Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rod ziny M111

Data: 2011-05-05 09:20:49
Autor: Mariusz Chwalba
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rod ziny M111
Cze¶æ,

Sta³o siê niestety tak, ¿e mój M111.946 (1998cm, wolnoss±cy, r170) wymaga
wymiany. Dzwoni±c do kilku sprzedawców czê¶ci (lokalnych, allegro) s³ysza³em,
¿e 111.945 to ten sam model silnika - tyle, ¿e montowany w w202, w208 i w210.

   Chcia³em zaci±gn±æ opinii, czy faktycznie te silniki mo¿na stosowaæ wymiennie?
   Braæ 945, czy szukaæ wytrwale 946? Komputer nie bêdzie fochów stroi³?

Z góry dziêki.

PS. Je¶li ma kto¶ kompletny M111.946 na sprzeda¿ z rozs±dnym przebiegiem
     (i kolektorem ss±cym), chêtnie kupiê.
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 09:24:45
Autor: Cavallino
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
U¿ytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:op.vuzyoz1ma6rut4localhost.localdomain...
[...]

Czy zamiast gadaæ szyframi móg³by¶ chocia¿ dopisaæ o jaki samochód chodzi?
To nie forum mi³o¶ników marki.

Data: 2011-05-05 09:31:20
Autor: Mariusz Chwalba
On 05.05.2011 09:24, Cavallino wrote:

Sta³o siê niestety tak, ¿e mój M111.946 (1998cm, wolnoss±cy, r170) wymaga
wymiany.
[...]
Czy zamiast gadaæ szyframi móg³by¶ chocia¿ dopisaæ o jaki samochód chodzi?
To nie forum mi³o¶ników marki.

Za³o¿y³em, ¿e kto¶ obeznany w ró¿nicach pomiêdzy modelami silnika
raczej bez problemu rozszyfruje tajemnicze r170 czy w202.

Ale zaspokojê ciekawo¶æ i Twoj±: Mercedes-Benz SLK 200 (r170).

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 09:35:51
Autor: Nex@pl
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
Po¶rednio napisa³, mowa o r170 czyli SLK, Mercedes.

Polecam zapytaæ siê na w202, ja takiej wiedzy nie mam, ale jak przek³adaæ to ze sterownikiem silnika raczej moim zdaniem, który to rok?

Data: 2011-05-05 09:36:56
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-05-05 09:35, Nex@pl pisze:
Po¶rednio napisa³, mowa o r170 czyli SLK, Mercedes.

Polecam zapytaæ siê na w202, ja takiej wiedzy nie mam, ale jak
przek³adaæ to ze sterownikiem silnika raczej moim zdaniem, który to rok?

Ojæ, 98', te cuda mia³y ju¿ rybkê czy jeszcze scyzoryk?

Data: 2011-05-05 09:44:12
Autor: Mariusz Chwalba
On 05.05.2011 09:36, Nex@pl wrote:

Po¶rednio napisa³, mowa o r170 czyli SLK, Mercedes.

Polecam zapytaæ siê na w202, ja takiej wiedzy nie mam, ale jak
przek³adaæ to ze sterownikiem silnika raczej moim zdaniem, który to rok?

Jakie¶ konkretne forum masz na my¶li?

Ojæ, 98', te cuda mia³y ju¿ rybkê czy jeszcze scyzoryk?

Owszem '98, choæ akurat powy¿ej to pisa³em o pojemno¶ci. Co do rybkek, to nie znam tej terminologii. Rozwiniesz?

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 09:48:46
Autor: Cavallino
[...]

Ch³e, ch³e, zjad³ Ciê Twoj± w³asn± broni± (u¿ywaniem slangu zamiast jêzyka polskiego). ;-)

Data: 2011-05-05 09:55:22
Autor: Mariusz Chwalba
On 05.05.2011 09:48, Cavallino wrote:

[...]

