Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ul epszać?

Data: 2009-04-23 09:33:25
Autor: MariuszM
Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ul epszać?
Witam,

Zastanawiam się jak jest lepiej, komputer stacjonarny o warto¶ci netto
poniżej 3500 zł potraktować jako ¦T czy wyposażenie?
Wiem (tak przynajmniej mi się zdaje) o wszystkich implikacjach zwi±zanych z
pozbywaniem się ¦T i wyposażenia.
Interesuje mnie bardziej kwestia ulepszania (pewnie będę z czasem chciał
kupić większy dysk, skaner, drukarkę), jakie s± różnice w ulepszaniu ¦T i
wyposażenia ujętego w ewidencji? Czy wyposażeniem w ogóle można ulepszać?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-04-23 09:34:47
Autor: Tomek
Komp poniżej 3500 netto ŚT czy wyposarzeni e - jak ulepszać?
Dnia 23-04-2009 o 09:33:25 MariuszM <michalskimariuszWYTNIJ@topoczta.onet.pl> napisał(a):

Witam,

Zastanawiam się jak jest lepiej, komputer stacjonarny o wartości netto
poniżej 3500 zł potraktować jako ŚT czy wyposażenie?
Wiem (tak przynajmniej mi siÄ™ zdaje) o wszystkich implikacjach zwiÄ…zanych z
pozbywaniem siÄ™ ĹšT i wyposaĹĽenia.
Interesuje mnie bardziej kwestia ulepszania (pewnie będę z czasem chciał
kupić większy dysk, skaner, drukarkę), jakie są różnice w ulepszaniu ŚT i
wyposażenia ujętego w ewidencji? Czy wyposażeniem w ogóle można ulepszać?

No to skoro wiesz że z wyposażeniem nie wiadomo jak jest (chyba że zapłacisz doradcy
i/lub za wiążącą interpretację), to już powinien ten komp być w E

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-23 09:59:30
Autor: SDD
Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ulepszać?

Użytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:op.ustwn9n7l60ql1unk...

kupić większy dysk, skaner, drukarkę), jakie s± różnice w ulepszaniu ¦T i
wyposażenia ujętego w ewidencji? Czy wyposażeniem w ogóle można ulepszać?

Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)
Chyba najlepiej jednak bedzie do E¦T i jednorazowa amortyzacja. Wtedy nawet jak sobie jakas gierke na nim zainstalujesz czy inne rekreacyjne oprogramowanie to sie nikt nei przyczepi, bo ponoc ST mozna tez do potrzeb osobistych wykorzystywac :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-23 10:10:27
Autor: Tomek
Komp poni¿ej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ulepszaæ?
Dnia 23-04-2009 o 09:59:30 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

U¿ytkownik "Tomek" <tomekziel@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

kupiæ wiêkszy dysk, skaner, drukarkê), jakie s± ró¿nice w ulepszaniu ¦T i
wyposa¿enia ujêtego w ewidencji? Czy wyposa¿eniem w ogóle mo¿na ulepszaæ?

Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy
nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)

Wtedy masz ulepszenie i siÄ™ to amortyzuje

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-23 10:26:23
Autor: Piotrek
Tomek wrote:

Wtedy masz ulepszenie i siÄ™ to amortyzuje

Ulepszenie wyposaĹĽenia?

Piotrek

Data: 2009-04-23 10:53:12
Autor: MariuszM
Komp poni¿ej 3500 netto ¦T c zy wyposarzenie - jak ulepszaæ?
Wtedy masz ulepszenie i siÄ™ to amortyzuje

Ulepszenie wyposaĹĽenia?

Czyli do kompa nie będącego ŚT dysku sobie nie dokupię?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-04-23 11:14:35
Autor: Tomek
Dnia 23-04-2009 o 10:26:23 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisał(a):

Tomek wrote:

Wtedy masz ulepszenie i siÄ™ to amortyzuje

Ulepszenie wyposaĹĽenia?

Nie, ŚT, dałbym głowę że tam było o ŚT :)

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-23 10:42:39
Autor: MariuszM
[...]

A co mi zrobi± jak na kompie wpisanym do wyposarzenia znajd± np. zdjęcia
rodzinne, albo notatki ze studiów?

pozdrawiam,
MariuszM

Data: 2009-04-23 10:54:31
Autor: Piotrek
MariuszM wrote:
A co mi zrobi± jak na kompie wpisanym do wyposarzenia znajd± np. zdjęcia
rodzinne, albo notatki ze studiów?

Pewnie dostaniesz manadat za brak ewidencji *wyposażenia*.

