[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania

Data: 2010-02-19 09:46:11
Autor: Wojtek
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
witajcie,
Zostałem poproszony o pomoc w doborze PC-ta dla dziecka (10 lat). Ma służyć praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).
Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod uwagę, że ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.
Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.
Gry nie są jakieś super - hiper wymagające...
Na dzień dzisiejszy NFS Undercover, Heroes Might & Magic V
Co będzie za rok - dwa - tego nikt nie wie;)

Ponieważ zupełnie wypadłem z rynku - jest sens ładować się w procki typu Core 2 Quad albo i3/ i5? Może wystarczy Celeron Dual-Core/ Core 2 Duo?
Jaka grafika?

pzdr.
--
Wojtek

Data: 2010-02-19 10:16:35
Autor: Michał
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).

i7 + 5870

Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod uwagę, że ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.

i3 + 4770

Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.

E6300 + 4850 / 9800GT

Gry nie są jakieś super - hiper wymagające...
Na dzień dzisiejszy NFS Undercover, Heroes Might & Magic V

E5200 + 4670 / 9600GSO

Data: 2010-02-19 09:33:13
Autor: ChrissP.
Michał wrote:

> praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3
> lata).

i7 + 5870

> [...]

E6300 + 4850 / 9800GT

> Gry nie są jakieś super - hiper wymagające...
> Na dzień dzisiejszy NFS Undercover, Heroes Might & Magic V

;-)

Czyli trzeba trzech komputerów: przyszłościowego, ekonomicznego i pod
niewymagajce gierki ;-)

Rozumiem problem twórcy wątku, ale od razu przypominają mi się
wymagania klientów w sklepie - "ma być dobry i tani".

Do wątkotwórcy: proponuję zacząć od podania budżetu, to mocno zawęzi
poszukiwania odpowiedniej konfiguracji...

Krzysztof

Data: 2010-02-19 13:22:58
Autor: Wojtek
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
Do wątkotwórcy: proponuję zacząć od podania budżetu, to mocno zawęzi
poszukiwania odpowiedniej konfiguracji...

Sam nie wiem, bo śwagier nie potrafił mi powiedzieć ile jest w stanie wydać...
Chodzi mi o to, żeby zasugerować mu pewien poziom ceny.
Zdaję sobie sprawę, że rozbieżność cen kompa dla gracza może być ogromna (nawet kilka tyś.)
Dlatego podałem poziom gierek jakie mały obecnie ujeżdża...
Przyszłościowy - żeby za 2-3 lata można było jeszcze dokonać upgrade'u.. (zmiana grafiki, pamięci, etc..) Przy pozostawieniu płyty i procka na przykład...

Ale dzieki za odzew - przynajmniej wiem, po twoim zestawieniu w jakim zakresie się obracać...

pozdr.

--
Wojtek

Data: 2010-02-19 13:40:00
Autor: Wojtek
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
czy cuś takiego mogłoby być??

Intel Pentium Dual Core E6300 2.8 GHz BOX
Asus P5E3 PRO Intel X48
GoodRam 2GB 1066MHz DDR3 Non-ECC CL7 SODIMM
GeForce with CUDA 9800 GT Asus 512MB HDMI&DVI (PCI-E)
WD Caviar Black 750GB WD7501AALS 32MB cache SATA-II
Thermaltake TMG i2
 Topower TOP-450P3 BFS
+ obudowa i inne peryferia...
Wydaje mi się że 2 500 brutto nie jest jakąś wielką kwotą

Stawiam raczej na stosunek ceny do jakości...

pozdro

--
Wojtek

Data: 2010-02-19 13:50:42
Autor: Q
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
Stawiam raczej na stosunek ceny do jakości...

to moze cos z amd?

a monitor jakis juz masz?
bo to bedzie dodatkowe 500-1000zl

Data: 2010-02-19 13:52:40
Autor: Wojtek
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
to moze cos z amd?

a monitor jakis juz masz?
bo to bedzie dodatkowe 500-1000zl

wiem wiem.
Monitorka to niech sobie sam poszuka;)

A co z amd byś polecał? Rozumiem, że w zasadzie na procku można zejść z ceny...