Pytanie kontrolne: slangowym okre¶leniem jest "w210" czy mo¿e
"okularnik"? :P

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 10:20:28
Autor: Cavallino
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
U¿ytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:iptl5a$n28$3news.onet.pl...
[...]

Ka¿dy z tych terminów.
Nieslangowym jest np. Mercedes czy SLK itd.

Data: 2011-05-05 12:45:32
Autor: Lewis
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
W dniu 2011-05-05 10:20, Cavallino pisze:
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości
On 05.05.2011 09:48, Cavallino wrote:

Ojć, 98', te cuda miały już rybkę czy jeszcze scyzoryk?

Owszem '98, choć akurat powyżej to pisałem o pojemności. Co do rybkek,
to nie znam tej terminologii.

Chłe, chłe, zjadł Cię Twoją własną bronią (używaniem slangu zamiast
języka polskiego). ;-)

Pytanie kontrolne: slangowym określeniem jest "w210" czy może
"okularnik"? :P

Każdy z tych terminów.
Nieslangowym jest np. Mercedes czy SLK itd.

Byzydura, W210 to konkretne określenie generacji danego modelu w tym konkretnym przypadku Mercedesa E-klasy z lat 1995-2003. Tak samo jakby napisał E39, E46, E60, E90 to są konkretne modele i generacje z góry określone przez producenta a nie jakiś radosny wymysł użytkowników.

Radosna twórczość i slang to właśnie "beczka", "okularnik" itd...

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 12:48:31
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Tylko co to zmienia?
Nadal posługiwanie się TYLKO tymi "konkretami" to nowomowa, kompletnie niezrozumiała dla kogoś kto nie interesuje się daną marką.

Data: 2011-05-05 12:51:54
Autor: Lewis
W dniu 2011-05-05 12:48, Cavallino pisze:
[...]

W ten sposób eliminuje się właśnie tych, którzy nie mają bladego pojęcia i nie powinni się udzielać skoro nie mogą nic mądrego wnieść do tematu.
Pytanie zostało w bardzo podstępny sposób zadane i każdy kto może znać odpowiedź na nie po przeczytaniu nagłówka natychmiast zorientuje się o jakie auto chodzi jaki silnik i na 90% będzie mógł pomóc. A ktoś kto nudzi się w pracy będzie się kłócił o to że pytanie jest źle skonstruowane bo on go nie rozumie...

Cóż takie życie, nie wszystko każdy musi wiedzieć ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 13:09:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iptvga$7fl$1news.onet.pl...
[...]

To sobie eliminuj, ale nie na publicznej grupie, tylko na jakimś forum fanów marki.
Publicznie to wypada napisać o czym się pisze - to jest grupa dyskusyjna.

Jak Ci napiszę A31AB0 to też będziesz uważał że to fajnie, że musisz użyć googla do poszukania o czym mowa?

Data: 2011-05-05 13:20:54
Autor: Marcin Stankiewicz
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
Dnia Thu, 5 May 2011 13:09:54 +0200, Cavallino na pl.misc.samochody
napisa³(a):

Jak Ci napiszê A31AB0 to te¿ bêdziesz uwa¿a³ ¿e to fajnie, ¿e musisz
u¿yæ googla do poszukania o czym mowa?

Olejê - bo skoro nie wiem o czym mowa, to po co mam siê spinaæ ? Zdajesz
sobie sprawê, ¿e nie ma obowi±zku odpowiadania na ka¿dy post ?

m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Niewielu z nas znie¶æ mo¿e dobrobyt. Innych ludzi, oczywi¶cie."

Data: 2011-05-05 13:53:20
Autor: Cavallino
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
U¿ytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:1w9cmvhg8hr44.6cyer4soljac.dlg40tude.net...
[...]

Ale wiedzieæ co siê czyta ju¿ warto.
A przynajmniej ja tak mam, ¿e lubiê wiedzieæ i ka¿de ¼ród³o pozyskiwania wiedzy próbujê wykorzystaæ.

