Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora

Data: 2011-02-18 15:13:19
Autor: Roger(OS)
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
Witam;

Poszukuje wydajnej nowej platformy 64bit do pracy w sypialni (tzn. nie w
lozku za mnie, a ma stac kolejny PC w sypialni :p )
Nie musi byc cichy na maxa poniewaz sypialnia jest przedzielona jakby na
pol scianka dzialowa i PC bedzie stal wlasnie za ta sciana odseparowany od
ludzi.

Wymogi:
* do 3000zl bez mysz, klawiatura, monitor;
* raid (2x HDD minimum 500GB, wolal bym od razu jakies 2x 1Tb np Samsunga)
* wydajna grafika do gier strategicznych, 1x na rok moze jakis FPP, grafika
w sumie na przyszlosc;
* RAM minimum 4GB - preferuje cos w okolicach 8GB (16 to juz chyba za duzo
:)
* w miare mozliwosci cichy (bo jak nie to poduszkami mi go obloza i ...
FIRE, jak spiewala Metallica ;-)
* raczej cos na intelu ze wzg. na nizszy pobor mocy, a tym samym mniejsze
wymagane chlodzenie, a tym samym cichszy;
* ogolny jak najnizszy pobor mocy czyli bo rzadko bedzie wylaczany-
najnowsze RAMy (najnizsze napiecie), grafika na DDR4 lub 5, CPU wydajny ale
nie pradozerny jak Athlon'y 150W;
* Nagrywarka DVD sprawdzona, dzialajaca... Mam jeszcze w starym PC NECa
ND-3520AW ze zmienionym firmware na alternatywny, dziala juz chyba ponad
6lat, a i plyt sie na nagrywal kilka tys... :)

Roger(OS)

Data: 2011-02-18 15:04:41
Autor: Smok Eustachy
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:13:19 +0100, Roger(OS) napisał(a):
/../
* Nagrywarka DVD sprawdzona, dzialajaca... Mam jeszcze w starym PC NECa
ND-3520AW ze zmienionym firmware na alternatywny, dziala juz chyba ponad
6lat, a i plyt sie na nagrywal kilka tys... :)

System operacyjny ma mieć czy BIOS starczy?

Data: 2011-02-18 16:07:30
Autor: Roger(OS)
Dnia Fri, 18 Feb 2011 15:04:41 +0000 (UTC), Smok Eustachy napisał(a):

[...]

Jak pisalem wyzej - sama skrzynka bez OS'a - jak to okresliles - BIOS
wystarczy :-)

Data: 2011-02-18 17:10:21
Autor: Dawid
W dniu 2011-02-18 16:04, Smok Eustachy pisze:
[...]

Za kaĹźdym razem to samo pytanie.
Co na grupie pc obchodzi cię system?
Zapyta o system, odpowiesz ntg.
Durne pytanie.

Data: 2011-02-19 14:14:00
Autor: Radosław Sokół
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
W dniu 18.02.2011 17:10, Dawid pisze:
Za każdym razem to samo pytanie.
Co na grupie pc obchodzi cię system?

Bo od systemu i uruchamianego oprogramowania zależy czasem
dobór sprzętu.

Poza tym jeżeli cena ma zawierać również oprogramowane, to
warto o tym wiedzieć.

Tak trudno to zrozumieć?

PS. Pomijam już to, że należy z całej siły promować korzystanie
     z legalnego oprogramowania.

Data: 2011-02-19 15:48:19
Autor: Dawid
W dniu 2011-02-19 14:14, Radosław Sokół pisze:
[...]

Promować system możesz, ale to NTG.
Twoje słowa, pojawiające się za każdym razem, gdy ktoś tylko wspomni o systemie.Zaprzeczasz sam sobie.
Kiedyś myślałem, że pomagasz, ale ty jesteś tylko upierdliwy i chcesz pokazać swoją wyższość.
NTG

Data: 2011-02-18 18:59:19
Autor: Karol Y
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
* wydajna grafika do gier strategicznych, 1x na rok moze jakis FPP, grafika
w sumie na przyszlosc;

A jak w wyborze grafiki ma pomóc podanie częstotliwości z jaką grasz w gry? Co za różnica czy co tydzień, czy raz na 10 lat, jak to ma być najnowsza gra.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2011-02-18 19:25:01
Autor: Roger(OS)
Dnia Fri, 18 Feb 2011 18:59:19 +0100, Karol Y napisał(a):

[...]

