczej osoby?
Jakim cudem cos takiego sie uchowalo w systemie prawnym?

W swietle tych 'przepisow' nie dziwie sie, ze potem sa
zachowania na pograniczu bandytyzmu pokroju komornika z Bytowa.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-18 11:25:05
Autor: Goomich
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> naskrobał/a w news:hj1bsa$8g3$1srv.cyf-kr.edu.pl:

[...]

Poczytaj sobie jeszcze rozporządzenie o czynnościach komorników.

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
goomich@usun.to.wp.pl   UIN: 6750153

Data: 2010-01-18 22:53:01
Autor: Marcin Wasilewski
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
A nie wydaje wam się, że art. 762 par. 5 jest coś lekko niezgodny z
konstytucją? Można być 2x ukaranym za tą samą czynność?

Data: 2010-01-18 23:50:50
Autor: Jacek_P
Marcin Wasilewski napisal:
A nie wydaje wam się, że art. 762 par. 5 jest coś lekko niezgodny z
konstytucją? Można być 2x ukaranym za tą samą czynność?

Mnie to specjalnie nawet nie dziwi. Kodeks jest z roku 1964
kiedy prawa obywatela byly najdelikatniej mowiac w glebokim
niepowazaniu, a wladza mogla wszystko. Ciekawe sa te artykuly,
ciekawe...
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-01-19 04:11:39
Autor: Rentier
Komornik nadużywa prawa, wzywając?
Słowo "wzywać" pojawia się tylko w kontekście egzekucji, gdzie
komornik może wezwać na pomoc policję...
Sorry, ale nadal nie widzę _żadnej_ podstawy prawnej do wezwania do
stawiennictwa w kancelarii.
Inne pomysły?

Data: 2010-01-19 13:28:08
Autor: Leszek
Komornik naduzywa prawa, wzywajac?
In article <5307e8cd-53dc-417e-a5d9-9f867a48d051
@k19g2000yqc.googlegroups.com>, fekaliusz@gmail.com says...>
Slowo "wzywac" pojawia sie tylko w kontekscie egzekucji, gdzie
komornik moze wezwac na pomoc policje...
Sorry, ale nadal nie widze _zadnej_ podstawy prawnej do wezwania do
stawiennictwa w kancelarii.
Inne pomysly?

Zloz skarge na czynnosci komornika, wskaz brak podstawy prawnej do takiego dzialania oraz zloz wniosek o zobowiazanie komornika do nie wzywania pracownikow do kancelarii bez podstawy prawnej.

No i zobaczymy. Kosztuje 100 z?.

Data: 2010-01-19 14:31:47
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisał w wiadomości news:MPG.25bfc3b797f4c512bnews.gazeta.pl...

[...]

    Przy okazji czyniąc wzmiankę, że prosisz o podanie dokładnej podstawy prawnej pozwalającej WZYWAĆ do kancelarii osoby nie będące osobami wobec których toczy się postępowanie egzekucyjne oraz że o sprawie został poinformowany Rzecznik Praw Obywatelskich, bo inaczej to Sąd poklepie komornika po pleckach i spuści skarżącego "na drzewo".

Data: 2010-01-19 22:16:01
Autor: Rentier
[...]

I tak zrobił!
Napisałem w zagajeniu,ze poszła skarga do prezesa sądu ( zero opłat) na czynności komornika.Prezesuniu uznał ją za bezzasadną, twierdząc,że komornik ma prawo wzywać.
Stąd cały wątek: skąd i jakie prawo pozwala mu na takie działania??

Data: 2010-01-20 10:42:36
Autor: Leszek
Komornik naduzywa prawa, wzywajac?
In article <hj57e8$j5e$2@news.dialog.net.pl>, fekaliusz@gmail.com says...>
> Uzytkownik "Leszek" <rewt@post.nospam.pl> napisal w wiadomosci > news:MPG.25bfc3b797f4c512bnews.gazeta.pl...
bo inaczej to Sad poklepie
> komornika po pleckach i spusci skarzacego "na drzewo".

I tak zrobil!
Napisalem w zagajeniu,ze poszla skarga do prezesa sadu ( zero oplat) na czynnosci komornika.Prezesuniu uznal ja za bezzasadna, twierdzac,ze komornik ma prawo wzywac.
Stad caly watek: skad i jakie prawo pozwala mu na takie dzialania??

Skarge sklada sie do sadu rejonowego przy ktorym dziala komornik a nie do prezesa - tak bylo? Oplata 100 PLN.

Na postanowienie sadu wydane wskutek skargi przys?uguje zazzalenie - bylo?

Data: 2010-01-20 21:53:53
Autor: Rentier
Komornik naduzywa prawa, wzywajac?

Skarge sklada sie do sadu rejonowego przy ktorym dziala komornik a nie do prezesa - tak bylo? Oplata 100 PLN.
Nie było.Było do prezesa jako sprawującego nadzór nad działalnością komornika.

Data: 2010-01-20 16:14:26
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Rentier" <fekaliusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:hj57e8$j5e$2news.dialog.net.pl...

[...]

    No więc dołącz wezwania (wszystkie jakie masz) i napisz do RPO, że komornik ustawicznie niepokoi twoich pracowników wzywając ich do swojej Kancelarii i odmawia podania podstawy prawnej takiego działania, a sąd mówiąc oględnie ma to w dupie.

    RPO wezwie Prezesa Sądu do udzielenia wyjaśnień, Prezes Sądu wkurzony tym, że ktoś mu 4 litery zawraca opierdoli komornika i komornik następnym razem porządnie się zastanowi, zanim takie wezwanie wystawi. Możesz też komornikowi odpisać, że nie widzisz podstawy prawnej do wzywania twoich pracowników i prosisz o jej wskazanie. Niech chłopina pokombinuje co odpisać, a może akurat odpisze głupoty i się podłoży.

Data: 2010-01-21 10:15:54
Autor: Przemek Lipski

Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:hj76kg$8kc$1news.task.gda.pl...

Możesz też komornikowi odpisać, że nie widzisz podstawy prawnej do wzywania twoich pracowników i prosisz o jej wskazanie. Niech chłopina pokombinuje co odpisać, a może akurat odpisze głupoty i się podłoży.

A czy podstawa prawna nie powinna być już podana w samym wezwaniu bez proszenia o nią?

Pozdrawiam Przemek

Data: 2010-01-21 16:35:23
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Przemek Lipski" <WYTdocent_paNIJ@wytnij.epf.pl> napisał w wiadomości news:hj99d1$26f$1news.onet.pl...

[...]

    Powinna, a jak nie jest lub jest niezgodna z okolicznościami, to co wtedy?
Dlatego też warto zwrócić uwagę RPO na nękanie obywateli przez komornika, tym bardziej, że są to obywatele wobec których żadne postępowanie egzekucyjne się nie toczy, a sąd ma to w tyłku, bo komornik to znajomek.

Komornik nadużywa prawa, wzywając?