Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam

Data: 2010-12-06 10:01:24
Autor: Monika
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
Witam Serdecznie

Do sprzedazy kompresor firmy AIR WAY model TAURUS wersja SILENT wydatek 420l

Uzywany w stanie BDB

opis ponizej:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1354400507

pozdrawiam

Monika - MM Diving

Data: 2010-12-06 09:28:06
Autor:
Monika <mm_divingWYTNIJTO@tlen.pl> napisał(a):
Do sprzedazy kompresor firmy AIR WAY model TAURUS wersja SILENT wydatek 420l

Jest błąd w danych technicznych 420l/min to 25,2m3/h konstrukcje Bauer 4 stopniowe wymagają 11 kW mocy silnika, tu jest tylko 7,5 kW. To za mało do takiego wydatku. pozdrawiam rc

Data: 2010-12-06 10:32:56
Autor: Monika
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
Monika <mm_divingWYTNIJTO@tlen.pl> napisa&#179;(a): > Do sprzedazy kompresor firmy AIR WAY model TAURUS wersja SILENT wydatek 420l

Jest b&#179;&#177;d w danych technicznych 420l/min to 25,2m3/h konstrukcje Bauer 4 stopniowe wymagaj&#177; 11 kW mocy silnika, tu jest tylko 7,5 kW. To za ma&#179;o do takiego wydatku. pozdrawiam rc

Witam

Ale to nie jest Bauer tylko Taurus, nie posiada 4 stopni sprężania tylko 3,
zapraszam w odwiedziny z chęcią udostępnię kompresor do pomiarów wydajności :)

pozdrawiam

Monika

Data: 2010-12-06 10:46:40
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "Monika" <mm_divingWYTNIJTO@tlen.pl> napisał w wiadomości news:10c9.000000ea.4cfcadc8newsgate.onet.pl...
> [...]

zapraszam w odwiedziny z chęcią udostępnię kompresor do pomiarów wydajności :)

Użytkujemy takiego Taurusa (tylko wersję nie wyciszoną) od 9 lat. Dobra wydajna sprężarka.
Super serwis w fabryce w Pradze.
MSC

Data: 2010-12-06 11:14:22
Autor:
[...]
:)

Przy 3 stopniach sprężania praca potrzebna do sprężenia konkretnej objętości powietrza jest większa niż przy 4 stopniach, dodatkowo w nich jest osiągana nizsza temperatura.
Termodynamiki nie oszukasz.
http://www.bauer-
kompressoren.de/en/produkte/atemluft/mobile_kompressoren/profi_line2/mariner32
0/index.php
Sprężarka o mniejszym wydatku i tej samej mocy.
Sprawdź w danych katalogowych, od wielu lat pamiętam jaka moc jest potrzebna do sprężenia konkretnej objętości powietrza, nie da się tego obejśc.
Masz jakąś sprężarkę zbudowaną na koncie ?
 pozdrawiam rc

Data: 2010-12-06 14:46:21
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idigie$bfb$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Rysiu zmiłuj się Ona nie produkuje sprężarek a tylko sprzedaje używaną. Zapewne parametry wydajności spisała z tabliczki znamionowej! Zatem jeśli jest inaczej to wal prosto do producenta z takimi tekstami udawadniającymi że jest inaczej.
Albo lepiej, mam pomysł na to by mieć nową sprężarkę za darmo. Dam Ci ten patent także za darmo. Kup nowego Taurusa, używaj do woli do kresu gwarancji a przed końcem gwarancji zgłoś u sprzedawcy że sprężarka nie spełnia parametrów znamionowych a więc towar jest nie zgodny z umową.
To jest główna podstawa do wymiany towaru na nowy wolny od wad lub zwrotu poniesionych nakładów i kosztów poniesionych w wyniku wprowadzenia w błąd!!
Rysiu co kogo obchodzi termodynamika, budowa sprężarki  wysilenie sprężarki czyli współczynnik mocy/litr/m ...., jak klienta robi się w bambuko - skoro tak twierdzisz.
Zresztą sprawdzenie wydajności sprężarki to baaaaardzo prosta czynność potrzebny jest zegarek z sekundnikiem, manometr, butla no i sprężarka a chwilę potem ołówek i kartka do policzenia.

Proste i oczywiste.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-06 14:27:04
Autor:
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Rysiu zmiłuj się Ona nie produkuje sprężarek a tylko sprzedaje używaną.

Wiem że sprzedaje, jest błąd w danych sprężarki i tyle.

Zresztą sprawdzenie wydajności sprężarki to baaaaardzo prosta czynność potrzebny jest zegarek z sekundnikiem, manometr, butla no i sprężarka a chwilę potem ołówek i kartka do policzenia.

Szybciej ze strony producenta, Bauera szybko mogę odszukać, z tym Air Way nie idzie tak łatwo.
Sięgam do starej dużej sprężarki KA 16 EDK 30m3/h 200 at potrzeba 15 kW mocy silnika, to daje prosty wskaźnik 2m3/kW.
Może być gorszy ten wskaźnik, trudno żeby był dużo lepszy.
W tej jest (420l/min)x60=25,2m3/h co wymaga mocy około 12,5 kW, 7,5 kW to drastycznie za mało.
Bauer którego przedstawiałem ma mniejszy wydatek przy tej samej mocy.
Tu nie ma co się złościć, wystarczy podać spójne dane techniczne.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-06 15:44:01
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idirro$m7r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Rysiek widoczne nie znasz się na sprężarkach, prądzie, wydajnościach itp.
Ja mam w Krakenie Taurusa 400
Ma silnik 7,5 KW wiem bo sprawdzaliśmy jak by pracowała z generatorem.
Ma wydatek 400 litrów na minutę (ma tyle - sprawdzam z zegarkiem po serwisach)
Po prostu doucz się trochę i jak już będziesz widział jak to możliwe to napisz tutaj. Chętnie poczytam.

MSC

Data: 2010-12-06 19:53:26
Autor:
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):

> [...]

Po prostu doucz się trochę i jak już będziesz widział jak to możliwe to napisz tutaj. Chętnie poczytam.

