Komornik w mBanku i minusy na emaxach

Data: 2013-02-17 21:48:53
Autor: xbartx
Komornik w mBanku i minusy na emaxach

Dzisiaj mi kolega pokazał, że dostał pismo od komornika iż za mandat drogowy pociągnie mu kasę z konta. Zalogował się do mBanku a tam coś takiego. Ma ekonto i dwa emax+. W blokadach ekonta jest to zajęcie komornicze na 212 zł. W ekoncie jest normalnie czyli saldo większe o te 212 zł niż dostępne środki. Za to na dwóch pozostałych emax+ jest -212 zł na czerwono (oczywiście ma je puste od dawien dawna). Tak to się normalnie odbywa w mbąku?
Ciekawe jak wejdzie ten nowy lepszy system i będzie bankowość rzeczywista, która dopasuje scenariusze tu i teraz gdzie się właśnie klient znajduje - co ta wirtualna rzeczywistość poradzi na takiego komornika he he ;)

--
xbartx

Data: 2013-02-17 22:51:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-17 22:48, xbartx pisze:

[...]
normalnie odbywa w mbÄ…ku?
[...]

Oznacza to tylko tyle, że jak coś wpłacisz na emaxy, to 212 się pożre. To raczej techniczny zapis, niż faktycznie wykonany debet.
(pamiętaj o kwocie wolnej od zajęcia!)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-19 11:44:47
Autor: mucher
On Feb 17, 3:48 pm, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dzisiaj mi kolega pokazał, że dostał pismo od komornika iż za mandat
drogowy poci±gnie mu kasę z konta. Zalogował się do mBanku a tam co¶
takiego. Ma ekonto i dwa emax+. W blokadach ekonta jest to zajęcie
komornicze na 212 zł. W ekoncie jest normalnie czyli saldo większe o te
212 zł niż dostępne ¶rodki. Za to na dwóch pozostałych emax+ jest -212 zł
na czerwono (oczywi¶cie ma je puste od dawien dawna). Tak to się
normalnie odbywa w mb±ku?

Nawet lepiej - bo mnie weszli na konto w multibanku, miałem w sumie
debet na chyba 7-8 * 106 złotych (każde konto i rachunek
oszczędno¶ciowy i tu, i tam).

mucher

Data: 2013-02-20 09:43:09
Autor: Piotr Gałka
Komornik w mBanku i minusy na emaxach

Użytkownik "mucher" <mucher@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1cd513fd-d458-419d-99dc-d5e6b7dc1ed1w7g2000yqo.googlegroups.com...
On Feb 17, 3:48 pm, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

Nawet lepiej - bo mnie weszli na konto w multibanku, miałem w sumie
debet na chyba 7-8 * 106 złotych (każde konto i rachunek
oszczędno¶ciowy i tu, i tam).

Jest jaki¶ przepis, który pozwala im wchodzić w debet ?
Jak tu kiedy¶ napisałem, że gdzie¶ spotkałem informację, że komu¶ weszli aż do limitu kart kredytowych to kto¶ mi odpisał, że nie mog±.
P.G.

Data: 2013-02-20 23:10:40
Autor: vvvvvv
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl> napisał w wiadomo¶ci news:51248c98news.home.net.pl...

[...]

a może komornik może wzi±ć kredyt w imieniu dłużnika? łatwo by mieli, co?

pzdr

Data: 2013-02-21 21:04:42
Autor: xbartx
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
Dnia Wed, 20 Feb 2013 09:43:09 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

Jest jakiś przepis, który pozwala im wchodzić w debet ?
Jak tu kiedyś napisałem, że gdzieś spotkałem informację, że komuś weszli
aż do limitu kart kredytowych to ktoś mi odpisał, że nie mogą.
P.G.

Dzisiaj kolega zaraportował, że dalej mu ten komornik w blokadach wisi ale jak wszedł w szczegóły konta czy gdzieś tam, to pokazała mu się kwota wolna od zajęcia czy jakoś tak tylko że jakoś 12k pln. Jak zrobił przelew na sto parę zł to pomniejszyła się o ten przelew. Minusy na emaxach dalej się czerwienią he he.