P.S.
Literówka - mia³o byæ 831AB0

Data: 2011-05-05 13:22:28
Autor: Mariusz Chwalba
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
On 05.05.2011 13:09, Cavallino wrote:
[...]
[...]

Ditto.

To sobie eliminuj, ale nie na publicznej grupie, tylko na jakimÅ› forum
fanów marki.
Publicznie to wypada napisać o czym się pisze - to jest grupa dyskusyjna.

"Free speech includes the right not to listen, if not interested"
AFAIR to masz tam killfile w czytniku?

Jak Ci napiszę A31AB0 to też będziesz uważał że to fajnie, że musisz
użyć googla do poszukania o czym mowa?

Zrobię to co z większością wątków, które mi powiewają. Zignoruję.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 13:28:37
Autor: Lewis
W dniu 2011-05-05 13:09, Cavallino pisze:

Jak Ci napiszę A31AB0 to też będziesz uważał że to fajnie, że musisz
użyć googla do poszukania o czym mowa?

Nie mówi mi nic te określenie i nie mam pojęcia na ten temat, więc nie mogę pomóc ale... jeżeli faktycznie interesuje mnie motoryzacja, używam googla i sam doceiram do informacji o tym co to oznacza...

Hmm odpalam googla, wklejam to co raczyłeś napisać i okazuje się, że nie ma to wiele wspólnego z motoryzacją a jest oznaczeniem koloru purpurowego w kodzie HEX, heh jakie to proste...

Widzisz jak ktoś chce się rozwijać i uczyć czegoś nowego powinien sam rozszyfrować taką informację, wtedy coś mu w tym pustym łbie zostanie, no chyba że siedzi i bije pianę dla zasady.

Wytłumacz mi po co, ktoś kto zadaje BARDZO konkretne pytanie, ma tłumaczyć całej gawiedzi znak po znaku o co mu chodzi, skoro 99% tych ludzi nie udzieli żadnej satysfakcjonującej wątkotwórcę odpowiedzi... Grupa jest publiczna owszem ale wymagajmy też i od siebie, nie warczmy na wzajem, że czegoś nie rozumiemy, bo nie chce nam się tego sprawdzić.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 13:54:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipu1l6$grq$1news.onet.pl...
[...]

Tak, miało być 831AB.
Jak widzisz - jedna literówka i już ze slangu (szyfru) wychodzi bełkot.

Data: 2011-05-05 14:04:20
Autor: Lewis
W dniu 2011-05-05 13:54, Cavallino pisze:
[...]

Tylko że to nie literówka a dość mocno różniący się zestaw znaków. Zrozum oznaczenie producenta NIE JEST slangiem.
Dana marka mnie nie interesuje do tego stopnia żeby znać oznaczenia producenta więc raczej nie będę znać odpowiedzi na bardzo specjalistyczne pytanie.
A kompatybilność silników jest dość specjalistycznym pytaniem.

Jakby ktoÅ› zapytaÅ‚ "Czy B2X4 i B2X5 w 9-3 YS3D sÄ… kompatybilne" albo "Czy TD04 można wÅ‚ożyć w miejsce GT17 w B205L?"  znaÅ‚bym odpowiedź i zrozumiaÅ‚bym wszystko znak po znaku bez żadnych dodatkowych tÅ‚umaczeÅ„.

Proste? Proste. Nie wiesz nie wypowiadaj się. Do tego dąży się tworząc taki temat jak ten, a z którego niestety zrobiliśmy straszny offtopic

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 14:08:27
Autor: Cavallino
[...]

Tak, jednÄ… literÄ….
8 zamiast A.

Zrozum oznaczenie producenta NIE JEST slangiem.

Nie interesuje mnie Twoje zdanie na ten temat.
Podtrzymuje to co napisałem.
Nie pisze się tylko dla siebie, więc warto posługiwać się terminami zrozumiałymi.

Proste? Proste. Nie wiesz nie wypowiadaj siÄ™.

Analogicznie - nie umiesz pisać zrozumiale - nie pisz na grupy dyskusyjne.
Proste.