A tak na poważnie to wywal± Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

Piotrek

Data: 2009-04-23 11:00:00
Autor: Liwiusz
Piotrek pisze:
MariuszM wrote:
[...]

   Komputer zużywa się stopniowo? Po jakim czasie z komputera pozostaje powietrze? Twierdziłbym raczej, że przepis ten dotyczy takich rzeczy jak np. długopis, gumka, baterie, czy np. toner do drukarki.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-23 11:02:15
Autor: Piotrek
Liwiusz wrote:
  Komputer zużywa się stopniowo? Po jakim czasie z komputera pozostaje powietrze? Twierdziłbym raczej, że przepis ten dotyczy takich rzeczy jak np. długopis, gumka, baterie, czy np. toner do drukarki.

Powietrze to chyba nigdy, ale złom to po jakim¶ roku, góra dwóch.

Piotrek

Data: 2009-04-23 11:03:51
Autor: Liwiusz
Piotrek pisze:
Liwiusz wrote:
[...]

   Złom? Po roku? Chyba przesadzasz. Ponadto fakt używania komputera do celów osobistych nie powoduje przyspieszenia się jego zużycia.

--
Liwiusz

Data: 2009-04-23 11:23:46
Autor: Piotrek
Liwiusz wrote:
  Złom? Po roku? Chyba przesadzasz.

Ubolewam nad tym, ale w niektórych zastosowaniach niestety tak.

Ponadto fakt używania komputera do celów osobistych nie powoduje przyspieszenia się jego zużycia.

Nie ma znaczenia. O ile nie jest w E¦T to wylatuje i koniec.
Oczywi¶cie zawsze można się kopać z koniem, ale tu akurat sukcesów bym nie wróżył.

Piotrek

Data: 2009-04-23 11:12:08
Autor: MariuszM
Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ulepszać?

A tak na poważnie to wywal± Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

Więc:
"49) wydatków poniesionych na zakup zużywaj±cych się stopniowo rzeczowych składników maj±tku przedsiębiorstwa, nie zaliczanych zgodnie z odrębnymi przepisami do ¶rodków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te nie s± wykorzystywane dla celów prowadzonej działalno¶ci gospodarczej, lecz służ± celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez uzasadnienia znajduj± się poza siedzib± przedsiębiorstwa,"

A jeżeli s± wykorzystywane do celów prowadzonej działalno¶ci i dodatkowo s± na laptopie zdjęcia z wakacji to co?
Przecież głównie używam tego sprzętu do pracy?
Czy rzeczywi¶cie kontrola obejmuje też sprawdzanie tego co jest na dyskach kompów firmowych?

Bardziej mnie martwi ta druga czę¶ć. Czyli wyposażenia nie można wynosić poza siedzibę DG? A jak mam wpisane działalno¶ć na terenie całego kraju?
¦T też nie można wynosić?

--

pozdrawiam,
MariuszM

Data: 2009-04-23 11:16:35
Autor: Tomek
Komp poniżej 3500 netto ŚT czy wyposarzeni e - jak ulepszać?
Dnia 23-04-2009 o 11:12:08 MariuszM <michalskimariuszWYTNIJ@topoczta.onet.pl> napisał(a):

A tak na poważnie to wywalą Ci z KUP. Zerknij do art 23 ustęp 1 punkt 49

Więc:
"49) wydatkĂłw poniesionych na zakup zuĹĽywajÄ…cych siÄ™ stopniowo rzeczowych
składników majątku przedsiębiorstwa, nie zaliczanych zgodnie z odrębnymi
przepisami do środków trwałych - w przypadku stwierdzenia, że składniki te
nie są wykorzystywane dla celów prowadzonej działalności gospodarczej, lecz
służą celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez
uzasadnienia znajdują się poza siedzibą przedsiębiorstwa,"

A jeżeli są wykorzystywane do celów prowadzonej działalności i dodatkowo są
na laptopie zdjęcia z wakacji to co?
Przecież głównie używam tego sprzętu do pracy?
Czy rzeczywiście kontrola obejmuje też sprawdzanie tego co jest na dyskach
kompĂłw firmowych?

A chcesz się przekonać? TrueCrypta znasz :) ?
Pamiętaj że rząd chce Twojego dobra, więc trzeba je dobrze ukryć :)

Bardziej mnie martwi ta druga część. Czyli wyposażenia nie można wynosić
poza siedzibę DG? A jak mam wpisane działalność na terenie całego kraju?
ŚT też nie można wynosić?

Do ŚT nie ma takich obwarowań. Nie wiem po co rozważasz to wyposażenie?

