Komputer multimedialny

Data: 2010-10-23 11:56:55
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
Czesc!

Jaki byscie polecali zestaw na komputer multimedialny?
Komputer ma stac w salonie schowany w szafce RTV a monitor 15" bedzie podnoszony/opuszczany silownikiem z tejze szafki.

- sterowanie projektorem przez HDMI
- dobry odtwarzacz DVD
- karta graficzna - nie wiem czy to mozliwe, ale marzy mi sie obraz idacy po HDMI tylko z filmem a nie calym ekranem PCta
- dobra karta muzyczn 5.1

Niechcialbym na sprzet wydac fortuny :)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-23 14:33:33
Autor: Krzysztof Duchnowski
Komputer multimedialny
On 23.10.2010 11:56, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

[...]

Jakiś tandem Atom/ION i oprogramowanie MediaCenter.
XBMC ma własną płytkę bootowalną z której moża albo bootować system albo
zainstalować na dysku. I wspiera sprzętowe dekodowanie na karcie
graficznej więc nawet tak słaby (i cichy i chłodny) zestaw jak Atom/ION
sobie poradzi z filmami 1080p o DVD nie wspominając.

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
lista kompatibilnosci playerĂłw DVD - http://www.videohelp.com/dvdplayers

Data: 2010-10-24 14:36:05
Autor: boxfish
Komputer multimedialny
W dniu 2010-10-23 11:56, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
[...]

Czym ma sterować ? zoomem ? korekcją trapeza ?

- dobry odtwarzacz DVD

lepiej Bluray

- karta graficzna - nie wiem czy to mozliwe, ale marzy mi sie obraz
idacy po HDMI tylko z filmem a nie calym ekranem PCta

to nie kwestia karty a oprogramowania do odtwarzania

- dobra karta muzyczn 5.1

jak dobra ?

Sądząc po pytaniu raczej komputer powinieneś sobie odpuścić, może być zbyt trudny. Lepiej odtwarzacz bluray z możliwością odtwarzania mkv

Data: 2010-11-03 18:37:38
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 24.10.2010 14:36, boxfish pisze:
[...]

A jakie to ma znaczenie?

- dobry odtwarzacz DVD

lepiej Bluray

Nie wiem czy nie zbytnio przyszloscioe jak dla mnie ;) I tak wiekszosc filmow bedzie odtwarzana z hdd.

- karta graficzna - nie wiem czy to mozliwe, ale marzy mi sie obraz
idacy po HDMI tylko z filmem a nie calym ekranem PCta

to nie kwestia karty a oprogramowania do odtwarzania

A co mozesz polecic?

- dobra karta muzyczn 5.1

jak dobra ?

Wystarczajaco dobra w zwyklym pokoju bez wygluszen i super akustyki.

Sądząc po pytaniu raczej komputer powinieneś sobie odpuścić, może być
zbyt trudny. Lepiej odtwarzacz bluray z możliwością odtwarzania mkv

Mozesz rozwinac temat? Co jest trudnego w PC a jakie ma przewagi Blueray?

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-04 10:25:04
Autor: boxfish
Komputer multimedialny
W dniu 2010-11-03 18:37, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:

- sterowanie projektorem przez HDMI

Czym ma sterować ? zoomem ? korekcją trapeza ?

A jakie to ma znaczenie?

nie wiem, ty chcesz sterować

- dobry odtwarzacz DVD

lepiej Bluray

Nie wiem czy nie zbytnio przyszloscioe jak dla mnie ;) I tak wiekszosc
filmow bedzie odtwarzana z hdd.

przyszłościowe ? może 5 lat wstecz byłoby, dziś zabawnie brzmi info o przyszłosciowosci blu-ray, w usa płyty dvd są dodawane za darmo do blu-ray

- karta graficzna - nie wiem czy to mozliwe, ale marzy mi sie obraz
idacy po HDMI tylko z filmem a nie calym ekranem PCta

to nie kwestia karty a oprogramowania do odtwarzania

A co mozesz polecic?

każdy odtwarzacz wyświetla obraz na całym ekranie, nie spotkałem się jeszcze z takim, który by tego nie potrafił, sam korzystam z VLC

- dobra karta muzyczn 5.1

jak dobra ?

