Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki

Data: 2014-03-01 19:41:22
Autor: \(c\)RaSz
Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
Jest kilka (co najmniej) witryn, które robią to rzeczywiście całościowo. Wpierw skanują odpowiednie składniki komputera, później sprawdzają, czy zainstalowane drivery są "up to date", porównując ich wersje z tymi, które mają na składzie, po czym, w razie potrzeby - proponują ich ściągnięcie. Bardzo to wygodne, szczególnie wtedy, gdy się składa PC-ta samodzielnie, z tego, co ktoś nam podrzucił bez niezbędnej odrobiny softu...

Całkiem niedawno (nie wiem czemu dopiero teraz) natknąłem się na takie witryny - niestety za ich pomoc trzeba zapłacić te kilkadziesiąt dolarów. Skanowanie i diagnoza - są za darmo, cóż, dobre i to. Ale dla pobrania czegokolwiek trzeba już wykupić licencję. Wyjątkiem jest witryna driverguide.com - niestety, mam z nią jakiś kłopot. Bo wprawdzie OBIECUJĄ w niej, że kilka sterowników można pobrać za friko, ale ichni "downloader" mi się wykracza, z komunikatem: "Unable to initialize installer GUI" - i żadnego drivera pobrać mi się nie udało. Czy ktoś korzystał z ich obsługi, i może podzielić się wiedzą, jak należy postępować, aby coś-tam pobrać?

No cóż, być może będę się musiał zdecydować na którąś z płatnych opcji, ale warto zasięgnąć języka, którą stroniczkę polecacie? Zaglądałem na DriverAgent - wygląda nieźle, ich skaner sprzętu sprawia b. dobre wrażenie, też nienajgorzej się sprawuje "Driver Detective", choć ten zdaje się wymaga "ręcznego sterowania"...

Czy ktoś coś może polecić w tym temacie?

PS.: Rzecz wprawdzie (literalnie ujmując) dotyczy softu, ale takiego, któremu jest najbliżej do hardware'u - bez niego żaden sprzęt nie ruszy! Więc piszę jednak tu, a nie w jakiejś grupie "programistycznej"...

Data: 2014-03-01 20:04:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.03.2014 19:41, (c)RaSz pisze:

[...]

Repozytorium dostosowane do wybranej dystrybucji systemu? ;->

A poważniej: NTG, idź sobie na windowsy.

Data: 2014-03-01 20:39:08
Autor: tusk, donald tusk
Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
ja się ostatnio dowiedziałem, że istnieje coś takiego jak driver paki... jeśli znajdziesz jakiś fajny, to podaj proszę link do ściągnięcia...

ponoć ten jest najnowszy:
DriverPack Solution 13 R380 Final Full

jeśli Ktoś tego używał to mógłby sie pochwalić...

Data: 2014-03-02 19:02:49
Autor: tusk, donald tusk
Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
a jeszcze co do wątku, gdzieś na hirensie jest jakiś tool, a właściwie dwa,
jeden wyszukuje w sprawnym systemie wszystkie zainstalowane sterowniki i pozwala je zgrać do katalogu - dzięki czemu można później je ponownie wgrać tym programem...
drugi wyszukuje niezainstalowane stery w internecie, ale jak działa to nie wiem...
jeśli Ktoś zna nazwy tych programów z hirensa to proszę napisać... jak się nie boi tuska i całej niepirackiej europy...

Data: 2014-03-02 11:29:09
Autor: jakson

http://download.drp.su/DRPSu13-Final.torrent

Data: 2014-03-02 20:26:52
Autor: \(c\)RaSz
Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki

Użytkownik "jakson" napisał w
: http://download.drp.su/DRPSu13-Final.torrent
:

A czy używałeś tego? Możesz coś więcej skrobnąć? Bo nawet nie wiem, czym się
otwiera pliki   *.torent

Zajrzałem w inne spisy w tej witrynie, jest tam mnóstwo plików do pobrania,
ale zero opisów! Odpaliłem ichnie SysInfo.exe - i zobaczyłem jakąś straszną
kaszanę...

Data: 2014-04-13 21:50:59
Autor: \(c\)RaSz
Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki
Użytkownik yerine.ictimai napisał w
producent nie dostarcza sterowników (...)
Proszę o pomoc: SKĄD JE WZIĄĆ?

Bywa, że na stronie producenta gdzieś niby odpowiednie drivery są, ale nijak
nie idzie ich znaleźć. Przećwiczyłem to w przypadku Intela, gdzie ichnie
metody wyszukiwania - za czorta nie zdają egzaminu.

No cóż, jest też sporo niezależnych witryn specjalizujących się w
dostarczaniu sterowników wszelakich, chciałbym tu przedstawić trzy
szczególnie wygodne:

  1.. http://driveragent.com/
  2.. http://www.drivershq.com/  ( z narzędziem "Driver Detective")
  3.. http://www.driverguide.com/  (również używa "Driver Detective" od drivershq)

Wykonują one 3 usługi:

a)      Skanują komputer sprawdzając, jakie urządzenia wymagające
sterowników są na nim używane (zarówno te, które widać aktualnie w
systemowym "menadżerze urządzeń" jak i te, których używaliśmy kiedykolwiek,
a obecnie są "Disconnected").

b)      Sprawdzają w swojej internetowej bazie danych, czy mają nowsze
wersje używanych przez nas sterowników.

c)      Oferują ich ściągnięcie

Trzeba tu wspomnieć, że o ile dwie pierwsze czynności są za friko, to już
aby pobrać sterowniki trzeba wykupić abonament. Dwie pierwsze firmy liczą
sobie za to (bodajże) circa 30 dolarów, zaś trzecia, driverguide - jedynie
15. W jej przypadku również istnieje możliwość pobrania 2 sterowników
tygodniowo - bez jakichkolwiek opłat, ale jakoś mi się to nie udawało, bo
ichni "downloader" za każdym razem mi się wykrzaczał. W końcu wykupiłem ten
abonament, ale zachwycony nie jestem: ichnia wyszukiwarka sterowników jest
b. toporna, tak że co i rusz się okazuje, że ściągnąłem złe sterowniki (to
zresztą sprawa zasługująca na osobne omówienie).

Najlepiej wygląda (jak mi się zdaje) działanie witryny driveragent: raport
wyświetlany jest w postaci strony WWW, przedstawia wszystkie urządzenia,
które kiedykolwiek wetknęliśmy w naszą maszynę, i dla każdego, dla którego
driveragent ma nowsze wersje sterowników, jest "podpięty" link, do ich
pobrania, co zdejmuje z nas wysiłek szukania, a i sprawdzania tego, czy
sterownik jest właściwy...

Jest też klawisz "Download all", ale... nie zawsze warto z niego korzystać,
bo można mieć później kłopoty z instalacją. Albo np. zainstalować drivery do
płyty głównej, z której żeśmy zabrali tylko dyski...

Kompleksowe zaopatrzenie w sterowniki