Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys

Data: 2011-01-27 13:35:26
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiegoś głupstwa konfigurując komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania. Zestaw będzie zamawiany w proline.pl Oto konfiguracja:

Intel Core i5-760 2,8 GHz 8MB cache s. 1156 Box 735
Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319
SilentiumPC Spartan HE923 89
2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330
Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180
2x Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 278
Cooler Master Elite RC-335-KKN1-GP Black 179
be quiet! Straight Power E7-400W 222
LG DVD Recorder GH-22NP21 Black Oem 95
Czytnik kart 3,5" 59
MS Windows 7 Home Premium OEM 64-bit PL 1-pack 355
Złożenie komputera - 5 dni roboczych 30
Testowanie komputera pod Windows 7 64-bit 30

SUMA: 2901 PLN

Wszelkie uwagi mile widziane
Dziękuję i pozdrawiam!

Data: 2011-01-27 12:59:04
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjĂŞĂŚ do 3 tys
abs napisa?(a):

Intel Core i5-760 2,8 GHz 8MB cache s. 1156 Box 735
Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319

Wybrałbym referencyjną płytę intela i procka i5-750.

SilentiumPC Spartan HE923 89

Jest lepszy od intelowego boxa - imo warto go kupic.

2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330

Po co HyperX? Zwykłe też będą ok.

Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

Wybierz jakas pasywna.

2x Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 278

Do obrobki zdjec potrzebny jest duzy temp. Dlatego ja polecalbym taka konfiguracje: SSD64 na system; 320GB na users, temp i swap; 500GB na dane.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-27 14:23:32
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnik2r17.285a.januszekgimli.mierzwiak.com...
Wybrałbym referencyjną płytę intela i procka i5-750.

Nie ma w 'moim' sklepie :) Więc odpada.

SilentiumPC Spartan HE923 89

Jest lepszy od intelowego boxa - imo warto go kupic.

Ok, dzięki. Ważne, żeby był jak najcichszy.

2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330

Po co HyperX? Zwykłe też będą ok.

Jeśli tak to ok, zaraz zmodyfikuję.

Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

Wybierz jakas pasywna.

Jest pasywna :)

2x Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3 sATA-2 278

Do obrobki zdjec potrzebny jest duzy temp. Dlatego ja polecalbym taka
konfiguracje: SSD64 na system; 320GB na users, temp i swap; 500GB na
dane.

Niestety. wsadzenie rozsądnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. Chociaż przy 8 GB ram mam nadzieję zbyt często ze swapów nie korzystać. Magazyn to jeszcze inna historia ale to już jest.

Pozdrowienia.

Data: 2011-01-27 13:34:31
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
abs napisa?(a):

Niestety. wsadzenie rozsÂądnego SSD spowoduje przekroczenie budzetu. Dlatego wybralem proste rozwiazanie - jeden dysk na system i programy a drugi na baze Lightrooma, swap Photoshopa i rozne inne swapy. ChociaÂż przy 8 GB ram mam nadziejĂŞ zbyt czĂŞsto ze swapĂłw nie korzystaĂŚ. Magazyn to jeszcze inna historia ale to juÂż jest.

Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu. Moim zdaniem kup i5-750 (zamiast i5-760), 4GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX a różnicę wykorzystaj właśnie na systemowy SSD.

j.

Data: 2011-01-27 14:34:45
Autor: abs
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnik2t3n.28a3.januszekgimli.mierzwiak.com...
Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu. Moim zdaniem
kup i5-750 (zamiast i5-760), 4GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX a
różnicę wykorzystaj właśnie na systemowy SSD.

Hmm, no ja bym na pewno wykorzystał bo często pracuję na kilku plikach po kilkaset MB ale teraz tak myślę, że ten człowiek dla którego to składam niekoniecznie będzie robił takie cuda. Więc może coś w tym jest... Jaki SSD proponujesz? Najlepiej coś dostępnego w proline.pl :)

Pozdrowienia.

Data: 2011-01-27 14:09:32
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
abs napisa?(a):

Hmm, no ja bym na pewno wykorzystaÂł bo czĂŞsto pracujĂŞ na kilku plikach po kilkaset MB ale teraz tak myÂślĂŞ, Âże ten czÂłowiek dla ktĂłrego to skÂładam niekoniecznie bĂŞdzie robiÂł takie cuda. WiĂŞc moÂże coÂś w tym jest... Jaki SSD proponujesz? Najlepiej coÂś dostĂŞpnego w proline.pl :)

Potrzebujesz jakiegos 3.5" (Corsair takie robi) albo Kingstona z zestawem desktop bundle ;)

j.

Data: 2011-01-30 03:50:45
Autor: MC
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnik2v5c.28d4.januszekgimli.mierzwiak.com...
[...]

Chłopie, wymieniony zestaw to program Acronisa do przepisania partycji z normalnego dysku na SSD. Po co gość ma za to płacić? Poza tym Kingston ma różne SSD od bardzo dobrych do skrajnego badziewia. Bez podanai modelu, a raczej kontrolera twoja rada jest niewiele warta. Samo Corsair też nic nie znaczy.

Data: 2011-01-27 16:59:14
Autor: Przemysław Ryk
Dnia 27 Jan 2011 14:34:31 +0100, januszek napisał(a):

Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu.

Udowodnij proszę.

(ciach...)

[ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać.   ]
[                                          (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

Data: 2011-01-27 19:12:24
Autor: Wojtek
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Przemysław Ryk wrote:

Udowodnij proszę.

Ale po co, skoro wiesz, że to bzdurne twierdzenie ;)
U mnie kiedyś mały program GISowy przy próbie wczytanie podkładu (nie
za dużego) na pececie z  2GB RAMu i automatycznym swapem zaczął
krzyczeć, że mu pamięci brakuje i prosi o więcej, choć on tylko te
grafikę wyświetla i nic poza skalowaniem z nią nie robi. Wolę nie
myśleć ile by potrzebował coś z tym robiąc ;))

--
Wojtek

Data: 2011-01-27 21:20:55
Autor: Radosław Sokół
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
W dniu 27.01.2011 16:59, Przemysław Ryk pisze:
Przy obróbce zdjec nie wykorzystasz więcej niż 4GB ramu.

Udowodnij proszę.

Wiesz co, udowodnić jest łatwo. Czy trzeba 4 GiB RAMu, żeby
obrobić zdjęcie powiedzmy 2000x1600, zapisane w formacie
JPEG przez typowy "kompakt" cyfrowy? :) Myślę, że i na kom-
puterze z 1 GiB RAMu można to zrobić całkiem sprawnie.

