Komplet punktów...

Data: 2013-06-29 13:55:54
Autor: anacron
Komplet punktów...
Mam takie, pytanie, odnośnie sytuacji, którą właśnie zobaczyłem w tv.
Gość wyprzedził i przekroczył prędkość. Policjanci policzyli mu:

- wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
- wyprzedzanie na skrzyżowaniu
- wyprzedzanie na przejściu na pieszych
- przekroczeni prędkości

w sumie 1000 zł i 27 pkt.

On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
zliczać punktów. Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.
Według mnie powinni policzyć mu punkty za prędkość i za wyprzedzanie
(wybierajÄ…c jednÄ…, najbardziej punktowanÄ… pozycjÄ™ z 3 w/w, a nie
trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy
jednak nie?

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-29 14:09:47
Autor: Grzegorz Tomczyk
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 13:55, anacron pisze:
On wykona³ wed³ug mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno siê tak
zliczaæ punktów.

1 manewr, ale 4 wykroczenia, a te s± karane mandatem i punktami.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2013-06-29 14:10:01
Autor: SJS
Komplet punktów...
W dniu 2013-06-29 13:55, anacron pisze:
[...]

Sądzę, że mieli rację

--
sjs

Data: 2013-06-29 14:17:38
Autor: anacron
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 14:10, SJS pisze:
[...]

Te P4 były częścią skrzyżowania. Są skrzyżowania bez podwójnych linii?
Naprawdę wydaje mi się, że przynajmniej z tym przesadzili. Równie dobrze
mogliby zliczać przekroczenie prędkości na 70 oddzielnie i na 50, która
zaczyna siÄ™ 100m dalej oddzielnie.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-29 14:46:07
Autor: Grzegorz Tomczyk
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 14:17, anacron pisze:
Te P4 by³y czê¶ci± skrzy¿owania. S± skrzy¿owania bez podwójnych linii?

Oczywi¶cie. Na jezdniach bez ¿adnych linii. :)

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2013-06-29 15:53:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktów...
On Sat, 29 Jun 2013, anacron wrote:

Te P4 by³y czê¶ci± skrzy¿owania.

  Niezbyt.
  By³y na skrzy¿owaniu, bo to jedno z "logicznych" miejsc
gdzie bywaj±, ale w ¿adn± stronê nie ma implikacji, IMO.

S± skrzy¿owania bez podwójnych linii?

  Ca³e mnóstwo.
  Przecie¿ nie ma prawnej ró¿nicy miêdzy skrzy¿owaniem dwu osiedlowych
dróg nie wy³±czonych z zasad ogólnych (tj nie strefa zamieszkania
itede) a skrzy¿owaniem dwu 2x3-pasowych arterii.

Naprawdê wydaje mi siê, ¿e przynajmniej z tym przesadzili.

  Hm... powiem tak - na ogó³ policja nie wyró¿nia siê nadmiern±
restrykcyjno¶ci±, ale jakby go¶æ trafi³ w innej dziedzinie np
na UKS, to spokojnie móg³by dostaæ dodatkowy bonus za oba
przekroczenia prêdko¶ci o których pisa³e¶ :>

  Podejrzewam ¿e dosta³ "za ca³okszta³", w³a¶nie dlatego, ¿e
nie tylko z³ama³ ca³± paczkê przepisów, ale dodatkowo przy
prêdko¶ci utrudniaj±cej zapobie¿enie czyimkolwiek b³êdom.
  Patrz±c zupe³nie z boku, nie powinien jednak byæ karany
ostrzej ni¿ osobnik który z niedostateczn± widoczno¶ci±
*lub* mimo pojazdów z przeciwka wyprzedza na zakrêcie jedno-
jezdniowej (2x1 pas) drogi.
  Z tego powodu zgadzam siê "ch³opskorozumowo" z Twoj± argumentacj±,
mogli udaæ ¿e jednego z wykroczeñ "nie widzieli".
  Ale dura lex...

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 07:54:46
Autor: Andrzej Kubiak
Komplet punktów...
Dnia Sat, 29 Jun 2013 14:17:38 +0200, anacron napisa³(a):

Równie dobrze
mogliby zliczaæ przekroczenie prêdko¶ci na 70 oddzielnie i na 50, która
zaczyna siê 100m dalej oddzielnie.

To akurat nie - by³oby to wci±¿ jedno "ci±g³e" wykroczenie. A na pocz±tku
w±tku poruszy³e¶ inny problem - manewr jeden, ale z³amanych przepisów
kilka. Gdyby pacjent mia³ przy tym wszystkim niezapiête pasy i niew³±czone
¶wiat³a, dosta³by kolejne punkty.

AK

Data: 2013-06-29 14:18:52
Autor: J.F.
Komplet punktów...
Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:55:54 +0200, anacron napisa³(a):
Go¶æ wyprzedzi³ i przekroczy³ prêdko¶æ. Policjanci policzyli mu:
- wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ci±g³a)
- wyprzedzanie na skrzy¿owaniu
- wyprzedzanie na przej¶ciu na pieszych
- przekroczeni prêdko¶ci
w sumie 1000 z³ i 27 pkt.
On wykona³ wed³ug mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno siê tak
zliczaæ punktów.

rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami i konstytucja
:-)

W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
:-)

Osobi¶cie chyba bym nie przyj±³ mandatu i poszed³ do
s±du, bo wydaje mi siê, ¿e policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
¿e by³a to wioska, widoczno¶æ by³a znakomita i nie by³o poza
wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasiêgu wzroku.

Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
pirat jeden :-(

Wed³ug mnie powinni policzyæ mu punkty za prêdko¶æ i za wyprzedzanie
(wybieraj±c jedn±, najbardziej punktowan± pozycjê z 3 w/w, a nie
trzykrotnie go karaæ za jeden manewr wyprzedzania). Mam racjê, czy
jednak nie?

Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,
wiec moze trzy sumowac. A nawet 4 - bo pewnie przejechal dwa razy :-)

J.

Data: 2013-06-29 16:02:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktów...
On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

[...]

  Jest.

i konstytucja

  Nie sprawdza³em!

:-)

  :)

W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
:-)

  Ale to dotyczy wy³±cznie "kary g³ównej".
  Mo¿na wiêc dyskutowaæ nad wysoko¶ci± mandatu, który pe³ni rolê
grzywny. Kary dodatkowe, ¶rodki karne i inne bonusy, jak
np. zarz±dzenie naprawienia szkody lub nakaz przeproszenia
poszkodowanego w prasie siê "sumuj±" - i jest to logiczne, bo
dziwne by by³o, jakby za kradzie¿ z dewastacj± s±d móg³ nakazaæ
wy³±cznie naprawienie albo szkód z kradzie¿y albo szkód
z dewastacji, jednak nie obu naraz.
  Punkty karne AFAIK s± takim "dodatkiem", wiêc zgodnie z ustaw±
siê je sumuje (no dobra, "mo¿na sumowaæ").

  Przepis brzmi tak:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,20120101,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html
+++
Art. 9.
§ 1. Je¿eli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeñ okreœlonych
  w dwóch lub wiêcej przepisach ustawy [...pomijamy...]
§ 2. Je¿eli jednoczeœnie orzeka siê o ukaraniu za dwa
  lub wiêcej wykroczeñ, wymierza siê ³¹cznie karê w granicach
  zagro¿enia okreœlonych w przepisie przewiduj¹cym najsurowsz¹ karê,
  co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu œrodków karnych
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  na podstawie innych naruszonych przepisów.
-- -

Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
pirat jeden :-(

  Jako¶ tak. I pewnie dlatego mu "nie odpu¶cili".

Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

  Motocykli¶ci gór± :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 14:22:19
Autor: qwerty
Komplet punktów...
U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3xr5v2d9gkua$.19swbzhc0t2bt$.dlg@40tude.net...
Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

Nie zawsze.

Data: 2013-06-30 15:00:35
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 14:22, qwerty pisze:
U¿ytkownik "J.F."  napisa³ w wiadomo¶ci grup
Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

Nie zawsze.

Zawsze

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2013-06-30 20:21:11
Autor: qwerty
Komplet punktów...
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:51d02bf3$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...
Zawsze

Nie zawsze.
Za³ó¿my, ¿e zacz±³e¶ wyprzedzaæ na przerywanej i nie wrócisz na swój pas, bo jest ci±g³a linia?

Data: 2013-06-30 20:28:49
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 20:21, qwerty pisze:
[...]

No wrócisz, bo skoro ju¿ pope³ni³e¶ b³±d, to wrócisz na zasadzie wy¿szej konieczno¶ci. Tak samo jak akurat bêd± roboty drogowe i albo najedziesz albo bêdziesz sta³ przez 3 miesi±ce.

Data: 2013-06-30 20:31:34
Autor: qwerty
Komplet punktów...
U¿ytkownik "Przemys³aw Adam ¦miejek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:51d078e1$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
No wrócisz, bo skoro ju¿ pope³ni³e¶ b³±d, to wrócisz na zasadzie wy¿szej konieczno¶ci. Tak samo jak akurat bêd± roboty drogowe i albo najedziesz albo bêdziesz sta³ przez 3 miesi±ce.

Jaki b³±d? To ¿e zacz±³em manewr wyprzedzania to nie b³±d. Czêsto mam, ¿e jak wyprzedzam kogo¶ to tamtego duma nie pozwala i sam przy¶piesza.

Data: 2013-06-30 21:19:10
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 20:31, qwerty pisze:
[...]

Jaki b³±d?

Podczas wyprzedzania.

To ¿e zacz±³em manewr wyprzedzania to nie b³±d.

Je¶li w sposób uniemo¿liwiaj±cy zakoñczenie przed najechaniem na P4, które to najechanie jest zabronione, to owszem, b³±d. Mo¿e nie twój (paczaj ni¿ej), ale b³±d.

Czêsto mam,
¿e jak wyprzedzam kogo¶ to tamtego duma nie pozwala i sam przy¶piesza.

No to wtedy on pope³nia wykroczenie i to jego b³±d, ale przy okazji twój, bo jak on siê tak zachowuje, to ty masz odpu¶ciæ, a nie ,,¶ciga³y siê po szosie dwa ³osie, dwa ³osie, ten mia³ s³omê w butach, a tamten by³ osie³... a potem staæ siê sta³o, co staæ musia³o siê''

Data: 2013-06-29 14:45:43
Autor: Jacek
Komplet punktów...
[...]

