Komp po virtualkę.

Data: 2013-03-14 11:31:44
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
Plan jest taki:

System w7 + 5xXP jako virtualka

Założenia sprzętowe:

i5 czy i7  i jakie ??
Płyta Asrock tylko która ...

Ram do tego 32GB ale to już wiem co...

Data: 2013-03-14 11:36:41
Autor: R.e.m.e.K
Komp po virtualkę.
Dnia Thu, 14 Mar 2013 11:31:44 +0100, Chris napisał(a):

Założenia sprzętowe:

i5 czy i7  i jakie ??

Procesor bez literki K.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2013-03-14 12:00:43
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
R.e.m.e.K nabazgrał(a):

Dnia Thu, 14 Mar 2013 11:31:44 +0100, Chris napisał(a):
Założenia sprzętowe:
i5 czy i7  i jakie ??
Procesor bez literki K.

To wiem :)

Data: 2013-03-14 11:50:16
Autor: Mr. Misio
Komp po virtualkę.
Użytkownik Chris napisał:
Plan jest taki:

System w7 + 5xXP jako virtualka

A dlaczego nei jakis system do wirtualizowania a na nim pozostale 6 osów? :)

Data: 2013-03-14 12:00:32
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
Mr. Misio nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
Plan jest taki:
System w7 + 5xXP jako virtualka
A dlaczego nei jakis system do wirtualizowania a na nim pozostale 6
osów? :)

Więcej danych . . nie ja to będę używał .. ja składam tylko sprzęt pod to, od softu jest brat :)

Data: 2013-03-14 13:26:58
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Komp po virtualkę.
Dnia 2013-03-14, o godz. 12:00:32
"Chris" <chris@spam.pl> napisał(a):

Mr. Misio nabazgrał(a):

> A dlaczego nei jakis system do wirtualizowania a na nim pozostale 6
> osów? :)

Więcej danych . . nie ja to będę używał .. ja składam tylko sprzęt
pod to, od softu jest brat :)

Ale zwróć mu na to uwagę bo po co ten W7 jako hypervisor? Jako
środowisko wirtualizacji to się tak średnio nadaje. XEN Server ma
darmową licencję a środowisko zwirtualizowane za jego pomocą na pewno
będzie wydajniejsze niż wirtualki XP pod Win7.

Zdrówko

Data: 2013-03-14 13:45:55
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

Użytkownik Chris napisał:
[...]

Znajomy z firmy polecił mi też żeby W7 nie brać pod uwagę tylko jeśli już to Windows Serwer 2008.
Poczytam o tym co piszesz bo soft to jakoś nie moja specjalizacja. THX za podpowiedzi.

Data: 2013-03-14 13:49:22
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Komp po virtualkę.
Dnia 2013-03-14, o godz. 13:45:55
[...]

No ale po co płacić? Zwłaszcza za WinServer? Fajny - tyko jako
hyperwisor do paru wirtualek z XP to nadal średni wybór. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-03-14 13:54:14
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
[...]

Mam odp po paru cięciach prv :)

to nie maja być bóg wie jakie wirtualne maszyny tylko chodzą na nich mikro serwerki - to i win98 by podołał takiemu zadaniu
chodzi o to że maszyny mam już postawione
13:50:06
każda z nich ma dysk wypchany po brzegi
13:50:38
razem 270gb
13:50:53
chodzi to już na Oracle VirtualBox
13:51:21
żeby to zmienić na inny system musiałbym to zmrozić w uniwersalny plik ISO pewnie czy coś takiego i wrzucić w inny system VM
13:51:45
jak coś się zesra to mi przepadną licencje które mam wbite na mac adress karty sieciowej
13:51:50
i wtedy się wkurwię
13:52:12
więc WIEM że są LEPSZE rozwiązania ALE muszę pozostać przy tym co mam w tej chwili

Data: 2013-03-14 14:10:51
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Komp po virtualkę.
Dnia 2013-03-14, o godz. 13:54:14
[...]

Da się skonwertować bez strat. ;-)
Zarówno dla XEN jaki VMware.
A jak juz się uparł na VirtualBox (choć IMHO to jedno z najgorszych
rozwiązań) to neich to postawi np. na Ubuntu. Kasa za licencję Win
zostanie w kieszeni.
Choć IMHO VirtualBox to do takich celów średnie rozwiązanie. ;-)

Zdrówko

Data: 2013-03-14 12:53:23
Autor: marfi
Komp po virtualkę.
W dniu 2013-03-14 11:31, Chris pisze:
[...]