Owszem, profesjonalna obróbka zdjęć to całkiem coś innego.
Wszystko zależy od skali prac, umiejętności i wymagań opera-
tora i jakości materiału źródłowego. Photoshop i Lightroom
sugerują raczej przynajmniej średnią klasę, ale warto by to
najpierw ustalić zanim wyda się kategoryczny sąd "nie wyko-
rzystasz więcej niż 4 GiB RAMu" lub "wykorzystasz więcej niż
4 GiB RAMu". Szczególnie, że w Polsce wciąż pokutuje podejście
do oprogramowania na zasadzie "zamiast Notatnika użyję naj-
nowszej wersji Quark Xpressa" i czasem używa się narzędzi
za grube tysiące do całkowicie amatorskich zadań :)

Data: 2011-01-27 21:47:39
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
On Thu, 27 Jan 2011 21:20:55 +0100, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[cut]

Taaak, 16. bitowy obrazek z 10. megapikselowego aparatu to ,,jedyne''
60 Mb, kilka wersji obrazka otwartych, każdym ma ,,trochę'' historii,
do tego wołarka rawów, jakieś pomocnicze drobnostki i na pewno
zmieścimy się w 640 kb pamięci, jak to było obiecane ;) --
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-01-27 22:06:11
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.01.2011 21:47, Grzegorz Krukowski pisze:
[...]

Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem, a potem ewentualnie
- jeśli musisz - odpowiadaj nie na temat, ok? :)

PS. Gdzie masz moduł RAW np. w IrfanView? I historię? I kilka
     wersji zdjęć? Tak trudno zrozumieć, że dla niektórych
     "komputer do obróbki zdjęć" może być dumną nazwą dla
     maszyny, która właśnie w takim programiku będzie "obra-
     biała" zdjęcia? Stąd mój apel o określenie zakresu zasto-
     sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

Data: 2011-01-27 22:30:52
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
PS. Gdzie masz moduł RAW np. w IrfanView? I historię? I kilka
    wersji zdjęć? Tak trudno zrozumieć, że dla niektórych
    "komputer do obróbki zdjęć" może być dumn? nazw? dla
    maszyny, która wła?nie w takim programiku będzie "obra-
    biała" zdjęcia? St?d mój apel o okre?lenie zakresu zasto-
    sowań i potrzeb pytaj?cego przed definitywnymi s?dami.

Myslalem, ze jesli napisze, ze uzywany bedzie Lightroom + Photoshop to
sugeruje to powazniejsze zastosowania niz zmniejszenie zdjecia w Picasie czy
innym Irfanie celem wystawienia na nasza-klase. Ale to prawda, ze u nas
czesto jest tak, ze zeby dokonac powyzszego uzywa sie kradzionych kombajnow
graficznych. Wiec odpowiadam: tak - beda uzywane ciezkie rawy, tak - w PS
bedzie czasem potrzeba otwarcia kilku wielowarstwowych plikow 16bit i pracy
na nich.

A na marginesie: tak sobie rozwazam i dochodze do wniosku, ze chyba jednak
jesze za wczesnie na SSD z takim budzetem.

Pozdrowienia.

Data: 2011-01-28 08:05:32
Autor: januszek
[...]

To co napisałeś wskazuje na wywoływanie i poźniejszą obróbkę plików raw ;) Tyle, ze na taki zestaw softu trzeba wydac co ponad 4 tys zl ;) wiec ja do takich zadan zwyklem uzywac Photoshop Elements ;P Jako, ze w najnowszej wersji PSA zaimplementowano w zasadzie ten sam moduł Adobe Camera Raw co w Lightroomie (tylko ograniczono go funkcjonalnie) to mniej wieciej widze u siebie jakie potrzebne sa wymagania sprzetowe. I o ile pamaieci 4GB wystarcza z nawiazka to miejsca na "scratch disk" w zasadzie nigdy nie jest za malo (szczegolnie jak zaczniesz laczyc panoramy) i dopoki nie wydzielilem temp na osobnego dysk to zawsze przy masowej obrobce zdjęć kończyło się komunikatem "scratch disk is full"

j.

Data: 2011-01-28 10:34:11
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjea do 3 tys
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnik4u74.2cu9.januszekgimli.mierzwiak.com...
To co napisałeś wskazuje na wywoływanie i poźniejszą obróbkę plików raw
;) Tyle, ze na taki zestaw softu trzeba wydac co ponad 4 tys zl ;)

Soft już jest. Od dawna. Niestety w nie najnowszych wersjach ale spokojnie styka.

[...]

LR to naprawdę super narzędzie jeśli masz miesięcznie po kilka tys. zdjęć do selekcji, skatalogowania, obróbki. Przyspiesza pracę niczym nowy SSD :) Ale to temat na osobną dyskusję i nie na tej grupie :)

[...]

Ok, dzięki wielkie. Dotychczasowy sprzęt już naprawdę nie wyrabia :) Stąd potrzeba zmian.

Pozdrowienia!

Data: 2011-01-28 15:43:03
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjea do 3 tys
abs napisa?(a):

LR to naprawdĂŞ super narzĂŞdzie jeÂśli masz miesiĂŞcznie po kilka tys. zdjĂŞĂŚ do selekcji, skatalogowania, obrĂłbki. Przyspiesza pracĂŞ niczym nowy SSD :) Ale to temat na osobnÂą dyskusjĂŞ i nie na tej grupie :)

Kilka tysiecy zdjec miesiecznie? To polecam dedykowany SSD na cache i katalog LR bo tu jest najwezsze gardlo wydajnosci ;)

Ok, dziĂŞki wielkie. Dotychczasowy sprzĂŞt juÂż naprawdĂŞ nie wyrabia :) StÂąd potrzeba zmian.
 A co konkretnie na tym starym sprzecie kleka?

j.

Data: 2011-01-28 21:58:29
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjea do 3 tys
Kilka tysiecy zdjec miesiecznie? To polecam dedykowany SSD na cache i
katalog LR bo tu jest najwezsze gardlo wydajnosci ;)

Czyli mowisz postawic ta baze Lightrooma na SSD na ktorym nie ma systemu? Chyba jednak wole tam miec tez system...

A co konkretnie na tym starym sprzecie kleka?

Jakies C2D 4200 czy jakos tak, 4 GB ram, XP, ramdisk 1GB.

Pozdr.

Data: 2011-01-29 02:20:49
Autor: maX

Użytkownik "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihvalm$57b$1news.onet.pl...

Jakies C2D 4200 czy jakos tak, 4 GB ram, XP, ramdisk 1GB.

W celu obniżenia kosztów może warto kilka klocków zostawić ze starego kompa? Np. DVD, zasilacz lub obudowę.

