Komplet punktĂłw...

Data: 2013-06-29 14:18:52
Autor: J.F.
Komplet punktĂłw...
Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:55:54 +0200, anacron napisał(a):
Gość wyprzedził i przekroczył prędkość. Policjanci policzyli mu:
- wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
- wyprzedzanie na skrzyżowaniu
- wyprzedzanie na przejściu na pieszych
- przekroczeni prędkości
w sumie 1000 zł i 27 pkt.
On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
zliczać punktów.

rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami i konstytucja
:-)

W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
:-)

Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.

Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
pirat jeden :-(

Według mnie powinni policzyć mu punkty za prędkość i za wyprzedzanie
(wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy
jednak nie?

Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,
wiec moze trzy sumowac. A nawet 4 - bo pewnie przejechal dwa razy :-)

J.

Data: 2013-06-29 16:02:00
Autor: Gotfryd Smolik news
Komplet punktĂłw...
On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

[...]

  Jest.

i konstytucja

  Nie sprawdzałem!

:-)

  :)

W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
:-)

  Ale to dotyczy wyłącznie "kary głównej".
  Można więc dyskutować nad wysokością mandatu, który pełni rolę
grzywny. Kary dodatkowe, środki karne i inne bonusy, jak
np. zarządzenie naprawienia szkody lub nakaz przeproszenia
poszkodowanego w prasie się "sumują" - i jest to logiczne, bo
dziwne by było, jakby za kradzież z dewastacją sąd mógł nakazać
wyłącznie naprawienie albo szkód z kradzieży albo szkód
z dewastacji, jednak nie obu naraz.
  Punkty karne AFAIK są takim "dodatkiem", więc zgodnie z ustawą
się je sumuje (no dobra, "można sumować").

  Przepis brzmi tak:

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,20120101,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html
+++
Art. 9.
§ 1. Jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń okreœlonych
  w dwóch lub więcej przepisach ustawy [...pomijamy...]
§ 2. Jeżeli jednoczeœnie orzeka się o ukaraniu za dwa
  lub więcej wykroczeń, wymierza się łšcznie karę w granicach
  zagrożenia okreœlonych w przepisie przewidujšcym najsurowszš karę,
  co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu œrodków karnych
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  na podstawie innych naruszonych przepisów.
-- -

Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
pirat jeden :-(

  Jakoś tak. I pewnie dlatego mu "nie odpuścili".

Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

  Motocykliści górą :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 14:22:19
Autor: qwerty
Komplet punktów...
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3xr5v2d9gkua$.19swbzhc0t2bt$.dlg@40tude.net...
Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

Nie zawsze.

Data: 2013-06-30 15:00:35
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 14:22, qwerty pisze:
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

Nie zawsze.

Zawsze

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-30 20:21:11
Autor: qwerty
Komplet punktów...
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51d02bf3$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...
Zawsze

Nie zawsze.
Załóżmy, że zacząłeś wyprzedzać na przerywanej i nie wrócisz na swój pas, bo jest ciągła linia?

Data: 2013-06-30 20:28:49
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 20:21, qwerty pisze:
[...]

No wrócisz, bo skoro już popełniłeś błąd, to wrócisz na zasadzie wyższej konieczności. Tak samo jak akurat będą roboty drogowe i albo najedziesz albo będziesz stał przez 3 miesiące.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-06-30 20:31:34
Autor: qwerty
Komplet punktów...
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51d078e1$0$1227$65785112@news.neostrada.pl...
No wrócisz, bo skoro już popełniłeś błąd, to wrócisz na zasadzie wyższej konieczności. Tak samo jak akurat będą roboty drogowe i albo najedziesz albo będziesz stał przez 3 miesiące.

Jaki błąd? To że zacząłem manewr wyprzedzania to nie błąd. Często mam, że jak wyprzedzam kogoś to tamtego duma nie pozwala i sam przyśpiesza.

Data: 2013-06-30 21:19:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Komplet punktów...
W dniu 30.06.2013 20:31, qwerty pisze:
[...]

Jaki błąd?

Podczas wyprzedzania.

To że zacząłem manewr wyprzedzania to nie błąd.

Jeśli w sposób uniemożliwiający zakończenie przed najechaniem na P4, które to najechanie jest zabronione, to owszem, błąd. Może nie twój (paczaj niżej), ale błąd.

Często mam,
że jak wyprzedzam kogoś to tamtego duma nie pozwala i sam przyśpiesza.

No to wtedy on popełnia wykroczenie i to jego błąd, ale przy okazji twój, bo jak on się tak zachowuje, to ty masz odpuścić, a nie ,,ścigały się po szosie dwa łosie, dwa łosie, ten miał słomę w butach, a tamten był osieł... a potem stać się stało, co stać musiało się''

--
Przemysław Adam Śmiejek

Komplet punktĂłw...