Komplet punkt贸w...

Data: 2013-06-29 19:42:00
Autor: WOJO
Komplet punkt贸w...
On wykona艂 wed艂ug mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno si臋 tak
zlicza膰 punkt贸w. Osobi艣cie chyba bym nie przyj膮艂 mandatu i poszed艂 do
s膮du, bo wydaje mi si臋, 偶e policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
偶e by艂a to wioska, widoczno艣膰 by艂a znakomita i nie by艂o poza
wyprzedzanym innych pojazd贸w i jakichkolwiek pieszych w zasi臋gu wzroku.
Wed艂ug mnie powinni policzy膰 mu punkty za pr臋dko艣膰 i za wyprzedzanie
(wybieraj膮c jedn膮, najbardziej punktowan膮 pozycj臋 z 3 w/w, a nie
trzykrotnie go kara膰 za jeden manewr wyprzedzania). Mam racj臋, czy
jednak nie?

Wszystko zale偶y od tego, kiedy nagrany by艂 materia艂 telewizyjny.
19 stycznia 2013 roku przepisy w tej materii uleg艂y zmianie i je偶eli wykroczenie mia艂o miejsce po tej dacie,
to niefortunny kierowca zgodnie ze znowelizowanym kodeksem ma prawo domaga膰 si臋 jedynie 10 punkt贸w karnych.
Niestety, jak to zwykle bywa, sporo "pan贸w w艂adza" dalej pr贸buje i cz臋艣膰 nie艣wiadomych kierowc贸w si臋 艂apie.
殴r贸d艂o niezbyt wiarygodne, ale nie chce mi si臋 szuka膰 bardziej wiarygodnego:
http://wykroczenia.wieszjak.pl/wykroczenia-drogowe/312488,Punkty-karne-2013.html
Pozdrawiam.
WOJO

Komplet punkt贸w...