Kompakt z dieslem pod maską, do 20 tyś .

Data: 2010-01-17 22:54:43
Autor: Waldek Godel
Kompakt z dieslem pod maską, do 20 tyś .
Dnia Sun, 17 Jan 2010 23:40:21 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Po wstępnej selekcji, wybór padł znów na auta francuskie. Na placu boju zostały Peugeot 307 i R.Megane II. Oba z lat 2003-2004 (może ciut nowsze też, zależy co się trafi).

Pug raczej będzie mniej problemowy, brak wynalazków typu karta kodowa itp. Od końcówki 2004 powinny być już 1.6HDi, ale to pewnie droższe będzie niż
limit, a jak się zmieści, to zajechane.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-18 22:07:24
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Waldek Godel pisze:
[...]

Takie pytanie, bo wiem, że się orientujesz, lecz najpierw, krótki wstęp:
HDi 2.0 w wersji 90KM wybrałem nieprzypadkowo. Brak dwumasy w sprzęgle, to spora oszczędność w stosunku do wersji 110KM przy ew. wymianie (tak, wiem o wyrobie Valeo, pt. zamiennik kompletnego sprzęgła z dwumasą, na zwykłe do tej mocniejszej wersji).
Z tego co wiem, problem z ogólnie pojętą dwumasą, w tym silniku występuje tylko na kołach pasowych (na wale i alternatora). I jest rozwiązywalny dość małym kosztem, bez uciekania się do dziadowskich chińskich zamienników.
Jak to wszystko wygląda w 1.6HDi 90KM? Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2010-01-18 21:28:49
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 18 Jan 2010 22:07:24 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Jak to wszystko wygląda w 1.6HDi 90KM? Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji.

Nie znam 90 KM, w rodzinie jeździ 110 KM z 2005, OIDW to nie miał żadnych
problemów z dwumasą, ale jeszcze raz zapytam dla pewności.
Jest zawirusowany na 136 KM i w zasadzie nie sprawia większych problemów, a
jeździ dzień w dzień i to niemało.
Aha - czemu nie chcesz kombiaka, a dokładnie SW? Ciężko jest znaleźć tak
wypasioną wersję wersji hatchbacka.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Kompakt z dieslem pod maską, do 20 tyś .