Komornik, własność osób trzecich.

Data: 2010-08-10 03:06:54
Autor: nocapukaktos
Komornik, własność osób trzecich.
Witam,.
żona używa w firmie prywatnego laptopa, wczoraj zjawił się u nich
komornik.
Mimo iż żona powiedziała mu, że laptop jest jej własnością komornik go
zajął.
Komornik przysłał informację, że należy złożyć do sądu pismo o
wyłączenie przedmiotu
spod egzekucji wraz z dowodami jego własności (mam potwierdzenie
zakupu)
Z tego co wyczytałem złożenie takiego pisma kosztuje 100zł.
Czy komornik miał prawo zająć tego laptopa? Czy ktoś nam zwróci te
pieniądze?
Jak postąpić?

Dzięki z góry,
A.

Data: 2010-08-10 12:52:42
Autor: Leszek
Komornik, wlasnosc osób trzecich.
In article <e26a1c5f-5340-4b28-a82c-b381cb0bece9
@i31g2000yqm.googlegroups.com>, nocapukaktos@go2.pl says...>
Witam,.
zona uzywa w firmie prywatnego laptopa, wczoraj zjawil sie u nich
komornik.
Mimo iz zona powiedziala mu, ze laptop jest jej wlasnoscia komornik go
zajal.
Komornik przyslal informacje, ze nalezy zlozyc do sadu pismo o
wylaczenie przedmiotu
spod egzekucji wraz z dowodami jego wlasnosci (mam potwierdzenie
zakupu)
Z tego co wyczytalem zlozenie takiego pisma kosztuje 100zl.
Czy komornik mial prawo zajac tego laptopa? Czy ktos nam zwróci te
pieniadze?
Jak postapic?

Dzieki z góry,
A.

Mial prawo. Pieniadze zwroci wam wierzyciel w ramach zwrotu kosztow po wytoczeniu powodztwa.

Data: 2010-08-10 05:41:09
Autor: nocapukaktos
@i31g2000yqm.googlegroups.com>, nocapukak...@go2.pl says...>

> [...]

> Dzieki z góry,
> A.

Mial prawo. Pieniadze zwroci wam wierzyciel w ramach zwrotu kosztow po

Na razie złożyliśmy wniosek o wyłączenie spod zajęcia. Z tego co wiem
wierzyciel ma zdecydować czy zgadza się na wyłączenie przedmiotu. Czy
zostanę o tym jakoś poinformowany i wtedy w razie odrzucenia przez
niego wniosku mam wytoczyć powództwo przeciwegzekucyjne? Ile to
kosztuje?

A.

Data: 2010-08-10 15:34:34
Autor: Leszek
Komornik, wlasnosc osób trzecich.
In article <254a954d-40c7-4f06-bb4d-1e045097d1e7
@j8g2000yqd.googlegroups.com>, nocapukaktos@go2.pl says...>
> [...]
> @i31g2000yqm.googlegroups.com>, nocapukak...@go2.pl says...>

> Mial prawo. Pieniadze zwroci wam wierzyciel w ramach zwrotu kosztow po

Na razie zlozylismy wniosek o wylaczenie spod zajecia. Z tego co wiem
wierzyciel ma zdecydowac czy zgadza sie na wylaczenie przedmiotu. Czy
zostane o tym jakos poinformowany i wtedy w razie odrzucenia przez
niego wniosku mam wytoczyc powództwo przeciwegzekucyjne? Ile to
kosztuje?

A.

Ale wiesz ze masz 30 dni na powodztwo, wiec jak wierzyciel zleje sprawe i po prostu nic nie odpisze, to komornik moze po 30-tu dniach spokojnie to licytowac i nic mu potem nie zrobicie.

Data: 2010-08-10 09:24:06
Autor: witek
Leszek wrote:
[...]

30 czy 7-14?
Coś mam wrażenie, że 30 to za dużo.

Data: 2010-08-10 21:52:35
Autor: Leszek
Komornik, wlasnosc osób trzecich.
In article <i3rne5$st3$1@inews.gazeta.pl>, witek7205@gazeta.pl.invalid says...>
> 30 czy 7-14?
Cos mam wrazenie, ze 30 to za duzo.

miesiac - Art. 841. § 3 KPC

Data: 2010-08-10 16:45:20
Autor: mvoicem
Komornik, wlasnosc osób trzecich.
(10.08.2010 12:52), Leszek wrote:
[...]
Mial prawo. Pieniadze zwroci wam wierzyciel w ramach zwrotu kosztow po wytoczeniu powodztwa.

