Komp media center

Data: 2015-01-04 17:37:14
Autor: Budzik
Komp media center
Rodzinka ma starszy TV bez smarta.
Chciałem im dokupic dongle ale stwierdziłem, ze przydałaby im sie tez wymiana kompa i lepiej do TV podlaczyc kmputer jako media center.

Wymagania to filmy, ipla, vod itp.
Do tego standardowa praca biurowa, internet - zadnego grania.

Wiec wymagania raczej skromne ale chciałbym zeby to płynnie dzialało.

Co teraz się kupuje do takich zastosowań?

http://allegro.pl/dell-740-sff-2x2-8gh-3gb-160-dvd-windows-7-pl-home-
i4834290343.html
i do tego ssd?

http://allegro.pl/dell-780-dt-e8400-2x3-0ghz-2gb-160gb-coa-win-7-pro-
i4896897552.html
+ ssd?

http://allegro.pl/komputer-dell-755-c2q-core-2-quad-dvdrw-win-7-pl-
i4876338622.html
+ ssd? :)

A może w zupełnie inną stronę patrzec?
Cena raczej do 600zł

Data: 2015-01-04 19:59:47
Autor: ToMasz
Komp media center
W dniu 04.01.2015 o 18:37, Budzik pisze:
[...]

ja do duuużego uchwytu za telewizorem plazmowym przymocowałem normalnej wielkości płytę główną z dyskiem i zasilaczem. tak zrobiłem smart tv. Wybrałem najtańszy działający i cichy procesor - athlon 64, dwa rdzenie.

Bezprzewodowa mysz na łóżku marnie działa. klawiatura-  nie bardzo nadaje się do sterowania graficznym systemem. tak więc zadowolenie nie jest 100%, ale pecetowo-sprzętowo działa dobrze. jakimś tam udogodnieniem jest możliwość sterowania za pomocą smartfona, że niby ekran jest gładzikiem, ale tego to używam raczej do wyłączania PC.
Natomiast jak dzieci wparują w bajki na youtube to nie zgłaszają żadnych nawet najmniejszych problemów
:)

Teraz bym to olał, i podłączył jakiś telefon (ze zbitym ekranem) przez hdmi, do niego klawiature i mysz przez BT i korzystał z androida

ToMasz

Data: 2015-01-04 20:35:22
Autor: m
Komp media center
W dniu 04.01.2015 19:59, ToMasz pisze:
[...]

Kupiłem coś takiego: http://tinyurl.com/o72mqwl - dobrze się sprawdza jako pilot, o ile się wyłączyło w XBMC używanie myszy (bo jako mysz jestr beznadziejne i nieintuicyjne). Mnóstwo jest pilotów będących dla komputera klawiaturą bezprzewodową.

Ja bym się skupił nie na wydajności, a na tym czy da się włączyć i wyłączyć (zasnąć/obudzić) komputer pilotem. Jeżeli to laptop - to czy to się da zrobić bez podnoszenia pokrywy.

p. m.

Data: 2015-01-04 19:59:56
Autor: Budzik
Komp media center
Użytkownik m mvoicem@gmail.com ...

[...]

To bedzie dla starszych ludzi - zadne zabawy typu sterowanie z telefonu itp. nie wchodzą w rachubę.
Zwykły komp podlaczony do tv słuzacy za komputer + odtwarzacz.
Wiec chodzi o to, zeby wszelkie filmy w hd, h.blebleble i nie wiem co tam jeszcze mozna trafić :) chodziły płynnie.
No i zeby nie zarło specjalnie duzo prądu, bo być moze bedzie chodziło 24h. :)

Rozumiem ze c2d, cqd czy athlon x2 starczą bez problemu a za cene +- 500-
600zł nic lepszego nie dostane?

Data: 2015-01-05 10:34:32
Autor: m
Komp media center
W dniu 04.01.2015 20:59, Budzik pisze:
[...]

Więc pilot jak w linku będzie ok, o ile przemapujesz klawisze. Najlepiej jakby nie miał funkcji myszy - albo jeżeli wyłączysz obsłygę myszy w oprogramowaniu odtwarzacza (np. xbmc)

[...]

Jak 24h to wtedy problem z hałasem.

Rozumiem ze c2d, cqd czy athlon x2 starczą bez problemu a za cene +- 500-
600zł nic lepszego nie dostane?

Mój lenovo z c2d 2.4ghz + nvidia starcza aż nadto.

p. m.

Data: 2015-01-05 11:56:39
Autor: Kamil
Komp media center
Użytkownik "Budzik" napisał:

To bedzie dla starszych ludzi ...

