Komplet linek, co radzicie?

Data: 2017-07-15 00:14:36
Autor: Maciek
Komplet linek, co radzicie?
W dniu 14.07.2017 o 17:03, Jacek pisze:
W 7 letnim Specialized Allez chyba przyszedł czas na wymianę linek.
Myślę tu o komplecie hamulce + przerzutki. Rower ma klamkomanetki.
Jaką markę polecacie, żeby lekko chodziły i nie rdzewiały?

Raczej każda linka ze stali nierdzewnej będzie ok (galwanizowane itp. po jakimś czasie zawsze mi rdzewiały).
Osobiście używam Clarks'a/Jagwire, co tańsze, cena zresztą nie zabija.
Przy wymianie linek wymieniam pancerze, zawsze brudzą się i rdzewieją od zakończenia wgłąb. Koszt niewielki.
Używałem również linek szlifowanych, nie widzę różnicy w działaniu.

Czy bywają komplety docięte na wymiar, czy raczej mam nie cudować i dociąć samodzielnie?

Nigdy takimi kategoriami nie myślałem. Jeżeli nawet istnieją zestawy pod konkretne modele rowerów to zapewne będą mega drogie.

Nie cudować. Do docinania kup sobie coś takiego:
https://www.ceneo.pl/3671377
W kategorii jakość/cena narzędzie pancerne, bardzo dobre.
(linkę czy pancerze nie tak łatwo jest przeciąć)

Jagwire jest ok?

Jest ok (stal nierdzewna).

Data: 2017-07-15 14:20:55
Autor: Jacek
Komplet linek, co radzicie?
W dniu 15.07.2017 o 00:14, Maciek pisze:

[...]

Dzięki, kupiłem Jagwire i czekam na przesyłkę.
Co do cięcia, to dziabnę to szlifierką kątową albo dremelem, już tak robiłem w rowerze żony i jak się nie przesadzi z obrotami, to cięcie jest idealne.
Jacek

Komplet linek, co radzicie?