Komornik siadł na pensji mojego pracownika

Data: 2012-01-27 11:47:07
Autor: PesTYcyD
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
Komornik siadł na pensji mojego pracownika. A o jego problemach dowiedziałem się z pisma wysłanego do mnie. I teraz pytanie, bo chce pomóc jakoś biedakowi a suma, którą wisi bankowi jest naprawdę spora. Nie wiem nawet jak mógł dostać taki kredyt. Sam pracuje na 1/2 etatu więc jego pensja jest śmiesznie mała i tak nie będzie co wysłać komornikowi, ale tak czy inaczej dobrze by było gdyby zaczął jakoś regulować swój dług. Jak w tej sytuacji najlepiej dogadać się z komornikiem?

Data: 2012-01-27 11:20:51
Autor: _ąćęłńóśźż.
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
Przy umowie o pracę Twój pracownik ma dość sporą kwotę wolną od zajęcia komorniczego.

Tak na marginesie to jeszcze jeden minus umów tzw. "śmieciowych", o dzieło i zlecenia - zwykle zajmą wszystko i nie masz co jeść.

-- -- -

Data: 2012-01-27 14:16:02
Autor: Włodzimierz Wojtiuk
"_ąćęłńóśźż." <j666@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:jfu1aj$mg$1inews.gazeta.pl...
[...]

.... i  DG, o ile jestem na bieżąco.

--
Włodek

Data: 2012-01-27 23:08:14
Autor: Karol Y
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
Tak na marginesie to jeszcze jeden minus umów tzw. "śmieciowych", o dzieło i
zlecenia - zwykle zajmą wszystko i nie masz co jeść.

To jest inny rodzaj umowy, a nie umowa śmieciowa. Trzeba to rozróżniać. A nie może być tak jak napisałeś, bo przecież rezultat prosty do przewidzenia. W drugim miesiącu nie będzie po takim ruchu już czego ściągać, bo pracownik:

- umrze
- ucieknie
- przejdzie na zasiłek

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-01-27 23:17:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 27.01.2012 23:08, Karol Y pisze:
[...]

A w przypadku etatu z odpowiednio niską pensją pracownik będzie pracował,a  komornik dostanie figę, bo cała pensja pracownika jest wolna od zajęcia ;)

Data: 2012-01-28 17:19:30
Autor: Karol Y
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
A w przypadku etatu z odpowiednio niską pensją pracownik będzie
pracował,a komornik dostanie figę, bo cała pensja pracownika jest wolna
od zajęcia ;)

Cóż poradzić, niech każdemu dłużnikowi przydzielają urzędnika, który będzie za nim chodził ;-)

--
Mateusz Bogusz

Data: 2012-01-27 12:02:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-01-27 11:47, PesTYcyD pisze:
[...]

Dać pracownikowi podwyżkę i wysyłać odpowiednie kwoty komornikowi.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-27 12:05:07
Autor: wromek

Użytkownik "PesTYcyD" <pestycyd@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f2280ae$0$1230$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a co chcesz dogadywac? ja tez chcialem ostatnio pomoc biedakowi to mi sie odwdzieczyl tym, ze mnie oszukal na ponad 900 euro.
szybko sie zreflektowalem i pomoglem komornikowi ;)

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2012-01-27 12:33:52
Autor: Slawek Kotynski
[...]

A wchodzi w rachubę prywatna pożyczka na spłatę całej zaległości?
Bo to by pomogło uniknąć narastania odsetek i kosztu komornika.

mjk

Data: 2012-01-27 14:55:11
Autor: Kamil
Dnia Fri, 27 Jan 2012 11:47:07 +0100, PesTYcyD napisał(a):

[...]