IMO masz rację, ale tak chłopaki mają piękną statystykę i ujęcie PIRATA.
Poza tym różne są praktyki: w USA wyroki się sumuje i słychać czasem , że delikwenta skazano na 250 lat więzienia. U nas wyroków się nie sumuje, ale jak widać punkty już tak.
Jacek

Data: 2013-06-29 14:46:08
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:kqmi09$4ei$1news.task.gda.pl...
[...]

Uważam, że byłoby o co powalczyć przed sądem. Ja tu widzę tylko dwa czyny. Przekroczenie prędkości i wyprzedzanie w miejscu w którym było to zabronione. Nałożono za nie maksymalny dopuszczalny mandat. Czy właściwie, tojuż kwestia ocenna.

Sposób naliczenia punktów natomiast określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego. Jeżeli kierowca jednym czynem naruszył więcej niż jeden przepis ruchu drogowego, w ewidencji uwidacznia się wszystkie naruszenia, przypisując każdemu odpowiednią liczbę punktów, z następującym zastrzeżeniami: (...) §2 pkt. 7: Jeżeli w związku z wyprzedzaniem tego samego pojazdu albo kolumny rowerów, wózków rowerowych lub kolumny pieszych kierowca dopuścił się naruszeń określonych w załączniku nr 1 kodami B 02, C 11 lub F 01 do F 09, do ewidencji wpisuje się to naruszenie, któremu przypisano największą liczbę punktów. Jeżeli dwu lub więcej naruszeniom przypisano taką samą liczbę punktów, wpisuje się to naruszenie, które ma mniejszy znacznik literowy i liczbowy. Wydaje mi się, że w tym konkretnym wypadku sprawca dopuścił się następujących czynów:
- B02 - 10 pkt.
- C11 -   5 pkt
- F06 -   5 pkt
a zatem do ewidencji powinno się wpisać B02 - 10 pkt za to wyprzedzanie. Dodatkowo za przekroczenie prędkości 2-10 pkt (F01~F05). Zatem razem 12~20 pkt.

Prześledziłem przywołane przeze mnie rozporządzenie i nie widzę tam procerdury poprawienia sytuacji. Uważam, że skoro ewidencję prowadzi Komendant Wojewódzki Policji, to najsensowniej będzie skierować do niego pismo z prośbą o zajęcie się sparwą i wskazanie ewentualnie włąściwej procedury poprawy systuacji poprzez prawidłowe zaewidencjonowanie punktów.

Data: 2013-07-04 11:55:30
Autor: anacron
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 14:46, Robert Tomasik pisze:
[...]

Aby nie rozmawiać o niczym o to rzeczony fragment

https://www.youtube.com/watch?v=5kPjSbIH6aw

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-04 12:21:59
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:kr3gqg$4jg$1news.task.gda.pl...

[...]
Aby nie rozmawiać o niczym >
https://www.youtube.com/watch?v=5kPjSbIH6aw

Rozporządzenie wskazałem i każdy moze sam ocenić. Nikt nie jest doskonały. Moim zdaniem policjanci sumując źle naliczyli.

Data: 2013-06-29 15:32:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktów...
On Sat, 29 Jun 2013, anacron wrote:

Mam takie, pytanie, odno¶nie sytuacji, któr± w³a¶nie zobaczy³em w tv.
[...]

  Dla porz±dku.
  Dwa z wymienionych wykroczeñ nie s± zwi±zane z manewrem.
  W szczególno¶ci pierwszy punkt powinien brzmieæ "przekroczenie
linii P4" (linia ci±g³a, równie¿ podwójna, nie oznacza
zakazu wyprzedzania)

s±du, bo wydaje mi siê, ¿e policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
¿e by³a to wioska, widoczno¶æ by³a znakomita i nie by³o poza
wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasiêgu wzroku.

  Akurat to ostatnie by³o ca³kiem niedawno powodem niez³ego flejma.
  A wyprzedzaj±cy nie mo¿e widzieæ 100% obszaru, no, mo¿e z wyj±tkiem
wyprzedzania jedno¶ladu. Ty mog³e¶ na 100% widzieæ ¿e pieszych
nie by³o, on nie. Uwzglêdniam dziecko nie "wystaj±ce" nad wyprzedzany
pojazd oczywi¶cie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-29 15:57:03
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
[...]

E tam! Zakaz wyprzedzania na przej¶ciu jest po prostu porypany. Je¿eli wyprzedzam autobus, ciê¿arówkê to jeszcze...

(Choæ tez jak pieszy wtargnie pod wyprzedzany pojazd, to raczej tamten go ustrzeli ni¿ ja)

Ale typowo widzê, ¿e przej¶cie jest puste i okolica pusta. Powiedzmy, ¿e jedziesz sobie z ronda ko³o Makro, kierunek Mikulczyce-Zabrze ([1]) i wyje¿d¿aj±c z ronda widzisz, ¿e wko³o pustka ca³kowita i nagle wypada ci wyprzedzanie na przej¶ciu, bo z prawej od makro na osobny pas wyjecha³ kto¶. I co? Po hamulcach i masz tego za sob± w dupie?

