Data: 2011-05-21 11:37:19 | |
Autor: Milosz K. | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
Przede wszystkim chciabym si dowiedzie czego n.t. kompatybilnoci sprztu rnej twardoci. mniej wicej wiem, e w grupach shimanowskich stosuje si klasyfikacj UG/IG/HG. Jak konkretne przerzutki rnych rodzajw, oznaczone rnymi klasami twardoci ze sob wsppracuj i jakie mog by konsekwencje niewaciwego dobrania sprztu. To kwestia nr 1. Po drugie: jakie to ma odniesienie do innych grup (czy SRAM stosuje podobne klasy twardoci i czy grupy shimanowskie s z nim kompatybilne). Dodam, i w najbliszym czasie przymierzam si do gruntownej wymiany napdu. Std to pytanie. Wiem, e to do szeroki i obszerny temat, dlatego wanie najlepiej byoby, gdyby kto mg podrzuci linka do jakiego konkretnego, w miar fachowego i treciwego artykuu na ten temat
Pozdrawiam, M. -- bikers.maverick-multimedia.pl |
|
Data: 2011-05-21 10:53:27 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
Data: 2011-05-21 11:11:30 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
Data: 2011-05-21 16:08:07 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Kompatybilność osprzętu [HG/UG/IG] | |
On 2011-05-21, Ignacy wrote:
Ciut nieaktualna ta strona, nie sądzisz? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-21 17:15:18 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
On 2011-05-21, Ignacy wrote: ...zgadzam si ale wziem pierwsz lepsz eby mona byo zobaczy o co chodzi. Ignac -- |
|
Data: 2011-05-22 22:01:29 | |
Autor: Mavereq | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
No wanie. Strona troch nie aktualna, niemniej jednak ujcie tematu takie, e a szkoda, e nie aktualizowana.
Pozdrawiam, M. Uytkownik " Ignacy" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ir8rv6$c5m$1inews.gazeta.pl... Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a): |
|
Data: 2011-05-22 20:44:04 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
Mavereq <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> A to pewnie znasz www.shimano-polska
i dla przykadu komponenty xt oczywicie pozostae inne(Shimano) te tam s: http://www.shimano- polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain /deore_xt.html Ignac -- |
|
Data: 2011-05-21 13:11:34 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno¶æ osprzêtu [HG/UG/IG] | |
On Sat, 21 May 2011 11:37:19 +0200
"Milosz K." <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> wrote: Przede wszystkim chcia³bym siê dowiedzieæ czego¶ n.t. kompatybilno¶ci sprzêtu ró¿nej twardo¶ci. mniej wiêcej wiem, ¿e w grupach shimanowskich stosuje siê klasyfikacjê UG/IG/HG. Jak konkretne przerzutki ró¿nych rodzajów, oznaczone ró¿nymi klasami twardo¶ci ze sob± wspó³pracuj± i jakie mog± byæ konsekwencje niew³a¶ciwego dobrania sprzêtu. Reset and redo from start. Jesteś w mylnym błędzie i to zupełnie nie tak. UG/IG/HG to nie są klasy twardości, tylko, najogólniej mówiąc, kształtu zębatek kasety i blatów (frezowania, piny itd.). Odbija się to też na łańcuchach, które również są oznaczane tymi symbolami. Przy tym UG/IG mają znaczenie głównie historyczne, cały współczesny osprzęt szymanowski jest HG (chyba, że o czymś nie wiem). To kwestia nr 1. Po drugie: jakie to ma odniesienie do innych grup (czy SRAM stosuje podobne klasy twardo¶ci i czy grupy shimanowskie s± z nim kompatybilne). Zarówno Shimano, jak i SRAM mają tzw. „grupy osprzętu”, różniące się m.in. właśnie jakością materiałów służących do wykonania zębatek i łańcuchów, ale ten podział jest zupełnie ortogonalny do IG/UG/HG. Co więcej, osprzęt w ogóle jest dzielony na