Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]

Data: 2011-05-21 11:37:19
Autor: Milosz K.
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]
Przede wszystkim chciabym si dowiedzie czego n.t. kompatybilnoci sprztu rnej twardoci. mniej wicej wiem, e w grupach shimanowskich stosuje si klasyfikacj UG/IG/HG. Jak konkretne przerzutki rnych rodzajw, oznaczone rnymi klasami twardoci ze sob wsppracuj i jakie mog by konsekwencje niewaciwego dobrania sprztu. To kwestia nr 1. Po drugie: jakie to ma odniesienie do innych grup (czy SRAM stosuje podobne klasy twardoci i czy grupy shimanowskie s z nim kompatybilne). Dodam, i w najbliszym czasie przymierzam si do gruntownej wymiany napdu. Std to pytanie. Wiem, e to do szeroki i obszerny temat, dlatego wanie najlepiej byoby, gdyby kto mg podrzuci linka do jakiego konkretnego, w miar fachowego i treciwego artykuu na ten temat

Pozdrawiam, M.

--
bikers.maverick-multimedia.pl

Data: 2011-05-21 10:53:27
Autor: Ignacy
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]

  A to widziae:
  http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php

  Ignac

Data: 2011-05-21 11:11:30
Autor: Ignacy
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]

  I tu jeszcze co:
  http://www.wrower.pl/sprzet/przerzutki/przerzutki.php

  Ignac

Data: 2011-05-21 16:08:07
Autor: Jan Srzednicki
Kompatybilność osprzętu [HG/UG/IG]
On 2011-05-21,  Ignacy wrote:

  A to widziałeś:
  http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php

Ciut nieaktualna ta strona, nie sądzisz?

Data: 2011-05-21 17:15:18
Autor: Ignacy
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisa(a):
On 2011-05-21,  Ignacy wrote:

>   A to widziałeś:
>   http://www.wrower.pl/sprzet/lancuch/lancuch.php

Ciut nieaktualna ta strona, nie sądzisz?

  ...zgadzam si ale wziem pierwsz lepsz   eby mona byo zobaczy o co chodzi.

  Ignac

Data: 2011-05-22 22:01:29
Autor: Mavereq
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]
No wanie. Strona troch nie aktualna, niemniej jednak ujcie tematu takie, e a szkoda, e nie aktualizowana.

Pozdrawiam, M.

Uytkownik " Ignacy" <ignac88.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ir8rv6$c5m$1inews.gazeta.pl...

Data: 2011-05-22 20:44:04
Autor: Ignacy
Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]
Mavereq <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> A to pewnie znasz www.shimano-polska
i dla przykadu komponenty xt oczywicie pozostae inne(Shimano) te tam s:

http://www.shimano-
polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain
/deore_xt.html

Ignac

Data: 2011-05-21 13:11:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno¶æ osprzêtu [HG/UG/IG]
On Sat, 21 May 2011 11:37:19 +0200
"Milosz K." <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl> wrote:

Przede wszystkim chcia³bym siê dowiedzieæ czego¶ n.t. kompatybilno¶ci sprzêtu ró¿nej twardo¶ci. mniej wiêcej wiem, ¿e w grupach shimanowskich stosuje siê klasyfikacjê UG/IG/HG. Jak konkretne przerzutki ró¿nych rodzajów, oznaczone ró¿nymi klasami twardo¶ci ze sob± wspó³pracuj± i jakie mog± byæ konsekwencje niew³a¶ciwego dobrania sprzêtu.

Reset and redo from start. Jesteś w mylnym błędzie i to zupełnie nie
tak.

UG/IG/HG to nie są klasy twardości, tylko, najogólniej mówiąc, kształtu
zębatek kasety i blatów (frezowania, piny itd.). Odbija się to też na
łańcuchach, które również są oznaczane tymi symbolami. Przy tym UG/IG
mają znaczenie głównie historyczne, cały współczesny osprzęt
szymanowski jest HG (chyba, że o czymś nie wiem).

To kwestia nr 1. Po drugie: jakie to ma odniesienie do innych grup (czy SRAM stosuje podobne klasy twardo¶ci i czy grupy shimanowskie s± z nim kompatybilne).