Data: 2011-05-05 14:18:01
Autor: Lewis
W dniu 2011-05-05 14:08, Cavallino pisze:
[...]

"A31AB0"
to jest jedna litera? ja tu widzÄ™ zmianÄ™ litery i jednÄ… dodatkowÄ…...

[...]

Tylko że to nie jest tylko moje zdanie a ogólnie przyjęta norma którą narzucił producent.

Człowieku przeczytaj co napisałem o dociekaniu informacji na własną rękę i przestań się pruć o coś co nie stanowi dla większości ludzi problemu. Na siłę chcesz czytać wszystkie nowe tematy nawet te, które od samego początku wydają się Ciebie wcale nie zrozumiałe... Po co to czynisz?

Proste? Proste. Nie wiesz nie wypowiadaj siÄ™.

Analogicznie - nie umiesz pisać zrozumiale - nie pisz na grupy dyskusyjne.
Proste.

Dla Ciebie będzie niezrozumiałe do momentu, aż się zmusisz do tego żeby samodzielnie się czegoś dowiedzieć, dla innego będzie to tak czytelne i zrozumiałe jak "Kochanie, zrobisz mi kawę z mlekiem?"

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 14:23:28
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipu4hq$r1o$1news.onet.pl...
[...]

831AB czy 831AB0 - bez różnicy.

[...]

Nadal nic to nie zmienia.
Dodaj nazwę producenta i modelu do tego technicznego oznaczenia i wszystko będzie ok.

[...]

Problem w tym, że zazwyczaj nie ma sensu się tego dowiadywać.
Właśnie po to masz napisać, że piszesz o Mercedesie, Volkswagenie czy innym niemieckim badziewiu, żeby nikt nie musiał sprawdzać w google, że ten temat go nie interesuje.
Na tej samej zasadzie nie zapodaje się gołych linków na grupach dyskusyjnych.
I tyle.

Data: 2011-05-05 16:13:52
Autor: Lewis
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
W dniu 2011-05-05 14:23, Cavallino pisze:

Nadal nic to nie zmienia.
Dodaj nazwÄ™ producenta i modelu do tego technicznego oznaczenia i
wszystko będzie ok.

Tylko że z punktu widzenia kogoś kto zna oznaczenia nic to nie zmieni jak również z punktu widzenia szarego człowieka, który nie wie o co chodzi. Kumaty powie co i jak a zielony jedynie powie, że coś tam słyszał jak kumpel w mercedesie silnik przekładał i tyle. Zielony chcąc zaspokoić jedynie swoją ciekawość może zrobić to samodzielnie używając dobrodziejstw internetu.

[...]

No widzisz, skoro nie ma sensu się tego dowiadywać to co zmieni to, że dowiesz się o jaką markę chodzi...

Pomijając już fakt że oznaczenia Wxxx jakoś tak od razu kojarzą się z mercedesem a Exx z BMW, oczywiście dla kogoś kto ma minimalną wiedzę o motoryzacji współczesnej.

Na tej samej zasadzie nie zapodaje się gołych linków na grupach
dyskusyjnych.
I tyle.

Co innego goły link, który jeszcze przepuszczony przez skracarkę adresów nie sugeruje dla nikogo na świecie kompletnie nic.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 17:24:21
Autor: Cavallino
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ipubb1$jm5$1news.onet.pl...
[...]

A ten swoje.
Nie chodzi o tych co znajÄ…, tylko o tych co nie znajÄ….
Skoro do nich się pisze (a tak jest w przypadku każdego posta na otwartą grupę dyskusyjną) to powinni móc się zorientować o czym mowa.

Przekumatość na którą się silisz stawia Cię na jednym poziomie z kumatymi kibolami, którzy też chętnie gadają tylko między sobą i szyfrem.
Tyle że mają na tyle dużo ogłady, że nie robią tego na publicznych grupach.

[...]

