Kompatybilnosc napedow 11s

Data: 2018-01-15 08:26:11
Autor: qrt
Kompatybilnosc napedow 11s
Dnia Sun, 14 Jan 2018 04:29:21 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu sobota, 13 stycznia 2018 16:55:54 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Podlinkuj coś wymarzonego, to się przyjrzymy.

No podlinkuj, żesz!

napisałem poprzedni0 - author ronin SL

może wygladało jak sygnaturka albo co :)

http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471

Data: 2018-01-15 07:37:11
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 08:26:18 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

napisałem poprzedni0 - author ronin SL

może wygladało jak sygnaturka albo co :)
Właśnie tak
http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
No, to kontekst tematyczny się wyjaśnił, bo z częściami do niego bardzo kiepsko.
Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry.
Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.
Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro.
Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1!

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

Data: 2018-01-15 16:56:36
Autor: qrt
Dnia Mon, 15 Jan 2018 07:37:11 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :)

Najmniejsze przełożenie większe od 1- czyli jazdy na podjazdach nie będzie.
Łańcuch i tarcza korb będą dostawać na podjazdach, ostro.
Mój cros ma cztery przełożenia poniżej 1!

e tam 1:1 poza żeczywiście ostrymi podjazdami w terenie daje rade. Tylko ze
to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem
jak to jest. Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Data: 2018-01-15 12:13:25
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 16:56:39 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

> [...]
> Jedna tarcza mechanizmu korbowego- wymiana pewnie co 2 kkm, jak w Wigry..

ostatnio zdziadziałem i wymieniam łańuchy nie a nie tarcze i kasety :)
To w pierwszej kolejności, niestety
> [...]

to raczej podjazdy dla MTB. Dwa zę w normalnej szosie masz np. 42x25. Jezdziłem na czymś takim i wiem
Dwie tarcze w korbach, to jest zupełnie inna kinematyka przełożeń i rower robi się do jazdy
Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.
To Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności.
> Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność.

Data: 2018-01-16 07:07:32
Autor: qrt
Dnia Mon, 15 Jan 2018 12:13:25 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

Znaczy niby jak? Wieksze tarcze, więcej zębów - wieksza żywotność.

przełożenie 44/44 jest zdrowsze dla korb  i łańcucha niż np. 32/32 IMHO rezygnacja z przedniej przerzutki to zaleta nie wada :) Zarówno jesli chodzi o kulture pracy jak żywotność napędu.
Trzy ze geometria jakby bardziej nadaje się do jazdy na stojaka czego np w
MTB nie robie praktycznie wcale.
To Ci przyśpiesza degradacje całego napędu, łańcucha w szczególności.

łańcucha? osobiście watpię - podjazdy na stojaka to ile- pół procenta czasu jazdy? Przyspieszyć degradacje owszem może ale IMHO koronek i ale też tylko w
wypakdu już ponad normę rozciągniętego łańcucha.
Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Skoro tak, to bym brał, bez rozterek o jakąkolwiek kompatybilność.

no ale ja wiem co mam robić - nie interesują mnie rozważania osób trzecich
czy warto czy nie warto. :)

Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź
bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie
podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D

Data: 2018-01-16 03:30:57
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź
bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie
podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D

Nie wiem, kto ci takich informacji udzieli.
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

Data: 2018-01-16 13:48:25
Autor: qrt
Dnia Tue, 16 Jan 2018 03:30:57 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

też nie wiem dlatego pytam
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

nie o to chodzi

generalnie co juz wiem to przy użyciu osprzętu shimano da sie co najwyżej
pożenić szosową manetkę 10s i przerzutki MTB 8-9s. Niestety taka
konfiguracja obsługuje max 34T (z powodu przerzutki).
Aby nieco zwiększyć dostępny zakres do 40T można sie posłużyć czymś takim:
https://www.wolftoothcomponents.com/collections/derailleur-optimization/products/roadlink
Jakaś opcja to jest ale za bardzo jedzie druciarstwem :)

Niestety nie da rady użyć kaset 10s MTB 11-42 bo nie ma przerzutki o uciągu
1:2 która by coś takiego obsłużyła.

