"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"

Data: 2015-03-12 19:15:28
Autor: Moonsky
"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"

Użytkownik "Tomasz Myrdin" <merlin@op.onet.pl> napisał w wiadomości news:c1a6010b-33ec-4842-8d6b-bf7dcd286b47googlegroups.com...

To że komornik nie bada spraw związanych z własnością nie ma co już pisać, tyle razy o tym mówiono i pisano że jak ktoś chciał to przyjąć do wiadomości to przyjął, a jak nie chciał to i tak nie przyjmie. Chciałbym jednak zwrócić uwagę na art. 822 KPC, dobitniej już nie można tej sprawy wyłożyć.

Art. 822. [Wstrzymanie czynności komornika] Komornik wstrzyma się z dokonaniem czynności, jeżeli przed jej rozpoczęciem dłużnik złoży niebudzący wątpliwości dowód na piśmie

Słowo klucz DŁUŻNIK. Ktoś, kto ma inne nazwisko, inny adres, inne nipy, czy daty urodzenia nie może być zidentyfikowany przez komornika jako DŁUŻNIK!!! I w tym tkwią przewały, a nie, że ktoś miał dług i go w ostatniej chwili spłacił.
Dlatego w USA, gdyby komornik przyszedł nie pod ten adres co trzeba, albo miał nakaz na osobę różniącą się choć jedną literką w nazwisku, to byłby poszczuty psami i wykopany na ulicę.
A u nas... tłumacz ciemniakowi, że nie jesteś zajączkiem!

Moonsky

Data: 2015-03-12 21:43:02
Autor: the_foe
W dniu 2015-03-12 o 19:15, Moonsky pisze:

[...]

Nie, przewały tkwią w czym innym. W tym, ze to komornik ocenia, czy dłużnik ukrywa rzeczy przed wierzycielem. I dobrze, tak ma być. Tyle, ze w obecnym systemie wynagradzania pracy komornika lepiej dla niego by własnie tak było. Jest wiec karany za uczciwych dłużników. A tam gdzie decyzja jest na "styk" bedzie czuł ciążenie by działać na korzyść wyłącznie wierzyciela bo jedzie z nim na jednym wózku.

--
@foe_pl

Data: 2015-03-12 13:54:33
Autor: Tomasz Myrdin
W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:43:03 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> [...]

Nie, przewały tkwią w czym innym. W tym, ze to komornik ocenia, czy dłużnik ukrywa rzeczy przed wierzycielem. I dobrze, tak ma być. Tyle, ze w obecnym systemie wynagradzania pracy komornika lepiej dla niego by własnie tak było. Jest wiec karany za uczciwych dłużników. A tam gdzie decyzja jest na "styk" bedzie czuł ciążenie by działać na korzyść wyłącznie wierzyciela bo jedzie z nim na jednym wózku.

Dlatego osobiście jestem za zmianą sposobu rozliczania komorników. Kancelaria (odpowiednia wielkościowo do liczby spraw) powinna być opłacana przez państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus roczny od skuteczności. Nadto opłaty za zbędne czynności (np. po 100 zł za każdą odpowiedź w trybie art. 763 kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).

Data: 2015-03-14 15:36:08
Autor: Icek
[...]

i wtedy komornik siedzi na dupie i nic nie robi

Icek

Data: 2015-03-14 12:07:30
Autor: Tomasz Myrdin
W dniu sobota, 14 marca 2015 15:36:42 UTC+1 użytkownik Icek napisał:
> [...]

i wtedy komornik siedzi na dupie i nic nie robi

Gdy system zachęca do pracy to źle, bo zachęca. Gdy system nie zachęca to źle, bo nie zachęca. ;) Wprowadź limity spraw które muszą być załatwione.

Data: 2015-03-17 16:28:28
Autor: Icek
W dniu 2015-03-14 o 20:07, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

gdy komornik świadomie zabiera cudzą rzecz i ją sprzedaje za tanio w porozumieniu z kupującym to źle

czy to jest wystarczająco jasno napisane ? Czy jakoś dalej tego nie chcesz przyjąć ? Bo to że tego nie kumasz to właśnie źle.

Icek

Data: 2015-03-17 13:08:18
Autor: Tomasz Myrdin
W dniu wtorek, 17 marca 2015 16:28:30 UTC+1 użytkownik Icek napisał:

> [...]

czy to jest wystarczająco jasno napisane ? Czy jakoś dalej tego nie chcesz przyjąć ? Bo to że tego nie kumasz to właśnie źle.

Nie! Bardzo zawile.
Nie rozumiem czy źle jest gdy komornik sprzedaje cudzą rzecz, czy też źle jest gdy komornik sprzedaje cudzą rzecz za tanio. ;) Zdecyduj się co jest złe.

Data: 2015-03-19 18:43:34
Autor: Icek
W dniu 2015-03-17 o 21:08, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

Źle, że komornik jest potrzebny (świat idealny, utopia)

Jeżeli jednak już ją zajmuje to byłoby dobrze aby zabierając tą rzecz zabierał ją faktycznie dłużnikowi (nie sąsiadowi, nie zakładowi pracy, nie wypożyczalni - bo wtedy jest źle)

Źle jest gdy już zajętą rzecz sprzedaje poniżej ceny rynkowej (celowo napisałem rynkowej bo cena rynkowa często jest niższa niż wartość rzeczy i często jest dużo niższa niż wartość jaką reprezentuje dla dłużnika)

Bardzo źle gdy sprzedaje poniżej ceny rynkowej a fatalnie gdy robi to w porozumieniu z kupującym aby ktoś się wzbogacił. W szczególności gdy kupujący w tydzień po kupieniu rzeczy na wolnym rynku sprzeda to 2 razy drożej to oznacza, że cena była ustalona zbyt niska.

Nie trzeba być detektywem aby na pierwszy rzut oka ocenić po ile podobne rzeczy sprzedają się na allegro, ebayu czy innym tego typu serwisie. Nie mówię już o eurotaxglassach i innych precyzyjnych systemach oceny wartości.

Icek

"Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"