Zarówno Shimano, jak i SRAM mają tzw. „grupy osprzętu”, różniące się
m.in. właśnie jakością materiałów służących do wykonania zębatek
i łańcuchów, ale ten podział jest zupełnie ortogonalny do IG/UG/HG.
Co więcej, osprzęt w ogóle jest dzielony na szosowy i górski, więc tak
naprawdę każdy z producentów ma dwie linie grup (sprawdzić, czy nie
Campagnolo). Dodatkowo Shimano wyróżnia jeszcze osprzęt pozagrupowy
i specjalny (dla beemiksiarzy, grawitacyjnych i innych
nonkonformistów).

Osprzęt różnych grup, różnych linii, a nawet różnych producentów
zasadniczo daje się ze sobą mieszać, ale w ograniczonym zakresie,
a ograniczeń nie da się wyjaśnić w trzech słowach.

Jak wejdziesz na stronę Shimano, to w menu „Products” masz rozdzielone
MTB i Road, a w każdym z nich aktualne grupy wymienione w kolejności
od najlepszej. U SRAMa jest większy bałagan na stronie, ale system
prostszy, bo grupy górskie są numerowane (wyżej -> lepiej), a szosowych
mają tylko trzy czy cztery.

Dodam, i¿ w najbli¿szym czasie przymierzam siê do gruntownej wymiany napêdu. St±d to pytanie. Wiem, ¿e to do¶æ szeroki i obszerny temat, dlatego w³a¶nie najlepiej by³oby, gdyby kto¶ móg³ podrzuciæ linka do jakiego¶ konkretnego, w miarê fachowego i tre¶ciwego artyku³u na ten temat

Nima tak dobrze. To się przyswaja przez indukcję i osmozę, i trzeba
trochę się poobracać w tematyce, żeby się orientować.
Najlepiej powiedz, co teraz masz i ile chcesz wydać, a wtedy grupa, po
zażartym, homeryckim boju zwolenników różnych koncepcyj, powie Ci, w co
powinieneś zainwestować (a w każdym razie przedstawi kilka wzajemnie
niezgodnych propozycji, dzięki czemu będziesz jeszcze bardziej
skołowany niż teraz ;)).

HTH

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-21 09:35:47
Autor: Piotrpo
On 21 Maj, 13:11, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
[...]
HG-X aka Dyna-Sys

> [...]

Nima tak dobrze. To się przyswaja przez indukcję i osmozę, i trzeba
trochę się poobracać w tematyce, żeby się orientować.

Przesadzasz - pomijając kosmiczne kombinacje górsko-szosowo-
różnofirmowe, można właściwie powiedzieć, że n-rzędowe napędy w ramach
jednej firmy mają w pełni kompatybilne komponenty. Klasy twardości
czyli jak rozumiem np. hg-51 hg-71 itd (o ile pamiętam symbole)
dotyczą kast i łańcuchów. Łańcuch ma największe znaczenie dla
trwałości całego napędu i warto kupić możliwie dobry. Nie przyśpiesza
to zużycia napędu, a wręcz przeciwnie - super droga kaseta na kiepskim
łańcuchu straci dużo ze swojej żywotności. Kiepska kaseta na dobrym
łańcuchu zyska.
A swoją drogą autor powinien powiedzieć na czym polega "gruntowna
przebudowa napędu" to faktycznie będzie można powiedzieć coś
konkretnego powiedzieć.

Data: 2011-05-21 14:09:06
Autor: Ignacy
Kompatybilno?? osprz?tu [HG/UG/IG]
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> napisa(a): Nima tak dobrze. To si przyswaja przez indukcj i osmoz, ...dodabym jeszcze przez alternatyw,koniunkcj i fotosyntez

Najlepiej powiedz, co teraz masz i ile chcesz wyda, a wtedy grupa, po
zaartym, homeryckim boju zwolennikw rnych koncepcyj, powie Ci, w co
powiniene zainwestowa (a w kadym razie przedstawi kilka wzajemnie
niezgodnych propozycji, dziki czemu bdziesz jeszcze bardziej
skoowany ni teraz ;)).