To, że będę wiedział że temat nie warty zainteresowania już po jego tytule.

Pomijając już fakt że oznaczenia Wxxx jakoś tak od razu kojarzą się z mercedesem a Exx z BMW,

Tobie.
Mnie się kojarzą wyłącznie z bełkotem.

Na tej samej zasadzie nie zapodaje się gołych linków na grupach
dyskusyjnych.
I tyle.

Co innego goły link

Nie - to dokładnie to samo.
Tak czy tak musisz odpalić przeglądarkę żeby wiedzieć o co chodzi.

Data: 2011-05-05 09:31:13
Autor: amos
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
On 5 Maj, 17:24, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Mnie siê kojarz± wy³±cznie z be³kotem.

Chyba czas, abys sie przerzucil na forum onetu, jesli tyle lat siedzac
na pmsie nie zostaly Ci w glowie tak podstawowe informacje jak
oznaczenia stosowane przez Mercedesa.

Troche na sile probujesz brnac niewiadomo dokad. No, chyba ze
postanowiles naprawic swiat. Ale to wypada zaczac od siebie.
--
amos

Data: 2011-05-05 18:37:47
Autor: Cavallino
Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rodziny M111
U¿ytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:bca37512-6fcf-4a33-aacd-5839bc1d2723d28g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

¦mieciowymi informacjami siê nie interesujê i ich nie zapamiêtujê.

Data: 2011-05-05 17:44:59
Autor: Lewis
W dniu 2011-05-05 17:24, Cavallino pisze:

[...]

Tu chodzi raczej o dziwną nadgorliwość i ciekawość oraz pęd do jej zaspokajania. Żaden user nie ma obowiązku czytania wszystkiego co zostanie napisane.

Przekumatość na którą się silisz stawia Cię na jednym poziomie z
kumatymi kibolami, którzy też chętnie gadają tylko między sobą i szyfrem.
Tyle że mają na tyle dużo ogłady, że nie robią tego na publicznych grupach.

Uła, podejrzewam, że powinno się wstawiać spoiler [tech] w tytule, coby niektórzy użyszkodnicy nie interesowali się danymi postami.

To, że będę wiedział że temat nie warty zainteresowania już po jego tytule.

A w obecnej postaci nie widzisz, że nic Ci nie mówi i nie interesuje Cię?

Pomijając już fakt że oznaczenia Wxxx jakoś tak od razu kojarzą się z
mercedesem a Exx z BMW,

Tobie.
Mnie się kojarzą wyłącznie z bełkotem.

Może w takim razie warto się doedukować dla własnej satysfakcji... Jak na wykładzie prof. mówił stricte fachowym słownictwem też mu zarzucałeś żeby rozmawiał jak z debilami? ;)

Nie - to dokładnie to samo.
Tak czy tak musisz odpalić przeglądarkę żeby wiedzieć o co chodzi.

O to właśnie chodzi że nie, link ze skracarki jest dla wszystkich ludzi na świecie nie do rozszyfrowania bez internetu, a taki nr producenta dla wielu ludzi jest normalnym określeniem tak jak np "telewizor", do zrozumienia którego, nie trzeba żadnych wspomagaczy.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-05-05 18:06:24
Autor: Cavallino
Kompatybilność M111.946 z 945 i resztą rodziny M111
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Żaden user nie ma obowiązku czytania wszystkiego co zostanie napisane.

Ale obowiązek pisania szyfrem już istniej czy o co Ci chodzi?

To, że będę wiedział że temat nie warty zainteresowania już po jego tytule.

A w obecnej postaci nie widzisz, że nic Ci nie mówi i nie interesuje Cię?

Jak nie wiem o czym jest to nie wiem czy mnie interesuje.

[...]

Chyba Twojej, żebyś mógł nadal bełkotać.
Zdecydowanie nie tędy droga - to bełkoczący ma przestać, a nie ktoś normalny uczyć się bełkotu.