I co ma z tego wynikać? Uczyłeś się z książek napisanych przez siebie, swoich
rówieśników, czy przez owych starszych ludzi? Jestem starszym człowiekiem,
informatykiem/programistą i na okrągło pomagam wnuczkom swoim i sąsiadów w
kłopotach dotyczących komputera. To, czy człowiek jest rozgarniety, czy tępy
mało zalezy od wieku. Chyba, że owi "starsi ludzie", to Twoi rodzice. Wtedy nie
dziwił bym się, że są mało kumaci.

pozdrawiam

Data: 2015-01-05 11:59:53
Autor: Budzik
Komp media center
Użytkownik Kamil kamil@tlen.pl ...

[...]

Przepraszam, mówiąc starsi miałem na mysli ludzi nie az tak bardzo obytych z komputerem - skrót myslowy, nikogo nie chciałem obrazić.

To, czy człowiek
jest rozgarniety, czy tępy mało zalezy od wieku.

Tepy? Nie zagalopowałes się zbytnio? Kogoś na bakier z obsługą komputera nazywasz tępym? Hmm... Cham?

Chyba, że owi "starsi
ludzie", to Twoi rodzice. Wtedy nie dziwił bym się, że są mało kumaci.

Aha, starszy człowiek i z kindersztubą na bakier? Dziwne.
PW

P.S. "Dziwiłbym" pisze się łącznie - tępy Kamilu...

Data: 2015-01-05 12:15:41
Autor: Pawel O'Pajak
Komp media center

Powitanko,

To bedzie dla starszych ludzi ...
I co ma z tego wynikać?

Moze to, ze zwykle starsi ludzie nie czuja sie pokrzywdzeni, ze za malo jest fps w jakies strzelance, a co za tym idzie normalny komp im wystarcza. Mlodziakowi do grania potrzebny jest komp o "wyczynowych" parametrach, gdzie karta graficzna wymaga pociagniecia osobnego kabla bezposrednio z elektrowni;-)
No chyba, ze owi starsi ludzie zajmuja sie montazem filmow, lub super skomplikowanymi obliczeniami astromomiczno-inzynierskimi, ale wtedy zwykle korzysta sie z moniotora.
Tak wiec nie rozumiem Twojego ataku na Budzika, do zastosowan, o ktorych pisze, C2D powinien wystarczyc.
Jesli jestes na bierzaco w sprawach softu i sprzetu, to gratuluje, ja sie pogodzilem z faktem, ze w sofcie moj 12 letni Syn jest lepszy, ze szybciej i chetniej chwyta nowinki, a mi... sie juz nie chce;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2015-01-05 15:21:36
Autor: Kamil
Komp media center
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał:

Jesli jestes na bierzaco ...

Mam nadzieję, że to tylko literówka :)

A do rzeczy. Panujące na grupach traktowanie starszych ludzi jak niedorozwojów
będę piętnował. To krzywdzące uogólnienie stosowane przez "mądrali", którzy
liznęli trochę komputera i sądzą, że zjedli wszystkie rozumy. A nie potrafią
poprawnie pisać w ojczystym języku. Znam kilku młodych ludzi, świetnych lekarzy,
inzynierów, czy prawników, którzy o komputerze maja zielone ledwie pojęcie.
Używają go głównie do pracy i nie obchodzi ich wnętrze. Czy oni są gorsi i
należy sie z nich podśmiewać? Ja ten starszy potrafię im pomów w ewentualnych
kłopotach. I darzymy się wzajemnie szacunkiem.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-05 18:52:43
Autor: Budzik
Komp media center
Użytkownik Pawel O'Pajak opajak1@gazeta.pl ...

ze szybciej i chetniej chwyta nowinki, a mi... sie juz nie chce;-)

A myslałem, ze tylko ja tak mam :)

Data: 2015-01-07 11:38:55
Autor: Przemysław Ryk
Komp media center
Dnia Mon, 05 Jan 2015 12:15:41 +0100, Pawel O'Pajak napisał(a):

(ciach…)
Jesli jestes na bierzaco w sprawach softu i sprzetu, to gratuluje, ja sie pogodzilem z faktem, ze w sofcie moj 12 letni Syn jest lepszy, ze szybciej i chetniej chwyta nowinki, a mi... sie juz nie chce;-)

jak to jest, że przy okazji starsi ludzie jakoś nie mają problemów z
poprawną pisownią i nie sadzą kwiatków pokroju bieRZąco… :-/

[ Według najnowszych wyliczeń naszych statystyków 23 procent kobiet, które ]
[ zostały porzucone, opycha się lodami. Pozostałe 77 procent zostało       ]
[ porzucone, ponieważ opychało się lodami. (Jay Leno Show, JoeMonster.org) ]

Komp media center