...ale najwaniejsze s intencje e w "dobrej wierze" bo
 kady chce wniec co konstruktywnego i to stanowi zalet
 grupy i nikt nie powinien nakada na siebie jakich ogranicze
 szczeglnie merytorycznych bo to zaprzeczyoby istocie jej istnienia.

 Ignac

Data: 2011-05-22 22:37:03
Autor: Mavereq
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
Dodam, i? w
najbli?szym czasie przymierzam sie do gruntownej wymiany napedu. St?d to
pytanie. Wiem, ?e to do?a szeroki i obszerny temat, dlatego w3a?nie
najlepiej by3oby, gdyby kto? mg3 podrzucia linka do jakiego? konkretnego, w
miare fachowego i tre?ciwego artyku3u na ten temat

Nima tak dobrze. To si przyswaja przez indukcj i osmoz, i trzeba
troch si poobraca w tematyce, eby si orientowa.
[...]

Koncepcja minimalistyczna - jak najmniej. Problem polega na tym, e obecna korba (jakitam SRAM) ma 42 zbki, w zwizku z czym fajnie si krci, ale nie nadaje si zbytnio na szos. Tylnie biegi: w tym przypadku... powiedzmy jedna z niszych, SHIMANO`wskich grup, 7 biegowa te po przesiadce z 8 biegowego daje mi w ko (brakuje mi tego jednego przeoena). W midzyczasie miaem moliwo pojedzi rwnie na podobny "rowerku" tyle, e z korb 48 (zbkw). oglnie, pomimo tego, e jed na ramie 21,5'' czuje si jakbym jedzi  na dziecinnym rowerku (albo jak zauway jeden z kolegw na BMX`ie). Jest to o tyle niekomfortowe, e podczas grupowej wycieczkie koledzy migaj sobie na 9 biegach i lekko krc, a ja musz draowa na maksymalnym przeoeniu co si w nogach. Dlatego wanie mylaem o zmianie napdu. Co gorsza... Jak sobie poimyle ile to cznie moe kosztowa to chyba rzeczywicie lepiej byoy sobie kupi nowy rower (z obecnego zostayby chyba tylko piasty, koa i rama). Wanie dlatego sizastanawiam jak ugryten temat, bo nie bardzo wiem od czego zacz. Zwaszcza, e obecna konfiguracja (o dziwo!) calkiem fajnie sprawdza si na podjazdach. Generalnie chodzi o zmniejszenie kadencyjnoci korby na korzy zwikszenia twardoci pedaowania (czyli eby ciej, ale za to troch bardziej stabilniej i szybciej si pedaowao).

Nie wiem jednak, czy aby to osign powinienem zacz od wymiany korby (na wiksz), czy raczej i w kierunku modernizacji tylniej przerzutki (np.8-9 biegw). Detale (konkretna grupa osprztu) to temat na inn okazj! Tym tematem martwi si bd jak ju bd wiedzia, czy lepiej najpierw zaj si przodem (wiksza korba) czy tyem. (wiksza  ilo przeoe). No i czy oczywicie wogle nie ola tematu i zamiast inwestowa w obecny sprzt nie uszporowa (tudziewzi na raty) nowy, a za to nieco bardziej konkretniejszego bike`a

Pozdrawiam, M.

BTW: te oczywicie mam nadziej, e efektem nie bdzie nowa klasa szoswek SACHS`a (tudzie jakie ekskluzywne, bliej nieokrelone, grskie Campagnollo Dirt)

Data: 2011-05-22 21:33:01
Autor: Ignacy
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
Mavereq <wujek_dobra_radaNOSPAM@o2.pl>  Poniewa rower masz "niedpasowany" do siebie zmiana
 napdu niewiele zmieni w oglnym jego obraie wic
 taniej i prociej jest kupi nowy np.na koach 28" z
 wieksz ram dostosowan do Ciebie i przeoeniami
 ktre Ci satysfakcjonuj.

