Komp się wyłącza

Data: 2011-05-06 18:44:12
Autor: alex
Komp się wyłącza
Jest leciwy komputer:
ATHLON 2600+
płyta gigabyte VIA VT600P-RZ
1GB DDR400
RIVA TNT2 64MB
zasilacz TAKEME 350W

Objaw jest taki że po włączeniu do 20 minut komp nagle sam się wyłącza i żeby go włączyć trzeba wyjąć wtyczke zasilacz na chwile lub reset bios.

Ja obstawiam płytę głowną ale chciałbym się upewnić ponieważ platforme AMD+VIA pierwszy raz mam w rękach.

Pamięci podmieniłem nic nie dało, proc przesmarowałem pastą nic nie dało. Zasilacz badziewie ale napięcia miernikiem są OK.

Data: 2011-05-06 13:19:18
Autor: rs
Komp siê wy³±cza
On Fri, 06 May 2011 18:44:12 +0200, alex <onet@wp.pl> wrote:

Jest leciwy komputer:
ATHLON 2600+
p³yta gigabyte VIA VT600P-RZ
1GB DDR400
RIVA TNT2 64MB
zasilacz TAKEME 350W

Objaw jest taki ¿e po w³±czeniu do 20 minut komp nagle sam siê wy³±cza i ¿eby go w³±czyæ trzeba wyj±æ wtyczke zasilacz na chwile lub reset bios.

Ja obstawiam p³ytê g³own± ale chcia³bym siê upewniæ poniewa¿ platforme AMD+VIA pierwszy raz mam w rêkach.

Pamiêci podmieni³em nic nie da³o, proc przesmarowa³em past± nic nie da³o. Zasilacz badziewie ale napiêcia miernikiem s± OK.

nie chodzi o same napiecia. z czasem, pod obciazeniem elementy sie
nagrzewaja i te stare czasami przestaja byc tak wydajne, jak byc
powinny. kwestia moze lezec w dostarczanym pradzie, a tym samym mocy.
sprobuj tymczasowo z innym zasilaczem. <rs>

Data: 2011-05-06 19:23:39
Autor: LP
Komp się wyłącza

Użytkownik "alex"

[...]

Orzechy przeciwko walucie, ze wina spuchniętych albo suchych kondensatorów.

--
LP

Data: 2011-05-06 19:43:47
Autor: alex
Komp się wyłącza
Orzechy przeciwko walucie, ze wina spuchniętych albo suchych kondensatorów.

oglądałem kondensatory i nie widać żeby im coś dolegało

teraz jest taki objaw że przy wyłączaniu się z głosnika pcspikera dochodzi dzwięk niski/wysoki/niski/wysoki i kom się wyłącza

czasami przy włączaniu jest też taki sam dzwięk i komp nie wstaje

pamięci podmieniałem na inne i do innych banków, zasilacz wygląda na świeżutki po rozkręceniu nie ma śladów zużycia a nawet zabrudzenia

wszystkie napędy dyski dodatkowe karty odłączone

Data: 2011-05-06 19:10:34
Autor: G Nowak
Komp się wyłącza
[...]

Tak jeczy na przegrzanie lub zatrzymanie wiatraka.

--
Pozdr

Data: 2011-05-07 09:09:18
Autor: nom
Komp się wyłącza

Użytkownik "alex" <onet@wp.pl> napisał w wiadomości news:iq1c11$kjg$1inews.gazeta.pl...
teraz jest taki objaw że przy wyłączaniu się z głosnika pcspikera dochodzi dzwięk niski/wysoki/niski/wysoki i kom się wyłącza

czasami przy włączaniu jest też taki sam dzwięk i komp nie wstaje

Sprawdź w BIOS czy nie masz ustawione jakieś zabezpieczenie (temperatura, prędkość jakiegoś wiatraka), które powoduje, że komputer się wyłączy jak parametr przekroczy pewną wartość. U mnie na starej płycie takie modulowane dźwięki wydawało albo przegrzanie chipsetu płyty głównej, albo za niska prędkość obrotowa wentylatora na procesorze, po której następowało wyłączenie komputera. :-)

Data: 2011-05-06 21:36:43
Autor: Przesmiewca
Komp siê wy³±cza
alex <onet@wp.pl> napisa³(a):

[...]

Zacznij od wykluczenia systemu (np. byly wirusy, ktore wylaczaly winde)
i uruchom system z plytki (np. knoppixa).
Jak nie software - zacznij od zasilacza.

Data: 2011-05-07 15:28:28
Autor: Tomaszek
Komp siê wy³±cza
W dniu 2011-05-06 18:44, alex pisze:
zasilacz TAKEME 350W

Uciekaj z tym na ¶mietnik, nawet bez mierzenia napiêæ!! Ju¿ chyba tylko Ropla jest "lepsza";))
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*facebook.pl*nk.pl

Komp się wyłącza