Wierzyciel czy dłużnik?

p. m.

Data: 2010-08-10 21:52:25
Autor: Leszek
Komornik, wlasnosc osób trzecich.
In article <4c6165f5$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>, mvoicem@gmail.com says...>
(10.08.2010 12:52), Leszek wrote:
[...]
> Mial prawo. Pieniadze zwroci wam wierzyciel w ramach zwrotu kosztow po > wytoczeniu powodztwa.

Wierzyciel czy dluznik?

p. m.

wierzyciel

Data: 2010-08-10 14:41:43
Autor: Johnson
Komornik, własność osób trzecich.
nocapukaktos pisze:

Jak postąpić?

Zwrócić się do wierzyciela o zwolnienie komputera z zajęcia. A dopiero jak nie będzie chciał to powództwo przeciwegzekucyjne.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-10 15:56:07
Autor: Arek
Johnson wrote:

nocapukaktos pisze:

Jak postąpić?

Zwrócić się do wierzyciela o zwolnienie komputera z zajęcia. A dopiero
jak nie będzie chciał to powództwo przeciwegzekucyjne.

Czyli jak przyjadę prywatnym autem na parking firmowy to komornik też może je zająć?

Czy może tu chodzi tylko o możliwość udowodnienia, że to nie mienie firmy od ręki (np. gdybym miał dowód zakupu laptopa przy sobie to komornik nie mógłby zająć) ?

Czy wręcz widzimisię komornika?

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-08-10 09:25:01
Autor: witek
Arek wrote:
Johnson wrote:

nocapukaktos pisze:

[...]

W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

Data: 2010-08-10 16:57:43
Autor: Liwiusz
witek pisze:

Czy wręcz widzimisię komornika?

W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

   Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-10 11:13:53
Autor: witek
Liwiusz wrote:
witek pisze:

Czy wręcz widzimisię komornika?

W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

  Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.

docelowo.
przejsciowo może zajać wszystko co mu się wydaje, że jest we władaniu dłużnika lub jest własnością dłużnika, nawet jak nie jest własności dłużnika i nawet jeśli komornik zrobił to bezprawnie.

To ty musisz neistety udowadniać, że nie jesteś wielbłądem i że ten telewizor w towim pokoju należy do ciebie, anie do twojego brata, którego komornik ściga.

Data: 2010-08-12 21:27:38
Autor: Hades
Komornik, własność osób trzecich.
Użytkownik "Liwiusz"
Czy wręcz widzimisię komornika?

W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.
Liwiusz

Co znaczy we wladaniu dluznika? To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
(laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie? Mam tez rozumiec
ze jesli przypadkiem przyjde do firmy w sprawie interesow to jak wpadnie do niej
komornik to na podstawie takiego samego widzimisie zajmie mi to co mam przy
sobie? Jakie w takim wypadku jest rozroznienie pomiedzy rzeczami interesanta
a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?
AM

Data: 2010-08-12 15:09:31
Autor: witek
Komornik, własność osób trzecich.
Hades wrote:
Użytkownik "Liwiusz"
Czy wręcz widzimisię komornika?

W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.

Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.
Liwiusz

Co znaczy we wladaniu dluznika?

Czyli cos czym ma prawo rozporzadzac.

To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
(laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie?

Umowy. np. ustnej. użyczyłeś, wypożyczyłeś, oddałeś w leasing.

[...]

dokładnie tak.
z pewnymi ograniczenia. spodni z ciebie nie zedrze.

Jakie w takim wypadku jest rozroznienie pomiedzy rzeczami interesanta a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?

dowód własności. np. rachunek z przed 15 lat na ten telewizor co w drugim pokoju u brata stoi.

Data: 2010-08-12 22:22:15
Autor: Hades
Komornik, własność osób trzecich.
Użytkownik "witek"
[...]

Alez dluznik nie ma prawa dysponowac moja wlasnoscia! Moze wiec
rozporzadzac moja wlasnosci bez mojego upowaznienia czyli bo tak
mu sie spodoba? Komornik zayta: No co ma Pan do zajecia? A wie
pan to, to i to (wskazujac na moj samochod ktorym przyjechalem bo
w firmie chcialem zlozyc zamowienie). Chyba cos tu jest nie tak

To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
(laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie?

Umowy. np. ustnej. użyczyłeś, wypożyczyłeś, oddałeś w leasing.

Nie ma zadnej umowy uzyczenia itp. Tym samym oswiadczenie
dluznika: "To, to i to moze pan (komornik) zajac" ze wskazaniem
na moja wlasnosc jest zgodne z prawem mimo mojego oswiadczenia
ze te rzeczy nie sa w dyspozycji dluznika?