Zebrane kilka typowych konstrukcji na rynku.

TRIDENT 250 - CTN. Moc silnika 6 KW
- Wydajność 250 l/min.
wskaźnik 2,5m3/kWh

MCH16/ET Standard (lekka obudowa, silnik elektryczny trójfazowy 5,5kW) Wydajność: 265l/min
2,89m3/kWh

SeaComAir silenit 21 cfm :
silnik elektryczny 15 kW,
400V / 50 Hz lub / 60 Hz ,
Wydajność 600 l / min.
2,4m3/kWh

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 08:06:22
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
Po prostu doucz się trochę i jak już będziesz widział jak to możliwe to napisz tutaj. Chętnie poczytam.

http://www.portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?
f=31&t=207&sid=257f8f4d53c5b34f8ab039f82b6e649f

Masz coś swojego autorskiego o podobnym poziomie, jak masz to daj znać chętnie przeczytam.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 08:17:52
Autor: jacekplacek
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a): > Po prostu doucz się trochę i jak już będziesz widział jak to możliwe to > napisz tutaj. Chętnie poczytam.

[...]

Taki as jak ty tam pisał i co? DUPA, nie było chętnych, nie dało się utrzymać, padło... Mało jest chętnych, do czytania wynurzeń zarozumiałego wariata a ilość chętnych na "wariat rekin" świadczy o tym dobitnie.

Data: 2010-12-07 19:21:54
Autor:
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Taki as jak ty tam pisał i co? DUPA, nie było chętnych, nie dało się utrzymać, padło... Mało jest chętnych, do czytania wynurzeń zarozumiałego wariata a ilość chętnych na "wariat rekin" świadczy o tym dobitnie.

Temat o sprężaniu przejrzało 7800 osób, temat o NOF 999.
Wystarczy 5% ktore zrozumie, to co dla Ciebie jest poza zasięgiem i efekt jest osiągnięty. To nie są teksty dla ogółu czyli Ciebie.
Tobie Jacku Biernacki pozostało tylko: bluzganie, pyskowanie, pomawianie, gratuluję.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 20:46:47
Autor: jacekiplacek
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a): > Taki as jak ty tam pisał i co? DUPA, nie było chętnych, nie dało się > utrzymać, padło... Mało jest chętnych, do czytania wynurzeń zarozumiałego > wariata a ilość chętnych na "wariat rekin" świadczy o tym dobitnie.

[...]

Jaki stary jesteś, takiś głupi. Licznik nie pokazuje liczby osób a liczbe wejść - co kompletnie nie jest równoznaczne. Porównaj temat "Butla 4l" - 28 odpowiedzi, prawie 2tys wejść, czyli proporcjonalnie licząc do twojego tekstu o sprężaniu - tyle samo. I co to pokazuje? Ano nic. Natomiast wiele mówi ogólna liczba członków forum, prędkość ich przybywania i płynace stąd mozliwości wpływów z reklam - czyli możliwość zarobienia forum na siebie. Uczestnictwo takiej pizdy jak ty, skutecznie te możliwości blokuje, bo ludzie nie mają najmniejszej ochoty czytać twoich impertynencji i chorych wynurzeń na tematy dowolne, za szczególnym uwzględnieniem każdego, kto ma cię za idiotę - czyli wszystkich, tylko z różnym stopniem gradacji. I w ten prosty sposób portal nurkowy padł(w sporej mierze przez ciebie) a rebreather.pl, póki cie na pysk nie wywali też nie ma na co liczyć. kurzątkowski utrzymuje forum w ramach strony i dzięki twojej osobie nikt mu serwera nie przeciąży a przy okazji wypracowuje sobie coraz stabilniejsza pozycje tępej pipy tolerujacej i popierającej na swoim podwórku ataki na innego instruktora i centrum nurkowe - czym szkodzi wprost wizerunkowi PADI(i nie tylko) Jak mu się obok centrum z prawdziwego zdarzenia otworzy, to prócz swego foru, będzie mógł dowoli oglądać gołe dupy klientów, które z takim zamiłowaniem nie dawno filmował. jak już robimy statystyki, to po aferze - która mu zafundowałeś a którą on z werwą podjął - z bazy zrezygnowało kilkanaście osób. Niech to będzie 11(licząc grubo w dół) x 25zł x dwa wejścia na tydzień(czyli coś koło 30 wejść) = 8250zł rysio - te pieniądze wylądowały na Koparkach, Zakrzówku, Piłaknie... a to byli stali klienci, których dzięki tobie stracił i to tylko ci o których wiem. Powodzenia życzę.

Data: 2010-12-07 20:59:06
Autor:
 jacekiplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Uczestnictwo takiej pizdy jak ty,

Jacku Biernacki spełniasz moje oczekiwania w stosunku do Twojej osoby.
Głupi, bluzgajacy, prymityw.

Powiedz kto Ciebie szkoli na instruktora, kto będzie miał takiego prymitywa w swojej stajni, z okgo będzie można robić jaja.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 21:11:08
Autor: jacekplacek
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Głupi, bluzgajacy, prymityw.

Jestem tylko szczery, za co powinieneś mi być wdzięczny. Przykro mi, że nazywam gówno, gównem a jego smrodu nie potrafię porównać do zapachu fiołków, ale ty rysio jesteś takim skunksikiem, którego albo sie z pokoju wykopie, albo samemu ten pokój opuści, bo innej możliwości uniknięcia smrodu nie ma.

Data: 2010-12-06 16:28:45
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idirro$m7r$1@inews.gazeta.pl...

[...]

No widzisz i tu się mylisz. Komar miał 1,2 km ale w końcowym okresie produkcji Komarków Honda robiła silniki które z 50 cm3 osiągały 19 koni mechanicznych. Dziś cudotwórcy od silników pewnie ze 100 koników osiągną :-) Fiat palił 10 l a współczesne o tej samej pojemności a większej mocy palą prawie połowę mniej. Czas jest jak fiut, nie stoi wiecznie :-)

W tej jest (420l/min)x60=25,2m3/h co wymaga mocy około 12,5 kW, 7,5 kW to
drastycznie za mało.
Bauer którego przedstawiałem ma mniejszy wydatek przy tej samej mocy.

