Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu.

Data: 2011-10-18 08:21:19
Autor: Przemysław W
Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu.
Marysia urodziła się dzięki metodzie in vitro. Ma cztery dni, ale zarodek, który wszczepiono jej matce, był zamrożony przez 11 lat!

To rekord w skali kraju, chociaż wcześniej trzy ciąże mieliśmy już z 10-letnich zarodków. Te przykłady pokazują, że kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu i nie nadawały się do wszczepienia - mówi dr Katarzyna Kozioł z Przychodni Leczenia Niepłodności "nOvum".

Rodzice urodzonej w piątek dziewczynki byli niepłodni, dlatego zdecydowali się na in vitro. Ze względu na zagrożenie przestymulowaniem hormonalnym pacjentki, wszystkie embriony zostały zamrożone. W 2001 r. urodziło się pierwsze dziecko.

- Po 11 latach dokonaliśmy wszczepienia kolejnego zarodka. Nie był w żaden sposób uszkodzony. Dziecko urodziło się zupełnie zdrowe - opowiada dr Kozioł.

Rodzice Marysi są przeszczęśliwi. - Na drugie podejście do in vitro musieliśmy bardzo długo czekać ze względu na stan zdrowia żony. Tym bardziej przeżywaliśmy moment podania zarodków i rozmyślaliśmy, czy wszystko się uda - mówi pan Andrzej.

Udało się. - To mocny argument przeciwko wrogom mrożenia zarodków - wbrew temu, co sądzą przeciwnicy tej metody ze strony kościelnej, ale nie tylko. Mrożenie jest nieodłączną częścią metody in vitro - mówi dr Piotr Lewandowski, kierownik nOvum.

W ubiegłym roku w USA urodziło się dziecko z zarodka, który czekał w "zamrażarce" przez 19 lat. W klinice nOvum na 8690 dzieci poczętych metodą in vitro ponad 2200 jest właśnie z mrożonych zarodków.

Dziesięcioletni brat Marysi do kliniki in vitro przychodził z rodzicami. - Kojarzy ją jako miejsce, które pomaga w rodzeniu dzieci. Nie wdajemy się w szczegóły, bo dzieci takie sprawy niezbyt interesują. Ale gdy dorosną, nie zamierzamy przed nimi ukrywać, że urodziły się dzięki in vitro - zapewnia ojciec.

Teraz jednak ze względu na dobro dzieci rodzina chce zachować anonimowość. - Chodzi o to, by w przyszłości same mogły zdecydować, czy chcą, by ktoś o tym wiedział, czy nie - tłumaczy pan Andrzej.

Imiona bohaterów tekstu zostały na ich prośbę zmienione

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,10486767,Zarodek_czekal_11_lat.html#ixzz1b6yCk1xQ

No i widzicie zindoktrynowane matołki, że zarodki nie są niszczone ani same nie ulegają zniszczeniu. No i rzecz najważniejsza, że to od człowieka zależy czy urodzi się inny człowiek.

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Data: 2011-10-18 18:00:02
Autor:
Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu.
On Tue, 18 Oct 2011 08:21:19 +0200, Przemysław W <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

Marysia urodziła się dzięki metodzie in vitro. Ma cztery dni, ale zarodek, który wszczepiono jej matce, był zamrożony przez 11 lat!

[...]

No i widzicie zindoktrynowane matołki, że zarodki nie są niszczone ani same nie ulegają zniszczeniu.

 przechowywane w odpowiednich warunkach nie. ile to kosztuje?

No i rzecz najważniejsza, że to od człowieka zależy czy urodzi się inny człowiek.

 tobie sie udalo. zostales poczety ;o)))

http://www.drogizaufania.pl/
http://dadrl.pl/

Data: 2011-10-18 18:35:02
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 08:21:19 +0200, Przemysław W napisał(a):

No i widzicie zindoktrynowane matołki, że zarodki nie są niszczone ani same nie ulegają zniszczeniu. No i rzecz najważniejsza, że to od człowieka zależy czy urodzi się inny człowiek.

Bredzisz.
Praktyka w klinikach jest taka, że ZBĘDNE zarodki są wyrzucane, nawet nie
zamrażane.

--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-10-18 18:43:13
Autor: Przemysław W

Użytkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1jeazf60bo513$.1pepu22n00ho8$.dlg40tude.net...
[...]

