Komoroski nie zna hymnu polskiego...

Data: 2010-11-11 17:23:45
Autor: D. J. MC Donald Musk
Komoroski nie zna hymnu polskiego...
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku slychac nie bylo!

--
 "Białoru¶ pozostaje wyzwaniem dla polskiej polityki zagranicznej. Sytuacja w tym kraju w znacznej mierze będzie funkcj± polityki Rosji wobec Mińska". Bronisław Komorowski 2006 r.

Data: 2010-11-11 17:36:20
Autor: abc
Komoroski nie zna hymnu polskiego...
Nie jest łatwo za¶piewać odwieczny polski hymn:
http://www.youtube.com/watch?v=hsWRGX7gfto

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Ko¶cioła jest sztuczny.

Data: 2010-11-12 00:46:17
Autor: Jaksa
Komoroski nie zna hymnu polskiego...
On Thu, 11 Nov 2010 17:36:20 +0100, abc <abc@wp.pl> wrote:

Nie jest ³atwo za¶piewaæ odwieczny polski hymn:
http://www.youtube.com/watch?v=hsWRGX7gfto

Piekne!

Panie abc, ja rowniez uznaje wylacznie Bogurodzice za swoj hymn
a nie jakas tam smetna przyspiewke Ksiestwa Warszawskiego napisana
do tego przez masona, ktorego wnuk byl takim wielkim patriota, ze
sie wynarodowil i stal sie Niemcem.

Ta cierpietnicza przyspiewka mogla byc dobra wtedy gdy Polska
walczyla o prawo do istnienia, ale zaraz po tym nalezalo ja
odlozyc do lamusa.

Jestesmy dumnym krajem i zaslugujemy na cos lepszego,
i Bogurodzica jest akurat.

Jaksa

Data: 2010-11-11 17:07:03
Autor: zbig
On 12 Lis, 00:46, Jaksa <Ja...@podole.pl> wrote:
On Thu, 11 Nov 2010 17:36:20 +0100, abc <a...@wp.pl> wrote:
> [...]

odlozyc do lamusa.

Jestesmy dumnym krajem i zaslugujemy na cos lepszego,

Dawno nie czytałem większych bzdetów. Wesoły, skoczny mazurek w
tonacji durowej ma być smętny i cierpiętniczy? Jesteś kompletnym
ignorantem zarĂłwno muzycznym jak i literackim. Bogurodzica to mroczny
chorał, pokorna i smutna modlitwa, prawdopodobnie przeróbka pieśni
pogańskiej. Pieśń stricte religijna, absolutnie nie nadajaca sie na
hymn państwowy, którym zresztą nigdy nie była, gdyż w czasach kiedy ją
śpiewano nie znano takiego pojęcia. Od biedy można powiedzieć, że
pełniła rolę dzisiejszych hymnów ale tak naprawdę była pieśnia
religijną o treści kompletnie nie związanej z państwem polskim.
Pasuje na hymn Polski jak "Kiedy ranne wstajÄ…  zorze"

Data: 2010-11-13 01:55:01
Autor: Jaksa
On Fri, 12 Nov 2010 02:07:03 +0100, zbig <zbigniew_@gazeta.pl> wrote:

> [...]

Dawno nie czytałem większych bzdetów. Wesoły, skoczny mazurek w
tonacji durowej ma być smętny i cierpiętniczy? Jesteś kompletnym

Jak moze byc wesoly? Toz to smutna przyspiewka ludzi bez ziemi
i bez przyszlosci, zaklinajacych swoje marzenia w piesni.
Jesli Serbowie i Ukraincy swoje hymny na nim wzorowali,
to wlasnie z uwagi na ten posepny ladunek emocjonalny
z nim kojarzony.

ignorantem zarĂłwno muzycznym jak i literackim. Bogurodzica to mroczny
chorał, pokorna i smutna modlitwa, prawdopodobnie przeróbka pieśni

Bogurodzica to piekna piesn rycerska z czasow gdy Polska byla Wielkim
Panstwem a Polacy Wielkim Narodem a nie skarlalym Ksiestwem Warszawskim
PRL-em czy tzw III RP.

pogańskiej. Pieśń stricte religijna, absolutnie nie nadajaca sie na
hymn państwowy, którym zresztą nigdy nie była, gdyż w czasach kiedy ją

Alez nadaje sie w sposob doskonaly! Co wiecej jest bezkonkurencyjna.
Im szybciej przywrocimy Bogurodzice jako hymn Polski, tym lepiej.

