Kompatybilnosc napedow 11s

Data: 2018-01-13 08:27:23
Autor: qrt
Kompatybilnosc napedow 11s
Hej.

Jako że zupełnie nie trybie tych nowych wynalazków bo zatrzymałem
 się na napędach 8s a jako jedna z opcji rozważam zakup roweru z
 grupą sram rival 1x11 mam pytanie o kompatybilność.

Czy kasety 11s w PRAKTYCE można wymieniać między grupami szosowymi
 górskimi i oraz między producentami?

To samo pytanie o łańcuchy. Choć odpowiedz wynika pewnikiem z
 pierwszego pytania:)

No i o przerzutki oraz manetki 11s. Sram, Shimano, szosa, MTB. Jak
 to (nie)można ze sobą żenić?

Wdzięczny bym był za konkrety. Przy czym dodam że  nie jestem
 purysta który uważa za stosowne mieć napęd jednego producenta z
 jednej grupy bo inaczej to jeździć się nie da. Jeśli działa
 "średnio" to działa. Jak nie działa to nie działa
 :)

Data: 2018-01-13 07:55:51
Autor: Ignac
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:27:27 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

[...]

Podstawowy konkret jest taki, abyś przed zakupem wymarzonego egzemplarza
sprawdził, jakie/czy są dostępne elementy napędu i jego sterowania, do niego,
oraz czy akceptujesz ich ceny zakupu.

A drugi konkret: jeśli napęd i sterowanie będą pracować idealnie- od samego  początku, a taki tylko bym kupił- to w przyszłości wymieniałbym
części tylko na takie jakie były oryginalne, choć by były mieszańce.  I trzeci konkret: elementy napędu i sterowania jednej marki i grupy
asortymentowej, zawsze, będą ze sobą optymalnie pracowały, jeśli oczywiście
są ze sobą właściwie wyregulowane!

Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy.

Data: 2018-01-13 19:44:14
Autor: qrt
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
[...]

No właśnie ja nie z tych co się takimi rzeczami przejmują :)
Dlatego się pytam o kompatybilność bo to że "najlepiej" używać
 elementów jednego producenta z jednej grupy to ja wiem.
 Author ronin sl. --

Data: 2018-01-14 04:29:21
Autor: Ignac
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy.

No podlinkuj, żesz!

Data: 2018-01-15 07:18:36
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s

No podlinkuj,
pewnie bedzie zmieszane, producenci mieszaja ile wlezie.
powaznie jednogrupowosc jest taka wazna? wyzsze manetki, np, mimo ze lepsze to pogorsza prace calosci?
chyba nie..
odwrotnie to uwierze ze gorzej... lepsza tylna zmieniarka i gorsza manetka moze juz nie bardzo....
btw
nadal do tylnej z shimano nie da sie zastosowac obrotowej manetki sram?
inna indeksacja czy jakos tak?
thx

Data: 2018-01-15 07:33:18
Autor: solar
W dniu 15.01.2018 o 07:18, abn140 pisze:

nadal do tylnej z shimano nie da sie zastosowac obrotowej manetki sram?
inna indeksacja czy jakos tak?

Trochę masz tu:
http://www.uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Dyna_Sys_VS_ESP_-_czyli_prezent_Shimano..html

--
Solar             www.solar.blurp.org
Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść.

Data: 2018-01-13 12:17:12
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s

Solar
ok, domyslam sie ze zasada przemiennosci dla 11 rzedow tez dziala?
bo wtloczenie mojej zony w cyngle moze sie okazac ponad sily, i zapewne skonczy sie gripshiftem jakims...

Beatyfikowani zatloczyli juz niebo. Nie warto tam isc
dobre!

Data: 2018-01-15 15:43:22
Autor: qrt
Dnia Sat, 13 Jan 2018 12:17:12 +0100, abn140 napisał(a):

Solar
ok, domyslam sie ze zasada przemiennosci dla 11 rzedow tez dziala?
bo wtloczenie mojej zony w cyngle moze sie okazac ponad sily, i zapewne skonczy sie gripshiftem jakims...

no własnie nie działa kompletnie. I zasadniczo nawet nie jestem pewien czy
można bębenki i kasety sa kompatybilne...

