Kompatybilnosc pamieci DDR

Data: 2011-07-22 18:40:12
Autor: roxy
Kompatybilnosc pamieci DDR
Witam

Ostatnio byłem zmuszony dokupić troche ramu do mojego PC.
Przeszukuj±c serwis aukcyjny zauważyłem że czę¶ć sprzedawców juz na "dzien dobry" pisze ze pamieci nie beda działać na płytach lub z procesorami Intela.
1) Może kto¶ wieco jest przyczyn± tego że niektóre moduły pamieci nie dzialaja na platformie Intela?
2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii. Czy mog± wyst±pić podobne problemy?
3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci maj±c na uwadze że pamieci maj± pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?
4) Czy moduły DDR musz± być włożone do banków o tych samych kolorach czy różnych kolorach?

Data: 2011-07-23 10:41:42
Autor: Wiktor S.
Kompatybilnosc pamieci DDR
1) Może kto¶ wieco jest przyczyn± tego że niektóre moduły pamieci nie
dzialaja na platformie Intela?

Zdaje się, że niektóre chipsety intela nie lubiły pamięci szybszych niż to płyta przewiduje.
Ale mogę się mylić, osobi¶cie nie miałem do czynienia z płyt± intela na DDR.

2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie
NVidii. Czy mog± wyst±pić podobne problemy?

Zawsze mog±, nie powinny. Patrz na aukcje gdzie jest mowa o "gwarancji rozruchowej".

3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci maj±c na uwadze że pamieci
maj± pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?

Najlepiej żeby były identyczne.

4) Czy moduły DDR musz± być włożone do banków o tych samych kolorach
czy różnych kolorach?

Nie musz±, ale kolory oznaczaj± do których slotów wkładać żeby było dual-channel. Jak będa "Ľle" włożone to po prostu będzie bez duala, czyli o parę procent wolniej.

--
Azarien

Data: 2011-07-25 11:04:43
Autor: wozniak grzegorz
roxy wrote:

2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii.
Czy mog± wyst±pić podobne problemy?
wejdĽ na strone producenta i sprawdĽ z jakimi modułami płyta była testowana.

Data: 2011-07-26 02:06:10
Autor: Michal Lukasik
Dnia 22.7.2011, roxy napisał(a):

[...]

Najprawdopodobniej jest to zwi±zane z organizacj± pamięci - nie każdy
chipset obsługuje akurat takie jakie jest w danym module RAM.

2) Ja szukam pamieci do płyty GA K8N SLI ktora jest na układzie NVidii. Czy mog± wyst±pić podobne problemy?

Mog±, ale nie musz±. ;D
W instrukcji i na WWW producenta Twojej MB pewnie jest lista modułów,
które zostały przetestowane z danym modelem MB - sprawdĽ i będziesz
wiedział co działa a co nie. Mowa o "memory support list".

3) Na co zwrócićuwagę przy zakupie pamieci maj±c na uwadze że pamieci maj± pracować w trybie dual chanel (2x1GB)?

W zasadzie to na jako¶ć i cenę. ;D

4) Czy moduły DDR musz± być włożone do banków o tych samych kolorach czy różnych kolorach?

Przeważnie o tych samych kolorach. Najlepiej będzie jak sprawdzisz w
instrukcji. Poza tym nawet jak włożysz i nie zadziała to po prostu
przełożysz.
--
 _____ __________________________
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/     http://uwolnijlaptopa.pl/

Data: 2011-07-29 13:45:43
Autor: Radosław Sokół
Kompatybilnosc pamieci DDR
W dniu 22.07.2011 18:40, roxy pisze:
Ostatnio by³em zmuszony dokupiæ troche ramu do mojego PC.

Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.

http://www.grush.one.pl/mime/

1) Mo¿e kto¶ wieco jest przyczyn± tego ¿e niektóre modu³y pamieci nie
dzialaja na platformie Intela?

Bo układy scalone innych firm dopuszczają szerszy zakres po-
jemności modułów i organizacji wewnętrznej pamięci. Firmom
bardziej się opłaca produkować moduły pamięci z mniejszą
liczbą scalaków (każdy o większej pojemności) i często takie
moduły nie są obsługiwane poprawnie przez układy Intela.

2) Ja szukam pamieci do pÂłyty GA K8N SLI ktora jest na ukÂładzie NVidii. Czy
mog± wyst±piæ podobne problemy?

Sprawdź na stronie WWW tego modelu płyty i porównaj parametry
modułów pamięci. Ale generalnie scalaki nVidii nie były bar-
dzo kapryśne pod tym względem.

3) Na co zwróciæuwagê przy zakupie pamieci maj±c na uwadze ¿e pamieci maj±
pracowaæ w trybie dual chanel (2x1GB)?
4) Czy modu³y DDR musz± byæ w³o¿one do banków o tych samych kolorach czy
ró¿nych kolorach?

To wszystko jest pewnie opisane w instrukcji obsługi płyty.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Kompatybilnosc pamieci DDR