Albo kiedy¶ jadê obok go¶cia, zbli¿amy siê do przej¶cia (gdzie indziej, na prostej). Nikogo nie ma na przej¶ciu, go¶æ zwalnia. Ja te¿, on zwalnia, niemal¿e staje, ja te¿. W koñcu nie wytrzyma³em i pojecha³em dalej, a on za przej¶ciem zmieni³ pas na mój i temu zwalnia³, ¿eby siê mnie pozbyæ.

Ogólnie przepisy odno¶nie wyprzedzania s± skopane na maksa.
Nie tylko odno¶nie przej¶æ, ale tak¿e np. wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach. Lewy pas zwalnia, bo siê poma³u korkuje, ja jadê prawym pasem i co? Mam z nimi zwalniaæ?

[1] https://mapy.google.pl/maps?q=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.324478,18.771086&spn=0.030577,0.0739&sll=50.31494,18.79665&sspn=0.244667,0.591202&oq=Zabrze,+Al&t=h&hnear=Aleje+Wojciecha+Korfantego,+Zabrze,+%C5%9Bl%C4%85skie&z=14&layer=c&cbll=50.324536,18.770924&panoid=5QDuydBA6_R7oqXbUYUtLg&cbp=12,146.6,,0,1.15

Data: 2013-06-29 22:23:51
Autor: Andrzej Lawa
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 15:57, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

E tam! Zakaz wyprzedzania na przej¶ciu jest po prostu porypany. Je¿eli
wyprzedzam autobus, ciê¿arówkê to jeszcze...

Nie znasz siê.

(Choæ tez jak pieszy wtargnie pod wyprzedzany pojazd, to raczej tamten
go ustrzeli ni¿ ja)

Niekoniecznie - on zwolni, pieszy siê zmie¶ci... i trafi na ciebie.

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i g³upoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-06-29 22:36:46
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 22:23, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 29.06.2013 15:57, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:

E tam! Zakaz wyprzedzania na przej¶ciu jest po prostu porypany. Je¿eli
wyprzedzam autobus, ciê¿arówkê to jeszcze...

Nie znasz siê.

Jaaa... A ty siê znosz...

(Choæ tez jak pieszy wtargnie pod wyprzedzany pojazd, to raczej tamten
go ustrzeli ni¿ ja)
Niekoniecznie - on zwolni, pieszy siê zmie¶ci... i trafi na ciebie.

Musia³by biec chyba jak szalony. Ale to tak w nawiasie by³o, bo owszem, jak jedzie bus albo ciê¿arówka, to nie wyprzedzam. Ale 99% przypadków dobrze widzê, ¿e nikogo nie ma i nikt nie ma szans nawet na to, ¿eby wbiec, bo nie ma go nawet w okolicy przej¶cia. Za to utrzymywanie siê bez wyprzedzenia bywa jeszcze niebezpieczniejsze, bo nagle okazuje siê, ¿e zwracam uwagê na ,,s±siada'', ¿eby przypadkiem go nie wyprzedziæ, a nie na drogê...

Data: 2013-06-29 22:54:02
Autor: Andrzej Lawa
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 22:36, Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
[...]

Pisz, proszê, po polsku.

[...]

Niekoniecznie.

[...]

Je¶li to a¿ tak bardzo poch³ania twoj± uwagê, ¿e nie starcza ci jej ju¿ na resztê drogi, to ewidentnie nie masz kwalifikacji na kierowcê.

Data: 2013-06-29 22:56:07
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktów...
On Sat, 29 Jun 2013, Przemys³aw Adam ¦miejek wrote:

[...]

  Pewn± sprzeczno¶æ widzê - jak pustka ca³kowita, to nie móg³
wjechaæ "nagle".
  Zbyt czêsto tam je¿d¿ê, ¿ebym nie móg³ napisaæ "odpada" :>
  Jad±cych od Makro widaæ od samego wyjazdu, z DU¯YM wyprzedzeniem.

I co? Po hamulcach i masz tego za sob± w dupie?

  Ba.
  Mi wychodzi, ¿e on nie powinien ruszyæ nim przejedziesz
obok niego LUB jechaæ na tyle szybko, ¿e jak nie przyspieszasz
to go nie wyprzedzisz do pasów (¶ci¶lej: do koñca skrzy¿owania,
przypadkiem w tym samym miejscu).
  Tam jest linia warunkowego zatrzymania i A7.
  Tak czy nie?
  Czyli on powinien albo wjechaæ za Tob±, albo zdecydowanie
przed Tob±. Tylko nie pisz, ¿e do pasów jest linia ci±g³a
(wszyscy widz± i co z tego).
  Ba, czasem mi g³upio kiedy jadê rowerem (w tê stronê raczej
nie jest to 40km/h :>), który¶ siê rozpêdzi³ i ... zwalnia.
  Ale w zasadzie na odcinku do pasów ma taki obowi±zek, zupe³nie
oderwany od dywagacji nt. obaw czy rowerzysta znienacka zmieni
sobie pas na prawy. Jest A7, jak "na skrzy¿owaniu" kto¶ sobie
zmieni pas (na prawy, przez ci±g³±) to jad±cy przez A7 P13
by³by winien kolizji.

Albo kiedy¶ jadê obok go¶cia,

  Je¶li nie jecha³e¶ *za* nim, to nie widzê gdzie to wyprzedzanie.