szosowy i górski, więc tak naprawdę każdy z producentów ma dwie linie grup (sprawdzić, czy nie Campagnolo). Dodatkowo Shimano wyróżnia jeszcze osprzęt pozagrupowy i specjalny (dla beemiksiarzy, grawitacyjnych i innych nonkonformistów). Osprzęt różnych grup, różnych linii, a nawet różnych producentów zasadniczo daje się ze sobą mieszać, ale w ograniczonym zakresie, a ograniczeń nie da się wyjaśnić w trzech słowach. Jak wejdziesz na stronę Shimano, to w menu „Products” masz rozdzielone MTB i Road, a w każdym z nich aktualne grupy wymienione w kolejności od najlepszej. U SRAMa jest większy bałagan na stronie, ale system prostszy, bo grupy górskie są numerowane (wyżej -> lepiej), a szosowych mają tylko trzy czy cztery. Dodam, i¿ w najbli¿szym czasie przymierzam siê do gruntownej wymiany napêdu. St±d to pytanie. Wiem, ¿e to do¶æ szeroki i obszerny temat, dlatego w³a¶nie najlepiej by³oby, gdyby kto¶ móg³ podrzuciæ linka do jakiego¶ konkretnego, w miarê fachowego i tre¶ciwego artyku³u na ten temat Nima tak dobrze. To się przyswaja przez indukcję i osmozę, i trzeba trochę się poobracać w tematyce, żeby się orientować. Najlepiej powiedz, co teraz masz i ile chcesz wydać, a wtedy grupa, po zażartym, homeryckim boju zwolenników różnych koncepcyj, powie Ci, w co powinieneś zainwestować (a w każdym razie przedstawi kilka wzajemnie niezgodnych propozycji, dzięki czemu będziesz jeszcze bardziej skołowany niż teraz ;)). HTH -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-21 09:35:47 | |
Autor: Piotrpo | |
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG] | |
On 21 Maj, 13:11, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Sat, 21 May 2011 11:37:19 +0200HG-X aka Dyna-Sys > To kwestia nr 1. Po > Dodam, i¿ w Przesadzasz - pomijając kosmiczne kombinacje górsko-szosowo- różnofirmowe, można właściwie powiedzieć, że n-rzędowe napędy w ramach jednej firmy mają w pełni kompatybilne komponenty. Klasy twardości czyli jak rozumiem np. hg-51 hg-71 itd (o ile pamiętam symbole) dotyczą kast i łańcuchów. Łańcuch ma największe znaczenie dla trwałości całego napędu i warto kupić możliwie dobry. Nie przyśpiesza to zużycia napędu, a wręcz przeciwnie - super droga kaseta na kiepskim łańcuchu straci dużo ze swojej żywotności. Kiepska kaseta na dobrym łańcuchu zyska. A swoją drogą autor powinien powiedzieć na czym polega "gruntowna przebudowa napędu" to faktycznie będzie można powiedzieć coś konkretnego powiedzieć. |
|
Data: 2011-05-21 14:09:06 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno?? osprz?tu [HG/UG/IG] | |
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a): Nima tak dobrze. To si przyswaja przez indukcj i osmoz, ...dodabym jeszcze przez alternatyw,koniunkcj i fotosyntez
Najlepiej powiedz, co teraz masz i ile chcesz wyda, a wtedy grupa, po zaartym, homeryckim boju zwolennikw rnych koncepcyj, powie Ci, w co powiniene zainwestowa (a w kadym razie przedstawi kilka wzajemnie niezgodnych propozycji, dziki czemu bdziesz jeszcze bardziej skoowany ni teraz ;)). ...ale najwaniejsze s intencje e w "dobrej wierze" bo kady chce wniec co konstruktywnego i to stanowi zalet grupy i nikt nie powinien nakada na siebie jakich ogranicze szczeglnie merytorycznych bo to zaprzeczyoby istocie jej istnienia. Ignac -- |
|
Data: 2011-05-22 22:37:03 | |
Autor: Mavereq | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