 Ignac

Data: 2011-05-23 01:27:34
Autor: Piotrpo
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On 22 Maj, 22:37, "Mavereq" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
(...)

A ten rower, to "gral" jak rozumiem?
Z 7-rzdow kaset (?) to nie poszalejesz niestety, a znacznie
bardziej prawdopodobne jest, e masz tam wolnobieg.
Zakadajc, e masz koa 26", ich obwd to 26*2,5*3,14 = 2,04m
Zakadajc dalej, e masz kaset z najmniejsz koronk 13z,
najtwardsze przeoenie to 42/13 = 3,23
Przy kadencji rzdu 100/min (czyli zalecana szosowa kadencja) bdziesz
jecha z prdkoci 2,04m *3,23*100/min = 660m/min = 39km/h
Zmiana korby na 44z da ci tyle co nic (~5%) Za to zmieniajc kaset z
tyu na co z zbatk 11z, przy tej samej kadencji bdziesz mia:
2,04*(42/11)*100 = 47 km/h
Generalnie sam mam w tej chwili najtwardsze przeoenie wanie 42/11
i w za mikkie to ono jest co najwyej przy jedzie z grki.

eby nie byo tak sodko - nie ma wolnobiegw (w kadym razie ja nie
widziaem) zaczynajcych si od 13z, 8 rzdw waciwie ju w
przyrodzie nie wystpuje. Wic pozostaje do zrobienia 3x9. eby
przerobi napd potrzebowa by nastpujcych elementw:
Koo tylne z piast pod kaset ~80z
Kaseta 9 rzdw Alivio ~60z
Przerzutka ty Alivio ~90z
Klamkomanetki Alivio 3x9 rzdw ~130z
acuch 50z
Korba pod 9 rzdw 200z (?)
Przerzutka przd 50z
Daje to cznie 660z

Po tanioci mona cz tych rzeczy kupi z allegro. Z drugiej strony,
jeeli rower ci nie odpowiada (bo co tam) to jego przebudowa nie ma
sensu, bo wydasz kas a dalej nie bdziesz zadowolony, wic po
choler. Rower na takim osprzcie jak wyej dostaniesz w granicach
1500-1700z

Data: 2011-05-23 13:22:47
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 01:27:34 -0700 (PDT)
Piotrpo <piotrpo@gmail.com> wrote:

On 22 Maj, 22:37, "Mavereq" <wujek_dobra_radaNOS...@o2.pl> wrote:
(...)

A ten rower, to "góral" jak rozumiem?
Z 7-rzędową kasetą (?) to nie poszalejesz niestety, a znacznie
bardziej prawdopodobne jest, że masz tam wolnobieg.
Zakładając, że masz koła 26", ich obwód to 26*2,5*3,14 = 2,04m
Zakładając dalej, że masz kasetę z najmniejszą koronką 13z,
najtwardsze przełożenie to 42/13 = 3,23
Przy kadencji rzędu 100/min (czyli zalecana szosowa kadencja) będziesz
jechał z prędkością 2,04m *3,23*100/min = 660m/min = 39km/h
Zmiana korby na 44z da ci tyle co nic (~5%) Za to zmieniając kasetę z
tyłu na coś z zębatką 11z, przy tej samej kadencji będziesz miał:
2,04*(42/11)*100 = 47 km/h

No właśnie takie same obliczenia przeprowadziłem i cosik mi się tu
nie zgadza. Skoro kol. Mavereq tak strasznie musi młynkować, to znaczy,
że ich grupka jeździ tak pod 40 km/h. A to daje do myślenia, bo jeśli
rozpatrujemy amatorów, to z taką prędkością zapieprzają dość zaawansowani
szoszoni w peletonie, nie okazjonalni wycieczkowicze na góralach, więc
niespecjalnie jestem przekonany. Czuje serce moje, że Mavereq po prostu
ma ochotę sobie sprzęt zupgrade’ować i szuka sposobu zracjonalizowania
tego posunięcia (nie, żeby to było coś złego, wszyscy lubimy się czasem
popodniecać nowym, lśniącym sprzętem ;)).