Ale to absolutnie nic nie znaczy. Może Bauer nie umie robić wydajnych sprężarek albo nie chce?
Jakbyś zapomniał wysilenie to wskaźnik wydajności np silnika.  A ten nie zależy wyłącznie od prostych spraw typu moc przyłożona do osiągniętych efektów Te jak chyba wiesz zależą także od tak dziwnych spraw jak wielkość zaworów, ich ilość, gładkość kanałów i ich skomplikowanie i wiele innych jak np dobrany stosunek sprężania, obroty wpływające na skuteczność napełniania cylindrów, objętość kanałów i cała ta wiedza stosowana do podrasowywania motorów (a to wszystko i jeszcze więcej zależy od siebie na wzajem).
A tak poza tym, myślisz że fabryka narażała by się na zwroty bubla tylko dlatego że wpisali błąd na tabliczce?
Czy masz za głupów inżynierów i sprzedawców tej firmy że wątpisz w wydajność zapisaną w DTR i na tabliczce?

Tu nie ma co się złościć, wystarczy podać spójne dane techniczne.
pozdrawiam rc

E... nie przesadzaj, ja się nie złoszczę bo mam dość wysoko postawiony próg wytrzymałości  :-)
A jeśli jednak podała spójne dane to co zrobisz?
Maciek je potwierdza, więc są sprawdzone, że tak powiem, organoleptycznie na swojej takiej samej :-)

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-06 17:07:19
Autor: trzesiek
[...]

Żeby nie było, że się czepiam, ale chodzi Ci o 2 [m3/kWh], nieprawdaż?

Sądzę, że do porównań bardziej widoczny będzie stosunek mocy do jednostki wydajności w czasie, np. [kW/100 l/min]. Wygląda trochę karkołomnie, ale sądzę, że mniej wprawnym czytelnikom łatwiej będzie porównać kilka znanych typów sprężarek. Nazwijmy go współczynnikiem efektywności mocy sprężarki. To fakt, że dla przedmiotowej sprężarki TAURUS 420 l/min współczynnik efektywności wynosi 1,8 [kW/100 l]. To bardzo dobry wynik, ale nie najlepszy. W sprężarce IDE T 95 ET wynosi on 1,6 [kW/100 l], w LW 570 E wynosi 1,9 [kW/100 l] (trochę więcej, ale równie dobrze :-).

Może być gorszy ten wskaźnik, trudno żeby był dużo lepszy.
W tej jest (420l/min)x60=25,2m3/h co wymaga mocy około 12,5 kW, 7,5 kW to
drastycznie za mało.

Z tego co napisałem powyżej nie jawi się drastyczny niedobór mocy.

Bauer którego przedstawiałem ma mniejszy wydatek przy tej samej mocy.
Tu nie ma co się złościć, wystarczy podać spójne dane techniczne.

Pamiętaj, że silniki elektryczne mają moce normalizowane. Jeśli z obliczeń zapotrzebowania mocy wychodzi silnik 7,6 kW, to przyjmuje się najbliższy większy, czyli 11 kW. Niejednokrotnie, konstruktor urządzenia dobiera silnik przewymiarowany (nie wnikając w przyczyny takiego doboru). Z drugiej strony, konstrukcja silnika może umożliwiać pracę ciągłą z mocą np. 8,5 kW, ale nie ma takiej mocy nominalnej i należy go zakwalifikować, jako silnik 7,5 kW. Z silnikami elektrycznymi jest tak, że nawet do pracy ciągłej można czasem przewidzieć silnik o mniejszej mocy nominalnej niż znamionowa. Robi się tak mając wyniki badań silnika wykraczające poza dane katalogowe. Taki dobór silnika nie jest równoznaczny z jego niższą żywotnością.

Biorąc to wszystko pod uwagę, byłbym bardzo daleki od wysnucia wniosku o niespójnych danych technicznych.

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2010-12-06 18:48:02
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "trzesiek" <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:idj1nh$vpe$1news.onet.pl...
[...]

Jak miło poczytać gościa  który wie. Dzięki za wyjaśnienia

MSC

Data: 2010-12-06 19:51:44
Autor:
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
Żeby nie było, że się czepiam, ale chodzi Ci o 2 [m3/kWh], nieprawdaż?

Masz rację co do jednostek.

> [...]

Biorąc to wszystko pod uwagę, byłbym bardzo daleki od wysnucia wniosku o niespójnych danych technicznych.

Jest więcej elementów, klasyka to nadmiar mocy silnika 50% dla małych sprężarek. Dla dużych nadmiar mocy może spadać do 10-15%. Druga sprawa czy sprężarka umozliwia zatrzymanie i rozruch pod cisnieniem.

[...]

Sprężarka sprzedawana ma wskaźnik 3,36m3/kWh

Możesz jakieś termodynamiczne wyjaśnienie podać ?

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 10:25:57
Autor: trzesiek
Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idjesg$1lv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Szkoda, że nie przyjąłeś do wiadomości istnienia sprężarek, o których wspominałem i do których kart katalogowych bardzo łatwo dotrzeć. W sprężarce IDE T 95 ET, przytaczany przez Ciebie dla kilku innych typów sprężarek wskaźnik, wynosi 3,8 [m3/kWh]. Czy podważasz prawdziwość tej danej podawanej oficjalnie przez producenta? Ja bez dokonania badań nie odważyłbym się, chociaż łatwowierny w dane katalogowe nie jestem.

Posługujesz się parametrem (wskaźnikiem) określającym efektywność energetyczną sprężarki odniesioną do mocy, a podstawiasz moc nominalną silnika, a nie moc rzeczywistą, jaką ten silnik pobiera. W ten sposób ukrywasz współczynnik nadmiaru mocy. Z tego powodu forsowałem odniesienie mocy silnika do wydajności sprężarki. Niby to samo, ale z nazwaniem rzeczy po imieniu :-)

Masz rację, że są sprężarki, w których jest możliwy rozruch pod ciśnieniem, a są i takie, w których nie jest to możliwe i w pewnym stopniu zależy to od mocy silnika elektrycznego, ale tylko w pewnym stopniu, bo istnieje kilka czynników mających wpływ na to.