Data: 2011-01-29 06:22:30
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjea do 3 tys
abs napisa?(a):

[...]

A co konkretnie na tym starym sprzecie kleka?

Jakies C2D 4200 czy jakos tak, 4 GB ram, XP, ramdisk 1GB.

I to sa waskie gardla przy pracy w LR? Stawialbym na dysk... ;P

j.

Data: 2011-01-28 12:28:52
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.01.2011 22:30, abs pisze:
innym Irfanie celem wystawienia na nasza-klase. Ale to prawda, ze u nas
czesto jest tak, ze zeby dokonac powyzszego uzywa sie kradzionych kombajnow

No, jak widać nie piszę tak niezrozumiale, by nie dało się
odkryć, o co mi chodzi :)

graficznych. Wiec odpowiadam: tak - beda uzywane ciezkie rawy, tak - w PS
bedzie czasem potrzeba otwarcia kilku wielowarstwowych plikow 16bit i pracy
na nich.

No i się wyjaśniło w ten sposób wszystko. W takim razie abso-
lutnie im więcej pamięci, tym lepiej. Z postu obok widzę, że
planujesz 64-bitową wersję Windows, więc z obsługą pamięci
nie będzie problemu; podejrzewam też, że będziesz używał
64-bitowych wersji programów. Spokojnie zatem 8 GiB się
sprawdzi. Sugerowałbym nawet użycie jak najpojemniejszych
modułów, by z np. czterech gniazd zająć 2x4 GiB i zostawić
sobie miejsce na ewentualną rozbudowę.

A na marginesie: tak sobie rozwazam i dochodze do wniosku, ze chyba jednak
jesze za wczesnie na SSD z takim budzetem.

Chyba nie ma sensu. Krytyczny tutaj i tak będzie czas dostę-
pu do danych, a nie systemu czy kodu programu. Jak ktoś pra-
cuje na komputerze, to zazwyczaj ma gdzieś, czy uruchamia
się on 120 czy 180 sekund -- robi to raz dziennie, a potem
pracuje we wciąż obecnych w pamięci programach. Warto by
było co najwyżej osobno dać dysk systemowo/programowy, a
osobno dysk na dane (lub nawet macierz RAID 0 na dane --
dyski magnetyczne są teraz śmiesznie tanie).

Data: 2011-01-28 13:16:51
Autor: abs
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011012811285100grush.one.pl...
[...]

Ok, dzięki, będzie te 8 GB.

[...]

Z drugiej strony widzę na starym komputerze, że taki Lightroom lubi mocno pomielić dyskiem gdy ma dużą bazę i sporo wglądówek do tworzenia i modyfikacji - jego cache to duużo małych plików. Z tego względu myślę nad SSD.

Pozdro!

Data: 2011-01-28 14:17:55
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
On Fri, 28 Jan 2011 13:16:51 +0100, "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl>
wrote:

Z drugiej strony widzę na starym komputerze, że taki Lightroom lubi mocno pomielić dyskiem gdy ma duż± bazę i sporo wgl±dówek do tworzenia i modyfikacji - jego cache to duużo małych plików. Z tego względu my¶lę nad SSD.

Spróbuj zrobić taki eksperyment. Zainstaluj sobie RAM dysk, skopiuj
pliki bazy na niego, ustaw w Lightromie aby korzystał z bazy na RAM
dysku i popracuj trochę. Potem wróć do normalnej konfiguracji i
porównaj prędkość. Jak zauważysz przyśpieszenie, to warto zakupić SSD,
jak nie to możesz kupić SSD ;)
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-01-28 14:48:38
Autor: Andrzej Ława
W dniu 28.01.2011 14:17, Grzegorz Krukowski pisze:

[...]

Taaaak... Masz na myśli dysk symulowany w pamięci operacyjnej komputera?

I uważasz, że zarówno sama pamięć jak i jej interfejs są w przypadku SSD
tak samo szybkie?

To ty się może już nie odzywaj...

Data: 2011-01-28 15:14:10
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
On Fri, 28 Jan 2011 14:48:38 +0100, Andrzej Ława
<alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Nie, tylko jak będzie widział zauważalne przyśpieszenie, to warto się
bawić w SSD, jak nie to szkoda wywalać kasy. Prędkość może ograniczać
coś zupełnie innego.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-01-31 08:05:57
Autor: Andrzej Ława
W dniu 28.01.2011 15:14, Grzegorz Krukowski pisze:

[...]

Dalej piszesz bzdury.

Przy założeniu, że nie zacznie nagle brakować pamięci i system będzie
musiał się intensywniej ratować SWAPem, to praca na dysku symulowanym w
pamięci RAM na pewno będzie szybsza, niż na HDD.

Ale ma się to nijak do SDD, bo pamięć flash przy zapisie jest z reguły
dużo wolniejsza, niż standardowy dysk twardy.

Data: 2011-01-31 08:53:26
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej Ława"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ii5n0k$2hk$1@inews.gazeta.pl...
Przy założeniu, że nie zacznie nagle brakować pamięci i system będzie
musiał się intensywniej ratować SWAPem, to praca na dysku symulowanym w
pamięci RAM na pewno będzie szybsza, niż na HDD.

A po pół roku będzie biadolił, że SSD mu padł.

Data: 2011-01-31 09:25:25
Autor: Andrzej Ława
W dniu 31.01.2011 08:53, qwerty pisze:
[...]

Czytaj łaskawie do końca i w całości.

Mowa była o próbie symulacji ewentualnego przyśpieszenia dzięki SSD
poprzez zrobienie ramdysku. Inna sprawa że, jak pisałem, taki ramdysk ma
się nijak do dysku SSD.

Ale fakt, że oprócz wolniejszego zapisu, niż na klasyczny HDD, grozi
także szybkie "zużycie".

Data: 2011-01-27 22:36:01
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
On Thu, 27 Jan 2011 22:06:11 +0100, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

[...]

    wersji zdjęć? Tak trudno zrozumieć, Ĺźe dla niektĂłrych
    "komputer do obrĂłbki zdjęć" moĹźe być dumną nazwą dla
    maszyny, ktĂłra właśnie w takim programiku będzie "obra-
    biała" zdjęcia? Stąd mĂłj apel o określenie zakresu zasto-
    sowań i potrzeb pytającego przed definitywnymi sądami.

