Komputer jako wyposażenie i jego ulepszenie w kolej nym miesiącu/roku

Data: 2009-11-26 05:23:50
Autor: Michał Pietrusinski
Komputer jako wyposażenie i jego ulepszenie w kolej nym miesiącu/roku
Witam,

Zamierzam wkrótce założyć własną firmę dzięki dotacji z UP i w związku
z tym mam pytanie o pewne rozliczenia.

Otóż zajmować się będę grafiką/reklamą i dlatego część środków
przeznaczam na zakup sprzętu.
Niestety w przypadku środków trwałych zakupionych z dotacji nie
przysługuje odpis amortyzacji od kosztów u.p., natomiast w przypadku
wyposażenia tego ograniczenia nie ma. Wymyśliłem sposób na
dostosowanie się do tych limitów, ale z racji mojej ograniczonej
wiedzy potrzebuję porady. Działalność zaczynam w grudniu i wtedy chcę
kupić część sprzętu, natomiast kolejną część w styczniu. Chcę to
zrobić w następujący sposób:

1. Grudzień
a) Zakup komputera (podzespoły i obudowa)
b) Wprowadzenie do firmy własnych elementów - monitora, klawiatury i
myszy.

Na tym etapie łączna wartość netto "a+b" wynosi ok. 3450zł

2. Styczeń
a) Zakup nowego monitora
b) Zakup drukarki
c) Zakup tabletu graficznego

I tu pojawiają się dwa pytania:
- łącznie z komputerem z grudnia oczywiście wartość 3500zł przekroczę;
czy z tego powodu musiałbym przenieść zestaw do EST? i jakie
konsekwencje mogłoby to rodzić dla rozliczeń podatkowych?
Interpretacje, które znalazłem, mówią że nie muszę tego przenosić, ale
wolę się upewnić.
- "jednostkowo" żaden z zakupów nie przekracza 3500zł, ale łącznie
jestem na granicy - być może przeskoczę 3,5k, być może nie; znalazłem
opinię na jednym z serwisów podatkowych, że łączna wartość wydatków na
dany element wyposażenia nie ma znaczenia i w pełnej wysokości podlega
odpisowi od kosztów u.p. Proszę o potwierdzenie czy dobrze to
zrozumiałem i czy tak rzeczywiście jest?

Podsumowując, jest to jakaś dziwna luka w prawie, skoro jedne wydatki
z dotacji podlegają odliczeniu, a inne nie, ale przy tej kwocie gra
toczy się o całkiem pokaźną sumę (ok. 1000zł podatku), więc oczywiście
chcę ją rozegrać na swoją korzyść.

pozdrawiam

Komputer jako wyposażenie i jego ulepszenie w kolej nym miesiącu/roku