Dodam, i? w Koncepcja minimalistyczna - jak najmniej. Problem polega na tym, e obecna korba (jakitam SRAM) ma 42 zbki, w zwizku z czym fajnie si krci, ale nie nadaje si zbytnio na szos. Tylnie biegi: w tym przypadku... powiedzmy jedna z niszych, SHIMANO`wskich grup, 7 biegowa te po przesiadce z 8 biegowego daje mi w ko (brakuje mi tego jednego przeoena). W midzyczasie miaem moliwo pojedzi rwnie na podobny "rowerku" tyle, e z korb 48 (zbkw). oglnie, pomimo tego, e jed na ramie 21,5'' czuje si jakbym jedzi na dziecinnym rowerku (albo jak zauway jeden z kolegw na BMX`ie). Jest to o tyle niekomfortowe, e podczas grupowej wycieczkie koledzy migaj sobie na 9 biegach i lekko krc, a ja musz draowa na maksymalnym przeoeniu co si w nogach. Dlatego wanie mylaem o zmianie napdu. Co gorsza... Jak sobie poimyle ile to cznie moe kosztowa to chyba rzeczywicie lepiej byoy sobie kupi nowy rower (z obecnego zostayby chyba tylko piasty, koa i rama). Wanie dlatego sizastanawiam jak ugryten temat, bo nie bardzo wiem od czego zacz. Zwaszcza, e obecna konfiguracja (o dziwo!) calkiem fajnie sprawdza si na podjazdach. Generalnie chodzi o zmniejszenie kadencyjnoci korby na korzy zwikszenia twardoci pedaowania (czyli eby ciej, ale za to troch bardziej stabilniej i szybciej si pedaowao). Nie wiem jednak, czy aby to osign powinienem zacz od wymiany korby (na wiksz), czy raczej i w kierunku modernizacji tylniej przerzutki (np.8-9 biegw). Detale (konkretna grupa osprztu) to temat na inn okazj! Tym tematem martwi si bd jak ju bd wiedzia, czy lepiej najpierw zaj si przodem (wiksza korba) czy tyem. (wiksza ilo przeoe). No i czy oczywicie wogle nie ola tematu i zamiast inwestowa w obecny sprzt nie uszporowa (tudziewzi na raty) nowy, a za to nieco bardziej konkretniejszego bike`a Pozdrawiam, M. BTW: te oczywicie mam nadziej, e efektem nie bdzie nowa klasa szoswek SACHS`a (tudzie jakie ekskluzywne, bliej nieokrelone, grskie Campagnollo Dirt) |
|
Data: 2011-05-22 21:33:01 | |
Autor: Ignacy | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
Mavereq <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> Poniewa rower masz "niedpasowany" do siebie zmiana
napdu niewiele zmieni w oglnym jego obraie wic taniej i prociej jest kupi nowy np.na koach 28" z wieksz ram dostosowan do Ciebie i przeoeniami ktre Ci satysfakcjonuj. Ignac -- |
|
Data: 2011-05-23 01:27:34 | |
Autor: Piotrpo | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On 22 Maj, 22:37, "Mavereq" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
(...) A ten rower, to "gral" jak rozumiem? Z 7-rzdow kaset (?) to nie poszalejesz niestety, a znacznie bardziej prawdopodobne jest, e masz tam wolnobieg. Zakadajc, e masz koa 26", ich obwd to 26*2,5*3,14 = 2,04m Zakadajc dalej, e masz kaset z najmniejsz koronk 13z, najtwardsze przeoenie to 42/13 = 3,23 Przy kadencji rzdu 100/min (czyli zalecana szosowa kadencja) bdziesz jecha z prdkoci 2,04m *3,23*100/min = 660m/min = 39km/h Zmiana korby na 44z da ci tyle co nic (~5%) Za to zmieniajc kaset z tyu na co z zbatk 11z, przy tej samej kadencji bdziesz mia: 2,04*(42/11)*100 = 47 km/h Generalnie sam mam w tej chwili najtwardsze przeoenie wanie 42/11 i w za mikkie to ono jest co najwyej przy jedzie z grki. eby nie byo tak sodko - nie ma wolnobiegw (w kadym razie ja nie widziaem) zaczynajcych si od 13z, 8 rzdw waciwie ju w przyrodzie nie wystpuje. Wic pozostaje do zrobienia 3x9. eby przerobi napd potrzebowa by nastpujcych elementw: Koo tylne z piast pod kaset ~80z Kaseta 9 rzdw Alivio ~60z Przerzutka ty Alivio ~90z Klamkomanetki Alivio 3x9 rzdw ~130z acuch 50z Korba pod 9 rzdw 200z (?) Przerzutka przd 50z Daje to cznie 660z Po tanioci mona cz tych rzeczy kupi z allegro. Z drugiej strony, jeeli rower ci nie odpowiada (bo co tam) to jego przebudowa nie ma sensu, bo wydasz kas a dalej nie bdziesz zadowolony, wic po choler. Rower na takim osprzcie jak wyej dostaniesz w granicach 1500-1700z |