Nie chce byc zrzedliwy, ale jak narazie nie dostalem ani jednej konkretnej
odpowieddzi tylko same "belkoty"...

Czestotliwosc grania w gry podaje ze wzgledu iz nie jest to najwazniejsze !
Podaje by zaznaczyc, ze w gry NIE GRAM !

Zaznaczam, ze ma byc porzadna, ze wzg. na zywotnosc takiego podzespolu -
jesli dzisiaj kupie porzadna karte to i za 4lata wlacze na niej jakas
"mniej wymagajaca" gierke czy program graficzny albo sprzedam za dobry
pieniadz.

Monitory mam 24" i 22" jesli to gra role- odpowiednio 1920x1080 i
1920x1200 pracuja w natywnej rozdzielczosci.

Data: 2011-02-18 20:22:59
Autor: WiesłaW
Dnia 18-02-2011 o 19:25 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

Nie chce byc zrzedliwy, ale jak narazie nie dostalem ani jednej  konkretnej
odpowieddzi tylko same "belkoty"...

Jak nie chcesz być zrzędliwy, to po prostu nie bądź. Wystarczy,
że poznasz zasady grup dyskusyjnych.
A teraz na temat. Niedawno na grupie rozmawialiśmy o problemach
Intela z nową platformą. Czy jesteś w stanie poczekać, aż
wszystko się ustabilizuje? W tej chwili "bezpiecznym" procesorem
na podstawkę LGA 1156, i o bardzo dobrej wydajności jest i5-760
za ok 700zł. Myślę, że zmieściłby się w kwocie.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-18 23:20:36
Autor: Roger(OS)
Dnia Fri, 18 Feb 2011 20:22:59 +0100, WiesłaW napisał(a):

[...]

Jasne ze jestem w stanie poczekac- jak narazie mam PC wiec miesiac czy
kilka tygodni roznicy mi nie zrobi, a i ceny PC spadna przez ten czas - w
ogole to myslalem z czekaniem do 2012 gdy wejdzie DDR4 ale to za dlugo!
Poszukam na grupie tego postu z problemami - jesli moglbys mnie jakos
nakierowac...

Ok, idac dalej nie schodzac w offtop - a jaka plyta i reszta pytanego
przezemnie sprzetu byla by pod i5-760?

Data: 2011-02-19 12:24:21
Autor: WiesłaW
Dnia 18-02-2011 o 23:20 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

Jasne ze jestem w stanie poczekac- jak narazie mam PC wiec miesiac czy
kilka tygodni roznicy mi nie zrobi, a i ceny PC spadna przez ten czas - w
ogole to myslalem z czekaniem do 2012 gdy wejdzie DDR4 ale to za dlugo!

Tak szacuję, że w maju/czerwcu powinno się wszystko wyjaśnić. Nie myślę tu
tylko o Sandy Bridge, ale w szczególności o nowym procesorze AMD o nazwie
kodowej Bulldozer, który ze względu na swoją nową architekturę zapowiada
się bardzo obiecująco. Mają go pokazać na targach już na początku marca.

http://kut.as/2ov

Ok, idac dalej nie schodzac w offtop - a jaka plyta i reszta pytanego
przezemnie sprzetu byla by pod i5-760?

Po kolei. 2x1TB Samsunga F3 to dobry wybór 2x215 zł.
Grafikę proponuję ATI HD6850. Wystarczająco wydajna, TDP max 127W, ale w
spoczynku ok 20W. Np. Sapphire Radeon HD 6850 za 640 zł.
Core i5 760 730 zł. Do tego płyta standardowo Gigabyte GA-P55A-UD3 470 zł.
Pamięci np Kingston HyperX Genesis DDR3 2x2048MB 1333MHz CL7 za 180 zł
lub inne o takich parametrach.
Obudowa SilentiumPC Gladius 800/600 220 zł, lub Cooler Master Gladiator
600, ale u niego nie podoba mi się wentylator na górze.
Zasilacz OCZ Stealthxstream 2 500W, Bequiet Purepower L7 430W 220 zł
Razem 2890 zł ceny Agito.
Zostaje stówa na napęd. Mam taką tezę, że nie ma teraz dobrych napędów.
Co byś nie kupił, będzie takie samo. Głównie chodzi o to, aby był z
najnowszej serii, wtedy będzie miał większe prędkości.
lub
Procesor:Intel Core i5-760 /2.8GHz, 8MB, LGA1156, BOX/ 699 zł
Płyta główna:Gigabyte P55A-UD3 /intel P55/  439 zł
Pamięć RAM:OCZ 4GB (2x2GB) 1333MHz CL7 Platinium Low-Voltage  205 zł
Dysk twardy:Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3 199 zł
Dysk twardy:Samsung 1 TB 7200rpm 32MB cache SATA-II F3 199 zł
Karta graficzna:Sapphire Radeon HD6850 669 zł
Nagrywarka DVD:NEC AD-7263S SATA LabelFlash (black) 99 zł
Obudowa:SilentiumPC Gladius 600 Pure Black (bez zasilacza) 225 zł
Zasilacz:Seasonic S12II-430 430W 80 Plus Bronze 239 zł
Suma: 2973zł brutto ESC

