Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.

Data: 2021-04-15 00:07:19
Autor: pioruns
Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.
On 14/04/2021 23:57, rageofhonor wrote:
Jaka może być przyczyna na kompie stacjonarnym komunikatu: "Podręczne okno aplikacji: Niski poziom energii baterii : Należy szybko zmienić baterię lub przełączyć się na zasilanie zewnętrzne - w innym wypadku grozi Ci utrata wyników pracy."

Komp jest podłączony do UPSa i ma zainstalowany Windows XP SP3. Nie widać by był jakiś spadek napięcia w UPS na wyjściu.

Sprawdz czy pojemnosc baterii nie spadla. Napiecie bedzie zawsze paktycznie stale az do wyczerpania baterii calkowicie, tak teraz one dzialaja.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-15 10:58:45
Autor: Irokez
W dniu 2021-04-15 o 01:07, pioruns pisze:
On 14/04/2021 23:57, rageofhonor wrote:

Sprawdz czy pojemnosc baterii nie spadla. Napiecie bedzie zawsze paktycznie stale az do wyczerpania baterii calkowicie, tak teraz one dzialaja.

jasne
w klocku blaszanym
stacjonarnym
takim dużym jak wiadro kwadratowe

--
Irokez

Data: 2021-04-15 11:21:09
Autor: pioruns
On 15/04/2021 09:58, Irokez wrote:
[...]

Baterii UPS, myslisz czasem?

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-15 19:47:39
Autor: ToMasz
W dniu 15.04.2021 o 12:21, pioruns pisze:
[...]

myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?

ToMasz

Data: 2021-04-15 21:14:09
Autor: MF

Na przykład w tym: <https://powerwalker.com/?page=product&item=10120020&lang=en> jest jeszcze kabel USB do monitorowania UPS-a, producent udostępnia też własne oprogramowanie monitorujące: <https://powerwalker.com/?page=winpower&lang=en>. Wśród opcji programu jest też testowanie akumulatorów (battery self-test).

--
MF

Data: 2021-04-15 21:21:22
Autor: Irokez
W dniu 2021-04-15 o 19:47, ToMasz pisze:
[...]

Powiedzmy że jest, ale takich bzdurnych komunikatów to ja nie kojarzę

--
Irokez

Data: 2021-04-15 22:22:34
Autor: pioruns
On 15/04/2021 20:21, Irokez wrote:
[...]

Ja zakladam, ze OCZYWISCIE, ze jest kabel do UPSa na USB chociazby. Wtedy komputer rozpoznaje po USB, ze ma baterie. Ja tak mam u siebie, UPS firmy APC. Linux (zwykly blaszak PC) baterie widzi ladnie i mysli, ze jest jakims laptopem. Wszelkie akcje usypiania i wylaczania jak nie ma pradu dzialaja wtedy i wszystko sobie mozna w systemie ustawic. To zadne bzdurne komunikaty, tylko NORMALNE komunikaty tak jakbys mial laptopa.

Gdy bateria w takim UPSie pada z wyslugi lat, to komputer rozpozna, ze pojemnosc lub przewidywany czas pracy spadla ponizej ustalonego poziomu i bedzie sie darl, ze mimo 100% ma tylko np. 5 minut pracy a wiec ponizej poziomu krytycznego. Dlatego zasugerowalem autorowi watku sprawdzenie pojemnosci baterii.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-16 15:52:00
Autor: Irokez
W dniu 2021-04-15 o 23:22, pioruns pisze:

[...]

Na Windowsie nie mam w swoim APC takich komunikatów żeby podłączyć zewnętrzne zasilanie bo zaraz bateria padnie.
Na linukxie są takie?

--
Irokez

Data: 2021-04-16 20:44:46
Autor: pioruns
On 16/04/2021 14:52, Irokez wrote:

Na Windowsie nie mam w swoim APC takich komunikatów żeby podłączyć zewnętrzne zasilanie bo zaraz bateria padnie.
Na linukxie są takie?

Na Linuksie bateria APC udaje baterie laptopowa. Komputer sie zachowuje dokladnie tak, jak laptop gdy pada. Komunikaty sa jak w laptopie, mozna sobie skonfigurowac zachowanie wszystkiego, na ile procent i ile minut czasu przewidywanego co ma sie dziac itd.
Nie mam zadnej aplikacji od APC, bo wszystko dziala out-of-the-box w Linuksie samym.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-19 10:35:30
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.
Date: Fri, 16 Apr 2021 21:44:46
From: pioruns
[...]

A tak z ciekawości, jaki masz model tego APC?

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and

Data: 2021-04-19 11:48:30
Autor: pioruns
On 19/04/2021 11:35, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

A tak z ciekawości, jaki masz model tego APC?

Back-UPS XS 1400U: fully-charged, 1.1 hours, 100%
:)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-29 12:19:25
Autor: Dominik 'Rathann' Mierzejewski
Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.
Date: Mon, 19 Apr 2021 12:48:30
From: pioruns
On 19/04/2021 11:35, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

A tak z ciekawości, jaki masz model tego APC?

Back-UPS XS 1400U: fully-charged, 1.1 hours, 100%
:)

Dzięki! Zanotowałem sobie na przyszłość, jakbym się jednak skusił na
kupienie, bo działanie pod Linuksem to podstawowy wymóg.

Pozdrawiam,
Dominik

Data: 2021-04-19 18:24:39
Autor: Olek
W dniu 16.04.2021 o 21:44, pioruns pisze:

[...]

A gdzie jest dostępna dystrybucja "Linuks sam"?
Czyżby http://www.apcupsd.org/ napisano bez powodu?

--
Olek

Data: 2021-04-19 22:11:45
Autor: pioruns
On 19/04/2021 17:24, Olek wrote:
[...]

Swietny kawal, slyszysz jak wszyscy sie smieja?
Ja tez nie.

Czyżby http://www.apcupsd.org/ napisano bez powodu?

Kazdy ma prawo pisac co mu sie chce. To swiat open source. Apka, ktora podales miala ostatni update w 2016 roku. Lol :)

U mnie dziala wbudowana w Linuksa funkcjonalnosc i nie potrzebuje zadnych dodatkow.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2021-04-27 09:39:06
Autor: rageofhonor

Użytkownik "pioruns" <www@website.com> napisał w wiadomości news:s5aaqo$u3r$1$piorunsnews.chmurka.net...
[...]

Dodam jeszcze że tabateria w UPS była wymieniana o ile mnie pamięć nie myli w zeszłym roku.
Możliwe że mi UPS pada bo samo urządzenie ma kilka lat.

Data: 2021-04-16 22:15:23
Autor: m4rkiz
On 2021-04-15 19:47, ToMasz wrote:
jasne
w klocku blaszanym
stacjonarnym
takim dużym jak wiadro kwadratowe

Baterii UPS, myslisz czasem?

myślisz.... że pomiędzy UPSem a PCtem jest jeszcze inny kabel niż 230V?

Powiem ci że akurat często jest USB i zgłasza się wtedy tak samo jak bateria w laptopie.

Komp stacjonarny i dziwny komunikat o niskim poziomie baterii.