Wielkość etatu ma znaczenie tylko dla obliczenie kwoty wolnej od zajęć, a
ta istnieje w przypadku zajęć niealimentacyjnych. Akurat ta egzekucja
"niespłaconego kredytu" to ta która łapie się pod kwotę wolną.
Jeżeli gościu pracuje na 1/2 etatu i nie zarabia więcej niż 750zł brutto -
to nie możesz mu potrącić ani grosza (to w szybkim uproszczeniu).
No chyba że na 1/2etatu zarabia on 4000 brutto to zmieni postać rzeczy :)

jak będziesz miał problemy z obliczeniem kwoty wolnej (kwoty która możesz
potrącić) to się odezwij - podrzucę link do kalkulatorka :)

Data: 2012-01-27 15:31:03
Autor: _ąćęłńóśźż.
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
BTW jeśli dochód jest z innego tytułu niż umowa o pracę, to dłuznik może się ubiegać o zwolnienie części dochodu z zajęcia wskazując, że jest to jedyne źródło dochodu dłuznika i ze nie ma innych środków do życia.
Znacie może szczegóły?

Data: 2012-01-30 11:31:01
Autor: Kamil
Dnia Fri, 27 Jan 2012 15:31:03 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

BTW jeśli dochód jest z innego tytułu niż umowa o pracę, to

To nie masz prawa ABSOLUTNIE niczego potrącić ;)
No chyba że postanowienie jest jasne i dotyczy "WIERZYTELNOŚCI" a nie
"ZAJĘCIA WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ".
Taki niuans, ale jakże istotny, który "kadrowiec" zwraca na to uwagę?  ;)
Jeżeli jest "zajęcie wynagrodzenia" a delikwent tyra na umowie zleceniu -
to odpisujesz komornikowi że nie wykonasz zajęcia bo... nie masz takiego
pracownika :)
(to tak w skrócie oczywiście)

dłuznik może się ubiegać o zwolnienie części dochodu z zajęcia wskazując,
że jest to jedyne źródło dochodu dłuznika i ze nie ma innych środków do życia.
Znacie może szczegóły?

art. 833 §2 Kodeksu postępowania cywilnego.

Data: 2012-01-30 12:08:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Jan 2012, Kamil wrote:

[...]

  Dobre :)
  Taki, który został (bezskutecznie, ale jednak) postawiony przed sądem
o spłatę niesłusznie dokonanej egzekucji? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-02 11:55:31
Autor: Kamil
Dnia Mon, 30 Jan 2012 12:08:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Będąc osobą odpowiedzialną za naliczanie płac/kadrowcem/księgowym or more
;) - wpływa "Zajęcie wynagrodzenia za pracę" "na pana Kazika Kowalskiego".
Pan Kazik ma z Twoim zakładem zawarta umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
Co robisz jako ten "kadrowiec" z TAKIM zajęciem?   ;P

Data: 2012-02-02 12:01:21
Autor: Kamil
[...]

Czy chcesz przez to powiedzieć, że np. jako kadrowiec nie uwzględnisz kwoty
wolnej od egzekucji w przypadku zajęć niealimentacyjnych zwykłemu
pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę, to ...nic się nie stało?
Pracodawca nie będzie musiał "wyrównać" mi wynagrodzenia do wysokości
"kwoty wolnej"?   :)))
Heheh, oczywiście że będzie musiał.
To że mam jakiś dług nie zwalnia z dowolnego, a tym bardziej nieumiejętnego
obliczania kwoty możliwej do egzekucji przez służby kadrowe/księgowe.
Zwykłe "lokalne" KUP, płaca minimalna wynikająca z umowy, "ulga podatkowa"
i ... ZERO możliwości potrącenia czegokolwiek w przypadku egzekucji
niealimentacyjnej.

Data: 2012-02-03 02:42:22
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Feb 2012, Kamil wrote:

[...]

  Wręcz przeciwnie - dosłownie tak jak napisałem.
"Beskuteczność" jest o tyle, że po odzyskaniu pieniędzy przez
zleceniobiorcę zleceniodawca będzie miał roszczenie do komornika,
z tytułu wydania pieniędzy z okazji błędnej podstawy, prawda?
(więc będzie poprawka).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-03 07:48:37
Autor: _ąćęłńóśźż.
Komornik siadł na pensji mojego pracownika
We wnioskach to raczej jest zajęcie czarno na białym wierzytelności niż zajęcie wynagrodzenia.

-- -- -

Data: 2012-02-06 09:40:19
Autor: Kamil
Dnia Fri, 3 Feb 2012 07:48:37 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

We wnioskach to raczej jest zajęcie czarno na białym wierzytelności niż zajęcie wynagrodzenia.