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-20 05:15:09
Autor: Roger(OS)
Dnia Sat, 19 Feb 2011 12:24:21 +0100, WiesłaW napisał(a):

[...]

Super, troszke sie zapomnialem i zaczytalem w nocy o opdanym przez Ciebie
sprzecie - ogolnie wszystko jak zaplanowalem wiec zestawik mi sie bardzo
podoba.
Doczytam jeszcze po poludniu reszte informacji o nim i w poniedzialek moze
zaczne powoli zamawiac podzespoly.

Raz jeszcze dziekuje.

Data: 2011-02-20 18:20:18
Autor: WiesłaW
Dnia 20-02-2011 o 05:15 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Zaraz, zaraz - to miał być przykładowy zestaw. Nawet jeśli zostać przy
Intelu, to przychodzą mi do głowy jeszcze dwie rzeczy.
Ten procesor, który podałem to czterordzeniowiec. Jeżeli nie będziesz
używał aplikacji które tę właściwość wykorzystują (gry, niektóre programy
itp), może lepiej zastanowić się nad wyżej taktowanym dwurdzeniowym z HT?

Jeśli czytałeś wątek z linku który podałem, powinieneś wiedzieć, że kupując
teraz procesor na LGA 1155, po pierwsze-  masz możliwość zwrotu/zamiany
płyty głównej, a po drugie i najważniejsze masz za tę samą kasę dwa w
jednym, czyli wysoko taktowanego czterordzeniowca i nowszą podstawkę!
Dlatego, jeśli ktoś nie chce bawić się z płytą główną, może warto poczekać?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-21 14:26:06
Autor: miab
W dniu 2011-02-20 05:15, Roger(OS) pisze:
[...]

Jeszcze tylko zmień tego grzejącego się starocia na coś cichego, zimnego i mocnego:
http://www.frazpc.pl/recenzje-2/728281,Intel-Core-i5-2500K-i-i7-2600K-- -Lepsze-wrogiem-dobrego-Sandy-Bridge-- -AKT-I-.html miab

Data: 2011-02-23 13:57:22
Autor: Roger(OS)
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
Dnia Sat, 19 Feb 2011 12:24:21 +0100, WiesłaW napisał(a):

<ciach
[...]

Dodam od siebie takie pytanko poniewaz waham sie przy:
RAM - proponowales 2*2GB 1333 (proponowana przez Ciebie polyta ma 4sloty)
zastanawiam sie wiec nad 4*2GB (bedzie dzialal dual channel) lub 2*4GB
*dual channel) - 8GB lepiej brzmi
Obudowa - proponowane przez Ciebie maja wyprowadzone na przod porty USB 2.0
(plyta jest USB 3.0 ) ale widze ze z USB 3.0 z przodu sa DUUUZO drozsze :/
wiec narazie zostaje.
Plyta gl. - moze cos z P67/H67 np. GIGABYTE GA-P67A-UD3 drozsza o 15zl lub
podobna

Czyli zestaw na chwile obecna do 3000zl:
2x Samsung F3 1TB
GIGABYTE GA-P55A-UD3 lub GIGABYTE GA-P67A-UD3 (pamieci do 2133MHz)
i5-760 SAPPHIRE Radeon HD 6850
2x 4GB DDR3 KINGSTON HYPERX DUAL 1333 MHz
pudelko do 300zl
zasilacz do 250zl

Liczylem dzisiaj - cenu z allegro ponizej 3000zl
Moze sie komus przyda zestaw, kto kupuje teraz!