Nie wiem jednak skąd wziąłeś tą "klasykę" nadmiaru mocy. Jak przebadasz kilka typów sprężarek różnych wytwórców, to zauważysz, że producenci w bardzo różnym stopniu trzymają się klasyki.

Możesz jakieś termodynamiczne wyjaśnienie podać ?

Proszę bardzo :-)

Moc niezbędna do sprężenia gazu jest zależna od sposobu sprężania. Jako przypadki skrajne można przyjąć sprężanie adiabatyczne z odebraniem ciepła po sprężaniu na każdym stopniu i izotermiczne. Przy trzystopniowej przemianie adiabatycznej (p0=1 ata; p1=5,5 ata; p2=46 ata; p3=226 ata) samo ciepło przemiany wyniesie 0,20 [kWh/m3]. Przy przemianie izotermicznej sprężenie 1 m3 powietrza do ciśnienia 200 bar wyniesie 0,16 [kWh/m3]. Stąd, bez uwzględnienia strat mechanicznych w sprężarce energia niezbędna do sprężenia 1 m3 powietrza będzie zawarta w przedziale od 0,16 do 0,36 [kWh/m3]. Przeliczając to na wskaźniki, którymi się posługujesz, minimalna wydajność sprężania wyniesie 2,78 [m3/kWh] (przy sprężaniu adiabatycznym), a maksymalna 6,25 [m3/kWh] (przy sprężaniu izotermicznym).

Ponieważ w sprężarce rzeczywistej jest dość daleko do sprężania czysto adiabatycznego, to można założyć, nawet dorzucając do tego straty mechaniczne, wydajność na poziomie znacznie wyższym niż 2,78 [m3/kWh]. Dlatego, nie odrzucałbym wartości wskaźnika 3,36 [m3/kWh].

Z przyjemnością postawię dużą flachę smacznego napitku temu, kto podejmie się dokładnych wyliczeń dla konkretnej sprężarki. Znacznie łatwiej jest zmierzyć moc pobieraną, określić wydajność i obliczyć "wskaźnik" :-)

Zwróć jeszcze uwagę na fakt, że na początku sprężania zapotrzebowanie mocy jest mniejsze niż na końcu. Silniki elektryczne zwykle świetnie tolerują czasowe przekroczenie mocy nominalnej. Tak więc, wracamy do założeń projektowych, jakie poczynił konstruktor i jak wyśrubowane parametry silnika założył. Nie jest wykluczone, że w sprężarce TAURUS 420 l/min silnik wytrzyma tylko 10.000 godzin pracy, a w Bauerze np. 25.000 godzin (wartości grubo szacowane - nie podlegają dyskusji). Tylko, że wynika z tego co najwyżej konieczność wymiany silnika po 2. lub 3. remoncie kapitalnym sprężarki, więc do kosztu 3 remontów, które szacuję łącznie na ok.  20 - 30 tys. zł, trzeba będzie doliczyć koszt silnika, czyli ok. 900 zł.

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2010-12-07 10:53:48
Autor:
[...]

Małe sprężarki mogą osiągać takie wskaźniki czy duże też, jedynym miejscem w którym można oddać ciepło sprężania jest wymiennik ciepła międzystopniowy.
Przy chłodzeniu wodnym możemy się się zbiliżyć do sprężania izotermicznego (takiego o stałej temperaturze w trakcie sprężania).

[...]

Nie mogłem ukrywać skoro o nim jawnie pisałem.

 Z tego powodu forsowałem odniesienie
mocy silnika do wydajności sprężarki. Niby to samo, ale z nazwaniem rzeczy po imieniu :-)

Czy ja używam innego opisu jest praca sprężania, jest objętość sprężonego powietrza.

[...]

W silniku który ma nadmiar mocy mam gwarancję że będzie działało wszystko również na zadupiu. Gdzie parametry zasilającej linii odbiegają od danych elektrowni.

> [...]

Moc niezbędna do sprężenia gazu jest zależna od sposobu sprężania. Jako przypadki skrajne można przyjąć sprężanie adiabatyczne z odebraniem ciepła po sprężaniu na każdym stopniu i izotermiczne.

Sprężanie adiabatyczne to takie w którym nie ma wymiany ciepła.
Izotermiczne to takie w której jest doskonała wymiana ciepła i odbywa się wolno. Sprawdź (to mamy pokaz eksperta).
Przy trzystopniowej przemianie adiabatycznej (p0=1 ata; p1=5,5 ata; p2=46 ata; p3=226 ata) samo ciepło przemiany wyniesie 0,20 [kWh/m3].

Zwykle wybiera się jednakowe ilorazy cisnień to daje równomierne obciążenie układu korbowo tłokowego i jednakową pracę sprężania w cylindrach. Oczywiście wyjątkiem są sprężarki radzieckie gdzie jest duża średnica na ostatnim stopniu to daje duża moc niezbędą do napędu.

[...]

W sprężarce rzeczywistej to mamy sprężanie politropowe ani izotermiczne ani adiabatyczne. Wśród wymienionych sprężarek była taka 4 stopniowa miała wyższy wskaźnik. Przyczyny są zrozumiałe łatwe odprowadzenie ciepła między stopniami i przebieg sprężania biższy izotermicznemu. Też niższe temperatury osiągane przy sprężaniu.

Z przyjemnością postawię dużą flachę smacznego napitku temu, kto podejmie się dokładnych wyliczeń dla konkretnej sprężarki. Znacznie łatwiej jest zmierzyć moc pobieraną, określić wydajność i obliczyć "wskaźnik" :-)

Andrzej Sala włączył amperomierz w instalację silnika i wiadomo ile potrzebuje Gera w biegu. Tyle że dochodzi jeden element stabilizujący pracę, moment pędu wentylatora i wirnika silnika.