Cytuję i podkreślam:

Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiego¶ głupstwa konfiguruj±c komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania.
                    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zestaw będzie zamawiany w proline.pl Oto konfiguracja:

Lightroom = wołaczka rawów z bajerami
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2011-01-28 12:33:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 27.01.2011 22:36, Grzegorz Krukowski pisze:
Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiego¶ głupstwa
konfigurujÂąc komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania.
                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Cytuję siebie samego:

Szczególnie, że w Polsce wciąż pokutuje podejście
do oprogramowania na zasadzie "zamiast Notatnika użyję naj-
nowszej wersji Quark Xpressa" i czasem używa się narzędzi
za grube tysiące do całkowicie amatorskich zadań :)

Wniosek: wymienienie narzędzi wcale nie sugeruje, że komputer
będzie *poważnie* wykorzystywany do pracy i musi być dobrze
wyposażony. Co wyraźnie napisałem. Proszę, czytaj uważnie.

PS. Sam twórca wątku i pytający nie miał problemów ze zrozu-
     mieniem, o co mi chodzi, wyjaśnił sprawę i teraz nie ma
     juĹź Ĺźadnych wątpliwości co do tego, czy w tym komputerze
     przyda się duĹźo pamięci.

Data: 2011-01-29 03:01:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 27 Jan 2011, januszek wrote:

Przy obrobce zdjec nie wykorzystasz wiecej niz 4GB ramu.

  Zależy *jakich* zdjęć.
  Jeden jedyny raz, kiedy komputer mi "poległ" na RAMie i po > kwadransie
ciągłego swapowania wcisnąłem reset, to było zapuszczenie jakiejś
poręcznej panoramki do poskładania :> (fakt, coś 1,5 GB a nie 4 wtedy
miałem co czyni sporą różnicę, ale z kolei to był taki sobie teścik
a nie "porządna panorama").

GB zwykłych Kingstonów zamiast hyperX

  A tu jesteśmy zgodni

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-29 15:44:59
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
Gotfryd Smolik news napisa?(a):

  ZaleĹźy *jakich* zdjęć.
[...]

Owszem - ale to nie był IMO problem za małej ilości pamięci tylko braku dostępnego dla programu miejsca w scratch disk ;) j.

Data: 2011-01-29 23:15:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 29 Jan 2011, januszek wrote:

[...]

  Był, był.

tylko braku
dostępnego dla programu miejsca w scratch disk ;)

  Kilka dobrych GB wolne :D, a do tego w takim przypadku powinno się
wykrzaczyć, a nie mielić bez końca, prawda?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-30 09:54:46
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
Gotfryd Smolik news napisa?(a):

  Kilka dobrych GB wolne :D, a do tego w takim przypadku powinno się
wykrzaczyć, a nie mielić bez końca, prawda?

Byc moze dysk byl mocno zdefragmentowany... Po za tym w takiej sytuacji, kiedy zniecierpliwiony user nie doczeka do konca mielenia tylko wymieknie w trakcie to nigdy nie bedzie wiadomo jaki bylby ten koniec ;)

j.

Data: 2011-01-27 16:59:14
Autor: Przemysław Ryk
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:23:32 +0100, abs napisał(a):

(ciach...)
2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330

Po co HyperX? Zwykłe też będą ok.

Jeśli tak to ok, zaraz zmodyfikuję.

Nie wiem, jak duże zdjęcia obrabiasz. Ja pracuję w CS3 robiąc DTP i znacznie
mi się komfort pracy poprawił od momentu, kiedy ramu mam 8 GB.

Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

Wybierz jakas pasywna.

Jest pasywna :)

Nie wiem tylko, czy spokojnie nie starczyłby Ci ASUS GF210 512MB 64bit PCI-E
Silent (http://www.proline.pl/?p=ASUS+GF210+512+S)

[...]

Jak masz magazyn i miejsce na backup, to zepnij te dwa dyski w RAID0. Ale
_tylko i wyłącznie_ pod warunkiem, że miejsce na backup i sensowną politykę
robienia kopii zapasowych masz.

[ Tylko głupcy się nie zmieniają.                            (G. Zapolska) ]

Data: 2011-01-29 02:12:06
Autor: maX

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:1pj2f2ijixh2q.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...

[...]

Alternatywnie, jeśli to da zauważalny wzrost wydajności, mozna nawet wsadzić 16 GB RAM. Dodatkowe 8 GB to w Proline ok. 250 zł:
http://www.proline.pl/?p=GR1333D364L9/8GDC
http://www.proline.pl/?p=KVR1333D3N9/4G

[...]

Wystarczyłaby. No chyba że te programy korzystają z karty graficznej do akceleracji obliczeń, wtedy wydajność grafy  też się liczy.

[...]

Alternatywnie, za te w/w 250 zł można też dorzucić kolejne dwa Samsungi F3 500GB i połączyć wszystkie 4 dyski w RAID0 (choć tu dochodzą kwestie zwiększonego ciepła, hałasu i poboru mocy).
Ale tu już trzebaby sprawdzić empirycznie co da najwyższy wzrost wydajności - 16 GB RAM, 4 HDD w RAID0 czy dysk SSD.

Ale
_tylko i wyłącznie_ pod warunkiem, że miejsce na backup i sensowną politykę
robienia kopii zapasowych masz.

To płyta na chipie Intela, zapewne oferuje Matrix RAID, więc z końcówek obu dysków można zrobić RAID1 (czyli mieć równocześnie RAID0 i RAID1 na dwóch dyskach).

..

Data: 2011-01-29 06:25:30
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
maX napisa?(a):

[...]

Alternatywnie to moze byc komputerowy efekt placebo bo CS3 OIW jest 32 bitowy wiec chocby nie wiem jak sie wytezal to nie jest w stanie wykorzystac wiekszej ilosci ramu ;)

j.

Data: 2011-01-30 16:11:06
Autor: Przemysław Ryk
Dnia 29 Jan 2011 07:25:30 +0100, januszek napisał(a):

[...]

Jak jednocześnie masz odpalonego Photoshopa, InDesigna, Illustraotora i
kilka okien Brdige'a (niue wspominając o reszcie oprogramowania i systemie),
to okazuje się, że mając 8GB ram pracuje się znacznie wygodniej, niż przy
4GB.

[ Jeśli na pakernię wchodzi niepozorna osoba, jednym ruchem wyciąga        ]
[ z atlasu kolesia i mimo protestów całej obecnej tam ekipy kroi go        ]
[ z 400 złotych - to musi to być żona.                    (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-01-30 19:26:00
Autor: januszek
Komputer do obrĂłbki zdjec do 3 tys
Przemysław Ryk napisa?(a):

[...]

Ok, odpal menadzera zadan i sprawdz ile pamieci jest wtedy zajete... ;)

j.

