Data: 2018-01-15 08:26:11 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał: napisałem poprzedni0 - author ronin SL może wygladało jak sygnaturka albo co :) http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 |
|
Data: 2018-01-15 07:37:11 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):Właśnie tak http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471No, to kontekst tematyczny się wyjaśnił, bo z częściami do niego bardzo kiepsko. Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry. Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie. Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro. Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1! Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! |
|
Data: 2018-01-15 16:56:36 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał: ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :) Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie. e tam 1:1 poza żeczywiście ostrymi podjazdami w terenie daje rade. Tylko ze to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem jak to jest. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w MTB nie robie praktycznie wcale.
jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :) |
|
Data: 2018-01-15 12:13:25 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 16:56:39 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):To w pierwszej kolejności, niestety > Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np wTo Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności. > Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność. |
|
Data: 2018-01-16 07:07:32 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:13:25 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy Znaczy niby jak? Wieksze tarcze, więcej zębów - wieksza żywotność. przełożenie 44/44 jest zdrowsze dla korb i łańcucha niż np. 32/32 IMHO rezygnacja z przedniej przerzutki to zaleta nie wada :) Zarówno jesli chodzi o kulture pracy jak żywotność napędu. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np wTo Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności. łańcucha? osobiście watpię - podjazdy na stojaka to ile- pół procenta czasu jazdy? Przyspieszyć degradacje owszem może ale IMHO koronek i ale też tylko w wypakdu już ponad normę rozciągniętego łańcucha. Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij! no ale ja wiem co mam robić - nie interesują mnie rozważania osób trzecich czy warto czy nie warto. :) Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D |
|
Data: 2018-01-16 03:30:57 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź Nie wiem, kto ci takich informacji udzieli. Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży. Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje! |
|
Data: 2018-01-16 13:48:25 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Tue, 16 Jan 2018 03:30:57 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał: też nie wiem dlatego pytam Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży. nie o to chodzi generalnie co juz wiem to przy użyciu osprzętu shimano da sie co najwyżej pożenić szosową manetkę 10s i przerzutki MTB 8-9s. Niestety taka konfiguracja obsługuje max 34T (z powodu przerzutki). Aby nieco zwiększyć dostępny zakres do 40T można sie posłużyć czymś takim: https://www.wolftoothcomponents.com/collections/derailleur-optimization/products/roadlink Jakaś opcja to jest ale za bardzo jedzie druciarstwem :) Niestety nie da rady użyć kaset 10s MTB 11-42 bo nie ma przerzutki o uciągu 1:2 która by coś takiego obsłużyła. Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale tylko w wersji di2 :/ |
|
Data: 2018-01-24 12:09:16 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale No to, coś w końcu wykombinował? |
|
Data: 2018-01-25 08:50:43 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Wed, 24 Jan 2018 12:09:16 -0800 (PST), Ignac napisał(a):
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał: jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :) zasadniczo składnanie roweru na napędzie 11x1 sie nie opłaca bo wychodzi drożej niż zakup takiego: https://velo.pl/rowery/gravel/accent/furious-2018 ale rama mi sie średnio podoba. Chciałbym coś stalowego. Wybór czysto estetyczny - lubie proste ramy z cienkich rurek. żadnych tam hydromorfowanych aluminiaków. ten jest fajny, bardzo ładny ale ma dwutarcz z przerzutkę przednią. http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2017-ua42882901-4757 ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej przerzutki bardzo nie lubie :) sa jeszcze takie w sumie spoko. Cena taka jak ronin choć brzydszy i osprzęt gorszy. Ronin ma obłędny kolor. http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-10 osprzęt mocno taki se jak za taka cenę choć generalnie rama bardzo mi sie podba. No może za wyjątkiem taperowanej głowki. ale to szczegół. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887 rama pokraczna, brzydki. http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58 ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu :D |
|
Data: 2018-01-25 11:45:26 | |
Autor: ń | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)
-- -- - lubie proste ramy z cienkich rurek |
|
Data: 2018-01-25 15:53:51 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:45:26 +0100, ń napisał(a):
lubie proste ramy z cienkich rurek Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-) a cienkie rurki i większe khm... balony to już w ogóle jest to :) http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond/vagabond |
|
Data: 2018-01-25 12:39:25 | |
Autor: Yeti | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On Wednesday, January 24, 2018 at 11:50:47 PM UTC-8, qrt wrote:
ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu Bierz Ronina. Ladny jest! Oczywiscie ze 1x11 jest w pewnym sensie kompromisem ale nasze zycie nie musi byc zawsze racjonalne :) Happy trails yeti |
|
Data: 2018-01-25 13:39:22 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 08:50:47 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471 O gustach się nie dyskutuje, bo jeden woli ogórki, a drugi ogrodnika córki! Ale główka ramy ze sterami, wygląda jak archaiczna 1 calówka. Ponadto, dolne prowadzenie linki przerzutki, na dodatek cała w pancerzu, też nie jest fajne, o oporach 2m linki nawet nie wspomnę. A manetka z 11 "klikami", potrzebuje precyzji! Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. |
|
Data: 2018-01-25 22:46:15 | |
Autor: Ĺ | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
A co mu za różnica??
-- -- - Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. |
|
Data: 2018-01-25 14:09:25 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 22:45:48 UTC+1 użytkownik ń napisał:
A co mu za różnica?? > Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą. Większa potencjalna podatność na uszkodzenie - kamienie itp. |
|
Data: 2018-01-25 17:12:59 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
a taka mozliwosc?: https://www.youtube.com/watch?v=vI5mi7W3KUY tu se gostek zamowil ramke i finau... rurki columbusa, sam sie zastanawiam. 3-5 k sama ramka , z tego co czytalem, ale za to masz uszyte dokladnie pod siebie i jak chcesz. ale nie interesowalem sie zanadto wiec sam ich sprawdz. |
|
Data: 2018-01-16 09:58:35 | |
Autor: abn140 | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
ostatnio zdziadziałem i wymieniamco ile km srednio wymieniasz lancuch? |
|
Data: 2018-01-16 10:06:11 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Tue, 16 Jan 2018 09:58:35 +0100, abn140 napisał(a):
ostatnio zdziadziałem i wymieniamco ile km srednio wymieniasz lancuch? nie wiem. Ostatnio nie używam nawet licznika :) Mierze i jak jest za długi to wymieniam. Używam przymiaru rohloff caliber. |
|
Data: 2018-01-15 18:05:02 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:
Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?! Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje? No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie. To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie? pozdr Prot |
|
Data: 2018-01-15 12:16:27 | |
Autor: Ignac | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:
Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!Lans/prestige. Świat nie jest racjonalny! |
|
Data: 2018-01-15 23:23:17 | |
Autor: Prot Ogenes | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
On 2018-01-15 21:16, Ignac wrote:
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał: Nie no pewnie, że nie jest racjonalny zwłaszcza w kwestii dóbr luksusowych. TEN konkretny dupy nie urywa i wyznacznikiem luksusu z pewnością nie jest. De gustibus... i tak dalej, no ale tu szału po prostu nie ma. pozdr Prot |
|
Data: 2018-01-15 18:16:37 | |
Autor: qrt | |
Kompatybilnosc napedow 11s | |
Dnia Mon, 15 Jan 2018 18:05:02 +0100, Prot Ogenes napisał(a):
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote: 2700 - osprzęt 1000 - koła zoastaje 2500 za ramę z widelcem, siodłem, sztycą, mostkiem, owijką, kierownicą i sterami. Przykładowo aluminiowy frameset acceta podobnego zastosowania to 1600... No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie. nie jak. To nie wspominałem :) |