Jaksa

Data: 2010-11-12 17:28:21
Autor: zbig
On 13 Lis, 01:55, Jaksa <Ja...@podole.pl> wrote:

[...]
Melodia jest skoczna i dynamiczna, a słowa hurraoptymistyczne. gdzie
ty tu widzisz choć cień smutku

Bogurodzica to piekna piesn rycerska z czasow gdy Polska byla Wielkim
Panstwem a Polacy Wielkim Narodem a nie skarlalym Ksiestwem Warszawskim
PRL-em czy tzw III RP.
To nie jest pie¶ń rycerska. Słowa tam nie ma o rycerstwie ani o
Polsce. A ze piękna to fakt.

Alez nadaje sie w sposob doskonaly! Co wiecej jest bezkonkurencyjna.
Im szybciej przywrocimy Bogurodzice jako hymn Polski, tym lepiej.

A ciekawe jak to zagrasz? Na uroczysto¶ci państwowej albo sportowej
Chorał  nie ma ze swej istoty okre¶lonego tempa. ¦piewa się go tak jak
w danej chwili zamacha dyrygent. Wiem co¶ o tym bo jako członek chóru
wykonywałem Bogurodzicę wiele razy. Nie jest przypadkiem, że po
odzyskaniu niepodległo¶ci nawet nie pomy¶lano o Bogurodzicy jako
hymnie bo w tej roli byłaby nieporęczna i nieużyteczna.
Z podobnych wzgledów nie jest hymnem włoskim "Va pensiero", choć to
piękna pie¶ń chóralna z opery Verdiego. Jest  traktowana przez włochów
z szacunkiem, budzi patriotyczne uczucia ale na hymn sie nie nadaje.

Data: 2010-11-13 02:36:34
Autor: Jaksa
On Sat, 13 Nov 2010 02:28:21 +0100, zbig <zbigniew_@gazeta.pl> wrote:

[...]

Melodia moze i skoczna ale slowa przygnebiajace ze plakac sie chce.
Wieczne trajkotanie o krzywdzie nie jest dobre, a ten przygnebiajacy
czas Polska ma juz za soba. To takze kwestia image'u, rowniez we
wlasnych oczach. Dlatego jestem przeciwnikiem Mazurka.

Bogurodzica to piekna piesn rycerska z czasow gdy Polska byla Wielkim
Panstwem a Polacy Wielkim Narodem a nie skarlalym Ksiestwem Warszawskim
PRL-em czy tzw III RP.
To nie jest pieśń rycerska. Słowa tam nie ma o rycerstwie ani o
Polsce. A ze piękna to fakt.

Ale rycerstwo ja tradycyjnie spiewalo.

Alez nadaje sie w sposob doskonaly! Co wiecej jest bezkonkurencyjna.
Im szybciej przywrocimy Bogurodzice jako hymn Polski, tym lepiej.

A ciekawe jak to zagrasz? Na uroczystości państwowej albo sportowej
ChoraĹ‚  nie ma ze swej istoty okreĹ›lonego tempa. Ĺšpiewa siÄ™ go tak jak
w danej chwili zamacha dyrygent. Wiem coś o tym bo jako członek chóru
wykonywałem Bogurodzicę wiele razy. Nie jest przypadkiem, że po
odzyskaniu niepodległości nawet nie pomyślano o Bogurodzicy jako
hymnie bo w tej roli byłaby nieporęczna i nieużyteczna.

A ja sadze ze nie wybrano jej z wielu innych wzgledow:
- rodowodu katolickiego
- licznych mniejszosci narodowych ktore usilowano integrowac
- ewentualnego skojarzenia z obozem narodowym
- fakt ze tradycja napoleonska (a napewno powstania styczniowego)
   byla wowczas jeszcze zywa

Jaksa

Z podobnych wzgledów nie jest hymnem włoskim "Va pensiero", choć to
piÄ™kna pieśń chĂłralna z opery Verdiego. Jest  traktowana przez wĹ‚ochĂłw
z szacunkiem, budzi patriotyczne uczucia ale na hymn sie nie nadaje.