Zwróć jeszcze uwagę na fakt, że na początku sprężania zapotrzebowanie mocy jest mniejsze niż na końcu.

Jak pomujesz bank 1100l jak ma Andrzej Sala, z ciśnienia 230 do 250 at, też ?
Owszem jest linowa zależność mocy silnika od ciśnienia. Z szybkością pompowania jest gorzej, przecieki rosną przy wyższych ciśnieniach.

Silniki elektryczne zwykle świetnie tolerują czasowe przekroczenie mocy nominalnej.

Tu chodzi o moc trwałą, ta jest poniżej mocy znamionowej.

[...]

Praca przy obniżonych parametrach lini energetycznej jest możliwa dla silnika "przewymiarowanego" i ponad możliwości silnika zaprojektowanego z małym zapasem mocy.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 15:58:15
Autor: trzesiek
Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idl3ns$f5u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ryszardzie, bardzo Cię przepraszam, że piszę tak niezrozumiale. Inaczej pisać nie potrafię. Sprawdzać nie mam po co, bo mimo moich ułomności doskonale rozumiem znaczenie tych określeń.

[...]

Kolejnym wyjątkiem jest Bauer, którego, podobnie jak Ty, bardzo lubię i posiadam :-) Podane ciśnienia nie są wymyślone, ani ściągnięte z instrukcji radzieckiej sprężarki, lecz z Bauera Marinera :-)
Andrzej Sala włączył amperomierz w instalację silnika i wiadomo ile potrzebuje
Gera w biegu. Tyle że dochodzi jeden element stabilizujący pracę, moment pędu
wentylatora i wirnika silnika.

Pozdrów Andrzeja Salę. Nie znam człowieka, ale czuję do niego sympatię :-)

Ciebie również pozdrawiam, jak i wszystkich czytelników sekty.

Wojciech Czechowski

Data: 2010-12-07 16:54:24
Autor:
[...]

Przemiana izotermiczna to taka w której temperatura jest stała, ściany cylindra doskonale chłodzone, proces sprężania czy rozprężania przebiega wolno. Adiabatyczna to taka w której nie ma wymiany ciepła z cylindrem odbywa się szybko i całe ciepło zostaje w gazie.
Poprostu pomyliłeś nazwy.

> [...]

Kolejnym wyjątkiem jest Bauer, którego, podobnie jak Ty, bardzo lubię i posiadam :-) Podane ciśnienia nie są wymyślone, ani ściągnięte z instrukcji radzieckiej sprężarki, lecz z Bauera Marinera :-)

Inne wersje miały stopniowanie 4 16 64 256.
Był 4 stopniowy i pompował do 200 chyba że Stefan wychodził i przestawiało się  .... .

Pozdrów Andrzeja Salę. Nie znam człowieka, ale czuję do niego sympatię :-)

Ciekawy gość kaszub z Bytomia, kasubem jest z wyboru.
Nurkuje kilkadziesiąt lat, kawał roku pracuje w Jastarni prowadząc bazę.

Data: 2010-12-07 19:22:29
Autor: trzesiek
Użytkownik <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:idlos0$2sq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, te definicje są prawidłowe i jak dla mnie, zawsze miały taki sens. Nazw nie pomyliłem. Jeśli będziesz chciał rozwikłania mojego niezrozumiałego tekstu, to z przyjemnością wyłuszczę to przy zielonym stoliku. Wydaje mi się, ze dla większości wystarczy, że wyliczyłem energie graniczne.

Inne wersje miały stopniowanie 4 16 64 256.
Był 4 stopniowy i pompował do 200 chyba że Stefan wychodził i przestawiało się

Muszę przyznać, że mnie bardzo zaskoczyłeś. Nie przypominam sobie, abym spotkał się u Bauera z takim stopniowaniem. Poniżej dane dla kilku bloków Bauera pochodzących z różnych lat, których instrukcje miałem pod ręką. Niestety, tylko jeden z nich jest 4-stopniowy. Wartości w nawiasach dla 330 bar.

Blok U2B (U2B-H) - Utilus 100 l/min
1 st.: 4 (4,5) bar
2 st.: 37 (39) bar
3 st.: 225 (330) bar

Blok IK100 II, mod.4 - Capitano 140 l/min
1 st.: 6 (6,5) bar
2 st.: 45 (47) bar
3 st.: 225 (330) bar

Blok IK120 II, Fst.4 - Mariner 200 l/min
1 st.: 4,5 (4,5) bar
2 st.: 45 (47) bar
3 st.: 225 (330) bar

Blok IK120 II, mod.4 - Mariner 200 l/min
1 st.: 6 (6,5) bar
2 st.: 45 (47) bar
3 st.: 225 (330) bar

Blok IK12.14 II, mod.4 - Mariner 320 l/min, 225 bar
1 st.: 2,5 (3,5) bar
2 st.: 14 (18) bar
3 st.: 55 (85) bar
4 st.: 225 (330) bar

Z przyjemnością zapoznam się z kompresorem Bauera, który miał właśnie takie stopniowanie. czy mógłbyś podać jakieś źródło, albo chociaż typ?

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2010-12-07 19:03:51
Autor:
[...]

W tym momencie bardzo przepraszam, to ja się pomyliłem. Te poglądy są zgodne z moimi. Dane dla najgorszych sprężarek (które są doskonałe w swoich zastosowaniach) wyglądaja np tak: AK 150 2,4 m2/h moc niezbędna 2,56 KW 2300 obr/min, projekt powstał do samolotów. To przykład adiabatycznej sprężarki 0,93 m3/kWh. Długo zastanawiałem się jaki jest powód budowania tak nie wydajnej konstrukcji, jest bardzo ciekawy. http://www.portalnurkowy.pl/forum/download/file.php?
id=136&sid=680dd984ddb447e3e24fbc7b819da568&mode=view
Dodatkowo to bardzo racjonalne postępowanie.

Tyle że w tej sprężarce o ktorej toczy się rozmowa, nie ma chłodzenia wodnego wymrażarek międzystopniowych i 4 stopni sprężania.
> [...]