Data: 2011-01-31 23:11:01
Autor: Przemysław Ryk
Dnia 30 Jan 2011 20:26:00 +0100, januszek napisał(a):

[...]

http://ifotos.pl/zobacz/Memory-us_hhxnppp.png/
Ja tam widzę:
Physical memory (K) / Available: 3 544 892

Naprawdę jakichś wypasionych plików w Photoshopie, Illustratorze czy
InDesignie nie miałem otwartych.

[ Kobieta: sama się pyta, sama odpowiada i jeszcze się obraża.             ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]

Data: 2011-02-01 06:55:37
Autor: januszek
[...]

To wczytaj jakies wypasione pliki do tych programow bo ciekawy jestem o ile sie wtedy zmieni ;)

j.

Data: 2011-02-01 17:07:02
Autor: Przemysław Ryk
Dnia 1 Feb 2011 07:55:37 +0100, januszek napisał(a):

[...]

Więcej przewali do tempów na dysku - to na bank.

W sumie w Photoshopie mogę jeszcze zwiększyć procent dostępnej dla niego
pamięci - w tej chwili mam, że Shop może zużyć 55% (1817MB) z dostępnego dla
siebie zakresu 3255MB. Według programu idealny zakres mieści się między
1790, a 2343MB.

[ Pijak jest prawdziwym filozofem, ponieważ myśli, że to świat kręci się   ]
[ wokół niego.                                                  (Faldheim) ]

Data: 2011-01-29 15:43:54
Autor: maX

Użytkownik "maX" <averwywalto@interia.pl> napisał w wiadomości news:ihvph5$9co$1atena.e-wro.net...

[...]

W przypadku RAID0 na softwarowym kontrolerze RAID wbudowanym w płytę główną dochodzi jeszcze jeden minus - zwiększone CPU Usage (na średniej klasy procesorze może zabrać ponad 10%). Więc w praktyce zostaje tylko wybór między SSD, a 16 GB RAM (ramdysk).

Data: 2011-01-30 16:11:06
Autor: Przemysław Ryk
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Dnia Sat, 29 Jan 2011 02:12:06 +0100, maX napisał(a):

(ciach...)
[...]

Photoshop z tego co wiem jedynie przy powiększaniu (w sensie powiększanie
wyświetlania, a nie przeskalowywanie) i obracaniu obrazu. Możliwe, że któryś
z filtrów z tego korzysta, ale pewności nie mam.

(ciach...)
[...]

Jakoś mnie takie wynalazki nie przekonują za bardzo. :)

[ Dopóki mój szef myśli, że ja dużo zarabiam                               ]
[ dopóty ja będę tak robił, żeby on myslał, że ja dużo robię...            ]

Data: 2011-01-27 13:53:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-27 13:35, Użytkownik abs napisał:
[...]

Warto dziś kupować płytę główną nie mającą USB3 ?

SilentiumPC Spartan HE923 89
2x Kingston HyperX 2x2GB DDR3-1600 Dual Chanel Kit CL9 330
Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180

Te karty grzeją się tak trochę za bardzo, między 60 a 70 C
przy pracy biurowej, sprawę załatwi wiatraczek za kilka
zł dmuchający na radiator.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-27 14:15:01
Autor: abs
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomości news:ihrps0$un8$1news.onet.pl...
[...]

Rzeczywiście, przydalo by się USB3. Jakieś propozycje płyty?

[...]

Jeśli będzie problem z grzaniem, załatwi się wiatraczek :) Póki co upieram się przy pasywnej karcie.

Dzięki, pozdrawiam.

Data: 2011-01-27 15:41:31
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-01-27 14:15, Użytkownik abs napisał:

[...]

http://www.proline.pl/?p=ASUS+P7H55%2FUSB3
http://www.proline.pl/?p=ASUS+P7H55-M%2FUSB3
lub trochę droższe gigabyte, a może nawet coś tej
firmy z karta na płycie.

[...]

Ja właśnie sugerowałem kupienia taniego wiatraczka za kilka zł.
Jak zacznie tak hałasować że będzie słyszalny to się go wywala
i kupuje następnego za kilka zł.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-01-27 16:59:14
Autor: Przemysław Ryk
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Dnia Thu, 27 Jan 2011 14:15:01 +0100, abs napisał(a):

(ciach...)
Warto dziś kupować płytę główną nie mającą USB3 ?

Rzeczywiście, przydalo by się USB3. Jakieś propozycje płyty?

Wysyp urządzeń z USB3 jest naprawdę tak potężny...

(ciach...)

[ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never    ]
[ getting it.                                                  (Max Payne) ]

Data: 2011-01-27 18:19:49
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 27 Jan 2011 16:59:14 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

[...]

Dyski zewnętrzne, pendrive, trochę tego jest.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"Control the coinage and the courts — let the rabble have the rest."

Data: 2011-01-28 17:38:58
Autor: Przesmiewca
Andrzej Libiszewski <a.libiszewski@gazeta.usunto.pl> napisał(a):

Wysyp urządzeń z USB3 jest naprawdę tak potężny...

Dyski zewnętrzne, pendrive, trochę tego jest.

Jak bedzie potrzebowal za rok usb3 to sobie dokupi kontroler
za pare dych.

Data: 2011-01-28 20:26:15
Autor: Maciej Bojko
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
On Thu, 27 Jan 2011 13:53:19 +0100, RadoslawF <radoslawf@onet.pl>
wrote:

[...]

Nie, oczywiście, że absolutnie nie warto.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2011-01-29 02:19:39
Autor: maX
[...]

Raczej obniżyć zegar rdzenia (komp nie będzie do gier).

Data: 2011-01-27 14:15:29
Autor: Szymon von Ulezalka
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
tak z ciekawosci sie spytam: czy photoshop/lightroom "potrafia"
wykorzystac 4 rdzenie? czy nie lepiej wyszloby /skoro nie chcesz
podkrecac/ zakupic cos z dwoma rdzeniami, ale za to- per rdzen-
szybszymi niz te z quada? sa przeciez z HT, wiec i nie beda ssaly przy
jakims multitaskingu /fakt, quady bylyby lepsze/.
poza tym: procki sandy bridge obsluguja zestaw instrukcji AVX- maja
one zastosowanie przy obrobce multimediow- glownie filmow- w
niektorych programach /nowych oczywiscie/- czy fotoshop oraz lightroom
obsluguja je? moze nowsze wersje beda je obslugiwaly /czy adobe cos
oglosil etc/?
takie moje 3 grosze- od kogos kto sie niezbyt zna na obrubce zdjec
etc- jesli pisze glupoty, to prosze mnie poprawic

szymon

Data: 2011-01-27 22:24:03
Autor: Wojtek
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Data: 2011-01-27 23:27:59
Autor: JoteR
"Szymon von Ulezalka" napisal:

takie moje 3 grosze- od kogos kto sie niezbyt zna na obrubce zdjec
etc- jesli pisze glupoty, to prosze mnie poprawic

Skoro tak ladnie prosisz - to poprawiam: obrÓbce.

