Komputer do mniej wymagających gier (cena ma ks. 1500PLN)

Data: 2009-09-05 16:49:00
Autor: DooMiniK
Komputer do mniej wymagających gier (cena ma ks. 1500PLN)
Zbieram się do kupienia matce nowego komputera. Najlepiej, jakbym się zamknął w _cenie ~1500zł_ (cena bez napędu optycznego, klawiatury, myszki, monitora).

_Zastosowanie_: gry komputerowe – przygodowe. Nie chodzi tu o jakąś wydajność 60fps w „Wiedźminie”, ale nowe gry przygodowe zaczęły czerpać sporo z wydajności. Chodzi tutaj o tytuły takie, jak „Still Life”, nowe „The Secret of Monkey Island” i wszystkie inne wynalazki point&click korzystające sporo z 3D.
Obecny zestaw jeszcze jakoś to ciągnie, jednak słaba karta graficzna (Radeon 9100 bez shaderów 2.0), mało RAMu i ledwo żywy zasilacz zadecydował, że czas na nowe „bebechy.

Proszę więc o pomoc i podpowiedź do tego, co chcę kupić, wstępnie zdecydowałem się na _platformę AM3:_

_Płyta główna:_ Gigabyte MA785GMT-UD2H /AMD 785G -  ~320zł
Chcę zaryzykować i zacząć od zintegrowanej grafiki. Nie mogę znaleźć nic ciekawego w internecie na temat _ATI GPU Radeon HD 4200_. Czy ten układ „pociągnie” standardowe gry 3D? Jak on się „ma” do starego Radeona 9100, albo jakiejść standardowej karty graficznej?
Gdyby coś się działo, to mogę zawsze dokupić drugą kartę graficzną (na płycie jest 1 x PCI Express 2.0 x16
Hybrid CrossFireX i podobno to pracuje z drugą).

_Procesor:_ AM PHENOM II x2 545 Box ~315zł
Myślałem o tym procesorze, czy nie ma co szaleć i wystarczy spokojnie np. Athlon2 x2 245 box (~235zł)
Czy te wentylatory są w miarę znośne (generowanie dB) i nie będzie odkurzacza w pokoju?

_Pamięć:_ ~250-350zł (2 x 2048MB dual)
Tutaj nie wiem:
- duża różnica będzie w kościach 800/1066?
- myślałem o Geil DDR2 4096MB /1066 Green – czy ich taktowanie CL6 mocno by „tłumiło” sprzęt? (6-6-6-18)

_Dysk twardy:_
     Dysk WD 640 GB, 16 MB, SATA II - WD6400AAKS (220zł)
     WD 750 GB, 16 MB, SATA II - WD7500AAKS (250zł)
     Dysk SEAGATE 1 TB, 32 MB, 5900, 3.5", SATA II - T31000520AS (280zł)

Wydajność chyba nie będzie tutaj tak istotna, chcę aby z zapasem była pojemność. A może coś możecie polecić 640-1000MB?

No i zostaje obudowa i zasilacz. Z obudową sobie poradzę, co z zasilaczem? Myślę o _CoolerMaster450W RS-450-ACLY_

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :-)

p.s. na komputerze najpierw będzie zainstalowany Windows XP SP3 32bit, jednak docelowo Windows7

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-09-06 01:44:55
Autor: emila
DooMiniK pisze:
> [...]
Chcę zaryzykować i zacząć od zintegrowanej grafiki. Nie mogę znaleźć nic ciekawego w internecie na temat _ATI GPU Radeon HD 4200_. Czy ten układ „pociągnie” standardowe gry 3D? Jak on się „ma” do starego Radeona 9100, albo jakiejść standardowej karty graficznej?
dobra płyta nie miałem problemów z nią u klientów w ogóle
290 to już wysoka cena

pociągnie standardowe gry i dobry układ jeśli chodzi o zintegrowane.
0 problemów...

Gdyby coś się działo, to mogę zawsze dokupić drugą kartę graficzną (na płycie jest 1 x PCI Express 2.0 x16
Hybrid CrossFireX i podobno to pracuje z drugą).
zamiana tylko na coś sporo lepszego nigdy na HD4550 albo GF9500

_Procesor:_ AM PHENOM II x2 545 Box ~315zł
Myślałem o tym procesorze, czy nie ma co szaleć i wystarczy spokojnie np. Athlon2 x2 245 box (~235zł)
mimo wszytsko polecam w zamian wziąć Athlon  II x2 250, lepiej wypada
przy słabszych Phenomach nawet tych x3. Też siedzi na AM3.
cena 280zł

[...]
Patriot Extreme Performance DDR2 800 2x2GB CL4 - cena 215,-
albo najlepsze w overclockingu pamięcći na świecie
Crucial BallistiX EE1000Mhz Micron CL4 - cena 239,-

_Dysk twardy:_
obojętne tak naprawdę wązne żeby SATAII i przynajmniej 320GB

No i zostaje obudowa i zasilacz. Z obudową sobie poradzę, co z zasilaczem? Myślę o _CoolerMaster450W RS-450-ACLY_
składam podobne zestawy klientom i wsadzam noname 420W ale to już
ze względów na słowa ludzi "byle najtaniej" - cena 80zł

p.s. na komputerze najpierw będzie zainstalowany Windows XP SP3 32bit, jednak docelowo Windows7
tylko i wyłącznie 64bit

--
  emila to on
  on to ja

Data: 2009-09-06 16:56:29
Autor: DooMiniK
emila wrote:
DooMiniK pisze:
> [...]
dobra płyta nie miałem problemów z nią u klientów w ogóle

We Wrocławiu najtaniej znalazłem w cennikach za 315zł; jak chcesz
się zdziwić, to polecam Komputronik - 357zł ;-)

pociągnie standardowe gry i dobry układ jeśli chodzi o zintegrowane.
0 problemów...