--
Wojtek

Data: 2010-02-19 20:56:12
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2010-02-19 13:40, Wojtek pisze:

[...]

Ja bym troche zmodyfikowal.
Zacznijmy od tego, ze 9800GT Asusa pewnie bedzie drogie i bedzie wyc. Polegam sprawdzonego Palita 9800GT (ciut tanszy i chlodzenie lepsze). Dysk najlepiej Samsunga z serii F3, zasilacz Corsair 450W, obudowe proponuje SilentiumPC Gladius 600.
Swoja droga SODIMM to pamieci do laptopa ;-> wiec wybierz takie do stacjonarnego.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-19 23:18:39
Autor: Santana

Użytkownik "Wojtek" <woytaski@op.pl> napisał w wiadomości news:hllvr3$its$1news.onet.pl...
Do wątkotwórcy: proponuję zacząć od podania budżetu, to mocno zawęzi
poszukiwania odpowiedniej konfiguracji...

Sam nie wiem, bo śwagier nie potrafił mi powiedzieć ile jest w stanie wydać...

2500zł to kwota graniczna. Poniżej robi się słabo, a powyżej można poszaleć prawie bez ograniczeń ;)
Pozdrawiam

Data: 2010-02-19 11:47:50
Autor: Eryk
Użytkownik "Michał" <mbierwia@wywalto.o2.pl> napisał w wiadomości news:hlllj1$vs$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

:-) fajnie to opisałeś!

Pzdr

Data: 2010-02-19 13:48:32
Autor: Q
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
[...]

:)))

Data: 2010-02-19 10:33:38
Autor: MarcinCz
Dnia Fri, 19 Feb 2010 09:46:11 +0100, Wojtek napisał(a):

praktycznie do grania i powinien być przyszłościowy (tak na 2-3 lata).
Coś takiego nie istnieje.
Zdaję sobie sprawę, że trudno będzie określić parametry biorac pod uwagę, że ma być to generalnie ekonomiczna maszyna.
Czyli chodzi o jak najlepszy stosunek ceny do jakości.
Skąd ja to znam...:
"Cześć. Lubisz piwo? Słuchaj sprawa  jest. Potrzebuję dobry i tani
komputer... " :)

Ponieważ zupełnie wypadłem z rynku - jest sens ładować się w procki typu Core 2 Quad albo i3/ i5? Może wystarczy Celeron Dual-Core/ Core 2 Duo?
Jaka grafika?
AMD be?
http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe-Na-Luty-2010r-t247005.html

--
Marcin

Data: 2010-02-19 20:57:59
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2010-02-19 10:33, MarcinCz pisze:

AMD be?
http://forum.purepc.pl/kupic-f59/Zestawy-Komputerowe-Na-Luty-2010r-t247005.html

Nie be ale ja nie do konca popieram te wybory. Zawsze skladalem sam zestawy dla siebie, znajomy poprosil mnie o zlozenie no i zlozylem tego za 1300zl z forum.purepc. Procesor sam w sobie ok, plyta co najmniej DZIWNA, karta graficzna ponizej krytyki, brak sterowania wiatrakiem, wyje jak diabli i ogolnie wydajnoscia nie powala, wolalbym uzywke 8800GT ewentualnie nowa 8800GS.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-20 14:43:24
Autor: MarcinCz
Dnia Fri, 19 Feb 2010 20:57:59 +0100, Maciej Browarczyk napisał(a):

[...]
Co do płyty to sam nie wiem czy te nowe ASRocki rzeczywiście takie dobre
czy jakiś marketing szeptany, bo po różnych forach raczej dobre opinie o
nich krążą. Ja sam używam Foxconnów. Co do grafiki mam HIS HD 4670 IceQ -
cicha i dla mnie wystarczająca, ale ja dużo nie grywam.

--
Marcin

Data: 2010-02-19 13:25:08
Autor: =Marcos=
[...]

Przyszłościowy, w sensie "ma się nie popsuć przez 3 lata", czy w sensie "mają chodzić na nim gry, które wyjdą za 3 lata"?