Generalnie sam mam w tej chwili najtwardsze przełożenie właśnie 42/11
i w za miękkie to ono jest co najwyżej przy jeździe z górki.

Bo w ogóle istnieje jakiś fetysz twardych przełożeń. Mnóstwo ludzi
uważa, że jak będą mieli większy blat, to będą jeździli szybciej,
co jakby niekoniecznie jest prawdą. A ja w ramach chodzenia pod prąd
popularnym trendom wsadziłem w swój rowerek podstawowy napęd
z przełożeniem max 32/11. Ktoś da mniej? :)

Żeby nie było tak słodko - nie ma wolnobiegów (w każdym razie ja nie
widziałem) zaczynających się od 13z,

Są. Są nawet zaczynające się od 11 zębów. Co więcej – mam taki.
Używany, ale prawie nowy, może z 500 km przejechał, przyjmie każdy
łańcuch. Gdyby Mavereq chciał sprawę załatwić tak tanio, jak to tylko
możliwe, to jestem otwarty na negocjacje, rozpoczynające się od
czteropaka.

8 rzędów właściwie już w
przyrodzie nie występuje. Więc pozostaje do zrobienia 3x9. Żeby
przerobić napęd potrzebował byś następujących elementów:
Koło tylne z piastą pod kasetę ~80zł

Nie za mało? Za przyzwoite nowe kółko liczyłbym trochę więcej.
Względnie trochę więcej niż trochę, ale chciałbym dostać za to
koło na jakimś Novatecu na przykład, z łożyskami zintegrowanymi.

Kaseta 9 rzędów Alivio ~60zł
Przerzutka tył Alivio ~90zł
Klamkomanetki Alivio 3x9 rzędów ~130zł
Łańcuch 50zł
Korba pod 9 rzędów 200zł (?)

A korby w ogóle mają rzędowość? Jeździłem z 9-rzędowym łańcuchem na
starej korbie (jakiś tani Dartmoor) i było OK. Shimano zresztą twierdzi,
że ich 10-rzędowe łańcuchy mają nie zmienioną wewnętrzną szerokość
ogniw.
Poza tym 200 zł to sporo. Jeśli zostajemy przy kwadracie i nie
zmieniamy suportu, można przyzwoitą korbkę kupić taniej i odzyskać
tutaj część tego, co proponowałem dorzucić do ceny koła.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-23 04:56:39
Autor: Piotrpo
On 23 Maj, 13:22, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
On Mon, 23 May 2011 01:27:34 -0700 (PDT)

No wanie takie same obliczenia przeprowadziem i cosik mi si tu
nie zgadza. Skoro kol. Mavereq tak strasznie musi mynkowa, to znaczy,
e ich grupka jedzi tak pod 40 km/h. A to daje do mylenia, bo jeli
rozpatrujemy amatorw, to z tak prdkoci zapieprzaj do zaawansowani
szoszoni w peletonie
Oj tam - tak redni to jaki czas temu robio 90% ludzi piszcych w
tej grupie i to w terenie. ;)
A serio, moe problem jest nie w przeoeniu, a w kadencji - w takim
przypadku moliwoci generalnie s 2 - noski za 20z albo 520 + buty
za 300.

Bo w ogle istnieje jaki fetysz twardych przeoe. Mnstwo ludzi
uwaa, e jak bd mieli wikszy blat, to bd jedzili szybciej,
co jakby niekoniecznie jest prawd. A ja w ramach chodzenia pod prd
popularnym trendom wsadziem w swj rowerek podstawowy napd
z przeoeniem max 32/11. Kto da mniej? :)
Dla mnie troch za mao jednak - mam tyle na rodkowym blacie (e niby
main driving gear, czy co takiego) i 32/11 to jednak troch za mao.