--
Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2009-04-23 11:52:42
Autor: MariuszM
Komp poniżej 3500 netto ŚT c zy wyposarzenie - jak ulepszać?
Można przenieść laptopa z ewidencji wyposażenia do EŚT?

--

pozdrawiam,
MariuszM

Data: 2009-04-23 11:55:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Apr 2009, Tomek wrote:

Czy rzeczywi¶cie kontrola obejmuje też sprawdzanie tego co jest na dyskach
kompów firmowych?

  U mnie nie próbowali.
  Dlaczego mam tam swoje zdjęcia? - bo w ten sposób testuję czy dysk jest
sprawny. Inaczej mógłbym nie zauważyć że się sypie, a tak mi badsectory
wyjd± :P

A chcesz się przekonać? TrueCrypta znasz :) ?

  Mam również FreeOTFE na pokładzie :)
  I CrossCrypta (odmiana filediska) też, żeby było ¶mieszniej niekoniecznie
w celu szyfrowania - np. cała konfiguracja pine, Chomika i newsów dzięki
której piszę w tej chwili posta leży na osobnym wirtualnym dysku, przez
co unikam fragmentacji (dużego) dysku fizycznego, a łatwiej toto przenie¶ć
w inne miejsce niż partycję.

Pamiętaj że rz±d chce Twojego dobra, więc trzeba je dobrze ukryć :)

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-23 11:56:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Apr 2009, MariuszM wrote:

nie s± wykorzystywane dla celów prowadzonej działalno¶ci gospodarczej, lecz służ± celom osobistym podatnika, pracowników lub innych osób, albo bez uzasadnienia znajduj± się poza siedzib± przedsiębiorstwa,"

[...]
Bardziej mnie martwi ta druga czę¶ć. Czyli wyposażenia nie można wynosić poza siedzibę DG?

  A słowa "bez uzasadnienia" skre¶lili czy nie doczytałe¶?
  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-23 10:52:16
Autor: MariuszM
Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ulepszać?
Jesli chodzi o zbycie to kiedy¶ w czasie dyskusji otrzymałem od Gotfryda tak± odpowiedĽ:

ST: nie robimy nic. Natomiast je¶li zostanie w przeci±gu 6 lat od zakończenia DG sprzedany, to przychód będzie *przychodem z DG*! (tak, można osi±gn±ć przychód podatkowo zaliczany do DG mimo że już DG się nie prowadzi!) Wyposażenie: niestety idzie do warto¶ci remanentu likwidacyjnego.
>A warto¶ć tego remanentu "z proporcj±" jest opodatkowana.

Mam dwa pytania:
Czy je¶li ¦T, sprzedam po 6 latach od zakończenia DG, to co?
Czy w remanencie likwidacyjnym wpisuję warto¶ć zakupu, czy warto¶ć rzeczywist± na czas remanentu?

VAT to sprawa odrębna :) Darowizna: VAT do zwrotu, bo jest to "czynno¶ć zrównana ze sprzedaż±" dla której okre¶lono odrębnie sposób postępowania :> "Przekazanie na potrzeby nie zwi±zane z czynno¶ciami opodatkowanymi", czyli osobite lub dowolne inne nieoVATowane: VAT do zwrotu, powód jak wyżej. CAŁY VAT - wprowadzili taki "nóż w plecy" ładnych parę lat temu, kiedy¶ był to "VAT od warto¶ci rynkowej".

Pytanie: Czy dotyczy to zarówno ¦T i zewidencjonowanego wyposażenia?

--

pozdrawiam,
MariuszM

Data: 2009-04-23 12:00:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Apr 2009, SDD wrote:

Hmmm - po prostu dorzuca sie kolejne koszty - nie wiem tylko co wowczas, gdy
nazbiera sie tego wiecej niz 3,5 k :)

  To zagl±da sie do archiwum ;)

  W ustawie jest jasny zapis: *JEDNOSTKOWA* cena nabycia lub wytworzenia
peryfieriów lub czę¶ci.

  Problem w tym, że w przypadku peceta jest całkiem realne, że wcze¶niej
lub póĽniej kto¶ dokupi co¶ za >3,5 kzł netto.
  Inna sprawa, że może sobie również założyć że wtedy dokupi kolejny
komputer, ale to już wg uznania.

  Natomiast żaden specjalista od przepchnięcia ulepszenia wyposażenia
metod± inn± niż "udało się, nikt się nie przyczepił" dot±d nie
obja¶nił co zrobić z takim fantem :)

pzdr, Gotfryd

Komp poniżej 3500 netto ¦T czy wyposarzenie - jak ul epszać?