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2010-02-19 13:36:51
Autor: Wojtek
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania

Przyszłościowy, w sensie "ma się nie popsuć przez 3 lata", czy w sensie
"mają chodzić na nim gry, które wyjdą za 3 lata"?

Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.
Zdaję sobie sprawę, że gdybym chciał wiedzieć co na nim będzie chodziło w tym czasie, musiałbym najpierw szklaną kulę zakupić;)

--
Wojtek

Data: 2010-02-19 14:00:16
Autor: Michał
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.

Bez sensu IMO. Dzisiejszy procesor raczej nie wystarczy w grach za 3 lata. Proponuję kupić coś przestarzałego a za 3 lata zmienić komputer.

Dual Core E3200 2,4GHz podkręcona magistrala z 200 na 266MHz
2x2GB DDR2 1066
jakaś tania płyta na G41 ~250zł
4850 za ~400zł lub 9800GT ~300zł

Data: 2010-02-19 22:36:10
Autor: Norbert
Dnia Fri, 19 Feb 2010 14:00:16 +0100, Michał napisał(a):

Przyszłosciowy w sensie - za 2-3 lata będzie można go upgrade' ować.

Bez sensu IMO. Dzisiejszy procesor raczej nie wystarczy w grach za 3

Eee tam, ja kupilem proca w lipcu 2007 i do dzis nie widze gier, gdzie by
go brakowalo. Malo tego! Mysle, ze w tym roku zrobie refresha sprzetowego i
kupie ...plyte glowna do starego proca! Bo obecna zaczyna sie czasami
dziwnie zachowywac, pewnie przez te 3 lata ostrej jazdy (po minimum
18h/dobe) zaczyna robic bokami. A kupowanie nowej calej platformy mija sie
z celem, gdyz, jak juz ktos w tym watku zauwazyl, od kilku lat postep
bardzo zahamowal i prawo Moore'a chyba zaczyna dawac ciala ;-)

Tak czy owak ze swej strony radze wbic sie w jakies AMD na AM3 i DDR3,
gwarantowane imho kilka lat jazdy bez stresu i nawet niedrogo.

ps. mam Q6600 dokrecone na 3,1GHz i 6GB DDR2 1GHz.

Norbert

Data: 2010-02-19 14:59:47
Autor: =Marcos=
[...]

Od dłuższego czasu niezbyt się opłaca komputery upgradować. Więc jeśli dla kogoś budżet jest priorytetem, nie ma się co przejmować "przyszłościowością", tylko co jest tanie teraz. Mało który standard wytrzymuje 3 lata. DDR, DDR2, DDR3. S939, AM2, AM3... Dość szybko to leci, a komponenty do standardu sprzed 3 lat są zazwyczaj mniej opłacalne niż sprzedaż całości i kupno nowego zestawu.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-02-19 14:04:53
Autor: Wiesław
[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania
Dnia 19-02-2010 o 09:46:11 Wojtek <woytaski@op.pl> napisał(a):

witajcie,
ZostaÂłem poproszony o pomoc w doborze PC-ta dla dziecka (10 lat).

Włącz MIME, bo się krzaczy tekst: http://www.grush.one.pl/mime/.
Jeżeli ma być na przyszłość to wybieraj nowe podstawki: AM2/AM3,
LGA 1156. Na pierwszą dwurdzeniowy Phenom lub czterordzeniowe
Athlony, na drugą core i3, i5. Najlepszy jest i5 750 za 700zł.
Z grafiki Radeony, jak podał Michał. HD5770, HD5750 i niżej.
Jak ktoś lubi NVidię, to też się coś znajdzie.
Ogólnie przyzwoitą budę do grania można zaczynać składać od ok 2,5k.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2010-02-24 09:14:19
Autor: Paweł
Użytkownik "Wojtek" <woytaski@op.pl> napisał w wiadomości news:hllj4l$d7l$1news.onet.pl...
[...]

Generalnie myślenie nonsensowne.
PC do grania?
Kupić PS3. A za 2-3 lata PS4 czy co tam wymyślą. --
Paweł

[Pomocy] Komputer dla dziecka do grania