|
Data: 2011-05-23 13:22:47 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 01:27:34 -0700 (PDT)
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote: On 22 Maj, 22:37, "Mavereq" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote: No właśnie takie same obliczenia przeprowadziłem i cosik mi się tu nie zgadza. Skoro kol. Mavereq tak strasznie musi młynkować, to znaczy, że ich grupka jeździ tak pod 40 km/h. A to daje do myślenia, bo jeśli rozpatrujemy amatorów, to z taką prędkością zapieprzają dość zaawansowani szoszoni w peletonie, nie okazjonalni wycieczkowicze na góralach, więc niespecjalnie jestem przekonany. Czuje serce moje, że Mavereq po prostu ma ochotę sobie sprzęt zupgrade’ować i szuka sposobu zracjonalizowania tego posunięcia (nie, żeby to było coś złego, wszyscy lubimy się czasem popodniecać nowym, lśniącym sprzętem ;)). Generalnie sam mam w tej chwili najtwardsze przełożenie właśnie 42/11 Bo w ogóle istnieje jakiś fetysz twardych przełożeń. Mnóstwo ludzi uważa, że jak będą mieli większy blat, to będą jeździli szybciej, co jakby niekoniecznie jest prawdą. A ja w ramach chodzenia pod prąd popularnym trendom wsadziłem w swój rowerek podstawowy napęd z przełożeniem max 32/11. Ktoś da mniej? :) Żeby nie było tak słodko - nie ma wolnobiegów (w każdym razie ja nie Są. Są nawet zaczynające się od 11 zębów. Co więcej – mam taki. Używany, ale prawie nowy, może z 500 km przejechał, przyjmie każdy łańcuch. Gdyby Mavereq chciał sprawę załatwić tak tanio, jak to tylko możliwe, to jestem otwarty na negocjacje, rozpoczynające się od czteropaka. 8 rzędów właściwie już w Nie za mało? Za przyzwoite nowe kółko liczyłbym trochę więcej. Względnie trochę więcej niż trochę, ale chciałbym dostać za to koło na jakimś Novatecu na przykład, z łożyskami zintegrowanymi. Kaseta 9 rzędów Alivio ~60zł A korby w ogóle mają rzędowość? Jeździłem z 9-rzędowym łańcuchem na starej korbie (jakiś tani Dartmoor) i było OK. Shimano zresztą twierdzi, że ich 10-rzędowe łańcuchy mają nie zmienioną wewnętrzną szerokość ogniw. Poza tym 200 zł to sporo. Jeśli zostajemy przy kwadracie i nie zmieniamy suportu, można przyzwoitą korbkę kupić taniej i odzyskać tutaj część tego, co proponowałem dorzucić do ceny koła. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-23 04:56:39 | |
Autor: Piotrpo | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On 23 Maj, 13:22, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Mon, 23 May 2011 01:27:34 -0700 (PDT) No wanie takie same obliczenia przeprowadziem i cosik mi si tuOj tam - tak redni to jaki czas temu robio 90% ludzi piszcych w tej grupie i to w terenie. ;) A serio, moe problem jest nie w przeoeniu, a w kadencji - w takim przypadku moliwoci generalnie s 2 - noski za 20z albo 520 + buty za 300. Bo w ogle istnieje jaki fetysz twardych przeoe. Mnstwo ludziDla mnie troch za mao jednak - mam tyle na rodkowym blacie (e niby main driving gear, czy co takiego) i 32/11 to jednak troch za mao. S. S nawet zaczynajce si od 11 zbw. Co wicej - mam taki.O, warto wiedzie - moe sobie zrobi getto-szoswk ze starego roweru :D > Koo tylne z piast pod kaset ~80zTanio, to tanio.. co si ju za to kupi z gotowych k. A korby w ogle maj rzdowo? Jedziem z 9-rzdowym acuchem naO ile wiem, to nawet nie chodzi o szeroko acucha (jak si dorobi suwmiarki, to sprawdz, czy nie kami) ale jakie tam wanie HG, IG i inne literki, oraz wspprac z korb podczas zmiany biegw. W kadym razie w dyna-sys zrobili "specjalne" korby i acuchy - czy da si to wymieni nie sprawdzaem :) wedug nich nie. W napdach 3x7 chyba nie byo HG :) Poza tym 200 z to sporo. Jeli zostajemy przy kwadracie i nie Tak na pa podawaem t cen - w sumie nie wiem jaka jest najtasza warta uwagi korba. |