Kilkanaście dni temu złożyłem sobie w tym celu taki:
- i7 3770
- GA-Z77X-UD5H (mSata i dwie karty sieciowe)
- Windows 8 (SSD mSATA na mobo)
- 16GB G.Skill TridentX 1600/CL7
- maszyny wirtualne na WD1002FAEX

--
marfi

Data: 2013-03-16 00:11:55
Autor: Jaskiniowiec
Komp po virtualkę.
W dniu 14.03.2013 o 11:31 Chris <chris@spam.pl> pisze:

[...]

Polecałbym E3 zamiast i5/i7 - ciutkę mniejsza cena, a w zamian to samo, a  nawet więcej...

Płyta? Większość Z77 (obecnie nie tylko ASRock wspiera VT-d). Im mniej  slotów PCI, tym lepiej. Im więcej USB tym lepiej. PCI-Ex w zależności od  potrzeb i hypervisora.

O multimediach można zapomnieć w wirtualizowanych maszynach (niezależnie  od systemu gościa), chyba że będzie to jakiś specyficzny sprzęt, co sobie  poradzi z HiLatency.

Aczkolwiek do takiej wirtualizacji, to byle co, bo XP i tak nie wykorzysta  specjalnych fjuczerów w hypervisorach. Chyba że ten Win7 wykorzystywałby  jakieś specyficzne cechy procka/sprzętu, wówczas zamiast Win7 można  polecić też Windows 8 PRO, który ma Hyper-V, ten sam, który jest w Win Svr  2012! :) Jedna uwaga - procek musi coś tam wspierać, więc nie każdy się  nada, ale w miarę nowe powinny chodzić.  No i hyper-V nie wspiera VT-d, za  to ma inne bajery których nie mają XEN/ESX itp

Osobiście wolałbym dzisiaj zamienić Intela na AMD, bo tam przynajmniej  działa (jeśli chodzi o vSphere/ESXi) wszystko jak powinno, a paradoksalnie  z Intelem (pomimo, że wszystkomającym) bywa różnie.

Jako platformę do wirtualizacji wybrałbym np. SuSe + XEN, zamiast Windows  7 + parawirtualizator. Nie dość że lepiej działa, to na dodatek ma  wsparcie do VT-d/IOMMU, przez co sprzęt nie będzie się nudził, ew  wspomniane Win 8 Pro, a jeszcze lepiej Win Svr 2012 ;) Wszystko zależy, co  będzie robione na systemach gościach?

Nie wiem też, po co tyle RAM? na początek 16G powinno wystarczyć, a w  miarę potrzeb zawsze można dokupić. Hypervisory mają "balloning" pamięci,  więc warto nad tym się zastanowić.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,  to mówi.

Data: 2013-03-18 10:17:22
Autor: Chris
Komp po virtualkę.
Jaskiniowiec nabazgrał(a):

[...]

Z czego co wiem w razie nagłej potrzeby komp/y mają służyć jako render farma więc dla tego i5/7

Płyta? Większość Z77 (obecnie nie tylko ASRock wspiera VT-d). Im mniej ...........
Wszystko zależy, co   będzie robione na systemach gościach?

Przekazałem cały wykład dalej

Nie wiem też, po co tyle RAM? na początek 16G powinno wystarczyć, a w miarę potrzeb zawsze można dokupić. Hypervisory mają "balloning"
pamięci,   więc warto nad tym się zastanowić.

Jeśli na tym ma chodzić to co do tej pory łaziło na innym sprzęcie to 32GB jest Ok.

THX

Data: 2013-03-19 06:45:30
Autor: Jaskiniowiec
Komp po virtualkę.
W dniu 18.03.2013 o 10:17 Chris <chris@spam.pl> pisze:

[...]

Toć nie przedstawiłem Ci E5/E7, tylko E3, różniące się głównie kilkoma  nieistotnymi drobiazgami wobec i5/7. Zerknij na ark. Nawet GPU to samo, a  wręcz HD P4000 są "certyfikowane" wobec HD 4000 w i5/7 :)

A jak już, to lepiej poczekać do wiosny na następcę ;) GPU (i pewnie  pozostałe dodatki) ma być znaaacznie mocniejsze(tak się ostatnio  chwalili), a cena taka sama.

Aczkolwiek dobry E5 i w miarę sensowne GPU, to wcale zły pomysł nie jest.  Jedyna zapora, to $$$$ ;)

No i czy przypadkiem przy renderfarmach, nie powinien byc ważniejszy  GPU...? ;>

Data: 2013-03-17 04:01:30
Autor: boguslawa-raudisz
Komp po virtualkę.
W dniu czwartek, 14 marca 2013 11:31:44 UTC+1 użytkownik Chris napisał:
[...]

-- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.

Komp po virtualkę.