Ogólnie przepisy odno¶nie wyprzedzania s± skopane na maksa.

  Ciekawe :)
  Wiêkszo¶æ ¶wiata (która podpisa³a konwencjê) daje sobie radê (jako¶).
  A Ty widzisz "skopanie".

Nie tylko odno¶nie przej¶æ, ale tak¿e np. wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach. Lewy pas zwalnia, bo siê poma³u korkuje, ja jadê prawym pasem i co? Mam z nimi zwalniaæ?

  A *z jakiego to powodu*?
  Konwencjê Wiedeñsk± czyta³e¶? ;)
  Wyj±tek (od "niewyprzedzania") dotyczy *WY£¡CZNIE* przeje¿d¿ania
przez pasy (no dobra, nie musz± byæ akurat pasy - wyznaczone
przej¶cia dla pieszych).
  Przecie¿ w art.11.6 bez zastrze¿eñ odwo³uje siê do ust.5 (znaczy
art.11.5), a tam jest zwyczajnie i po prostu "Na jezdniach maj±cych
co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do ruchu w kierunku jego
jazdy".

  Widzisz tam gdzie¶ s³owo WYZNACZONYCH?

  Bo ja nie.

  IMO fakt, ¿e 11.7 odwo³uje siê do pasów WYZNACZONYCH dowodzi, ¿e
ustawodawca bardzo ¶wiadomie przyjmowa³, ¿e art.11 co do zasady
(w miejscach w których nie powiedziano inaczej) dotyczy pasów
ruchu bez podzia³u na wyznaczone i niewyznaczone.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 15:14:27
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
Komplet punktów...
[...]

Pustka na przej¶ciu i w okolicach, w sensie pieszych.

  Zbyt czêsto tam je¿d¿ê, ¿ebym nie móg³ napisaæ "odpada" :>
  Jad±cych od Makro widaæ od samego wyjazdu, z DU¯YM wyprzedzeniem.

I  co? Mam kr±¿yæ po rondzie a¿ znikn±?

I co? Po hamulcach i masz tego za sob± w dupie?
  Ba.
  Mi wychodzi, ¿e on nie powinien ruszyæ

On nie rusza, on jedzie swoim pasem, który siê w pewnym momencie skleja z moim, tu¿ przed przej¶ciem.

[...]

Tak, a co znaczy A7? Znaczy ¿e ma powstrzymaæ siê od ruchu, je¿eli jego ruch zmusza mnie do zmiany kierunku jazdy, zmiany pasa ruchu lub istotnej zmiany prêdko¶ci. A skoro on jedzie swoim pasem, to jego ruch mnie do tego nie zmusza.

W ¿yciu nie bêdê czeka³ tam ko³o Makro a¿ ca³y ruch z ronda zaniknie. Nie ma nikogo na przej¶ciu/obok to jadê.

Po prostu przepis o wyprzedzaniu jest skopany.

  Tak czy nie?
  Czyli on powinien albo wjechaæ za Tob±, albo zdecydowanie
przed Tob±.

Gdzie wjechaæ? On jedzie swoim pasem, ja swoim.

Albo kiedy¶ jadê obok go¶cia,
  Je¶li nie jecha³e¶ *za* nim, to nie widzê gdzie to wyprzedzanie.

wyprzedzanie - przeje¿d¿anie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika ruchu poruszaj±cego siê w tym samym kierunku;

Doje¿d¿am, trzymam siê ko³o niego, ¿eby nie wyprzedziæ, on zwalnia, wiêc mi wychodzi wyprzedzanie.

Ogólnie przepisy odno¶nie wyprzedzania s± skopane na maksa.
  Ciekawe :)
  Wiêkszo¶æ ¶wiata (która podpisa³a konwencjê) daje sobie radê (jako¶).

Ale jak se daj± radê? Tak, ¿e kierowcy to maj± w dupie, a jak Dworak zrobi nalot z  niebieskimi dla pokazówki, to siê sypi± mandaty, a do tego kierowcy nie s± w stanie poj±æ za co k-wa te mandaty. I s³usznie, to logiki w tym brak jakiejkolwiek.

Nie tylko odno¶nie przej¶æ, ale tak¿e np. wyprzedzania z prawej na
niewyznaczonych pasach. Lewy pas zwalnia, bo siê poma³u korkuje, ja
jadê prawym pasem i co? Mam z nimi zwalniaæ?
  A *z jakiego to powodu*?

Braku prawa do wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach ruchu.

  Konwencjê Wiedeñsk± czyta³e¶? ;)

Jej obowi±zywanie w Polsce jest dyskusyjne.

[...]

Nie wiem, ale skoro polskie prawo zabrania wyprzedzania z prawej na niewyznaczonych pasach ruchu, to brak tego zakazu w konwencji nie jest miarodajny, nawet jak przyj±æ (kwestionowane przez wielu) za³o¿enie, ¿e w zakresie braku regulacji w PoRD siêgamy do Konwencji.

Data: 2013-06-29 15:44:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Komplet punktów...
W dniu 29.06.2013 13:55, anacron pisze:
On wykonaÅ‚ wedÅ‚ug mnie_jeden_  manewr wyprzedzania i nie powinno siÄ™ tak
zliczać punktów

Jak wpadniesz do banku z bronią w ręku, zgwałcisz kasjerkę i zabierzesz z sejfu 1 mln ojro to jest to 1 skok na bank czy za gwałt osobno bekniesz i za broń osobno?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-29 16:03:35
Autor: anacron
Komplet punktów...
[...]