S. S nawet zaczynajce si od 11 zbw. Co wicej - mam taki.
Uywany, ale prawie nowy, moe z 500 km przejecha, przyjmie kady
acuch. Gdyby Mavereq chcia spraw zaatwi tak tanio, jak to tylko
moliwe, to jestem otwarty na negocjacje, rozpoczynajce si od
czteropaka.
O, warto wiedzie - moe sobie zrobi getto-szoswk ze starego
roweru :D
> Koo tylne z piast pod kaset ~80z

Nie za mao? Za przyzwoite nowe kko liczybym troch wicej..
Wzgldnie troch wicej ni troch, ale chciabym dosta za to
koo na jakim Novatecu na przykad, z oyskami zintegrowanymi..
Tanio, to tanio.. co si ju za to kupi z gotowych k.

A korby w ogle maj rzdowo? Jedziem z 9-rzdowym acuchem na
starej korbie (jaki tani Dartmoor) i byo OK. Shimano zreszt twierdzi,
e ich 10-rzdowe acuchy maj nie zmienion wewntrzn szeroko
ogniw.
O ile wiem, to nawet nie chodzi o szeroko acucha (jak si dorobi
suwmiarki, to sprawdz, czy nie kami) ale jakie tam wanie HG, IG
i inne literki, oraz wspprac z korb podczas zmiany biegw. W
kadym razie w dyna-sys zrobili "specjalne" korby i acuchy - czy da
si to wymieni nie sprawdzaem :) wedug nich nie. W napdach 3x7
chyba nie byo HG :)

Poza tym 200 z to sporo. Jeli zostajemy przy kwadracie i nie
zmieniamy suportu, mona przyzwoit korbk kupi taniej i odzyska
tutaj cz tego, co proponowaem dorzuci do ceny koa.

Tak na pa podawaem t cen - w sumie nie wiem jaka jest najtasza
warta uwagi korba.

Data: 2011-05-23 15:44:29
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 04:56:39 -0700 (PDT)
> [...]

> że ich grupka jeździ tak pod 40 km/h. A to daje do myślenia, bo jeśli
> rozpatrujemy amatorów, to z taką prędkością zapieprzają dość zaawansowani
Oj tam - taką średnią to jakiś czas temu robiło 90% ludzi piszących w
tej grupie i to w terenie. ;)
A serio, może problem jest nie w przełożeniu, a w kadencji - w takim
przypadku możliwości generalnie są 2 - noski za 20zł albo 520 + buty
za 300.

Nie zniechęcaj człowieka, może za jakiś czas Lidl znowu rzuci butki pod
bloki po stówce za parę.

> [...]
> popularnym trendom wsadziłem w swój rowerek podstawowy napęd
> z przełożeniem max 32/11. Ktoś da mniej? :)
Dla mnie trochę za mało jednak - mam tyle na środkowym blacie (że niby
main driving gear, czy coś takiego) i 32/11 to jednak trochę za mało.

36 km/h przy 90/min. Z górki nie bardzo da się dokręcić, ale po płaskim
i tak nie jestem w stanie ciąć szybciej. W każdym razie nie dłużej niż
przez chwilę.

Mam na imię Tomek i jestem burakiem rekreacyjnym. ;)

> [...]
> starej korbie (jakiś tani Dartmoor) i było OK. Shimano zresztą twierdzi,
> że ich 10-rzędowe łańcuchy mają nie zmienioną wewnętrzną szerokość
O ile wiem, to nawet nie chodzi o szerokość łańcucha (jak się dorobię
suwmiarki, to sprawdzę, czy nie kłamią) ale jakieś tam właśnie HG, IG
i inne literki, oraz współpracę z korbą podczas zmiany biegów.

Od kiedy schowałem męską dumę w kieszeń i przyznałem przed samym sobą,
że przednie przerzutki mnie przerastają i nigdy nie naumiem się ich
dobierać i regulować, nie mam problemów ze zmianami biegów na korbie,
bo zakładam z przodu dokładnie 1 tarczę i dokładnie 0 przerzutek, więc
jedyne co mnie interesuje, to czy zęby tarczy mieszczą się ogniwach
łańcucha. Jeśli tak, to co tu może nie działać?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-23 14:07:58
Autor: cytawa
Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Producenci lancuchow i trybow az zacieraja rece z radosci, ze istnieja tacy naiwni.
Toz to dokladnie to samo co 46x15 a o 37% wieksze naprezenie lancucha.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-23 15:17:50
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 14:07:58 +0200
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:

> [...]