Muszę przyznać, że mnie bardzo zaskoczyłeś. Nie przypominam sobie, abym spotkał się u Bauera z takim stopniowaniem. Poniżej dane dla kilku bloków Bauera pochodzących z różnych lat, których instrukcje miałem pod ręką. Niestety, tylko jeden z nich jest 4-stopniowy. Wartości w nawiasach dla 330 bar.

Typu nie podam nie pamiętam, był w Warszawskim klubie Krab, dane pamietam z dokumentacji technicznej. Była w klubie w końcu lat 70, później też, co zrobił z nią Adamczyk nie wiem. W tamtym czasie Bauer robił sprężarki KA 1485 D i E, KA 15 ETR (ta klubowa była podobna do tej) też inne KA 15 EDK i KA 16 EDK. Takie zestopniowanie jest znanym rozwiązaniem, odstępstwa mogą być podyktowane względami konstrukcyjnymi, łatwiej posługiwać się średnicami metrycznymi w naszym kręgu kultury technicznej. pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 20:22:34
Autor: papcio56
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisa&#179;(a): pozdrawiam rc

-- Wys&#179;ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Tak kombinowałem , pytałem znajomych ,księdza na spowiedzi,ludzi na ulicy :"mylę
się no przecież nie głupi ma przecież jakieś P...itd,stukać w klawiaturę potrafi
"  ale NIE -prawda jest brutalna ale prawdziwa; Ty jesteś DEBIL :( (no cóż
choroba jak CHOROBA) Sramdiver wróć!!!

Data: 2010-12-07 20:45:12
Autor:
papcio56@poczta.onet.pl napisał(a):
[...]

Gdybym czegoś takiego nie napisał, miał byś podstawę.
Mogłem podać przykład konstrukcji mocno gorszej, czego Ty nie mogłeś wskazać, przyznaj się przed sobą, szczekacz jesteś.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 22:21:22
Autor: papcio56
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
papcio56@poczta.onet.pl napisa&#179;(a): > Tak kombinowa&#179;em , pyta&#179;em znajomych ,ksi&#234;dza na spowiedzi,ludzi na ulicy :"myl
> &#234;
> si&#234; no przecie&#191; nie g&#179;upi ma przecie&#191; jakie&#182; P...itd,stuka&#230; w klawiatur&#234; potraf
> "  ale NIE -prawda jest brutalna ale prawdziwa; Ty jeste&#182; DEBIL :( (no có&#191;
> choroba jak CHOROBA) Sramdiver wró&#230;!!!

"W tym momencie bardzo przepraszam, to ja si&#234; pomyli&#179;em."
Gdybym czego&#182; takiego nie napisa&#179;, mia&#179; by&#182; podstaw&#234;.
Mog&#179;em poda&#230; przyk&#179;ad konstrukcji mocno gorszej, czego Ty nie mog&#179;e&#182; wskaza&#230;, przyznaj si&#234; przed sob&#177;, szczekacz jeste&#182;.

pozdrawiam rc

Jak przepraszać to przepraszać !!!! Przepraszam że nie dopisałem że to co
napisałem dotyczy 99% wątków w których zabierałeś głos. Już pal licho S.Divera
ale nawet Janka Werbińskiego stąd wymiotło??!!! (co by nie było "cóś";) wnosił)
Kto gasi światło ???

Data: 2010-12-07 23:57:33
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
papcio56@poczta.onet.pl napisał(a):
Jak przepraszać to przepraszać !!!! Przepraszam że nie dopisałem że to co
napisałem dotyczy 99% wątków w których zabierałeś głos.

Bardzo przepraszam nie zamierzam poprawić się.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-08 23:35:19
Autor: papcio56
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
papcio56@poczta.onet.pl napisa&#179;(a):  > Jak przeprasza&#230; to przeprasza&#230; !!!! Przepraszam &#191;e nie dopisa&#179;em &#191;e to co
> napisa&#179;em dotyczy 99% w&#177;tków w których zabiera&#179;e&#182; g&#179;os. Bardzo przepraszam nie zamierzam poprawi&#230; si&#234;.

pozdrawiam rc

--
No i można k-wa z kulturą ?- można !!
Ze świąteczno-noworocznymi ........... Paweł

Data: 2010-12-09 07:44:43
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
papcio56@poczta.onet.pl napisał(a):
No i można k-wa z kulturą ?- można !!

Nie myl kutury z kulturwą.

pozdrawiam rc --

Data: 2010-12-09 18:13:19
Autor: papcio56
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
papcio56@poczta.onet.pl napisa&#179;(a): > No i mo&#191;na k-wa z kultur&#177; ?- mo&#191;na !!

Nie myl kutury z kulturw&#177;.

pozdrawiam rc
Nie oczekiwałem aż takiej szczerej i zapewne bolesnej samokrytyki-wolna wola..

Data: 2010-12-09 17:29:21
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam

To recenzja Twojego wpisu.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 11:25:52
Autor: Włodek
Użytkownik "trzesiek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idkuiv$8aq$1@news.onet.pl...

[...]

CIACH
[...]

Masz na myśli sytuację startu w której istnieje ciśnienie nad cylindrami?
Czy masz na myśli sytuację gdy zastosowano np. zawory spuszczające gaz znad cylindrów gdy stanie sprężarka?

Mój grzmot z 10 kW silnikiem nie startuje (wywala bezpieczniki właściwe do mocy już przy 20 barach w układzie, przełożenie nieco większe niż 2:1, nie ma fazy rozruchowej) Najprawdopodobniej ma spory nadmiar mocy ale za to silnik jest tylko ciepły a nie gorący:-). Nadmiar mocy nie radzi sobie z oporami startu i wzrostem Amperów na zasilaniu i pewnie spadkiem napięcia.
Jako ciekawostkę podam że gdy pada któryś z zaworów to natychmiast widać to po spadku napięcia czyli światło mruga w rytm sprężania na stopniu poprzedzającym uszkodzony zawór :-)
Dziwne te prądy są, nie widać a działa :-)

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-07 20:00:56
Autor: trzesiek
Użytkownik "Włodek" <div100@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4cfe0bb7$0$22812$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ja do dzisiaj w elektrony nie wierzę ;-) Takie to maleńkie, że nie widać, a takie silne i pracowite. Toć to przecież niemożliwe :-)
Ponieważ na silnikach znam się tyle, ile wymaga tego poprawna eksploatacja urządzeń :-), to spytałem kolegę o to, co sądzi nt. przypadłości Twojej sprężarki, a ten się trochę rozpisał. Sądzę, że jego tekst zamieszczony poniżej pozwoli Ci na wysnucie wniosków.