W Polsce? Za nic, jak gwiezdne 1 mnl ojro to wejdę na pułap dający mi
dostęp do najlepszych prawników :P

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-30 12:03:20
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:51cee4cf$0$1448$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Za gwałt rozbój odpowie, ale za nielegalne posiadanie broni już nie. Są odpowiednie przepisy, które to regulują.

Data: 2013-06-30 12:13:45
Autor: Andrzej Lawa
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 12:03, Robert Tomasik pisze:

Jak wpadniesz do banku z broni± w rêku, zgwa³cisz kasjerkê i
zabierzesz z sejfu 1 mln ojro to jest to 1 skok na bank czy za gwa³t
osobno bekniesz i za broñ osobno?

Za gwa³t rozbój odpowie, ale za nielegalne posiadanie broni ju¿ nie. S±
odpowiednie przepisy, które to reguluj±.

A konkretnie? Nie dostanie ekstra jak wpadnie z nielegaln± broni± zamiast z legaln±?

Data: 2013-06-30 17:41:28
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kqp0cp$ktr$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nie. Przepis przewiduje karê za rozbój z broni± w rêku, i jej legalno¶cposiadania nic tu nie zmieni. Moze mieæ nawet pistolet na wodê, który zezwolenia w ogóle nie wymaga.

Data: 2013-06-30 18:11:02
Autor: Andrzej Lawa
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 17:41, Robert Tomasik pisze:

[...]

Moment, moment... Jasne, ¿e nie grozi mu ekstra za napad z broni± w rêku z powodu nielegalno¶ci broni, ale czy nie powinien zostaæ osobno ukarany za nielegalne posiadanie??

Dalsza opcja - broñ do napadu ukrad³. Chyba nie twierdzisz, ¿e bêdzie bezkarny pod k±tem kradzie¿y?

Data: 2013-06-30 19:01:09
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
U¿ytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:kqplan$l55$1node2.news.atman.pl...
[...]

W znanych mi wypadkach nie karano, a kilka znam. S±d uznawa³, ¿e to nielegalne posiadanie broni jest niejako jednym z elementów przestêpostwa rozboju. Co wiêcej, s±dzê, ¿e w wypadku rozboju z legalnie posiadan± broni± kara bêdzie wy¿sza - na zasadzie naruszenia zaufania itp.

Data: 2013-06-30 19:25:24
Autor: Andrzej Lawa
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 19:01, Robert Tomasik pisze:

[...]

Z tym ostatnim akurat jestem w stanie siê zgodziæ, ale to pierwsze (brak osobnego karania za nielegalne posiadanie) to jaki¶ bezsens.

Data: 2013-06-30 15:15:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Komplet punktów...
[...]

Ale ja nie o nielegalności broni. Ale o tym, że jak napadł bez broni albo napadł z bronią, to zasadnicza różnica.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-29 16:36:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Komplet punktów...
[...]

Bla bla bla. Manewr _jeden_, wykroczenia _cztery_. Koniec tematu.
Domyślam się, że zaczął manewr jeszcze przed skrzyżowaniem i przeleciał przez nie, będąc cały czas na pasie przeciwległego kierunku, czy tak?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-06-29 16:41:00
Autor: ToMasz
Komplet punktów...

w sumie 1000 zł i 27 pkt.

Mam racjÄ™, czy
jednak nie?
Moim zdaniem masz racje, ale to sąd uzna za jakie wykroczenie będzie kara. Była tu dawno temu dyskusja na ten temat i podniesiono taki argument. Jak facet wyprzedza na ciągłej, to przekracza linie podczas zmiany pasa ruchu na lewy, wyprzedza, następnie przekracza linie wracając na prawy pas. Dwa mandaty? nie, w tej sytuacji wystarczy jeden.
ToMasz

Data: 2013-06-29 17:50:47
Autor: J.F.
Komplet punktów...
Dnia Sat, 29 Jun 2013 16:41:00 +0200, ToMasz napisa³(a):
Moim zdaniem masz racje, ale to s±d uzna za jakie wykroczenie bêdzie kara.

Hm, powiedzmy ze mandatu nie przyjmie. Wniosek do sady bedzie zawieral
4 zarzuty. Sad "uzna winnym wszystkich zarzutow", bo niby czemu nie,
skoro to na filmie widac.
Powiedzmy ze dopatrzy sie sporych okolicznosci lagodzacych i wymierzy
300zl grzywny.

Ale punkty sie licza z automatu i nadal ich bedzie 27.

By³a tu dawno temu dyskusja na ten temat i podniesiono taki argument. Jak facet wyprzedza na ci±g³ej, to przekracza linie podczas zmiany pasa ruchu na lewy, wyprzedza, nastêpnie przekracza linie wracaj±c na prawy pas. Dwa mandaty? nie, w tej sytuacji wystarczy jeden.

Totez jeden zaproponowano.

A co w sytuacji jak po 10 minutach filmowania uzbieraly sie np trzy
takie wyprzedzania ? jeden mandat, trzy, 12 ? J.