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

Data: 2018-01-24 12:09:16
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

Data: 2018-01-25 08:50:43
Autor: qrt
Dnia Wed, 24 Jan 2018 12:09:16 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :) zasadniczo składnanie roweru na napędzie 11x1 sie nie opłaca bo wychodzi
drożej niż zakup takiego:
https://velo.pl/rowery/gravel/accent/furious-2018

ale rama  mi sie średnio podoba. Chciałbym coś stalowego. Wybór czysto
estetyczny - lubie proste ramy z cienkich rurek. żadnych tam
hydromorfowanych aluminiaków. ten jest fajny, bardzo ładny ale ma dwutarcz z przerzutkę przednią. http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2017-ua42882901-4757
  ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

sa jeszcze takie w sumie spoko. Cena taka jak ronin choć brzydszy i osprzęt gorszy. Ronin ma
obłędny kolor.  http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-10

osprzęt mocno taki se jak za taka cenę choć generalnie rama bardzo mi sie
podba. No może za wyjątkiem taperowanej głowki. ale to szczegół. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887

rama pokraczna, brzydki.
http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Data: 2018-01-25 11:45:26
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

-- -- -
lubie proste ramy z cienkich rurek

Data: 2018-01-25 15:53:51
Autor: qrt
Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:45:26 +0100, ń napisał(a):

lubie proste ramy z cienkich rurek

Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

a cienkie rurki i większe khm... balony to już w ogóle jest to :)

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond/vagabond

Data: 2018-01-25 12:39:25
Autor: Yeti
On Wednesday, January 24, 2018 at 11:50:47 PM UTC-8, qrt wrote:

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Bierz Ronina. Ladny jest! Oczywiscie ze 1x11 jest w pewnym sensie kompromisem ale nasze zycie nie musi byc zawsze racjonalne :)

Happy trails

yeti

Data: 2018-01-25 13:39:22
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 08:50:47 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

O gustach się nie dyskutuje, bo jeden woli ogórki, a drugi ogrodnika córki!
Ale główka ramy ze sterami, wygląda jak archaiczna 1 calówka.
Ponadto, dolne prowadzenie linki przerzutki, na dodatek cała w pancerzu, też nie jest fajne, o oporach 2m linki nawet nie wspomnę.
A manetka z 11 "klikami", potrzebuje precyzji!
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 22:46:15
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
A co mu za różnica??

-- -- -
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 14:09:25
Autor: Ignac
Kompatybilnosc napedow 11s
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 22:45:48 UTC+1 użytkownik ń napisał:
A co mu za różnica??

> Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Większa potencjalna podatność na uszkodzenie - kamienie itp.

Data: 2018-01-25 17:12:59
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :)
a taka mozliwosc?:
https://www.youtube.com/watch?v=vI5mi7W3KUY
tu se gostek zamowil ramke i finau...
rurki columbusa,
sam sie zastanawiam.
3-5 k sama ramka , z tego co czytalem, ale za to masz uszyte dokladnie pod siebie i jak chcesz.
ale nie interesowalem sie zanadto wiec sam ich sprawdz.

Data: 2018-01-16 09:58:35
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s
ostatnio zdziadziałem i wymieniam
co ile km srednio wymieniasz lancuch?

Data: 2018-01-16 10:06:11
Autor: qrt
Dnia Tue, 16 Jan 2018 09:58:35 +0100, abn140 napisał(a):

ostatnio zdziadziałem i wymieniam
co ile km srednio wymieniasz lancuch?

nie wiem. Ostatnio nie używam nawet licznika :)
Mierze i jak jest za długi to wymieniam. Używam przymiaru rohloff caliber.

Data: 2018-01-15 18:05:02
Autor: Prot Ogenes
On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:

Rower do lansu, o intensywnej jeździe zapomnij!

jezdzić to ja mam na czym a lansować sie nie :)

Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!

Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje?

No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie.
To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie?

pozdr
Prot

Data: 2018-01-15 12:16:27
Autor: Ignac
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 18:05:05 UTC+1 użytkownik Prot Ogenes napisał:

Kliknąłem linka, do tego Authora i utwierdźcie mnie, że mnie oczy nie mylą. Ten rower kosztuje 6200?!

Z powyższego wynika moje drugie pytanie. Co do jasnej anielki w nim tyle kosztuje?
Lans/prestige. Świat nie jest racjonalny!

Data: 2018-01-15 23:23:17
Autor: Prot Ogenes
On 2018-01-15 21:16, Ignac wrote:
[...]

Nie no pewnie, że nie jest racjonalny zwłaszcza w kwestii dóbr luksusowych. TEN konkretny dupy nie urywa i wyznacznikiem luksusu z pewnością nie jest. De gustibus... i tak dalej, no ale tu szału po prostu nie ma.

pozdr
Prot

Data: 2018-01-15 18:16:37
Autor: qrt

On 2018-01-15 16:56, qrt wrote:

[...]

2700 - osprzęt
1000 - koła zoastaje 2500 za ramę z widelcem, siodłem, sztycą, mostkiem, owijką,
kierownicą i sterami.

Przykładowo aluminiowy frameset acceta podobnego zastosowania to 1600...

No i pytanie do Qrt, wspominałeś o manetkach typu gripshift i o żonie.
To się ma jakoś do tego Ronina? On ma być w końcu dla żony czy dla Ciebie?

nie jak. To nie wspominałem :)

Kompatybilnosc napedow 11s