Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano

Data: 2010-10-08 11:42:57
Autor: Jan Srzednicki
Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano
Czołem,

1. Ze strony SRAM-a wynika, że przerzutki szosowe używają już (nie wiem od
kiedy) prowadzenia linki 1:1, tak samo jak przerzutki MTB.

Czy to znaczy, że aktualne grupy MTB i Road SRAMa są kompatybilne?

2. Czy Shimano wprowadzając DynaSys (10 biegowe grupy MTB) pokombinowało
coś z uciągiem linki w przerzutkach tylnych? Dlaczego wprowadzone są
osobne przerzutki dla 10rz i 9rz? Czy szosowe klamkomanetki z jakiegoś
dziwnego powodu nie będą działać z 10rz. przerzutkami tylnymi MTB?

Data: 2010-10-08 21:19:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano
On Fri, 8 Oct 2010 11:42:57 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote:

[...]

Dyskusja w tej sprawie tu:
ac6a3ae0-3ef3-4e21-88f0-e2889e168db4@s9g2000yqd.googlegroups.com
(i dalsze w tej odnodze).
Ale od tego czasu parę razy szukałem potwierdzenia w sieci i jak się
zdaje, nadal każdy mówi co innego.

Biorąc pod uwagę, że kwestia połączenia szosowych manetek z
przerzutkami Dyna-Sys żywo interesuje tak wielu rowerzystów, a producent
nabrał wody w usta i nie wypowiada się w ogóle w tej sprawie, jedno
nie ulega wątpliwości: Shimano ma klientów w dupie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-10-08 20:10:47
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-08, Tomasz Minkiewicz wrote:
[...]

W międzyczasie znalazłem interesujący wątek:

http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=646014

Wynika z niego pokrótce, że DynaSys jest niekompatybilne z niczym,
wamać, włącznie z tym, że szosowe łańcuchy Shimano są niekompatybilne z
DynaSysowymi kasetami.

Co za porażka.

Natomiast wspominają, że uciąg Dynasys jest dwa razy większy od
normalnego - brzmi to trochę jak 1:1 SRAM-a. Ciekawe, czy te z kolei
będą działać ze sobą. :)

Data: 2010-10-11 13:20:10
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano
On Fri, 8 Oct 2010 20:10:47 +0000 (UTC)

On 2010-10-08, Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

Natomiast wspominają, że uciąg Dynasys jest dwa razy większy od
normalnego - brzmi to trochę jak 1:1 SRAM-a. Ciekawe, czy te z kolei

No coś Ty? Dziecko? Chciałbyś żeby komponenty różnych producentów ze
sobą grały, jeśli nie grają ze sobą różne komponenty tego samego
producenta?
Normalny shimanowski uciąg, określany czasem jako 2:1, to ZTCW (sam
nie mierzyłem) bliżej 1.7 do 1, więc jeśli dynasys ma faktycznie dwa
razy większy, to ze sramowskim się i tak rozjedzie o 15% (oczywiście
jest zupełnie możliwe, że to „dwa” razy większy jest spełnione tylko
dla wyjątkowo dużych/małych wartości dwóch, ale z tego wynika tylko
tyle, że prawdopodobnie też się rozjedzie, z tym, że o ChGW ile).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-10-09 10:50:42
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-08, Jan Srzednicki wrote:
Czołem,

1. Ze strony SRAM-a wynika, że przerzutki szosowe używają już (nie wiem od
kiedy) prowadzenia linki 1:1, tak samo jak przerzutki MTB.

Czy to znaczy, że aktualne grupy MTB i Road SRAMa są kompatybilne?

Sam sobie odpowiem: 10rz przerzutki i manetki SRAM są kompatybilne ze sobą.

Natomiast przerzutki 9rz nie zadziałają z manetkami i kasetami 10rz.

Źródło: Lennard Zinn (raczej wiarygodne:)

http://42.pl/u/2tyB

http://42.pl/u/2tyC

Te wypowiedzi tylko pozornie sobie przeczą. Pierwsza dotyczy 10rz grupy
XX, druga 9rz grupy X0. Nowe 10rz X0, X9 i X7 używają, wedle opisu, tego
samego uciągu, co XX i są ze sobą zamienne.

Data: 2010-10-09 12:16:24
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-10-08, Jan Srzednicki wrote:
Czołem,

[...]

Ale, niestety:

http://www.sram.com/sram/road/technologies/190

Czyli - ^%$&^%$ bombki strzelił i nie będzie rozpinalnych spinek na 10rz.

I co zrobią ci wszyscy biedacy od fafnastu łańcuchów? :/

Data: 2010-10-09 15:33:51
Autor: PeJot
W dniu 2010-10-09 14:16, Jan Srzednicki pisze:

I co zrobią ci wszyscy biedacy od fafnastu łańcuchów? :/

Na przykład zostaną przy tym co mają ( 8 albo 9 rzędów ). Części nie braknie przez dobre kilka lat.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-10-09 15:34:41
Autor: TornadoTN
Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano
W dniu 2010-10-09 14:16, Jan Srzednicki pisze:
[ciach]
Ale, niestety:

http://www.sram.com/sram/road/technologies/190

Czyli - ^%$&^%$ bombki strzelił i nie będzie rozpinalnych spinek na 10rz.

I co zrobią ci wszyscy biedacy od fafnastu łańcuchów? :/

a co to?:
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Spinka+CONNEX-LINK.html?PT=53016785&PZTA=8&HNT=T&PD=53010544&WSZDZ=T

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2010-10-09 14:31:32
Autor: 666
Ktry lancuch S[..]M do zebatek Shimano ?
Podcz si pod temat:

Ktry acuch S[..]M warto zastosowa do kasety HG61 plus tarcze Deore, 3x9 ?
Dla porwnania HG73 mona kupi od 50 z, HG53 jest taszy, serii 90 droszy.

--

Kompatybilności różnych grup SRAM i Shimano