Eee..."zajęcia wierzytelności" to może tylko z dwa egzemplarze mi się
trafiły, natomiast "zajęcie wynagrodzenia" - kilkadziesiąt, lub nawet ponad
100.
Oczywiście, nie w stosunku do mojej osoby - a na "rzecz" pracowników :)

Komornicy nie "uderzają" w ciemno. Zresztą wierzyciel pewnie wnioskuje o
egzekucję z wynagrodzenia, mając wiedzę że taki dłużnik ma umowę o pracę,
bo przecież przedkładają im zaświadczenia o zatrudnieniu, o dochodach na
etapie pozyskiwania pożyczek/kredytów itp.

Data: 2012-02-13 12:58:34
Autor: _ąćęłńóśźż.
Komornik siadł na wierzytelnosciach mojego pracownika.
No dobra, ale nam się trafiło "zajęcie wierzytelności" (gościu współpracuje coś tam dostawał raz na kilka miesięcy, pewnie przez US trafili) i problem jest przykładowo następujący:
Ten gościu kupuje coś dla firmy (faktura na firmę płatna w sklepie/hurtowni gotówką z kieszeni gościa), firma później mu zwraca.

No to jak z tym zajęciem wierzytelności:
Kupi jakieś narzędzia i materiały do pracy i nie będzie mu można zwrócić za dokonane wydatki?

To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(

A jak jest z wypłaceniem zaliczek?
Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?
Albo rozliczyć?
Przecież to by było bez sensu (ale w PRL-bis wiele jest bez sensu).

-- -- -

"zajęcia wierzytelności" to może tylko z dwa egzemplarze mi się trafiły.
Oczywiście na "rzecz" pracowników

Data: 2012-02-13 17:58:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 13 Feb 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

[...]

"mu", znaczy komornikowi występującemu w imieniu kupującego? ;)
(oczywiście rozumiem problem :))

To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(

A jak jest z wypłaceniem zaliczek?

  Przypomnij - wykonuje dzieło czy zlecenie?
  Bo jeśli zlecenie...

<głośno myślę>
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
+++
art. 741
Przyjmujšcemu zlecenie nie wolno używać we własnym interesie
  rzeczy i pieniędzy
  dajšcego zlecenie.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^
-- -

  Czyli to *nie są* jego pieniądze, ewidentnie (inaczej niż np.
w przypadku pożyczki).
  Oczywiście, z zastrzeżeniem iż to *nie* jest zaliczka na
wynagrodzenie! (bo tu był już taki kwiatek, w którym
zleceniodawca na poważnie rozważał - i chyba stosował
- zaliczkowanie na kwotę wynagrodzenia, nie mające
najwyraźniej żadnego pokrycia w faktycznych wymaganiach
opisanych w art.743 KC)
<\głośno myślę>

  Rzecz jasna, jakby komornik dorwał go z tymi pieniędzmi w ręku
to może je zająć - bo ma prawo zająć to co dłużnik posiada
(a nie tylko to, czego jest właścicielem), i trzeba będzie
odkręcać.
  Zakładając ze wyżej się nie mylę, to taka zaliczka powinna
być "mocno" podparta, podpisy, przy świadkach...

Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?
Albo rozliczyć?

  Z rozliczeniem wynika chyba tak jak napisałeś, chyba że jest jakiś
wyjątek w KPC (nie wiem).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-14 09:49:18
Autor: Kamil
Dnia Mon, 13 Feb 2012 12:58:34 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

[...]

Nawet kompensaty nie zrobisz w takim przypadku.
Bo zajęcie dotarło wcześniej niż wasze wewnętrzne rozliczenia.
Gdyby tego zakupu dokonał PRZED czasem kiedy dostaliście zajęcie - wówczas
bez problemu robicie kompensatę i tyle (art. 498 w korelacji z art 504
k.c.).

No to jak z tym zajęciem wierzytelności:
Kupi jakieś narzędzia i materiały do pracy i nie będzie mu można zwrócić za dokonane wydatki?

:)

To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(

:)

A jak jest z wypłaceniem zaliczek?
Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?

No przeczytaj sobie pouczenie na tym zajęciu :)

Komornik siadł na pensji mojego pracownika