JoteR

Data: 2011-01-27 15:25:28
Autor: Szymon von Ulezalka
Komputer do obróbki zdjec do 3 tys
Skoro tak ladnie prosisz - to poprawiam: obrÓbce.

JoteR

dzienki

;)

Data: 2011-01-27 14:38:41
Autor: M1SLQ
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319

Może coś na H55 żeby zrezygnować z zakupu osobnej karty graficznej?

Pozdrawiam!

Data: 2011-01-29 02:16:13
Autor: maX

Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@WIELKIELITERYIKROPKAPRECZ.o2.pl> napisał w wiadomości news:4d417564$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
Gigabyte GA-P55-UD3L P55 s.1156 319

Może coś na H55 żeby zrezygnować z zakupu osobnej karty graficznej?

Niedawno czytałem test że zintegrowana grafa w 1155 obniża wydajność procesora nawet podczas zwykłej pracy (non-3D), więc w 1156 niewykluczone że też.

Data: 2011-01-27 14:44:45
Autor: Norbert
abs napisał(a):

Wszelkie uwagi mile widziane
Skupiasz sie na komputerze a ja zapytam, jaki masz monitor?
Bo wbrew pozorom to do obrobki zdjec zarowno dla grafika jak i fotografa najwazniejsza czesc zestawu.

Data: 2011-01-27 15:41:36
Autor: zbigniew
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
proponuję płytę Asus P7h55/USB3

Data: 2011-01-27 15:55:30
Autor: abs
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:ihrt8m$i87$2mx1.internetia.pl...
Skupiasz sie na komputerze a ja zapytam, jaki masz monitor?
Bo wbrew pozorom to do obrobki zdjec zarowno dla grafika jak i fotografa najwazniejsza czesc zestawu.

Jestem tego świadom :) Monitor jest, Eizo na PVA kalibrowany i1.

Podrowka.

Data: 2011-01-27 16:59:14
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Thu, 27 Jan 2011 15:55:30 +0100, abs napisał(a):

[...]

Z ciekawości czystej - jaki model? :)

[ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.                ]
[                                                 (Gary Jules "Mad World") ]

Data: 2011-01-27 17:28:17
Autor: abs
Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> napisał w wiadomości news:p9e31teisy3n.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Jestem tego świadom :) Monitor jest, Eizo na PVA kalibrowany i1.

Z ciekawości czystej - jaki model? :)

Ugh, musiałbym zapytać zainteresowanego. Jakaś starsza 19".

Pozdrowienia.

Data: 2011-01-28 10:36:43
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
OK, po poważniejszych korekcjach mamy tak:

1. PROCESOR CORE I5 650 3.20GHZ LGA1156 BOX (BX80616I5650 908512) 668.00
2. ASROCK P67 TRANSFORMER INTEL P67 LGA 1156 (PCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3) 382.00
3. GEIL DDR3 4GB 1333MHZ DUAL VALUE NEW CL9 (GV34GB1333C9DCN) 134.00
4. SAMSUNG 500GB HD502HJ 7200 SATAII 16MBCACH 146.00
5. GAINWARD GEFORCE 9500GT 512MB DDR2/128BIT DVI PCI-E SILENT FX (450/800) (CHŁODZENIE PASYWNE) (426018336-1282) 143.00
6. DVD-REC LG GH22NS40 SATA BARE OEM CZARNY (H22NS40 RBBB) 76.00
7. ZASILACZ AEROCOOL E78-530W 80+ (AERO E78-530) 183.00
8. OBUDOWA AEROCOOL PGS VS-9 - CZARNA (AEROPGSVS-9) 166.00
9. MS WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT POLISH 1PK DVD OEM (GFC-00612) 360.00
10. OCZ DYSK SSD VERTEX 2 60GB 2,5 OCZSSD2-2VTXE60G (SSOCS2VTXE60G) 480.00
11. CZYTNIK KART SAMSUNG SFD-321F/T6UB WEWNETRZNY CZARNY 33.00
12. GEIL DDR3 2GB 1333MHZ VALUE PLUS NEW CL9 (GVP32GB1333C9SCN) 138.00
13. SCYTHE KATANA 3 (SCKTN-3000) S478 / 775 / 1366 / 754 / AM2+ / AM3 114.00
14. Złożenie + testy 61.00
SUMA 3120.00 PLN

Jakieś uwagi, propozycje?

Dzięki wielki.

Data: 2011-01-28 10:45:04
Autor: Marcin Stankiewicz
Dnia Fri, 28 Jan 2011 10:36:43 +0100, abs na pl.comp.pecet napisał(a):

OK, po poważniejszych korekcjach mamy tak:

3. GEIL DDR3 4GB 1333MHZ DUAL VALUE NEW CL9 (GV34GB1333C9DCN) 134.00
12. GEIL DDR3 2GB 1333MHZ VALUE PLUS NEW CL9 (GVP32GB1333C9SCN) 138.00

?
13. SCYTHE KATANA 3 (SCKTN-3000) S478 / 775 / 1366 / 754 / AM2+ / AM3 114.00

Dowiedz się czy na pewno założysz go na socket 1156. --
"Aby pokochać jakąś rzecz, wystarczy sobie powiedzieć, że można by ją
utracić."

Data: 2011-01-28 10:54:50
Autor: abs
[...]

Aaale, hmm, jednak pomerdalem :) To w takim razie biore dwa
takie komplety, o http://www.kombo.krakow.pl/0,0,KBPAMGELDR30031.htm, a co! :) Dzieki za zwrocenie uwagi.

13. SCYTHE KATANA 3 (SCKTN-3000) S478 / 775 / 1366 / 754 / AM2+ / AM3 114.00

Dowiedz się czy na pewno założysz go na socket 1156.

Wg http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/katana-3-cpu-cooler.html , to tak :)

Pozdrowienia!

Data: 2011-01-28 11:38:49
Autor: Marcin Stankiewicz
Dnia Fri, 28 Jan 2011 10:54:50 +0100, abs na pl.comp.pecet napisał(a):

Dowiedz się czy na pewno założysz go na socket 1156.