Data: 2010-11-13 01:31:00
Autor:
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Nie jest łatwo za¶piewać odwieczny polski hymn:
http://www.youtube.com/watch?v=hsWRGX7gfto

Polecam oba hymny do odsłuchania na antenie Radia Maryja, codziennie między
23:55 a 00:05 (mniej więcej ;) Marsz (przez rymy Mickiewicza zwany Mazurkiem :) D±browskiego - całe 4 zwrotki.

Data: 2010-11-13 06:52:28
Autor: zbig
On 13 Lis, 02:31, " " <newsro...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
abc <a...@wp.pl> napisa (a):

> Nie jest atwo za piewa odwieczny polski hymn:
>http://www.youtube.com/watch?v=hsWRGX7gfto

Polecam oba hymny do ods uchania na antenie Radia Maryja, codziennie mi dzy
23:55 a 00:05 (mniej wi cej ;)
Marsz (przez rymy Mickiewicza zwany Mazurkiem :) D browskiego - ca e 4 zwrotki.

--
Wys ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

Mazurek D±browskiego nie jest typowym mazurkiem. Ale na pewno nie jest
marszem. marsz sie gra na raz a mazurek d±browskiego jest w tempie 3/4
podobnie jak metrum klasycznego mazurka.

Data: 2010-11-11 17:36:37
Autor: MH
Komoroski nie zna hymnu polskiego...
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku slychac nie bylo!

--
 Tu masz z dĽwiękiem w wykonaniu klasyka :

http://www.youtube.com/watch?v=pxvx0g5gmAA

MH

Data: 2010-11-11 17:45:32
Autor: Azor jest pedałem
Komoroski nie zna hymnu polskiego...

Użytkownik "D. J. MC Donald Musk" <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisał

i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

Że też Kaczyński nie wpadł na ten pomysł. Wstydu mniej i o żone nie musiałby się martwic.

Przemysław Warzywny

--

Dupowaty Hitler już się potkn±ł w swoim nieudolnym marszu do władzy,
 o Joannę Kluzik-Rostowsk± i chłopkę Elżbietę Jakubiak.

Data: 2010-11-11 17:45:46
Autor: Panslavista

"D. J. MC Donald Musk" <kaszalot@zyrandol.pll.lot> wrote in message news:ibh5i5$309k$1news.ett.com.ua...
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

"... strana maja radnaja"...

Data: 2010-11-11 18:03:39
Autor: matusm
Komoroski nie zna hymnu polskiego...

Użytkownik "D. J. MC Donald Musk" <kaszalot@zyrandol.pll.lot> napisał w wiadomo¶ci news:ibh5i5$309k$1news.ett.com.ua...
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym
i wojewódzkim, a także na szczeblach podstawowych, musz± być one
przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewnić operacyjne możliwo¶ci
ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -
Pozdrowienia
matusm

Data: 2010-11-11 20:01:49
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-11 17:23, D. J. MC Donald Musk pisze:
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

No i co w tym złego? Przecież ona nie jest Prezydentem.

Data: 2010-11-11 20:10:19
Autor: D. J. MC Donald Musk
Komoroski nie zna hymnu polskiego...

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibhejd$i11$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-11 17:23, D. J. MC Donald Musk pisze:
i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

No i co w tym złego? Przecież ona nie jest Prezydentem.

ale chyba jest pierwsza dama...
a moze nie jest?

Data: 2010-11-11 20:29:23
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-11 20:10, D. J. MC Donald Musk pisze:
[...]

Ona przecież nie startowała w wyborach. I sk±d wiesz że ona nie ma gdzie¶ tych grzeczno¶ciowych tytułów?

Data: 2010-11-12 00:41:07
Autor: Jaksa
On Thu, 11 Nov 2010 17:23:45 +0100, D. J. MC Donald Musk  <kaszalot@zyrandol.pll.lot> wrote:

i jego malzonka rowniez. Sam widzialem jak tylko ruszal ustami, dzwieku
slychac nie bylo!

lapal powietrze po prostu, goscu jest nie najlepszej kondycji,
no rupiec fizycznie

Jaksa

Data: 2010-11-12 15:58:57
Autor: cirrus
[...]

Pójdzie na lekcje wokalu do Jarosława Kaczyńskiego i po sprawie.

--
stevep

Komoroski nie zna hymnu polskiego...