Komputer długo się włącza po nocy

Data: 2013-05-11 06:08:36
Autor: piter.236
Komputer długo się włącza po nocy
Problem dotyczy komputera stacjonarnego z Core 2 Duo / 1 GB RAM.
Problem:
- wczoraj o 18 wyłaczam komputer
- od wczoraj od 18 do dzis do rana komputer stoi wylaczony
- dzis rano próbuję włączyć komputer, ciemno na ekranie (jakby brak sygnału), w obudowie słychać że coś pracuje, ale na ekranie ciemno. Wyłączamy. Włączamy. Zaskakuje
- jeżeli komputer wyłączę teraz i włączę za minutę, komputer włącza się normalnie
Komputer leci przez UPS, przez UPS leci też monitor i router i z nimi wszystko jest w porządku jeżeli chodzi o włączanie.
Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko. 3,3 wygląda na za wysokie http://imgup.pl/di/0AZA/napiecia.png
Zamówiłem już nowy zasilacz, wybrałem OCZ 500W.
Proszę o opinię.

Data: 2013-05-11 14:05:07
Autor: Miroslaw Kwasniak
piter.236@gmail.com wrote:
[...]

Miałem tego typu problemy z komputerami nie odpornymi na wilgoć.
Co jakiś czas generalne odkurzanie z pędzelkiem pomagało.

Data: 2013-05-12 01:30:02
Autor: animka
W dniu 2013-05-11 16:05, Miroslaw Kwasniak pisze:
piter.236@gmail.com wrote:
[...]

Najlepiej odkurzaczem ze szczoteczką.

--
animka

Data: 2013-05-12 14:09:40
Autor: BQB
piter.236@gmail.com wrote:
[...]
Komputer leci przez UPS, przez UPS leci teĹź monitor i router i z nimi
[...]

Jeszcze ze sztucznego włosia, co by elektrostatycznie układy na amen wyłączyć :P

--
Smart PowerBank
www.idea4tec.pl

Data: 2013-05-13 13:09:55
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 12.05.2013 01:30, animka pisze:

Miałem tego typu problemy z komputerami nie odpornymi na wilgoć.
Co jakiś czas generalne odkurzanie z pędzelkiem pomagało.

Najlepiej odkurzaczem ze szczoteczką.

UWAGA! Należy ignorować "porady" tej idiotki!

Odkurzacze z reguły ładnie się ładują statycznie co zagraża elektronice.

Data: 2013-05-11 15:46:18
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a35ec5d8-ae07-437e-b103-66b8fbc3bdbf@googlegroups.com...
Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko. 3,3 wygląda na za wysokie

Spójrz na 12V.

Data: 2013-05-11 07:26:11
Autor: piter.236
W dniu sobota, 11 maja 2013 15:46:18 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
> [...]
> Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko. 3,3 > wygląda na za wysokie

Tez jest za niskie lub za wysokie?

Data: 2013-05-11 17:25:54
Autor: qwerty

http://bit.ly/10pDjCd

Data: 2013-05-11 15:04:58
Autor: piter.236
W dniu sobota, 11 maja 2013 17:25:54 UTC+2 użytkownik qwerty napisał:
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cebe32b7-d2f2-424b-9d2d-d81973fa4625@googlegroups.com...

> Tez jest za niskie lub za wysokie?

http://bit.ly/10pDjCd

Normy dla +12V
+12V  |  5%  |  +11.40V  |  +12.00V  |  +12.60V Podczas gdy u mnie:
minimum: 12,439, maksimum 12,513. Wszystko w porzadku.

Normy dla +3,3V
+3.3V  |  4%  |  +3.16V  |  +3.30V  |  +3.43V
minimum: 3,458, maksimum 3,459. Jest za wysokie.

Data: 2013-05-11 18:53:12
Autor: mappl
Komputer długo się włącza po nocy
- dzis rano próbuję włączyć komputer, ciemno na ekranie (jakby brak sygnału), w obudowie słychać że coś pracuje, ale na ekranie ciemno. Wyłączamy. Włączamy. Zaskakuje

może kondensatory (na płycie lub w zasilaczu) spuchły? Ale podobny objaw miałem też w komputerze z uszkodzonym dyskiem, jak postał trochę wyłączony, to później się długo (kilka minut) uruchamiał. Później działał dobrze.

Data: 2013-05-11 12:02:49
Autor: piter.236
W dniu sobota, 11 maja 2013 18:53:12 UTC+2 użytkownik mappl napisał:
[...]

dysk jest ok, sprawdzałem SMART
Zamowilem drugi zasilacz, tym razem ocz

Data: 2013-05-13 00:36:09
Autor: Matt
On May 11, 6:53 pm, "mappl" <n...@ma.pl> wrote:
[...]

U mnie to były właśnie spuchnięte kondensatory w sekcji zasilania CPU.

--
Regards
Matt

Data: 2013-05-12 09:54:34
Autor: miab
W dniu 2013-05-11 15:08, piter.236@gmail.com pisze:
[...]

Zobacz jeszcze bez UPS-a.

miab

Data: 2013-05-12 10:49:48
Autor: Jan P. Cieciński
[...]

Witam!
Miałem taki sam problem i musiałem kupić nowy monitor.

--
Pozdrawiam, Jan
http://www.ciecinski.eco.pl

Data: 2013-05-13 13:13:06
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 11.05.2013 15:08, piter.236@gmail.com pisze:

Nie dysponuję miernikiem. Sprawdziłem napięcia poprzez HWiNFO i nie tylko.
3,3 wygląda na za wysokie http://imgup.pl/di/0AZA/napiecia.png

Takie też jest prawidłowe.

Zamówiłem już nowy zasilacz, wybrałem OCZ 500W.

Ja bym raczej obejrzał płytę główną - identyczne objawy miałem po "spuchnięciu" kondensatora na płycie głównej (jak już wreszcie "poszedł" to napięcia w BIOS były OK). Zresztą widzę, że nie tylko ja ;)

Proszę o opinię.

Tworzysz za długie wiersze. Zawijaj je na max. 72 znaki.

Komputer długo się włącza po nocy