Kompatybilnosc napedow 11s

Data: 2018-01-16 03:30:57
Autor: Ignac
Kompatybilnosc napedow 11s
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 07:07:36 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Pytam sie o kompatybilność i na takie pytanie chciałbym uzyskać odpowiedź
bo jak pisałem ROZWAŻAM zakup jako jedną z opcji. Inną jest złożenie
podobnego roweru ale nawet pomijajac kompatybilność tu problem z ramami. :D

Nie wiem, kto ci takich informacji udzieli.
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

Data: 2018-01-16 13:48:25
Autor: qrt
Dnia Tue, 16 Jan 2018 03:30:57 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

[...]

też nie wiem dlatego pytam
Ale, możesz podpatrzeć/skorzystać z konfiguracji w gotowych rowerach do sprzedaży.
Zwłaszcza Shimano podaje bardzo szczegółowe specyfikacje!

nie o to chodzi

generalnie co juz wiem to przy użyciu osprzętu shimano da sie co najwyżej
pożenić szosową manetkę 10s i przerzutki MTB 8-9s. Niestety taka
konfiguracja obsługuje max 34T (z powodu przerzutki).
Aby nieco zwiększyć dostępny zakres do 40T można sie posłużyć czymś takim:
https://www.wolftoothcomponents.com/collections/derailleur-optimization/products/roadlink
Jakaś opcja to jest ale za bardzo jedzie druciarstwem :)

Niestety nie da rady użyć kaset 10s MTB 11-42 bo nie ma przerzutki o uciągu
1:2 która by coś takiego obsłużyła.

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

Data: 2018-01-24 12:09:16
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

Data: 2018-01-25 08:50:43
Autor: qrt
Dnia Wed, 24 Jan 2018 12:09:16 -0800 (PST), Ignac napisał(a):

W dniu wtorek, 16 stycznia 2018 13:49:05 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

Jedyna opcja to pożenić szosową klamkę shimano z górską przerzutką ale
tylko w wersji di2 :/

No to, coś w końcu wykombinował?

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :) zasadniczo składnanie roweru na napędzie 11x1 sie nie opłaca bo wychodzi
drożej niż zakup takiego:
https://velo.pl/rowery/gravel/accent/furious-2018

ale rama  mi sie średnio podoba. Chciałbym coś stalowego. Wybór czysto
estetyczny - lubie proste ramy z cienkich rurek. żadnych tam
hydromorfowanych aluminiaków. ten jest fajny, bardzo ładny ale ma dwutarcz z przerzutkę przednią. http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2017-ua42882901-4757
  ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

sa jeszcze takie w sumie spoko. Cena taka jak ronin choć brzydszy i osprzęt gorszy. Ronin ma
obłędny kolor.  http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/croix-de-fer/croix-de-fer-10

osprzęt mocno taki se jak za taka cenę choć generalnie rama bardzo mi sie
podba. No może za wyjątkiem taperowanej głowki. ale to szczegół. https://rower.com.pl/fuji-jari-2-5-968887

rama pokraczna, brzydki.
http://marinbike.pl/four-corners-2018-p106.html?c=58

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Data: 2018-01-25 11:45:26
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

-- -- -
lubie proste ramy z cienkich rurek

Data: 2018-01-25 15:53:51
Autor: qrt
Dnia Thu, 25 Jan 2018 11:45:26 +0100, ń napisał(a):

lubie proste ramy z cienkich rurek

Rama z cienkich rurek to dziś jak aktorka bez silikonu lub "piosenkarka" bez miniówy ;-)

a cienkie rurki i większe khm... balony to już w ogóle jest to :)

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/adventure/adventure/vagabond/vagabond

Data: 2018-01-25 12:39:25
Autor: Yeti
On Wednesday, January 24, 2018 at 11:50:47 PM UTC-8, qrt wrote:

ta wiec myśle i to pewnie jeszcze potrwa. Może nawet do przyszłego sezonu
:D

Bierz Ronina. Ladny jest! Oczywiscie ze 1x11 jest w pewnym sensie kompromisem ale nasze zycie nie musi byc zawsze racjonalne :)

Happy trails

yeti

Data: 2018-01-25 13:39:22
Autor: Ignac
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 08:50:47 UTC+1 użytkownik qrt napisał:

ten jest idealny ale cena już mniej http://pl.author.eu/adventure/gravel/ronin-sl-2018-ua42901401-471
Generlanie rower bez przedniej przerzutki to spory koszt. A przedniej
przerzutki bardzo nie lubie :)

O gustach się nie dyskutuje, bo jeden woli ogórki, a drugi ogrodnika córki!
Ale główka ramy ze sterami, wygląda jak archaiczna 1 calówka.
Ponadto, dolne prowadzenie linki przerzutki, na dodatek cała w pancerzu, też nie jest fajne, o oporach 2m linki nawet nie wspomnę.
A manetka z 11 "klikami", potrzebuje precyzji!
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 22:46:15
Autor: ń
Kompatybilnosc napedow 11s
A co mu za różnica??

-- -- -
Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Data: 2018-01-25 14:09:25
Autor: Ignac
Kompatybilnosc napedow 11s
W dniu czwartek, 25 stycznia 2018 22:45:48 UTC+1 użytkownik ń napisał:
A co mu za różnica??

> Przewód hydrauliczny hamulca tylnego, też idzie po ramą.

Większa potencjalna podatność na uszkodzenie - kamienie itp.

Data: 2018-01-25 17:12:59
Autor: abn140
Kompatybilnosc napedow 11s

jeszcze nic. Na razie mysle i sie zastanawiam :)
a taka mozliwosc?:
https://www.youtube.com/watch?v=vI5mi7W3KUY
tu se gostek zamowil ramke i finau...
rurki columbusa,
sam sie zastanawiam.
3-5 k sama ramka , z tego co czytalem, ale za to masz uszyte dokladnie pod siebie i jak chcesz.
ale nie interesowalem sie zanadto wiec sam ich sprawdz.

Kompatybilnosc napedow 11s