Jak na wykładzie prof. mówił stricte fachowym słownictwem też mu zarzucałeś żeby rozmawiał jak z debilami? ;)

Jeśli to byłby wykład profesora od inżynierii dla studentów polonistyki, to i owszem - uważałbym go za debila, jeśli posuwałby w fachowym słownictwie którego nie rozumiałoby audytorium.

Nie - to dokładnie to samo.
Tak czy tak musisz odpalić przeglądarkę żeby wiedzieć o co chodzi.

O to właśnie chodzi że nie

O to właśnie chodzi że tak.

, link ze skracarki jest dla wszystkich ludzi
na świecie nie do rozszyfrowania bez internetu, a taki nr producenta dla wielu ludzi jest normalnym określeniem tak jak np "telewizor"

Ale na grupie nie pisze siÄ™ do wybranych, tylko do wszystkich.
Od użycia choćby nazwy marki w temacie nikomu korona z głowy nie spadnie, a przekumatość nie ucierpi.

Data: 2011-05-06 01:07:55
Autor: Przemysław Czaja
Kompatybilność M111.946 z 945 i resztą rodziny M111

Użytkownik "Lewis"

KF masz tak napchany, że ten jeden się już nie mieści?

Data: 2011-05-05 18:23:14
Autor: Mariusz 'koder' Chwalba
[...]

Idąc tym tropem, skoro publiczną grupę dyskusyjną mogą czytać idioci,
należy pisać jak do idiotów?

Przykro mi, ale odmawiam.

Na przyszłość rada: jeśli nie rozumiesz tematu posta, to prawdopodobnie
nie będzie on Cię interesował.

Z mojej strony EOT - w tej gałęzi wątku.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 18:30:03
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mariusz 'koder' Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości news:ipuit0$fe3$1news.onet.pl...
[...]

Nie widzÄ™ zwiÄ…zku.
A już prędzej do tego grona zaliczyłbym przekumatych mądrali.

Na przyszłość rada: jeśli nie rozumiesz tematu posta, to prawdopodobnie
nie będzie on Cię interesował.

Na przyszłość rada - jeśli piszesz na publicznej grupie, nie zachowuj się jak na forum dla przekumatych.

Data: 2011-05-05 13:41:49
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-05 12:51, Lewis pisze:
W dniu 2011-05-05 12:48, Cavallino pisze:
(...)
[...]

Bardzo ładne wyjaśnienie, a i tak nie ma co się kopać z koniem :)

PS - zadziwiająca zbieżność... ;)

Data: 2011-05-06 11:03:16
Autor: marsel
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
Cóż takie życie, nie wszystko każdy musi wiedzieć ;)

Bardzo ładne wyjaśnienie, a i tak nie ma co się kopać z koniem :)

Z jednej strony tak, pytanie i informacja skierowane do osób dobrze zorientowanych z marką czy modelem.
Ale z drugiej, za jakiś czas ktoś inny, miej obeznany będzie szukał podobnych informacji i ich nie znajdzie bo nie będzie znał tych "zaklęć".
A grupy są między innymi po to archiwizowane, żeby ktoś w przyszłości mógł znaleźć potrzebne mu informacje.

Data: 2011-05-06 11:35:29
Autor: Mariusz Chwalba
On 06.05.2011 11:03, marsel wrote:
Cóż takie życie, nie wszystko każdy musi wiedzieć ;)
Bardzo ładne wyjaśnienie, a i tak nie ma co się kopać z koniem :)

Z jednej strony tak, pytanie i informacja skierowane do osób dobrze
zorientowanych z markÄ… czy modelem.
[...]

SÅ‚uszny argument.

   Zatem pytanie laickim jÄ™zykiem zadane: "czy do Mercedesa SLK 200
   (r170) pasujÄ… inne silniki rodziny M111 bez przeróbek? W
   modeli, w których byÅ‚ montowany?"

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-06 11:41:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <mariusz@chwalba.net> napisał w wiadomości news:

[...]

LOL !!!
Termin "zaklęcie" jest strzałem w dziesiątkę. ;-)

[...]