Właśnie mi chodzi, żeby tam jakiegoś pieca nie wsadzić, co będzie
się nudzić 80% czasu pracy komputera i dodatkowo konsumować Waty...

[...]

Dzięki za informację; zakładam, że chociaż 1.5 roku podziała z tym
zintegrowanym układem, za rok na gwiazdkę może będzie karta graficzna ;-)

[...]

No właśnie tak czytam i tak wygląda, że to najlepsze rozwiązanie.

[...]

Popatrzę co jest u mnie dostępne, nie ma chyba sensu
inwestować w lepsze pamięci.

[...]

Na wstępie zaryzykuję obecny zasilacz, z którego jestem o dziwo
b. zadowolony (Fortron 400W). Odpadnie wydatek.

p.s. na komputerze najpierw będzie zainstalowany Windows XP SP3 32bit, jednak docelowo Windows7
tylko i wyłącznie 64bit

To uwaga tylko i wyłącznie dotycząca obsługi pamięci (3.2GB)?
Mam obawy, czy wszystko będzie kompatybilne (np. Office 2003, gry
komputerowe).

Data: 2009-09-06 10:48:55
Autor: tomekr
Komputer do mniej wymagających gier (cena maks. 1500PLN)
DooMiniK pisze:

Ja kupuję używane karty graficzne na Allegro. Jest dużo ludzi, którzy kupują coś nowoczesnego i sprzedają za rok, czy pół gdy się pojawi nowy model. Gdy obserwowałem aukcje to było wiele okazji, np. 8800gt 512MB za   ~260 zł, sam kupiłem HD4850 Asusa za 315 zł (jeszcze na gwarancji) itp., a z jeszcze tańszych Nvidia 7950gt 512MB za 130 zł.  Jeżel koniecznie chcesz nową i tańszą, to są Asusy 9600gs za 200zł, tylko musisz kupić model z 96 shaderami (niektóre mają mniej). Droższych nie warto kupować bo już pod koniec września będą nowe karty z DX11 (od ATI), czyli jeżeli kupisz coś za 600zł to i tak za kilka tygodni będzie przestarzałe.

Z dysków zdecydowanie polecam WD, model 640GB jest udany, a Seagate ostatnio się psują. W firmie do komputerów zawsze polecam WD Black. Dla pamięci wystarczy 800MHz, różnicę w cenie z 1066 lepiej wydać na lepszy procesor. 4GB RAM to optymalna wielkość. Do tego system koniecznie 64 bitowy - 22-09-2009 wychodzi Windows 7.

Wentylatory boxowe AMD są bardzo udane, ciche i wydajne. Płyty Gigabyte starają się zapewnić niskie obroty wentylatora (z doświadczenia wynika mi, że MSI i Asus kręcą nieco wyższymi obrotami przy podobnej pracy, a Asrock potrafi zawyć). Zdecydowanie polecałbym natomiast płyty pełnowymiarowe ATX, dodatkowe złącza PCI-Ex mogą się kiedyś przydać. Poza tym w przypadku płyt do AMD masz często praktycznie za nic dodatkowo funkcjonalność Crossfire.

Jeżeli chodzi o procesor to faktycznie kupno tańszego dwurdzeniowego teraz i upgrade do 4 lub 6 rdzeniowego w przyszłości ma sens.

Data: 2009-09-06 16:59:18
Autor: DooMiniK
tomekr wrote:
DooMiniK pisze:

[...]

Docelowo będzie tam Windows 7, teraz nie chcę mieć żadnych problemów
z tym komputerem (poza VNC nie będę miał fizycznego dostępu do lutego).
Czy Windows 64bitowy będzie kompatybilny ze wszystkim (Office 2k3,
gry komputerowe).

[...]

Ten komputer, poza kartą graficzną, nie będzie miał potrzeby instalacji
niczego innego...

Jeżeli chodzi o procesor to faktycznie kupno tańszego dwurdzeniowego teraz i upgrade do 4 lub 6 rdzeniowego w przyszłości ma sens.

Tak też zrobię, dziękuję za pomoc.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Piszę tylko i wyłącznie korzystając z serwera
home.net.pl: Message-ID: <cyfry@news.home.net.pl>
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-09-06 16:01:24
Autor: Piotr
DooMiniK pisze:
Zbieram się do kupienia matce nowego komputera. Najlepiej, jakbym się zamknął w _cenie ~1500zł_ (cena bez napędu optycznego, klawiatury, myszki, monitora).
(...)
czytałeś: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=5358 ?

Data: 2009-09-06 17:00:39
Autor: DooMiniK
Komputer do mniej wymagających gier (cena maks. 1500PLN)
Piotr wrote:
[...]
czytałeś: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=5358 ?

Dziękuję, nie dotarłem do tego artykułu.

Data: 2009-09-06 20:34:39
Autor: Wiesław
Dnia 05-09-2009 o 17:49  napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Athlon II x2 250, cena 280zł
Właśnie ten Phenom jest lepszy o te 35zł od Athlona.

[...]

A jak chcecie włożyć do tej płyty pamięci DDR2?

zasilaczem? Myślę o _CoolerMaster450W RS-450-ACLY_

Napisałeś, że masz Fortrona 400W. Wyobraź sobie, że jest najprawdopodobniej
(musiałbym znać model) lepszy od CoolerMaster450W.

--
Wiesław
Opera Mail

Komputer do mniej wymagających gier (cena ma ks. 1500PLN)