Toz to dokladnie to samo co 46x15 a o 37% wieksze naprezenie lancucha.

No nie zupełnie dokładnie to samo, bo ja nie mam singla, tylko normalną
kasetę, której odpowiednikiem przy 46-zębnej tarczy byłaby kaseta 16-49.
Jakby trochę trudna do zestawienia, nie sądzisz?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-23 15:24:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 15:17:50 +0200
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> wrote:

On Mon, 23 May 2011 14:07:58 +0200
cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> Toz to dokladnie to samo co 46x15 a o 37% wieksze naprezenie lancucha.

No nie zupełnie

Ortofaszystów uprasza się o niemarudzenie. Zdarza się w najlepszej
rodzinie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-23 17:31:36
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-23, cytawa wrote:
Tomasz Minkiewicz pisze:

[...]

Ale wiesz o tym, że max 32x11 (u mnie akurat jest 34x11) oznacza, że
może to być konfiguracja 22-32 przód i 11-34 tył i jest to jak
najbardziej sensowna koncepcja wyciągnięcia dużego zakresu na dwóch
blatach z przodu przy zachowaniu pełnej młynkownicy?

A przy okazji w tym zakresie można jeszcze dość spokojnie świadomie
używać krótkiego wózka przerzutki.

Data: 2011-05-24 09:49:46
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 17:31:36 +0000 (UTC)

On 2011-05-23, cytawa wrote:

> [...]

blatach z przodu przy zachowaniu pełnej młynkownicy?

A przy okazji w tym zakresie można jeszcze dość spokojnie świadomie

Krótki to SS, czy GS? Bo pisałeś ostatnio, że jeździsz na XT Shadow,
a ja swego czasu chciałem kupić szadołkę z krótkim wózkiem, ale Shimano
twierdziło, że takich nie robi, więc skończyło się na średnim. Jeśli
masz z naprawdę krótkim (SS), to skąd ją wytrzasnąłeś?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-24 16:22:14
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-24, Tomasz Minkiewicz wrote:
> [...]

twierdziło, że takich nie robi, więc skończyło się na średnim. Jeśli
masz z naprawdę krótkim (SS), to skąd ją wytrzasnąłeś?

Nie, nie, to drugi rower. XT Shadow jest w miejsko-wiejskim, a tutaj
pisałem o góralu.

Krótki X0. ;)

Data: 2011-05-25 10:50:51
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Tue, 24 May 2011 16:22:14 +0000 (UTC)

On 2011-05-24, Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]
> masz z naprawdę krótkim (SS), to skąd ją wytrzasnąłeś?

Nie, nie, to drugi rower. XT Shadow jest w miejsko-wiejskim, a tutaj

A już miałem nadzieję.

Krótki X0. ;)

Topową przerzutkę do górala? No aż żal. IMO powinieneś je zamienić,
bo w mieszczuchu więcej ludzi ma szansę zobaczyć i efektywny lans
factor większy. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-23 14:47:53
Autor: Fabian
W dniu 23.05.2011 13:22, Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Ja mam tylko jedno, 46/17 na ostro. Trochę miękciej. Liczy się? ;)

Fabian.

Data: 2011-05-23 15:19:49
Autor: BoDro
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
Fabian pisze:

Ja mam tylko jedno, 46/17 na ostro. Troch mikciej. Liczy si? ;)

Nie liczy si. Ostre to klasa sama w sobie :-)

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-05-23 15:21:44
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kompatybilno?a osprzetu [HG/UG/IG]
On Mon, 23 May 2011 14:47:53 +0200
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> z przełożeniem max 32/11. Ktoś da mniej? :)

Ja mam tylko jedno, 46/17 na ostro. Trochę miękciej. Liczy się? ;)

Nie liczy się, bo ja mówię o normalnym, miejsko-turystycznym rowerze,
a nie zimowym fiksie. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-05-22 22:39:39
Autor: Mavereq
[...]

SACHS`a (albo inna linia limitowanych przerzutek porsche carrera)

Kompatybilno osprztu [HG/UG/IG]