No i dokładnie o to chodziło.
Dla ideału jeszcze temat pownien brzmieć:
"Mercedes - kompatybilność M111.946 z 945 i resztą rodziny M111"

Data: 2011-05-06 12:11:45
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-05-06 11:35, Mariusz Chwalba pisze:
[...]

Może i słuszny, tylko dla kogoś kto będzie szukał podobnych informacji
to nie będą żadne "zaklęcia" tylko rzeczy znane i jednoznacznie mówiące
o meritum sprawy.

Data: 2011-05-06 17:03:52
Autor: Mariusz 'koder' Chwalba
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
W dniu 2011-05-06 12:11, Artur Maśląg pisze:
[...]
[...]

Przekonuje mnie hipoteza, że za jakiś czas ktoś szukając informacji o
"zamianie silnika w SLK" w ten sposób łatwiej znajdzie temat. Szkoda
tylko, że najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

Z drugiej strony posta celowo sformułowałem tak, by odfiltrować od razu
osoby nie obeznane i nie zainteresowane tematem, jako nie majÄ…ce nic do
wniesienia do dyskusji.

Na niektórych działa to jak płachta na byka.
Oczywiście szanujemy ich.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-06 18:26:30
Autor: Marcin Stankiewicz
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
Dnia Fri, 06 May 2011 17:03:52 +0200, Mariusz 'koder' Chwalba na
pl.misc.samochody napisa³(a):

Przekonuje mnie hipoteza, ¿e za jaki¶ czas kto¶ szukaj±c informacji o
"zamianie silnika w SLK" w ten sposób ³atwiej znajdzie temat. Szkoda
tylko, ¿e najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

Info z drugiej rêki, ale raczej wiarygodne : 946 i 945 ró¿ni± siê
sterowaniem ( przepustnic±, jeden ma elektroniczn±, drugi mechaniczn±, na
linkê ), kolektorami i jakim¶ dodatkowym czujnikiem. Sam blok jest taki
sam, wiêc przek³adka 1:1 nic nie da, ale po podmianie osprzêtu bêdzie
dzia³aæ.

Zreszt± - jak braciak bêdzie mia³ czas i ochotê, to pewnie wieczorem co¶
napisze.

m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Nie wskrzesi racja zguby. Fredro Aleksander"

Data: 2011-05-06 18:54:16
Autor: Mariusz 'koder' Chwalba
W dniu 2011-05-06 18:26, Marcin Stankiewicz pisze:
> [...]

dzia³aæ.
> Zreszt± - jak braciak bêdzie mia³ czas i ochotê, to pewnie wieczorem co¶

Dziêki, ta odpowied¼ kompletnie wyczerpuje moje pytanie. Sprzedawca
(via allegro) sugerowa³, ¿e mogê go wrzuciæ jako "drop in", niczym siê
nie ró¿ni. Wygl±da na to, ¿e mia³em s³uszne powody byæ sceptycznie
nastawiony do tego pomys³u.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-06 18:30:26
Autor: Artur Maśląg
Kompatybilność M111.946 z 945 i resz tą rodziny M111
W dniu 2011-05-06 17:03, Mariusz 'koder' Chwalba pisze:
(...)
Przekonuje mnie hipoteza, że za jakiś czas ktoś szukając informacji o
"zamianie silnika w SLK" w ten sposób łatwiej znajdzie temat.

Szukając w ten sposób to pewnie znajdzie nie tylko to, ale tysiące
śmieci, które z tematem będą średnio związane. Poszukiwanie po
M111 czy r170 daje wyniki dużo bardziej zbliżone do oczekiwanych.

Szkoda
tylko, że najprawdopodobniej nie znajdzie tutaj odpowiedzi.