A ja mam pytanie do znawcow, co jeszcze poprawic?
Jak pisalem moge czekac do konca marca (moze nieco dluzej) gdy pojawi sie
Buldozer i Intel wprowadzi nowy i7

Roger(OS)

Data: 2011-02-23 17:54:20
Autor: WiesłaW
Dnia 23-02-2011 o 13:57 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Nie ma problemu. Będzie działać 4*2 i 2*4 w dual channel.

Obudowa - proponowane przez Ciebie maja wyprowadzone na przod porty USB  2.0
(plyta jest USB 3.0 ) ale widze ze z USB 3.0 z przodu sa DUUUZO drozsze  :/

To jakieś nieporozumienie. Obudowa nie posiada żadnego USB. To są tylko
gniazda z kawałkiem kabla, zakończone wtyczką, którą podpinasz do
odpowiedniego gniazda na płycie. Ta płyta posiada dwa gniazda, a więc
fizycznie mamy 4 dodatkowe gniazda USB 2.0. Może i o to Tobie chodzi,
ale jakoś nieprecyzyjnie napisałeś. Płyt które mają USB 3.0 na
wewnętrznym złączu jest mało i są drogie. Zostaje podłączyć jakiś HUB USB.

Plyta gl. - moze cos z P67/H67 np. GIGABYTE GA-P67A-UD3 drozsza o 15zl  lub podobna

To znowu nieporozumienie. Płyta na P55 jest na podstawkę LGA 1156, na
P67 na LGA 1155. W pierwszą włożysz procesor np i5 760, w drugą np
i5 2500. Odwrotnie się nie da. Przypominam, że na chwilę obecną Intel
ma problemy z chipsetem P67/H67 i innymi z tej serii i wycofuje płyty.
Nie zmienia to faktu, że procesory na tę podstawkę są wydajniejsze od
poprzedników i są w tej samej cenie.

Jak pisalem moge czekac do konca marca (moze nieco dluzej) gdy pojawi sie
Buldozer i Intel wprowadzi nowy i7

Jak się komuś nie spieszy radziłbym poczekać. Nie na i7, ale na poprawioną
wersję chipsetu.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-23 18:38:32
Autor: Roger(OS)
Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora
Dnia Wed, 23 Feb 2011 17:54:20 +0100, WiesłaW napisał(a):

<cuach>

[...]

Czyta, czytam, czytam, czytam juz tak czytam od kilkunastu dobrych dni :-)
no i natrafilem na informacje - jesli kupi sie mainboard'a na P67/H67 i
!!! UWAGA !!! zarejestruje go na stronie gigabyta do 30-marca 2011 to po
wydaniu nowej plyty, z poprawionym ukladem producent bezplatnie wymieni ja
na NOWY MODEL.
Ciekawa informacja - wiec na co mam jeszcze czekac? Zamawiac juz jutro
sprzecik? Co sadzisz? Bo juz naprawde dostaje metliku w glowie od tych
wszystkich informacji czytanych nt. cpu, plyt, chipsetow, bledow z sata
itd...

Roger(OS)

Data: 2011-02-23 19:14:22
Autor: WiesłaW
Dnia 23-02-2011 o 18:38 Roger(OS) napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Pisałem, że już rozmawialiśmy w innym wątku o tym. Była tam również ta
informacja. Podałem linka. Gdybyś przeczytał...

[...]

Przecież w kółko powtarzam. Jeżeli komuś się spieszy lub nie przeszkadza
to, że musi później wybebeszyć komputer, nosić płytę i czekać na następną,
to niech bierze, bo to jest korzystniejszy zakup!
Odpowiednikiem poprzedniego jest płyta Gigabyte GA-P67A-UD3 i Core i5 2500.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-23 22:34:39
Autor: Roger(OS)
Dnia Wed, 23 Feb 2011 19:14:22 +0100, WiesłaW napisał(a):

[...]

A czytalem, czytalem - tylko jakos zapomnialem lub niedoczytalem!

[...]

W sumie to racja, jak sie spieszy...
To chyba poczekam do pojawienia sie poprawioinej wersji :)

Roger(OS)

Komputer do 3000, 64bit, raid, bez monitora