Cytat:
"Z rozruchem silników asynchronicznych jest tak. Po podaniu napięcia w pierwszej napotkanej połówce napięcia zasilania następuje magnesowanie żelaza zawartego w stojanie i wirniku silnika. W tym pierwszym nieustalonym stanie uzwojenie silnika stanowi dla sieci obciążenie pojemnościowe (ciekawe nie?). Wielkość prądu w tym czasie może przekroczyć kilkukrotnie prąd zwarcia silnika (prąd przy zatrzymanym wirniku) Wielkość tego prądu ogranicza jednak istnienie rozproszenia w obwodzie stojana i, co często występuje, sieć energetyczna. Na jego wartość poza parametrami silnika ma wpływ, a właściwie przede wszystkim, moment załączenia do sieci. To dlatego nowoczesne styczniki elektroniczne załączają silnik w momencie przejścia napięcia przez 0. Dawniej radzono sobie przełącznikami gwiazda trójkąt i innymi wynalazkami, które na ogół blado wypadały w przypadku tzw. "rozruchu ciężkiego", gdzie dobrze radziły sobie tylko silniki specjalnie do tego zbudowane np. silniki pierścieniowe lub dwuklatkowe. Ten pierwszy moment po włączeniu jest o tyle ciekawy, że w większości książek nikt o nim nie wspomina - dlaczego? Bo większość książek na temat silników napisano w latach kiedy silniki zabezpieczano bezpiecznikami topikowymi, te w pierwszej połówce mogły przeżyć nawet 50-krotne przeciążenie bez przepalenia wkładki. Teraz, kiedy silniki zabezpiecza się wyłącznikami elektromechnicznymi, są problemy, bo potrafią "wybijać" nawet przy rozruchu nieobciążonego silnika. W następnych połówkach prądu mamy klasyczne zwarcie silnika, potem silnik się rozpędza choć prąd wcale znacznie nie maleje. Dopiero w pobliżu 80% obrotów znamionowych zaczyna opadać.

Ale dość tej teorii, wnioski są takie. Jeśli bezpieczniki wybija tuż po załączeniu i silnik zostaje wyłączony zanim zdąży zrobić pół obrotu, to bezpiecznik jest wyzwalany w opisanym powyżej stanie nieustalonym. Należy wtedy zmienić bezpiecznik na charakterystykę C lub nawet D - to z pewnością pomoże. Jeżeli wyłączenie wkładki następuje po wykonaniu kilku, kilkunastu obrotów silnika to klasyczne zadziałanie termika i należy wymienić bezpiecznik na większą wartość znamionową. Należy pamiętać że moment silnika zależy silniej od napięcia (prawie od kwadratu napięcia) niż prąd rozruchowy który zależy liniowo od napięcia. Tak więc obniżanie napięcia celem złagodzenia prądu rozruchu ma sens jedynie przy rozruchu z małym momentem rozruchowym lub dużą masą. Przy takim obciążeniu jak sprężarka rozruch musi następować przy maksymalnym napięciu - trwa znacznie krócej i zmniejsza możliwość wyłączenia przez termik. Jeżeli w instalacji występuje problem "przysiadania" napięcia podczas rozruchu to należy spróbować podłączyć silnik bliżej licznika lub wymienić kabel/instalację L pewnie przy okazji wyjdzie problem zmiany charakterystyki bezpiecznika. Generalnie to dla silników zostały stworzone charakterystyki C i D. Starsze konstrukcje silników klasy izolacji A, a nawet E charakteryzują się ogromnym prądem w stanie nieustalonym i większym prądem rozruchu, i małym momentem rozruchowym, za to można je czasowo znacznie przeciążać nawet 150% mocy przez 20 minut nie zaszkodzi takiej maszynie po wcześniejszym 100% obciążeniu przez 8 godzin, a i prąd biegu jałowego jest znacznie mniejszy niż we współczesnych maszynach. Nowe silniki zwłaszcza klasa izolacji F i C mają mniejsze prądy rozruchu ale nagrzewają się znacznie szybciej i nie polecam ich przeciążania szczególnie po pracy w warunkach znamionowych. Natomiast każdy silnik można przeciążać tym bardziej im zimniejszy był przed tym przeciążeniem i im krócej trwa to przeciążenie. W większości silników asynchronicznych klasycznych - klatkowych moment rozruchowy jest mniejszy od znamionowego. Im większy silnik tym większy stosunek momentu znamionowego do rozruchowego. Ponieważ silnik ulega przepaleniu WYŁĄCZNIE w wyniku przekroczenia temperatury dopuszczalnej dla izolacji, to jeżeli ktoś chciałby zabezpieczyć silnik, najlepiej zastosować czujniki termobimetalowe na uzwojeniach silnika. Pracochłonna ale tania i najlepsza metoda zabezpieczenia. Czujniki dobiera się w zależności od klasy izolacji silnika. Trudno jest sobie wyobrazić warunki w których dojdzie do przepalenia uzwojeń silnika tak zabezpieczonego. Jak je rozmieszczać i dobierać - hmm - chyba nie będę się rozwodził. Bezpieczniki nigdy nie służyły do zabezpieczania silników przed przeciążeniami, a wyłączniki termicznie marnie je zabezpieczają :-(  Bezpieczniki w założeniach mają zabezpieczyć kabel zasilający! Wszystkie drogie i duże silniki przemysłowe zabezpiecza się czujnikami w uzwojeniach i tyle!"

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2010-12-10 11:44:10
Autor: Włodek

[...]

