Komp z P4 a kość RAM 2GB

Data: 2015-12-21 09:38:01
Autor: Jacek Maciejewski
Komp z P4 a kość RAM 2GB
Dnia Sun, 20 Dec 2015 22:43:45 +0100, BaSk napisał(a):

czy może być tak, że pamięć jest OK. i ma faktycznie 2GB, ale komputer wymaga ko¶ci co najwyżej jednogigowych?

Może. Czemu nie ¶ci±gniesz sobie manuala i nie sprawdzisz co płyta
akceptuje?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-21 11:40:09
Autor: JaNus
Komp z P4 a kość RAM 2GB

czy może być tak, że pamięć jest OK. i ma faktycznie 2GB, ale
komputer wymaga kości co najwyżej jednogigowych?

Może. Czemu nie ściągniesz sobie manuala i nie sprawdzisz co płyta
akceptuje?

Przecież pisałem wcześniej:

<< W specyfikacji producenta jest mowa, ĹĽe (...) <<

To myślisz, że gdzie to wyczytałem, w Wybiórczej?
W specyfikacji (manual-nej) jest o tym, ile sumarycznie pamięci maszyna "zobaczy", ale o jakimś ograniczeniu w wielkości kości ani mru-mru. Ale może w chwili gdy to redagowano, to komp obsługiwał wszystkie wówczas *dostępne* banki pamięci? A te dwugigowe to autorowi instrukcji jakoś nie przyszły do głowy?

Dobre rady nic nie kosztujÄ…

    i przewaĹĽnie warte sÄ…
                 swojej... ceny!

Data: 2015-12-21 13:41:53
Autor: Adam
Komp z P4 a kość RAM 2GB
W dniu 2015-12-21 o 11:40, JaNus pisze:

czy może być tak, że pamięć jest OK. i ma faktycznie 2GB, ale
komputer wymaga ko¶ci co najwyżej jednogigowych?

Może. Czemu nie ¶ci±gniesz sobie manuala i nie sprawdzisz co płyta
akceptuje?

Przecież pisałem wcze¶niej:

<< W specyfikacji producenta jest mowa, że (...) <<

To my¶lisz, że gdzie to wyczytałem, w Wybiórczej?
W specyfikacji (manual-nej) jest o tym, ile sumarycznie pamięci maszyna
"zobaczy", ale o jakim¶ ograniczeniu w wielko¶ci ko¶ci ani mru-mru. Ale
może w chwili gdy to redagowano, to komp obsługiwał wszystkie wówczas
*dostępne* banki pamięci? A te dwugigowe to autorowi instrukcji jako¶
nie przyszły do głowy?

Chyba chodzi o to, co obok kto¶ napisał - może mieć problem z obsłużeniem dwustronnych ko¶ci.
Ponadto przy miksie różnych typów pamięci i z różnymi czasami dostępu i/lub różnymi opóĽnieniami, chipset może "ignorować" czę¶ć banków.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-12-21 14:53:53
Autor: Jacek Maciejewski
Komp z P4 a ko¶ć RAM 2GB
Dnia Mon, 21 Dec 2015 11:40:09 +0100, JaNus napisał(a):

<< W specyfikacji producenta jest mowa, że (...) <

Specyfikacja to nie manual. Nie mam pojęcia co może być w twojej
"specyfikacji", ale z reguły w specyfikacjach podaje się niektóre dane i
do nich nie musi wchodzić sposób obsadzenia slotów. Natomiast ten sposób
rutynowo się podaje w manualach, najczę¶ciej w postaci tabelki i z
opisem wszelakich wyj±tków. Ale nie chcesz przeczytać manuala, to twoja
sprawa :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2015-12-21 18:34:47
Autor: qwerty
Komp z P4 a kość RAM 2GB
UĹĽytkownik "JaNus"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:5677d708$0$656$65785112@news.neostrada.pl...
<< W specyfikacji producenta jest mowa, ĹĽe (...) <<

To myślisz, że gdzie to wyczytałem, w Wybiórczej?

Zobacz jaki masz mostek północny, ściągnij DTRkę od producenta i będziesz wiedział.

Komp z P4 a kość RAM 2GB