Ano tak bywa. Na mesiowym forum też nie dostałeś póki co odpowiedzi.
Zapytałbym jak to się stało, że szlag trafił niezniszczalny rozrząd,
ale zaraz się okaże, że będą pretensje, że nie napisałeś czemu
w ogóle szukasz kompletnego silnika... ;)

Z drugiej strony posta celowo sformułowałem tak, by odfiltrować od razu
osoby nie obeznane i nie zainteresowane tematem, jako nie majÄ…ce nic do
wniesienia do dyskusji.

Wcale Ci się nie dziwię i w pełni akceptuję metodę. Zresztą na grupach
tematycznych (IT) nikt siÄ™ nie rozdrabnia i nie opisuje rzeczy w formie
czytelnej dla laików, ponieważ nie ma to większego sensu. Jak coś
trzeba doprecyzować to się doprecyzowuje, ale bez przesady - przecież
M111 i r170 to pierwsze miejsca z googla - dodawać do tego pełny opis
itd.?

Na niektórych działa to jak płachta na byka.

Nie tylko to, ale wszytko co im nie pasuje, ponieważ mają własną wizję
obowiązku dostosowania się całego świata do ich wymagań itd.

Oczywiście szanujemy ich.

No pewnie ;)

Data: 2011-05-06 18:46:01
Autor: Mariusz 'koder' Chwalba
W dniu 2011-05-06 18:30, Artur Maśląg pisze:

[...]

Dokładnej przyczyny nie znam. Urwało obie prowadnice łańcucha (tzw. "płozy") - nie wiem, czy to skutek, czy przyczyna awarii. W każdym
razie łańcuch spadł przy ~4krpm, głowica podskoczyła, łańcuch potrzaskał obudowę.

Raczej nie do naprawienia w rozsÄ…dnej kwocie.

Całe szczęście znalazłem już silnik na wymianę, jedzie właśnie kurierem.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-05 12:57:58
Autor: Grejon
W dniu 2011-05-05 09:44, Mariusz Chwalba pisze:

Owszem '98, choæ akurat powy¿ej to pisa³em o pojemno¶ci. Co do rybkek,
to nie znam tej terminologii. Rozwiniesz?

Typ kluczyka. Kurczê, ja mniej wiem o Mercach a to bez problemu wygoogla³em :P

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-05-05 13:05:19
Autor: Mariusz Chwalba
On 05.05.2011 12:57, Grejon wrote:

Owszem '98, choæ akurat powy¿ej to pisa³em o pojemno¶ci. Co do rybkek,
to nie znam tej terminologii. Rozwiniesz?

Typ kluczyka. Kurczê, ja mniej wiem o Mercach a to bez problemu
wygoogla³em :P

Aaaa, bo ja w kontek¶cie silnika kombinowa³em. Scyzoryk.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Data: 2011-05-06 10:47:12
Autor: Nex@pl
W dniu 2011-05-05 13:05, Mariusz Chwalba pisze:
[...]

w202.pl

No to nie powinno byæ wiêkszych problemów z przek³adk± wg mnie, przy rybce masz ju¿ szyne CAN i to trochê bardziej problematyczne jest :) Oczywi¶cie wiedze opieram o w202, nie o slk, dlatego polecam siê zapytaæ na w202, siedzi tam paru niez³ych gigantów i mog± doradziæ wiêcej ni¿ ja, tylko dok³adnie opisz, nawet z numerem vin jak bêdzie trzeba i obowi±zkowo z rodzajem kluczyka :P

Data: 2011-05-06 11:43:20
Autor: Mariusz Chwalba
On 06.05.2011 10:47, Nex@pl wrote:

[...]

Akurat nie dzia³a, spróbujê pó¼niej.

[...]

Temat trochê siê zdezaktualizowa³, bo uda³o mi siê jednak trafiæ i kupiæ
111.946. Ale temat nadal ciekawy, choæby ze wzglêdu, ¿e .946 zwykle maj± sporo mniejsze przebiegi i przek³adka w drug± stronê te¿ wydaje siê
sensowna.

pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba

Kompatybilno¶æ M111.946 z 945 i reszt± rod ziny M111