--
xbartx

Data: 2013-02-23 11:39:28
Autor: Adam Płaszczyca
[...]

To nie jest debet. To s± 'dostepne ¶rodki'. Czyli wynik skomplikowanego
działania matematycznego ¶rodki na koncie - blokada.

Sa dwie możliwo¶ci - zadzwonić do mBanku i wyrazić zgodę na pobranie kwoty
zajęcia (+50zł za obsługę), albo zaplacic komornikowi i wyst±pić o
uchylenie zajęcia. Nie wiem, po co to bicie piany.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Kęszyca Le¶na

Data: 2013-02-23 06:38:30
Autor: mucher
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
On Feb 23, 4:39 am, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:

Sa dwie mo liwo ci - zadzwoni do mBanku i wyrazi zgod na pobranie kwoty
zaj cia (+50z za obs ug ), albo zaplacic komornikowi i wyst pi o
uchylenie zaj cia.

Opłata za obsługę zajęcia jest w rejestrze klauzul niedozwolonych - u
mnie multi pobrało 30 zł, oddali po reklamacji.

Co do wcze¶niejszego posta - tak,zmniejszyli dostępne ¶rodki (czyli de
facto saldo wynosiło u mnie -106 zł na wszystkich rachunkach).

mucher

Data: 2013-03-05 14:40:50
Autor: radekp@konto.pl
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
Sat, 23 Feb 2013 06:38:30 -0800 (PST), w
<c43dbd4b-dd07-48a5-8c33-8e089c6264c2@k8g2000yqb.googlegroups.com>, mucher
<mucher@gmail.com> napisał(-a):

Opłata za obsługę zajęcia jest w rejestrze klauzul niedozwolonych - u
mnie multi pobrało 30 zł, oddali po reklamacji.

A można zgłosić reklamację za 2010 rok?
Czy dotyczy tylko opłat pobranych po wprowadzeniu tejże klauzuli (2012r.)?
Bo
http://samcik.blox.pl/2012/10/mBank-pobiera-zakazana-przez-UOKiK-prowizje-Bo.html

Data: 2013-03-05 17:27:04
Autor: Paweł Hadam
<mucher@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Można próbować reklamować. Ja tak reklamowałem opłatę dotycz±c± karty kredytowej (stary temat: dodatkowa opłata za spłatę po terminie, mimo, że naliczali też karne odsetki). Co prawda najpierw reklamację odrzucili tłumacz±c się, że klauzula zakazana od daty (data jakiego¶ wyroku), która była po moim zdarzeniu. Odpisałem im, że stwierdzenie bezprawno¶ci w danym dniu nie oznacza, że wcze¶niej opłata była pobierana zgodnie z prawem. Dyplomatycznie odczekali ponad miesi±c i napisali, że niby się nie zgadzaj±, ale że min±ł termin rozpatrywania to wspaniałomy¶lnie opłatę zwracaj±. Może tobie też się uda.

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2013-02-19 16:47:49
Autor: radekp@konto.pl
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
Sun, 17 Feb 2013 21:48:53 +0000 (UTC), w <kfrj85$651$2@node1.news.atman.pl>,
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(-a):

Dzisiaj mi kolega pokazał, że dostał pismo od komornika iż za mandat drogowy poci±gnie mu kasę z konta. Zalogował się do mBanku a tam co¶ takiego. Ma ekonto i dwa emax+. W blokadach ekonta jest to zajęcie komornicze na 212 zł.

Acha, kolega... ;)

Data: 2013-02-19 21:03:40
Autor: xbartx
Komornik w mBanku i minusy na emaxach
Dnia Tue, 19 Feb 2013 16:47:49 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Acha, kolega... ;)

No kolega. Ja mBanku nie używam już od ładnych kilku lat, leży odłogiem i trzymam w zasadzie z przyzwyczajenia.

--
xbartx

Komornik w mBanku i minusy na emaxach