Skąd wiesz, pracujesz w klinice czy ksiądz ci powiedział?

Przemek

Data: 2011-10-18 19:30:44
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 18:43:13 +0200, Przemysław W napisał(a):

[...]

Jak postawisz pytanie z szacunkiem, to ci odpowiem.

Data: 2011-10-18 19:34:56
Autor: Grzegorz Z.
Ikselka napisał:

[...]

W którym miejscu był ten brak szacunku?

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Data: 2011-10-18 19:51:34
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 19:34:56 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

Ikselka napisał:

[...]

W tym, w którym sugerujesz indoktrynację kościelną.

Data: 2011-10-18 20:05:53
Autor: Grzegorz Z.

Ikselka napisał:

[...]

Myślałem że w braku inwokacji "Bredzisz!" na początku.

Data: 2011-10-18 20:18:51
Autor: Ikselka

Ikselka napisał:

[...]

Owszem, po "No i widzicie zindoktrynowane matołki".

Data: 2011-10-18 21:12:50
Autor: Przemysław W
[...]

Widocznie poczułaś się zindoktrynowanym matołkiem. Nie zwracałem się do nikogo personalnie, ale widać działa zasada - uderz w stół, a nożyce się odezwą.

Przemek

Data: 2011-10-19 00:40:24
Autor: Ikselka
Dnia Tue, 18 Oct 2011 21:12:50 +0200, Przemysław W napisał(a):

[...]

Jak to fajnie tak umieć sobie wytłumaczyć na swoją korzyść każdą obraźliwą
rzecz rzuconą niby w powietrze :-/.

--
XL
"Z drzew spadają czasem gałęzie. Ba, zdarza się, że trafią kogoś w głowę i

Data: 2011-10-21 20:09:44
Autor: pluton
Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu.

> Jak postawisz pytanie z szacunkiem, to ci odpowiem.

W którym miejscu był ten brak szacunku?

Krzywo stawiasz przecinki.

Nullification

Data: 2011-10-18 20:50:47
Autor: A. Filip
Warzywny: Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu [mylące uogólnienia z jednego przypadku]
Przemysław W <brońmy RP przed pisem@op.pl> pisze:
[...]

zamraĹźane.

Skąd wiesz, pracujesz w klinice czy ksiądz ci powiedział?

A gdzie ty masz dane statystyczne?

Bo cały artykuł który cytujesz jest o tym że z zarodka zamrożonego przez
10 lat (lub nawet więcej) może się udać (kilka razy się udało)
doprowadzić do końca ciążę "w granicach normy", być może dzikim fuksem
bo brak informacji "statystycznych".

W tym co cytowałeś nie ma informacji o tym:
a) ile typowo pobiera się komórek jajowych, ile się zapładnia, ile się
   zamraĹźa, ile się z zamroĹźonych "wykorzystuje" do zapoczątkowania
   ciąży a ile nie    AFAIR "jako nie fachowiec":
   a1) są problemy techniczne z zaraĹźaniem _nie zapłodnionych_ komĂłrek
       jajowych
   a2) typowa procedura pobiera komĂłrki jajowe z _duĹźym_ ilościowym
       zapasem bo tak "jest bezpieczniej dla matki i _taniej_"
   a3) jakoś nie słyszałem o szerokim oddawaniu "nadmiarowych"
       zapłodnionych komĂłrek jajowych "obcym ludziom" na dzieci
b) czy i _jak_ ulega zmianie "szansa na sukces" wraz z długością
   zamroĹźenia zapłodnionego zarodka

Mnie los zapłodnionych komórek jajowych "nie wykorzystanych" niezbyt
rusza ale do tchórzliwych manipulatorów krętaczy wijących się żeby mieć
szanse pozostawić "mylące wrażenia" mam awersje++ _permanentną_
czy to są indagowani czy dziennikarze.

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Zegar może się zatrzymać, czas - nigdy.

Data: 2011-10-18 22:33:36
Autor: Grzegorz Z.
Kompletnie nieprawdziwa jest teza, jakoby po kilku latach zarodki były niszczone czy też same ulegały zniszczeniu.
A ty skąd masz przeciwne?

I nie zmieniaj tematów nie swoich wątków.