Wg http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/katana-3-cpu-cooler.html , to tak :)

No. To jeszcze pozostaje kwestia czy zmieści się w obudowie - z tego co
zauważyłem to obudowa ma 190 mm szerokości na zewnątrz - odchodzi jakieś 10
mm na wzmocnienie, 10 mm na płytę + 10 mm na procesor i mocowanie. Daje Ci
to jakieś 160 mm na zamocowanie chłodzenia - Katana ma niby 143 mm, ale nie
podają czy to z zamontowanym wentylatorem czy bez. Ja żeby zamontować swojego Mugena musiałem wyciąć dziurę w boku ... wystaje
mi jakieś 2 cm na zewnątrz - a jest tylko niby 15 mm wyższy od Katany.

"Szczyt głupoty zdobywa się bez wysiłku."

Data: 2011-01-28 11:49:10
Autor: abs
[...]

Dzieki wielkie za zwrocenie uwagi na ten aspekt. Mam zamiar zlecic sklepowi zmontowanie tej budy wiec jakby cos bylo nie tak to mam nadzieje powiadomia. A swoja droga to takie waskie obudowy teraz robia? W starym komputerze mam scythe infinity, obudowa chyba sprzet 8 lat i wszystko sie miesci :)

Pozdrowka.

Data: 2011-01-28 12:07:06
Autor: Marcin Stankiewicz
Dnia Fri, 28 Jan 2011 11:49:10 +0100, abs na pl.comp.pecet napisał(a):

A swoja droga to takie waskie obudowy teraz robia? W starym komputerze mam scythe infinity, obudowa chyba sprzet 8 lat i wszystko sie miesci :)

Wybrałeś coś, co producent nazywa mid-tower ;-) a zarazem "suberb gaming
case" ;-) To się nie ma co dziwić, że wąska ...

"Anioł nigdy nie upada. Diabeł upada tak nisko, że nigdy się nie podniesie.
Człowiek upada i powstaje. Dostojewski"

Data: 2011-01-30 04:05:42
Autor: MC
Użytkownik "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihu2s2$d3d$1news.onet.pl...

3. GEIL DDR3 4GB 1333MHZ DUAL VALUE NEW CL9 (GV34GB1333C9DCN) 134.00
12. GEIL DDR3 2GB 1333MHZ VALUE PLUS NEW CL9 (GVP32GB1333C9SCN) 138.00

Wzrok mnie nie myli? To są dwa różne moduły RAM-u? Wiesz, że nie wykorzystasz wtedy pracy w dualu?

Jakieś uwagi, propozycje?

SSD bym nie kupował. Moim zdaniem jest jeszcze na to za wcześnie.

Data: 2011-01-29 02:18:08
Autor: maX

Użytkownik "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl> napisał w wiadomości news:ihrov3$rge$1news.onet.pl...
Bardzo proszę o rzucenie okiem czy nie polełniłem jakiegoś głupstwa konfigurując komputer do Photoshopa i Lightrooma. Bez OC i grania.

Dlaczego bez OC? Procesory Intela aż się proszą o podkręcenie. O ile w przypadku np. obliczeń fizycznych istnieje mozliwość błędu niewychwyconego w wyniku końcowym, o tyle w przypadku programu graficznego błąd procesora w obliczeniach zaowocuje odrazu widocznym artefaktem w obrazie końcowym.
Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne wyniki.

SilentiumPC Spartan HE923 89

Skoro CPU nie będzie podkręcony, to nie wymaga jakiegoś wypasionego chłodzenia.

Data: 2011-02-20 15:29:22
Autor: Radosław Sokół
W dniu 29.01.2011 02:18, maX pisze:
Dlaczego bez OC? Procesory Intela aż się proszą o podkręcenie. O ile w przypadku np. obliczeń fizycznych istnieje mozliwość błędu niewychwyconego w wyniku końcowym, o tyle w przypadku programu

Prosić się mogą. Niektórym jednak zależy nie tyle na stabil-
nej pracy komputera, ale wręcz na braku *potencjalnych* po-
wodów, by ta praca była niestabilna. Oczywiście, producent
nie gwarantuje, że na nominalnym ustawieniu mikroprocesor
będzie działał idealnie, ale wydaje mi się, że nie jest
nieuzasadnione twierdzenie, że podkręcony może działać je-
dynie mniej stabilnie (tzn. z węższym zakresem parametrów
otoczenia, w których pracuje poprawnie).

graficznego błąd procesora w obliczeniach zaowocuje odrazu widocznym artefaktem w obrazie końcowym.

Mylisz się. Mogą być takie błędy w działaniu mikroprocesora
(lub całego systemu komputerowego), że objawią się uszkodze-
niem danych na dysku lub zawieszeniem pracy, a nie "tylko"
artefaktami w generowanym obrazie.

Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne wyniki.

Zdefiniuj "100% stabilny", bo obawiam się, że takich gwaran-
cji nie da się dać nawet dla niepodkręconego procesora.

Skoro CPU nie będzie podkręcony, to nie wymaga jakiegoś wypasionego chłodzenia.

Dlaczego? Wystarczy, żeby chcieć, żeby działał w szerszym
zakresie temperatur otoczenia, nie miał problemów po wielo-
dniowych obliczeniach ze 100% obciążenia i działał ciszej
bez obciążenia.

Data: 2011-02-21 21:57:28
Autor: maX

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011022014291900grush.one.pl...
[...]

Przy overclockingu jest taka prawidłowość, że ostatnie 100-200 MHz to jest "strefa płynna" jeśli chodzi o stabilność. Czyli jeśli podkręcimy procesor z fabryczną częstotliwością 2400 MHz do granicznej wartości  np. ~3800 MHz, to znaczy że niektóre programy wywalą się na 3.6 GHz, inne na 3.7 GHz, a jeszcze inne na 3.8 GHz (a na 3900 MHz komp nie da rady nawet uruchomić systemu operacyjnego). Nie ma sytuacji że część programów wywali się już przy 2.8 GHz, część na 3.3 GHz, a część dopiero na 3.8 GHz. To oznacza że jeśli przetestowaliśmy podkręconego kompa i przeszedł testy na danej częstotliwości, to można mu jeszcze na wszelki wypadek obniżyć zegar o 100 MHz i taki komp będzie stabilny nie mniej niż niepodkręcony  (bo z reguły najszybciej wywalają się właśnie programy testujące, programy użytkowe 100-200 MHz "później").
A nawet jeśli podkręcimy kompa o te 50% i raz na 10 razy komp jednak popełni błąd i trzeba będzie powtórzyć obliczenia - to wydaje mi się że i tak będzie to znacznie lepsze rozwiązanie niż nie podkręcać kompa i nie musieć powtarzać obliczeń, ale robić wszystko połowę wolniej przez używanie defaultowej częstotliwości procesora.

[...]

