Data: 2018-01-13 08:27:23 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Hej.
Jako że zupełnie nie trybie tych nowych wynalazków bo zatrzymałem się na napędach 8s a jako jedna z opcji rozważam zakup roweru z grupą sram rival 1x11 mam pytanie o kompatybilność. Czy kasety 11s w PRAKTYCE można wymieniać między grupami szosowymi górskimi i oraz między producentami? To samo pytanie o łańcuchy. Choć odpowiedz wynika pewnikiem z pierwszego pytania:) No i o przerzutki oraz manetki 11s. Sram, Shimano, szosa, MTB. Jak to (nie)można ze sobą żenić? Wdzięczny bym był za konkrety. Przy czym dodam że nie jestem purysta który uważa za stosowne mieć napęd jednego producenta z jednej grupy bo inaczej to jeździć się nie da. Jeśli działa "średnio" to działa. Jak nie działa to nie działa :) -- |
|
Data: 2018-01-13 07:55:51 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:27:27 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Wdzięczny bym był za konkrety. Przy czym dodam że nie jestem Podstawowy konkret jest taki, abyś przed zakupem wymarzonego egzemplarza sprawdził, jakie/czy są dostępne elementy napędu i jego sterowania, do niego, oraz czy akceptujesz ich ceny zakupu. A drugi konkret: jeśli napęd i sterowanie będą pracować idealnie- od samego początku, a taki tylko bym kupił- to w przyszłości wymieniałbym części tylko na takie jakie były oryginalne, choć by były mieszańce. I trzeci konkret: elementy napędu i sterowania jednej marki i grupy asortymentowej, zawsze, będą ze sobą optymalnie pracowały, jeśli oczywiście są ze sobą właściwie wyregulowane! Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy. |
|
Data: 2018-01-13 19:44:14 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Ignac <smak870221@gmail.com> Wrote in message:
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 08:27:27 UTC+1 użytkownik qrt napisał: No właśnie ja nie z tych co się takimi rzeczami przejmują :) Dlatego się pytam o kompatybilność bo to że "najlepiej" używać elementów jednego producenta z jednej grupy to ja wiem. Author ronin sl. -- |
|
Data: 2018-01-14 04:29:21 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy. No podlinkuj, żesz! |
|
Data: 2018-01-15 07:18:36 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
No podlinkuj,pewnie bedzie zmieszane, producenci mieszaja ile wlezie. powaznie jednogrupowosc jest taka wazna? wyzsze manetki, np, mimo ze lepsze to pogorsza prace calosci? chyba nie.. odwrotnie to uwierze ze gorzej... lepsza tylna zmieniarka i gorsza manetka moze juz nie bardzo.... btw nadal do tylnej z shimano nie da sie zastosowac obrotowej manetki sram? inna indeksacja czy jakos tak? thx |
|
Data: 2018-01-15 07:33:18 | |
Autor: solar | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu 15.01.2018 o 07:18, abn140 pisze:
nadal do tylnej z shimano nie da sie zastosowac obrotowej manetki sram? Trochę masz tu: http://www.uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Dyna_Sys_VS_ESP_-_czyli_prezent_Shimano..html -- Solar www.solar.blurp.org Beatyfikowani zatłoczyli już niebo. Nie warto tam iść. |
|
Data: 2018-01-13 12:17:12 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
ok, domyslam sie ze zasada przemiennosci dla 11 rzedow tez dziala?Solar bo wtloczenie mojej zony w cyngle moze sie okazac ponad sily, i zapewne skonczy sie gripshiftem jakims... dobre!Beatyfikowani zatloczyli juz niebo. Nie warto tam isc |
|
Data: 2018-01-15 15:43:22 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Sat, 13 Jan 2018 12:17:12 +0100, abn140 napisał(a):
ok, domyslam sie ze zasada przemiennosci dla 11 rzedow tez dziala?Solar no własnie nie działa kompletnie. I zasadniczo nawet nie jestem pewien czy można bębenki i kasety sa kompatybilne... |
|
Data: 2018-01-15 08:26:11 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał: napisałem poprzedni0 - author ronin SL może wygladało jak sygnaturka albo co :) http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 |
|
Data: 2018-01-15 07:37:11 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):Właśnie tak http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471No, to kontekst tematyczny się wyjaśnił, bo z częściami do niego bardzo kiepsko. Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry. Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie. Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro. Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1! Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! |
|
Data: 2018-01-15 16:56:36 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał: ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :) Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie. e tam 1:1 poza żeczywiście ostrymi podjazdami w terenie daje rade. Tylko ze to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem jak to jest. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w MTB nie robie praktycznie wcale.
jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :) |
|
Data: 2018-01-15 12:13:25 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 16:56:39 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):To w pierwszej kolejności, niestety > Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np wTo Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności. > Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność. |
|
Data: 2018-01-16 07:07:32 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:13:25 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy Znaczy niby jak? Wieksze tarcze, więcej zębów - wieksza żywotność. przełożenie 44/44 jest zdrowsze dla korb i łańcucha niż np. 32/32 IMHO rezygnacja z przedniej przerzutki to zaleta nie wada :) Zarówno jesli chodzi o kulture pracy jak żywotność napędu. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np wTo Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności. łańcucha? osobiście watpię - podjazdy na stojaka to ile- pół procenta czasu jazdy? Przyspieszyć degradacje owszem może ale IMHO koronek i ale też tylko w wypakdu już ponad normę rozciągniętego łańcucha. Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! no ale ja wiem co mam robić - nie interesują mnie rozważania osób trzecich czy warto czy nie warto. :) Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D |
|
Data: 2018-01-16 03:30:57 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź Nie wiem, kto ci takich informacji udzieli. Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży. Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje! |
|
Data: 2018-01-16 13:48:25 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Tue, 16 Jan 2018 03:30:57 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał: też nie wiem dlatego pytam Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży. nie o to chodzi generalnie co juz wiem to przy użyciu osprzętu shimano da sie co najwyżej pożenić szosową manetkę 10s i przerzutki MTB 8-9s. Niestety taka konfiguracja obsługuje max 34T (z powodu przerzutki). Aby nieco zwiększyć dostępny zakres do 40T można sie posłużyć czymś takim: https://www.wolftoothcomponents.com/collections/derailleur-optimization/products/roadlink Jakaś opcja to jest ale za bardzo jedzie druciarstwem :) Niestety nie da rady użyć kaset 10s MTB 11-42 bo nie ma przerzutki o uciągu 1:2 która by coś takiego obsłużyła. Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale tylko w wersji di2 :/ |
|
Data: 2018-01-24 12:09:16 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale No to, coś w końcu wykombinował? |
|
Data: 2018-01-25 08:50:43 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Wed, 24 Jan 2018 12:09:16 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał: jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :) zasadniczo składnanie roweru na napędzie 11x1 sie nie opłaca bo wychodzi drożej niż zakup takiego: https://velo.pl/rowery/gravel/accent/furious-2018 ale rama mi sie średnio podoba. Chciałbym coś stalowego. Wybór czysto estetyczny - lubie proste ramy z cienkich rurek. żadnych tam hydromorfowanych aluminiaków. ten jest fajny, bardzo ładny ale ma dwutarcz z przerzutkę przednią. http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2017-ua42882901-4757 ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej przerzutki bardzo nie lubie :) sa jeszcze takie w sumie spoko. Cena taka jak ronin choć brzydszy i osprzęt gorszy. Ronin ma obłędny kolor. http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-10 osprzęt mocno taki se jak za taka cenę choć generalnie rama bardzo mi sie podba. No może za wyjątkiem taperowanej głowki. ale to szczegół. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 rama pokraczna, brzydki. http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58 ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu :D |
|
Data: 2018-01-25 11:45:26 | |
Autor: ń | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)
-- -- - lubie proste ramy z cienkich rurek |
|
Data: 2018-01-25 15:53:51 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:45:26 +0100, ń napisał(a):
lubie proste ramy z cienkich rurek Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-) a cienkie rurki i większe khm... balony to już w ogóle jest to :) http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond/vagabond |
|
Data: 2018-01-25 12:39:25 | |
Autor: Yeti | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On Wednesday, January 24, 2018 at 11:50:47 PM UTC-8, qrt wrote:
ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu Bierz Ronina. Ladny jest! Oczywiscie ze 1x11 jest w pewnym sensie kompromisem ale nasze zycie nie musi byc zawsze racjonalne :) Happy trails yeti |
|
Data: 2018-01-25 13:39:22 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 08:50:47 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 O gustach się nie dyskutuje, bo jeden woli ogórki, a drugi ogrodnika córki! Ale główka ramy ze sterami, wygląda jak archaiczna 1 calówka. Ponadto, dolne prowadzenie linki przerzutki, na dodatek cała w pancerzu, też nie jest fajne, o oporach 2m linki nawet nie wspomnę. A manetka z 11 "klikami", potrzebuje precyzji! Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. |
|
Data: 2018-01-25 22:46:15 | |
Autor: Ĺ | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
A co mu za różnica??
-- -- - Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. |
|
Data: 2018-01-25 14:09:25 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 22:45:48 UTC+1 użytkownik ń napisał:
A co mu za różnica?? > Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. Większa potencjalna podatność na uszkodzenie - kamienie itp. |
|
Data: 2018-01-25 17:12:59 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
a taka mozliwosc?: https://www.youtube.com/watch?v=vI5mi7W3KUY tu se gostek zamowil ramke i finau... rurki columbusa, sam sie zastanawiam. 3-5 k sama ramka , z tego co czytalem, ale za to masz uszyte dokladnie pod siebie i jak chcesz. ale nie interesowalem sie zanadto wiec sam ich sprawdz. |
|
Data: 2018-01-16 09:58:35 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
ostatnio zdziadziałem i wymieniamco ile km srednio wymieniasz lancuch? |
|
Data: 2018-01-16 10:06:11 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Tue, 16 Jan 2018 09:58:35 +0100, abn140 napisał(a):
ostatnio zdziadziałem i wymieniamco ile km srednio wymieniasz lancuch? nie wiem. Ostatnio nie używam nawet licznika :) Mierze i jak jest za długi to wymieniam. Używam przymiaru rohloff caliber. |
|
Data: 2018-01-15 18:05:02 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:
Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?! Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje? No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie. To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie? pozdr Prot |
|
Data: 2018-01-15 12:16:27 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:
Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!Lans/prestige. Świat nie jest racjonalny! |
|
Data: 2018-01-15 23:23:17 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On 2018-01-15 21:16, Ignac wrote:
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał: Nie no pewnie, że nie jest racjonalny zwłaszcza w kwestii dóbr luksusowych. TEN konkretny dupy nie urywa i wyznacznikiem luksusu z pewnością nie jest. De gustibus... i tak dalej, no ale tu szału po prostu nie ma. pozdr Prot |
|
Data: 2018-01-15 18:16:37 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 18:05:02 +0100, Prot Ogenes napisał(a):
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote: 2700 - osprzęt 1000 - koła zoastaje 2500 za ramę z widelcem, siodłem, sztycą, mostkiem, owijką, kierownicą i sterami. Przykładowo aluminiowy frameset acceta podobnego zastosowania to 1600... No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie. nie jak. To nie wspominałem :) |