Kompresor / sprężarka do praktycznego a matorskiego wykorzystania, jaka?

Data: 2009-03-18 11:18:38
Autor: GK
Kompresor / sprężarka do praktycznego a matorskiego wykorzystania, jaka?
Witam,
Mam zamiar zakupic kompresor/sprężarkę tak dla swojego wykorzystania, czasem podpompowac koło, czasem pomalowac cos przy aucie lub też użyc np. klucza do odkręcania albo polerki do przepolerowania lakieru w aucie. Prace typowo amatorskie, hobbistyczne. Zastanawiałem się jaki kompresor będzie wystarczający. Może sami używacie i możecie mi doradzic, pomoc w wyborze. Jak się sprawdzają z jakimi pojemnościami? Osobiście skłaniam się do takiego 24 litrowego, o pionowej konstrukcji za ok. 600 zł (na jednym z serwisów aukcyjnych).
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-18 12:26:40
Autor: Agent 0700
Kompresor / sprężarka do praktycznego amatorskiego wykorzystania, jaka?
Osobiście skłaniam się do takiego 24 litrowego, o pionowej konstrukcji za ok. 600 zł (na jednym z serwisów aukcyjnych).

Powinien starczyć, a jak nie starczy to dołączysz większą butlę.

Te chińskie działają na początku, potem silnik nie daje rady dopompować. Kolega miał taki chiński właśnie.

Ja zrobiłem z butli LPG 60 litrów.

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-03-18 12:41:12
Autor: GK
Agent 0700 pisze:
[...]

Trochę się pomyliłem, to 50 litrów pionowa kosztuje ok. 600 zł, 24 litrowa jest tańsza ok. 400 zł. Produkcja Bass. I pytanie czy warto inwestowac w ten większy czy wystarczy mniejszy? Oba mają podobne parametry poza wielkością butli no i budową. Większy jest pionowy, mniejszy poziomy - który wygodniejszy?
Ten Bass to chińszczyzna czy polska produkcja?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-03-18 14:05:57
Autor: Agent 0700
Kompresor / sprężarka do praktycznego amatorskiego wykorzystania, jaka?
Ten Bass to chińszczyzna czy polska produkcja?

Chinol.

Data: 2009-03-18 12:43:56
Autor: kogutek
[...]
Taka mała jak piszesz to do pompowania kół i najmniejszego pistoleciku do
malowania się nadaje. Do klucza nie wyrobi. Chyba że klucz do 10. --

Data: 2009-03-18 23:32:45
Autor: ginger

Użytkownik "kogutek" <kogutek44@vp.pl> napisał w wiadomości news:731e.0000022c.49c0de7cnewsgate.onet.pl...

Taka mała jak piszesz to do pompowania kół i najmniejszego pistoleciku do
malowania się nadaje. Do klucza nie wyrobi. Chyba że klucz do 10.

nie mam klucza ale dlaczego miałaby nie wyrobic? Bo ze do pistoletu sata nie wyrobi to potrafie zrozumiec

Data: 2009-03-19 03:23:54
Autor: kogutek
> [...]

nie mam klucza ale dlaczego miałaby nie wyrobic? Bo ze do pistoletu sata nie wyrobi to potrafie zrozumiec
A ja miałem klucz. Rozmiar taki ze prawie każdą śrubę od koła odkręcał. A jak
nie odkręcił to było wiadomo że przy ręcznym odkręcaniu się urwie. Wyobraź sobie
ze przewód jaki szedł do klucza miał 12mm w środku. Jak założysz, o ile się da,
końcówkę o takim przelocie na kompresor z butlą 24 litrową to opróżnisz ją w
kilka sekund do zera. A taki klucz przy 2 atmosferach nie pracuje. Czyli zostaje
Ci między 8 a 6 atmosfer. Nawet nie sekunda odkręcania czy przykręcania. Do tego
klucza miałem sprężarkę. Zbiornik 150 litrów, agregat 3 cylindrowy silnik chyba
5 kW. Pompowała do 8 atmosfer. Była o połowę za mała. Powietrza do włączenia
klucza wystarczało na trzy śruby w kole. Poniżej 6 atmosfer ten klucz tak sobie
działał. I nie był to Chiński byle jaki klucz. Teraz mam taką małą sprężarkę z
butlą 24 litry. Próbowałem malować pistoletem. Ciśnienie prawie natychmiast
spada do 2 atmosfer. Porażka. Jako tako poszło z najmniejszym pistoletem jaki
można kupić w marketach. Tylko że jakość takiego pistoletu pozwala ładnie
pomalować skrzynkę na węgiel a nie samochód.   --

Data: 2009-03-18 14:49:53
Autor: Radek Urban
Kompresor / sprężarka do praktycznego amatorskiego wykorzystania, jaka?
Witam
Moim skromnym zdaniem lepszy będzie z większym zbiornikiem np 50-60 l. Przynajmiej silnik będzie się żadziej uruchamiał, a to dziadostwo potrafi hałasować;). Uważam że większy zbiornik będzie lepszy, w porównaniu z 24l nie jest aż tak bardzo większy. No i dobrze żeby miał kółka do transportowania, zawsze to łatwiej przemieszczać. Osobiście używam kompresorka jakieoś niemieckiego"Guude" i do celów amatorskich spełnia zadanie.
pozdr Radek U.

Data: 2009-03-18 16:37:24
Autor: żółta pięta
[...]

bedzie sie rzadziej wlaczal ale za to dluzej pracowal, wiec?

najlepszy wybor to zakupic najtanszy marketowy i dolaczyc jakas duza butle po lpg.

Data: 2009-03-18 23:34:19
Autor: ginger

Użytkownik "GK" <grego69@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gpqhq0$80o$1inews.gazeta.pl...

Mam zamiar zakupic kompresor/sprężarkę tak dla swojego wykorzystania, czasem podpompowac koło, czasem pomalowac cos przy aucie lub też użyc

mam taki marketowy 24 l zdaje sie 2KM. Wykorzystywałem na razie do ropowania i do pompowania kół - jest ok.

nie próbowałem do klucza ani do pistoletu. Ogolnei moge polecic taki kompresor - kosztował około 250

Kompresor / sprężarka do praktycznego a matorskiego wykorzystania, jaka?