Po pierwsze co innego błąd przy obliczeniach matematycznych, fizycznych i innych naukowych (czyli dających wynik liczbowy), a co innego błąd w programach graficznych (dających wynik wizualny). Wynik pierwszego typu nie mozna stwierdzić odrazu czy jest poprawny, natomiast artefakt na zdjęciu czy w filmie widać odrazu. Tak samo uszkodzenie dysku lub zawieszenie kompa odrazu wskazuje że coś jest nie tak.
Po drugie, na dobrze podkręconym kompie nie ma prawa coś takiego zajść. Jeśli komp w czasie sprawdzania stabilności po podkręceniu przeszedł bez błędów wielogodzinne testy specjalnymi programami testowymi (Prime95, OCCT, itp) to nie może on potem zawieść podczas zwykłej pracy (a jeśli zawodzi to znaczy że w stanie niepodkręconym też by zawiódł).

Ale umiejętnie podkręcony CPU jest 100% stabilny i daje 100%-owo pewne wyniki.

Zdefiniuj "100% stabilny", bo obawiam się, że takich gwaran-
cji nie da się dać nawet dla niepodkręconego procesora.

To np. mój komp :) Ostatni raz BSOD-a widziałem jeszcze jak prezydentem USA był Clinton.

Data: 2011-01-30 16:03:23
Autor: zbigniew
[...]

dwa pytania
1. Czy ta karta będzie spełniać wymagania przy obróbce zdjęć?

2. Czy masz doświadczenie przy zamówieniach w sklepie Kombo w krzeszowicach?

Data: 2011-01-30 18:51:05
Autor: Przemysław Ryk
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Dnia Sun, 30 Jan 2011 16:03:23 +0100, zbigniew napisał(a):

(ciach...)
Gainward 9500GT 1GB 128bit PCI-E DDR2 180
dwa pytania
1. Czy ta karta będzie spełniać wymagania przy obróbce zdjęć?

Konkretnie to jakie wymagania?

Bo wiesz - ja mam 8600GT w służbowym komputerze i nic mi nigdy nie
krzyknęło, że karta grafiki nie zezwala na jakieś operacje na zdjęciach. :)

(ciach...)

[ Flaszka wódki jest jak kobieta: przyciąga wzrok od pierwszego            ]
[ wejrzenia, a czy jest dobra, czy beznadziejna poznajesz dopiero rano.    ]
[                                                     (znalezione w necie) ]

Data: 2011-01-30 21:05:30
Autor: abs
Użytkownik "zbigniew" <zbigniew@wx.pl> napisał w wiadomości news:ii3ujr$p3u$1news.onet.pl...
dwa pytania
1. Czy ta karta będzie spełniać wymagania przy obróbce zdjęć?

Bedzie :) Tego akurat jstem pewien.

2. Czy masz doświadczenie przy zamówieniach w sklepie Kombo w krzeszowicach?

Nie. Cos z nim nie tak? Opinie na ceneo w porzadku...

pozdr.

Data: 2011-01-31 09:39:16
Autor: zbigniew

Użytkownik "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl> napisał w wiadomości news:ii4gaa$7qf$1news.onet.pl...
[...]

Pytałem dlatego czy masz jakies doświadczenia z ta kartą

2. Czy masz doświadczenie przy zamówieniach w sklepie Kombo w krzeszowicach?

Nie. Cos z nim nie tak? Opinie na ceneo w porzadku...

 Słyszałem raczej pozytywne

Data: 2011-01-31 14:46:52
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Pytałem dlatego czy masz jakies doświadczenia z ta kartą

Nie mam ale nie widze powodu dla ktorego miala by sobie nie radzic w zwyklym glupim 2D. Jest pasywna i to mi pasuje.

2. Czy masz doświadczenie przy zamówieniach w sklepie Kombo w krzeszowicach?

Nie. Cos z nim nie tak? Opinie na ceneo w porzadku...

Słyszałem raczej pozytywne

No to fajnie, dzieki.

Pozdr.

Data: 2011-01-31 15:35:48
Autor: zbigniew

Użytkownik "abs" <tojestfalszywyemail@wp.pl> napisał w wiadomości news:ii6elb$469$1news.onet.pl...
[...]

Napisz jak już będzie złożony, jakie odczucia

Data: 2011-02-21 15:02:01
Autor: abs
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
Napisz jak już będzie złożony, jakie odczucia

Ok. Odpalilem go w piatek. Konfig w koncu stanal na takim:

1 Procesor Intel Core i5-760 /2.8GHz, 8MB, LGA1156/
2 Scythe Katana 3 ver. A
3 Pamięć DDR III 2GB 1333MHz CL9 Goodram
4 SSD 2.5" OCZ Vertex2 E 60GB
5 HDD Seagate 500GB 16MB cache SATAII 7200.12
6 Gainward GeForce 9500GT 512MB DDR2 DVI/HDMI
7 DVD-+R/RW Samsung SH-S223C SATA (black)
8 Obudowa Tacens Prior Limited (b/z)
9 MS Windows 7 Home Premium OEM 64Bit PL
10 Czytnik 3.5" Gembird + USB2.0 & SATA
11 Karta Wi-Fi TP-Link TL-WN350GD /PCI/
12 Usługa Spedycyjna (przedpłata)
13 Płyta Gigabyte P55-USB3 /intel P55, DDR3-2200/
14 Zasilacz Fortron 460W [FSP460-60GHN]

W porownaniu do C2D E4600 to jest po prostu rakieta. Nic sie nie tnie, na nic nie trzeba jakos specjalnie czekac, nawet jak pliki zrodlowe sa na zewnetrznym HDD USB 2.0. Do tego jest cichutki.

Dzieki wszystkim za rady!
Pozdrowienia.

Data: 2011-02-22 11:40:17
Autor: Gupik
Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys
mam pytanie, czy taki dysk SSD wystarczy na system i kilka innych programów i czy system szybciej chodzi niż na dysku mechanicznym ??

Data: 2011-02-22 11:38:41
Autor: boxfish
W dniu 2011-02-22 11:40, Gupik pisze:
mam pytanie, czy taki dysk SSD wystarczy na system i kilka innych
programów i czy system szybciej chodzi niż na dysku mechanicznym ??

A jak myślisz po co go kupił ? może łaskawie przeczytasz wątek

Data: 2011-02-23 09:00:58
Autor: zbigniew

Użytkownik "zbigniew" <zbigniew@wx.pl> napisał w wiadomości news:ii6hc6$f1f$1news.onet.pl...

[...]

jakie wyszły koszty? jaka współpraca ze sklepem

Komputer do obróbki zdjęć do 3 tys