Data: 2018-01-15 08:26:11
Autor: qrt
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy.

No podlinkuj, żesz!

napisałem poprzedni0 - author ronin SL

może wygladało jak sygnaturka albo co :)

http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471

Data: 2018-01-15 07:37:11
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

napisałem poprzedni0 - author ronin SL

może wygladało jak sygnaturka albo co :)
Właśnie tak
http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
No, to kontekst tematyczny się wyjaśnił, bo z częściami do niego bardzo kiepsko.
Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry.
Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.
Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro.
Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1!

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

Data: 2018-01-15 16:56:36
Autor: qrt
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :)

Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.
Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro.
Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1!

e tam 1:1 poza żeczywiście ostrymi podjazdami w terenie daje rade. Tylko ze
to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem
jak to jest. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Data: 2018-01-15 12:13:25
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 16:56:39 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

> [...]
> Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry..

ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :)
To w pierwszej kolejności, niestety
> [...]

to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem
Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy
Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.
To Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności.
> Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność.

Data: 2018-01-16 07:07:32
Autor: qrt
Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:13:25 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

Znaczy niby jak? Wieksze tarcze, więcej zębów - wieksza żywotność.

przełożenie 44/44 jest zdrowsze dla korb  i łańcucha niż np. 32/32 IMHO rezygnacja z przedniej przerzutki to zaleta nie wada :) Zarówno jesli chodzi o kulture pracy jak żywotność napędu.
Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.
To Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności.

łańcucha? osobiście watpię - podjazdy na stojaka to ile- pół procenta czasu jazdy? Przyspieszyć degradacje owszem może ale IMHO koronek i ale też tylko w
wypakdu już ponad normę rozciągniętego łańcucha.
Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność.

no ale ja wiem co mam robić - nie interesują mnie rozważania osób trzecich
czy warto czy nie warto. :)

Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź
bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie
podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D

Data: 2018-01-16 03:30:57
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź
bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie
podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D

Nie wiem, kto ci takich informacji udzieli.
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

Data: 2018-01-16 13:48:25
Autor: qrt
Dnia Tue, 16 Jan 2018 03:30:57 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

też nie wiem dlatego pytam
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

nie o to chodzi

generalnie co juz wiem to przy użyciu osprzętu shimano da sie co najwyżej
pożenić szosową manetkę 10s i przerzutki MTB 8-9s. Niestety taka
konfiguracja obsługuje max 34T (z powodu przerzutki).
Aby nieco zwiększyć dostępny zakres do 40T można sie posłużyć czymś takim:
https://www.wolftoothcomponents.com/collections/derailleur-optimization/products/roadlink
Jakaś opcja to jest ale za bardzo jedzie druciarstwem :)

Niestety nie da rady użyć kaset 10s MTB 11-42 bo nie ma przerzutki o uciągu
1:2 która by coś takiego obsłużyła.

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

Data: 2018-01-24 12:09:16
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

Data: 2018-01-25 08:50:43
Autor: qrt
Dnia Wed, 24 Jan 2018 12:09:16 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :) zasadniczo składnanie roweru na napędzie 11x1 sie nie opłaca bo wychodzi
drożej niż zakup takiego:
https://velo.pl/rowery/gravel/accent/furious-2018

ale rama  mi sie średnio podoba. Chciałbym coś stalowego. Wybór czysto
estetyczny - lubie proste ramy z cienkich rurek. żadnych tam
hydromorfowanych aluminiaków. ten jest fajny, bardzo ładny ale ma dwutarcz z przerzutkę przednią. http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2017-ua42882901-4757
  ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

sa jeszcze takie w sumie spoko. Cena taka jak ronin choć brzydszy i osprzęt gorszy. Ronin ma
obłędny kolor.  http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-10

osprzęt mocno taki se jak za taka cenę choć generalnie rama bardzo mi sie
podba. No może za wyjątkiem taperowanej głowki. ale to szczegół. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887

rama pokraczna, brzydki.
http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Data: 2018-01-25 11:45:26
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