|
Data: 2011-05-23 15:44:29 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 04:56:39 -0700 (PDT)
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote: On 23 Maj, 13:22, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Nie zniechęcaj człowieka, może za jakiś czas Lidl znowu rzuci butki pod bloki po stówce za parę. > Bo w ogóle istnieje jakiś fetysz twardych przełożeń. Mnóstwo ludzi 36 km/h przy 90/min. Z górki nie bardzo da się dokręcić, ale po płaskim i tak nie jestem w stanie ciąć szybciej. W każdym razie nie dłużej niż przez chwilę. Mam na imię Tomek i jestem burakiem rekreacyjnym. ;) > A korby w ogóle mają rzędowość? Jeździłem z 9-rzędowym łańcuchem na Od kiedy schowałem męską dumę w kieszeń i przyznałem przed samym sobą, że przednie przerzutki mnie przerastają i nigdy nie naumiem się ich dobierać i regulować, nie mam problemów ze zmianami biegów na korbie, bo zakładam z przodu dokładnie 1 tarczę i dokładnie 0 przerzutek, więc jedyne co mnie interesuje, to czy zęby tarczy mieszczą się ogniwach łańcucha. Jeśli tak, to co tu może nie działać? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-23 14:07:58 | |
Autor: cytawa | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
Tomasz Minkiewicz pisze:
Bo w ogóle istnieje jakiś fetysz twardych przełożeń. Mnóstwo ludzi Producenci lancuchow i trybow az zacieraja rece z radosci, ze istnieja tacy naiwni. Toz to dokladnie to samo co 46x15 a o 37% wieksze naprezenie lancucha. Jan Cytawa |
|
Data: 2011-05-23 15:17:50 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 14:07:58 +0200
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz pisze: No nie zupełnie dokładnie to samo, bo ja nie mam singla, tylko normalną kasetę, której odpowiednikiem przy 46-zębnej tarczy byłaby kaseta 16-49. Jakby trochę trudna do zestawienia, nie sądzisz? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-23 15:24:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 15:17:50 +0200
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote: On Mon, 23 May 2011 14:07:58 +0200 Ortofaszystów uprasza się o niemarudzenie. Zdarza się w najlepszej rodzinie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-23 17:31:36 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On 2011-05-23, cytawa wrote:
Tomasz Minkiewicz pisze: Ale wiesz o tym, że max 32x11 (u mnie akurat jest 34x11) oznacza, że może to być konfiguracja 22-32 przód i 11-34 tył i jest to jak najbardziej sensowna koncepcja wyciągnięcia dużego zakresu na dwóch blatach z przodu przy zachowaniu pełnej młynkownicy? A przy okazji w tym zakresie można jeszcze dość spokojnie świadomie używać krótkiego wózka przerzutki. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-24 09:49:46 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 17:31:36 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: On 2011-05-23, cytawa wrote: Krótki to SS, czy GS? Bo pisałeś ostatnio, że jeździsz na XT Shadow, a ja swego czasu chciałem kupić szadołkę z krótkim wózkiem, ale Shimano twierdziło, że takich nie robi, więc skończyło się na średnim. Jeśli masz z naprawdę krótkim (SS), to skąd ją wytrzasnąłeś? -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-24 16:22:14 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On 2011-05-24, Tomasz Minkiewicz wrote:
On Mon, 23 May 2011 17:31:36 +0000 (UTC) Nie, nie, to drugi rower. XT Shadow jest w miejsko-wiejskim, a tutaj pisałem o góralu. Krótki X0. ;) -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-25 10:50:51 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Tue, 24 May 2011 16:22:14 +0000 (UTC)
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote: On 2011-05-24, Tomasz Minkiewicz wrote: A już miałem nadzieję. Krótki X0. ;) Topową przerzutkę do górala? No aż żal. IMO powinieneś je zamienić, bo w mieszczuchu więcej ludzi ma szansę zobaczyć i efektywny lans factor większy. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-23 14:47:53 | |
Autor: Fabian | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
W dniu 23.05.2011 13:22, Tomasz Minkiewicz pisze:
Bo w ogóle istnieje jakiś fetysz twardych przełożeń. Mnóstwo ludzi Ja mam tylko jedno, 46/17 na ostro. Trochę miękciej. Liczy się? ;) Fabian. |
|
Data: 2011-05-23 15:19:49 | |
Autor: BoDro | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
Fabian pisze:
Ja mam tylko jedno, 46/17 na ostro. Troch mikciej. Liczy si? ;) Nie liczy si. Ostre to klasa sama w sobie :-) -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-05-23 15:21:44 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
On Mon, 23 May 2011 14:47:53 +0200
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote: W dniu 23.05.2011 13:22, Tomasz Minkiewicz pisze: Nie liczy się, bo ja mówię o normalnym, miejsko-turystycznym rowerze, a nie zimowym fiksie. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-05-22 22:39:39 | |
Autor: Mavereq | |
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG] | |
Dodam, i? w Koncepcja minimalistyczna - jak najmniej. Problem polega na tym, e obecna korba (jakitam SRAM) ma 42 zbki, w zwizku z czym fajnie si krci, ale nie nadaje si zbytnio na szos. Tylnie biegi: w tym przypadku... powiedzmy jedna z niszych, SHIMANO`wskich grup, 7 biegowa te po przesiadce z 8 biegowego daje mi w ko (brakuje mi tego jednego przeoena). W midzyczasie miaem moliwo pojedzi rwnie na podobny "rowerku" tyle, e z korb 48 (zbkw). oglnie, pomimo tego, e jed na ramie 21,5'' czuje si jakbym jedzi na dziecinnym rowerku (albo jak zauway jeden z kolegw na BMX`ie). Jest to o tyle niekomfortowe, e podczas grupowej wycieczkie koledzy migaj sobie na 9 biegach i lekko krc, a ja musz draowa na maksymalnym przeoeniu co si w nogach. Dlatego wanie mylaem o zmianie napdu. Co gorsza... Jak sobie poimyle ile to cznie moe kosztowa to chyba rzeczywicie lepiej byoy sobie kupi nowy rower (z obecnego zostayby chyba tylko piasty, koa i rama). Wanie dlatego sizastanawiam jak ugryten temat, bo nie bardzo wiem od czego zacz. Zwaszcza, e obecna konfiguracja (o dziwo!) calkiem fajnie sprawdza si na podjazdach. Generalnie chodzi o zmniejszenie kadencyjnoci korby na korzy zwikszenia twardoci pedaowania (czyli eby ciej, ale za to troch bardziej stabilniej i szybciej si pedaowao). Nie wiem jednak, czy aby to osign powinienem zacz od wymiany korby (na wiksz), czy raczej i w kierunku modernizacji tylniej przerzutki (np.8-9 biegw). Detale (konkretna grupa osprztu) to temat na inn okazj! Tym tematem martwi si bd jak ju bd wiedzia, czy lepiej najpierw zaj si przodem (wiksza korba) czy tyem. (wiksza ilo przeoe). No i czy oczywicie wogle nie ola tematu i zamiast inwestowa w obecny sprzt nie uszporowa (tudziewzi na raty) nowy, a za to nieco bardziej konkretniejszego bike`a Pozdrawiam, M. BTW: te oczywicie mam nadziej, e efektem nie bdzie nowa klasa szoswek SACHS`a (albo inna linia limitowanych przerzutek porsche carrera) |