[...]

Tyle tylko ze mam dochodzic ich odyskania po zajeciu mimo oswiadczenia
(udowodnienia) ze jestem ich wlascicielem.
AM

Data: 2010-08-12 15:50:39
Autor: witek
Hades wrote:

Tyle tylko ze mam dochodzic ich odyskania po zajeciu mimo oswiadczenia
(udowodnienia) ze jestem ich wlascicielem.

tak, jeśli komornik nie odstąpił od zajęcia. Pówdztwo przeciwegzekucyjne lub skarga na komornika.

Data: 2010-08-13 09:42:37
Autor: Tapatik
Użytkownik witek napisał:

dowód własności. np. rachunek z przed 15 lat na ten telewizor co w
drugim pokoju u brata stoi.

Na paragonie nie ma nazwiska nabywcy.
Czy mam rozumieć, że mam wszystko kupować na fakturę?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-08-13 12:01:57
Autor: witek
Tapatik wrote:
Użytkownik witek napisał:

dowód własności. np. rachunek z przed 15 lat na ten telewizor co w
drugim pokoju u brata stoi.

Na paragonie nie ma nazwiska nabywcy.
Czy mam rozumieć, że mam wszystko kupować na fakturę?

w praktyce wlasnie tak.
I co z tego ze komornik "nie moze" lub mu nie wolno.
jak zrobi to ty masz 30 dni. A potem to juz nie jest twoje.

Data: 2010-08-12 21:50:00
Autor: Jotte
Komornik, własność osób trzecich.
W wiadomości news:4c644b2b$0$21010$65785112news.neostrada.pl Hades
<waruga@vp.pl> pisze:

Czy wręcz widzimisię komornika?
W ramach absurdu może zająć wszystko co mu się nawinie pod rękę.
Dokładniej: co jest we władaniu dłużnika.
Co znaczy we wladaniu dluznika?
W pewnym uproszczeniu to znaczy, że on to ma.

To tenze dluznik wlada moja wlasnoscia
(laptopem, samochodem) a jesli tak to na jakiej podstawie?
To komornika na początek zwykle nie obchodzi.
Przecież to bydlę, on nie myśli, on zajmuje - za to ma kasę.
Są jednak pewne ograniczenia.

Mam tez
rozumiec ze jesli przypadkiem przyjde do firmy w sprawie interesow to
jak wpadnie do niej komornik to na podstawie takiego samego widzimisie
zajmie mi to co mam przy sobie?
W bardzo czarnym scenariuszu można się o taką historię pokusić, choc to trąci fantazją.

Jakie w takim wypadku jest rozroznienie
pomiedzy rzeczami interesanta a prywatnymi rzeczami osoby zatrudnionej?
Na początek rozróżnienie zależy często od oceny łajdaka.

--
Jotte

Data: 2010-08-10 16:05:12
Autor: Kotlet mielony

Użytkownik "Arek" <a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl> napisał w wiadomości news:i3rlpn$4aj$1news.onet.pl...
Johnson wrote:

nocapukaktos pisze:

[...]

a to komornik nie moze zajmowac mienia osoby prywatnej w przypadku prowadzenia przez nia DG
(jezeli dlug wynika z dg) ?

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-08-13 07:58:14
Autor: niusy.pl
Komornik, własność osób trzecich.

Użytkownik "Kotlet mielony" <blablabla@blablabla.blabla>

[...]

Chodzi o pracownika firmy, który nie jest jej włacicielem

Data: 2010-08-10 18:22:38
Autor: Johnson
Arek pisze:

Czy może tu chodzi tylko o możliwość udowodnienia, że to nie mienie firmy od ręki (np. gdybym miał dowód zakupu laptopa przy sobie to komornik nie mógłby zająć) ?

Jakbyś miał w danej chwili dowód własności to komornik winien się zlitować.

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-13 16:30:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 10 Aug 2010, Arek wrote:

Czyli jak przyjadę prywatnym autem na parking firmowy to komornik też może
je zająć?

IMVVHO nie.
  O ile pamiętam kryterium jest "posiadanie", a raczej z faktu przyjechania
do pracy nic nie wynika dla związku pracodawcy z autem.
  Ale laptop "wyglądał jakby służył do pracy" jak mniemam.
  Niczym nie różnił się od laptopa wypożyczonego przez pracodawcę od firmy
wypożyczającej komputery i danego pracownikowi do pracy.

pzdr, Gotfryd

Komornik, własność osób trzecich.