-- -- -
lubie proste ramy z cienkich rurek

Data: 2018-01-25 15:53:51
Autor: qrt
Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:45:26 +0100, ń napisał(a):

lubie proste ramy z cienkich rurek

Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

a cienkie rurki i większe khm... balony to już w ogóle jest to :)

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond/vagabond

Data: 2018-01-25 12:39:25
Autor: Yeti
On Wednesday, January 24, 2018 at 11:50:47 PM UTC-8, qrt wrote:

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Bierz Ronina. Ladny jest! Oczywiscie ze 1x11 jest w pewnym sensie kompromisem ale nasze zycie nie musi byc zawsze racjonalne :)

Happy trails

yeti

Data: 2018-01-25 13:39:22
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 08:50:47 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

O gustach się nie dyskutuje, bo jeden woli ogórki, a drugi ogrodnika córki!
Ale główka ramy ze sterami, wygląda jak archaiczna 1 calówka.
Ponadto, dolne prowadzenie linki przerzutki, na dodatek cała w pancerzu, też nie jest fajne, o oporach 2m linki nawet nie wspomnę.
A manetka z 11 "klikami", potrzebuje precyzji!
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 22:46:15
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
A co mu za różnica??

-- -- -
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 14:09:25
Autor: Ignac
Kompatybilnosc napedow 11s
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 22:45:48 UTC+1 użytkownik ń napisał:
A co mu za różnica??

> Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Większa potencjalna podatność na uszkodzenie - kamienie itp.

Data: 2018-01-25 17:12:59
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :)
a taka mozliwosc?:
https://www.youtube.com/watch?v=vI5mi7W3KUY
tu se gostek zamowil ramke i finau...
rurki columbusa,
sam sie zastanawiam.
3-5 k sama ramka , z tego co czytalem, ale za to masz uszyte dokladnie pod siebie i jak chcesz.
ale nie interesowalem sie zanadto wiec sam ich sprawdz.

Data: 2018-01-16 09:58:35
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s
ostatnio zdziadziałem i wymieniam
co ile km srednio wymieniasz lancuch?

Data: 2018-01-16 10:06:11
Autor: qrt
Dnia Tue, 16 Jan 2018 09:58:35 +0100, abn140 napisał(a):

ostatnio zdziadziałem i wymieniam
co ile km srednio wymieniasz lancuch?

nie wiem. Ostatnio nie używam nawet licznika :)
Mierze i jak jest za długi to wymieniam. Używam przymiaru rohloff caliber.

Data: 2018-01-15 18:05:02
Autor: Prot Ogenes
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!

Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje?

No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie.
To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie?

pozdr
Prot

Data: 2018-01-15 12:16:27
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:

Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!

Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje?
Lans/prestige. Świat nie jest racjonalny!

Data: 2018-01-15 23:23:17
Autor: Prot Ogenes
On 2018-01-15 21:16, Ignac wrote:
[...]

Nie no pewnie, że nie jest racjonalny zwłaszcza w kwestii dóbr luksusowych. TEN konkretny dupy nie urywa i wyznacznikiem luksusu z pewnością nie jest. De gustibus... i tak dalej, no ale tu szału po prostu nie ma.

pozdr
Prot

Data: 2018-01-15 18:16:37
Autor: qrt

On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:

[...]

2700 - osprzęt
1000 - koła zoastaje 2500 za ramę z widelcem, siodłem, sztycą, mostkiem, owijką,
kierownicą i sterami.

Przykładowo aluminiowy frameset acceta podobnego zastosowania to 1600...

No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie.
To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie?

nie jak. To nie wspominałem :)

Kompatybilnosc napedow 11s