Data: 2013-06-29 23:28:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktów...
On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

[...]

  Ale sugestia jest taka, ¿e skoro wystarczy jeden, to i w omawianym
przypadku powinien byæ jeden a nie cztery.
  Sugestia pomija ró¿nicê miêdzy tymi przypadkami.

  IMO trzeba sprawê postawiæ tak: czy powrót przez liniê ci±g³±
spowodowany uprzednim przekroczeniem jej w drug± stronê w ogóle
stanowi wykroczenie?
  Mi wychodzi, ¿e nie stanowi.
  Dlaczego?
  Bo mamy "kolizjê stanów": jazda po pasie "pod pr±d" jest
niew±tpliwie bardziej niebezpieczna, bardziej "niewskazana
prawnie", ni¿ przejechanie ci±g³ej celem powrotu na prawid³owy
pas ruchu.
  Przekroczenie ci±g³ej jest wiêc *usprawiedliwione*.
  Art.16 KW.
  W tym le¿y ró¿nica wobec przypadku z w±tku, bo ¿adne z zachowañ
kierowcy nie by³o usprawiedliwione "naprawianiem b³êdu"
z innego wykroczenia. Dlatego nie mo¿na stosowaæ tych
samych regu³, do czego ToMasz chce Ciê nak³oniæ :)

  Co do ci±g³ej.
  Dlaczego wiêc stanowi wykroczenie, je¶li przekroczenie "tam"
mia³o miejsce jeszcze na przerywanej?
  Przecie¿ "stan aktualny" jest jak wy¿ej: trzeba wróciæ
na swoj± stronê, a nie jechaæ na czo³owe.
  Dlaczego wiêc nale¿y siê mandat?
  Ano, za doprowadzenie do sytuacji, w której takie przekroczenie
ci±g³ej sta³o siê konieczne. 6 KW "przewiduj±c mo¿liwo¶æ
jego pope³nienia".
  W przypadku przejechania ci±g³ej tam i z powrotem, w sumie
powrót jest ju¿ "zaliczkowo" elementem przejechania "tam".
  Nie pasowa³oby do proporcjonalno¶ci ró¿ne karanie (drugi
raz) kierowcy który wróci³ przez ci±g³± bo ona siê ci±gnê³a
i ci±gnê³a, przy niekaraniu tego któremu siê trafi³o, bo
akurat pojawi³a siê przerywana.
  IMO na tej samej zasadzie nale¿y siê mandat kierowcy, który
"ratowa³ siê" przekroczeniem prêdko¶ci podczas wyprzedzania.
  Nie tyle za przekroczenie prêdko¶ci.
  Za doprowadzenie do sytuacji, w której zachowanie niezgodne
z prawem sta³o siê konieczne!
  Jak "wymierzyæ" mandat? - wydaje siê zrozumia³e, ¿e wymiarem
koniecznego naruszenia prawa. Czyli TAK JAK za przekroczenie
prêdko¶ci. Bo "przewiduj±c mo¿liwo¶æ pope³nienie"...

  Pilot dzieki któremu pó³ Polski dowiedzia³o siê co to jest
"autorotacja" kiedy (wraz ze sob±) ratowa³ premiera przed
katastrof± nie stan±³ przed s±dem za testowanie autorotacji
z premierem na pok³adzie, ale za doprowadzenie do takiej
konieczno¶ci.
  IMO kieruj±cych te¿ to dotyczy.

A co w sytuacji jak po 10 minutach filmowania uzbieraly sie np trzy
takie wyprzedzania ? jeden mandat, trzy, 12 ?

  IMO dobrze gadasz :), tylko odpowied¼ o jednym mandacie za
dwukrotne przejechanie ci±g³ej pozornie temu przeczy.
  A tego chcia³ ToMasz :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 13:41:44
Autor: J.F.
Komplet punktów...
Dnia Sat, 29 Jun 2013 23:28:40 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):
On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:
[...]

Ale jeden byl. Tylko punkty z czterech. Jak Robert slusznie zauwazyl - nieslusznie, ale program mogl byc
starszy.

[...]

Ale dopiero jak sie cos naprzeciwko pojawi, wtedy mamy stan wyzszej
koniecznosci, wczesniej to jedziemy lewym pasem, skoro przepis
zabrania wracac :-)

Od biedy mozna uznac ze nalezy zjechac przed szczytem wzniesienia lub
zakretem czy inna przeszkoda ograniczajaca widocznosc :-)

  Co do ci±g³ej.
  Dlaczego wiêc stanowi wykroczenie, je¶li przekroczenie "tam"
mia³o miejsce jeszcze na przerywanej?

Rozumiem ze piszesz o sytuacji ze zaczeto wyprzedzac na linii
przerywanej i ciagla "zlapala". Tu jak rozumiem tak nie bylo ... a moze i bylo, bo te linie przed
skrzyzowaniem krotkie.

  Przecie¿ "stan aktualny" jest jak wy¿ej: trzeba wróciæ
na swoj± stronê, a nie jechaæ na czo³owe.
  Dlaczego wiêc nale¿y siê mandat?

Ale wrocic nie wolno. Trzeba wcisnac gaz, wyprzedzic przed skrzyzowaniem, a potem
kontynuowac lewym pasem - w miare mozliwosci :-)

J.