A o mrówkach słyszałeś?

Ponieważ na silnikach znam się tyle, ile wymaga tego poprawna eksploatacja
urządzeń :-),

Hehehehehehe i kto to mówi. Poprawna eksploatacja polega na nznaniu się na wyłączniku w którą stronę sę włancza to brzęczące :-)

[...]

Coś jak puste wiaderko na prąd :-)

Wielkość prądu w tym czasie może przekroczyć kilkukrotnie prąd
CIACH

Swego czasu pytałem o dlaczego stosuje się różne bezpieczniki. Spec od kabelków nie wiedział. Dzięki.

[...]

Dzięki jeszcze ze dwa razy przeczytam i będę wiedział:-).
Natomiast zwróciłem uwagę na tętnienie napięcia w rytm wzrostu oporów na jednym ze stopni sprężania w wyniku uszkodzenia klaponu w sprężarce i dostawania się większego ciśnienia nad tłok poprzedzający uszkodzony zawór. Ja po tym poznaję czy mam szukać uszkodzonego zaworu. Następnym czynnikiem było uruchamianie z ciśnieniem nad tłokami. We wszystkich współczesnych sprężarkach średniociśnieniowych są montowane układy spuszczania ciśnienia z nad tłoków. Swego czasu robiłem sprężarkę z części (SW680) i musiałem wykombinować taki układ z bardzo dobrym zaworem zwrotnym bo sprężarka już z kilkoma barami w układzie nie chciała startować nawet z dwukrotnie mocniejszym silnikiem niż potrzeby.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-12-10 11:19:40
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Dzięki jeszcze ze dwa razy przeczytam i będę wiedział:-).

Latek "Maszyny Elektryczne"

[...]

A zaworów bezpieczeństwa na stopniach nie słyszałeś ?
Nie masz, czy mocno podkręcone, powinny być 10% ponad ciśnienie stopnia (gdy sprężarka pompuje z ciśnieniem nominalnym.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-10 13:51:04
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idt2cc$ftj$1@inews.gazeta.pl...

Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Dzięki jeszcze ze dwa razy przeczytam i będę wiedział:-).

Latek "Maszyny Elektryczne"

Rysiu ja zwykle włączam klamkę i ma działać. Nie jestem elektrykiem ani projektantem abym potrzebował sięgać do specjalistycznej literatury. To co kolega napisał nie jest mi całkiem obce choć z przyjemnością przeczytałem bardziej dogłębne wyjaśnienia.

[...]

Ech Rysiu owszem tak słyszałem, trochę wiem jak działają :-) (nawet niedawno pokazywałem jak wyglądają takie zawory) i mam je. Tylko że są labilne (tak tak tak proste a nie umieją trzymać parametrów - wiem dlaczego :-)) więc międzystopniowe są podkręcone :-) Ostatni jest ustawiony na około 250 bar.

Data: 2010-12-10 13:19:06
Autor:
[...]

Wyszło szydło z worka.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-10 14:43:00
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idt9c9$b28$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Jakie szydło z jakiego worka?
Ja to wiem więc dla mnie to żadna tajemnica

pozdrawiam rc

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-10 13:54:32
Autor:
> [...]

Jakie szydło z jakiego worka?
Ja to wiem więc dla mnie to żadna tajemnica

To że Ty grzeszniku (wobec przepisów dozoru technicznego), wiesz że podkręciłeś nie jest dla Ciebie tajemnią. Ale teraz wiedzą wszyscy, że takie numery robisz.
To jest to szydło, z worka tajemnicy.

pozdrawiam rc
ps nie jesteś osamotniony.

Data: 2010-12-10 16:22:50
Autor: Włodek
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idtbeo$iml$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

To że Ty grzeszniku (wobec przepisów dozoru technicznego), wiesz że
podkręciłeś nie jest dla Ciebie tajemnią. Ale teraz wiedzą wszyscy, że takie

Ale wiesz że istnieje wielka tajemnica dotycząca Gery?

To jest to szydło, z worka tajemnicy.

pozdrawiam rc
ps nie jesteś osamotniony.

No właśnie

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Data: 2010-12-10 18:05:29
Autor:
Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ale wiesz że istnieje wielka tajemnica dotycząca Gery?

Tajemica jest taka: kulki w zaworach bezpieczeństwa rdzewieją i mają za dużą powierzchnię uszczelnienia. Zmień kulki na nierdzewne i zwęż krawędź na której kólka jest dociskana sprężyną, będą szczelniejsze. Dobrym pomysłem Bauera jest gwizdek na zaworze bezpieczeństwa.

pozdrawiam rc

Data: 2010-12-07 21:12:18
Autor: Leszek Kowalski
W dniu 2010-12-06 10:32, Monika pisze:
[...]

Szanowna Moniko

Z tą sprężarką jest taki sam problem jak z pewnym gatunkiem latającego chrabąszcza. Po jego zbadaniu, okazało się, że według praw fizyki nie powinien latać, ale chrabąszcz o tym nie wie, więc lata.

Chuck Norris polskiego nurkowania stwierdził, że ona nie da takiego wydatku przy tej mocy silnika, ale sprężarka o tym nie wie i daje.

Zresztą jest jeszcze parę innych takich fenomenów np. ludzie nurkujący wg. NOF też nie maja prawa tego przeżyć, ale również o tym nie wiedzą nurkują i (o zgrozo!) przeżywają.

--
Pozdrawiam Lechu

Data: 2010-12-07 20:51:08
Autor:
Leszek Kowalski <kowaIIech@SKASUJTOgmail.com> napisał(a):
Zresztą jest jeszcze parę innych takich fenomenów np. ludzie nurkujący wg. NOF też nie maja prawa tego przeżyć, ale również o tym nie wiedzą nurkują i (o zgrozo!) przeżywają.

Miłośnikiem bałaganu metodologicznego w NOF nie jestem, ale tam jest jedna mordercza mina, w nurkowaniu wysokogórskim w wariancie awaryjnym TMX str 17.

pozdrawiam rc --

Kompresor Taurus Silent wydatek420l sprzedam