[...]

Mniejsza o ta ciagla, nie bedziemy sie o drobiazgi sprzeczac :-)

J.

Data: 2013-07-08 08:58:53
Autor: Legalista
Komplet punktów...
W artykule <nxd05x9ho877$.1105tqbk9nd1e$.dlg@40tude.net> J.F. napisal(a):

A co w sytuacji jak po 10 minutach filmowania uzbieraly sie np trzy
takie wyprzedzania ? jeden mandat, trzy, 12 ?

Zabraæ prawo jazdy nale¿y DO¯YWOTNIO, bo taka jazda oznacza,¿e to drogowy bandyta.

J.

--
Pozdr. ________________________________________________________________________

Data: 2013-06-29 19:42:00
Autor: WOJO
Komplet punktów...
[...]

Wszystko zależy od tego, kiedy nagrany był materiał telewizyjny.
19 stycznia 2013 roku przepisy w tej materii uległy zmianie i jeżeli wykroczenie miało miejsce po tej dacie,
to niefortunny kierowca zgodnie ze znowelizowanym kodeksem ma prawo domagać się jedynie 10 punktów karnych.
Niestety, jak to zwykle bywa, sporo "panów władza" dalej próbuje i część nieświadomych kierowców się łapie.
Źródło niezbyt wiarygodne, ale nie chce mi się szukać bardziej wiarygodnego:
http://wykroczenia.wieszjak.pl/wykroczenia-drogowe/312488,Punkty-karne-2013.html
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2013-06-30 00:55:01
Autor: misiek
Komplet punktów...

U¿ytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kqmi09$4ei$1news.task.gda.pl...
[...]

zliczaæ punktów. Osobi¶cie chyba bym nie przyj±³ mandatu i poszed³ do
s±du,

no i tera pytanie za 101 punktow... czy jak nie przyjmujesz mandaciku - to punkciki wpadaja na konto ?
kiedys gladalem drogoowke i policmajster powiedzial ze  TAK. Troche to bzdura, bo do czasu az sad orzeknie wine lub niewine - nie powinni naliczac.

Data: 2013-06-30 02:39:09
Autor: anacron
Komplet punkt�w...
W dniu 30.06.2013 00:55, misiek pisze:
no i tera pytanie za 101 punktow... czy jak nie przyjmujesz mandaciku - to punkciki wpadaja na konto ?

Tak, ale...

kiedys gladalem drogoowke i policmajster powiedzial ze  TAK.

Powiedział część prawdy. Punkty są "zawieszone" do czasu wyroku. Po
wyroku sÄ…du skazujÄ…cym sÄ… odwieszone, po uniewinniajÄ…cym kasowane. SÄ…d o
ile kojarzę, ma także prawo zmienić ich ilość.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-30 12:08:04
Autor: Robert Tomasik
Komplet punkt w...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:kqnun9$dar$1news.task.gda.pl...
[...]

Z tym ostatnim to nie za bardzo. To postępowanie administracyjne. W opisywanym tu przypadku najprawdopodobniej policjant źle te punkty naliczył, ale nie za bardzo widzę właśnie procedurę zmiany.

Data: 2013-06-30 12:06:17
Autor: Robert Tomasik
Komplet punktów...
U¿ytkownik "misiek" <danton1969@go3.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kqnp7a$edb$1mx1.internetia.pl...

[...]

Te¿ jest w rozporz±dzeniu, które przywowa³a³em. Punkty trafiaj± ale warunkowo. Jesli s±d Ciê uzna za winnego, to siê nalicz±, a je¶li uniewinni, to siê usun±³. Akurat tu jest to bardzo sensownie ustawione.

Data: 2013-06-30 21:18:38
Autor: anacron
Komplet punkt�w...
W dniu 30.06.2013 12:06, Robert Tomasik pisze:
Użytkownik "misiek" <danton1969@go3.pl> napisał w wiadomości

[...]

sÄ…du,

[...]

Też jest w rozporządzeniu, które przywowałałem. Punkty trafiają ale
warunkowo. Jesli sąd Cię uzna za winnego, to się naliczą, a jeśli
uniewinni, to siÄ™ usunÄ…Å‚. Akurat tu jest to bardzo sensownie ustawione.

A jeśli od części uniewinni a za część skarze?

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-06-30 23:46:04
Autor: Robert Tomasik
Komplet punkt w...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:kqq0a9$9m7$1news.task.gda.pl...
[...]

No to dostaniesz tę część punktów, która odpowiada za skazania. To chyba dość oczywiste.

Data: 2013-07-01 15:35:21
Autor: anacron
Komplet punkt w...
W dniu 30.06.2013 23:46, Robert Tomasik pisze:
No to dostaniesz tę część punktów, która odpowiada za skazania. To chyba
dość oczywiste.

Tylko w teorii. Wedle tej samej teorii Policjant nie może mierzyć
prędkości urządzeniem, które nie spełnia wymogów prawa, a robią to od
blisko 10 lat non stop.

--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-01 16:54:59
Autor: Robert Tomasik
Komplet punkt w...
Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:kqs0im$13v$1news.task.gda.pl...
[...]

Co te dwie rzeczy  majÄ… ze sobÄ… wspólnego?

Komplet punktów...