Wystarczajaco dobra w zwyklym pokoju bez wygluszen i super akustyki.

kwestie akustyczne są zdecydowanie bliżej zestawu głośnikowego niż karty

Sądząc po pytaniu raczej komputer powinieneś sobie odpuścić, może być
zbyt trudny. Lepiej odtwarzacz bluray z możliwością odtwarzania mkv

Mozesz rozwinac temat? Co jest trudnego w PC a jakie ma przewagi Blueray?

trudnego jest sporo, widac ze nie bardzo masz orientację w podstawowych sprawach więc sporo czasu zajmie ci skompletowanie, skonfigurowanie i dopracowanie komputera - bez obrazy. to samo w kwestii odtwarzania filmów za mniejsze pieniądze i lepiej będziesz miał w przypadku odtwarzacza sieciowego lub odtwarzacza blu-ray z obsługą divx/mkv

Data: 2010-11-04 11:53:07
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 04.11.2010 10:25, boxfish pisze:
- sterowanie projektorem przez HDMI

Czym ma sterować ? zoomem ? korekcją trapeza ?

A jakie to ma znaczenie?

nie wiem, ty chcesz sterować

I sprzetowo ze strony PC to ma jakies znaczenie?

[...]

Czytaj ze zrozumieniem - "dla mnie". A po pierwszym zdaniu ";)"

[...]

Ooo a jaka to opcja w VLC? Bo w bestplayer tego nie ma.

- dobra karta muzyczn 5.1

jak dobra ?

Wystarczajaco dobra w zwyklym pokoju bez wygluszen i super akustyki.

kwestie akustyczne są zdecydowanie bliżej zestawu głośnikowego niż karty

ok, czyli kazda muzyczna 5.1 bedzie w takim pomiesczeniu ok, bo straty beda na akustyce pomieszczenia, tak?

[...]

acha :) Tylko jak juz pisalem to musi byc PC ... wlasnie staram sie dociec czym sie roznic zwykly domowy PC od tego do multimediow, ze ma mi zajac sporo czasu jego skompletowanie i skonfigurowanie.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-04 14:18:46
Autor: boxfish
Komputer multimedialny
W dniu 2010-11-04 11:53, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
[...]

Nie wiem, to ty chcesz sterować, skąd mam wiedzieć o co ci chodzi, zapytaj sam siebie

[...]

Ok, więc jeśli filmy z hdd to tym bardziej polecam odtwarzacz sieciowy lub blu-ray z usb

[...]

najczęściej taka że klikasz dwukrotnie na obszarze odtwarzania i jest rozciągnięte na cały ekran

[...]

ja o akustyce pomieszczenia nic nie wiem, podobnie o zestawie głośnikowym czy innych elementach toru audio, wiem że karta zazwyczaj jest najmocnijszym elementem w standardowych układach

acha :) Tylko jak juz pisalem to musi byc PC ... wlasnie staram sie
dociec czym sie roznic zwykly domowy PC od tego do multimediow, ze ma mi
zajac sporo czasu jego skompletowanie i skonfigurowanie.

no to życzę duuużo cierpliwości i jeszcze więcej czasu, gdybyś przypadkiem chciał oglądać już dziś to kup odtwarzacz typu asus o!play czy arriva - umili ci czas dociekań :-)

Data: 2010-11-04 17:33:08
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 04.11.2010 14:18, boxfish pisze:
[...]

Pytam bo moze nie wiem - mozna sterowac projektorem przez HDMI jakimis ekstra funkcjami, ktorymi normalnie nie mozna programowo?

[...]

Odkrywcze, ale nie o to chodzi. Na monitorze mam pulpit i male okienko z filmem, a na projektorze tylko film na pelnym ekranie.

[...]

Wiesz tyle, ze to zwykly pokoj niczym nie wygluszany itp. Wiec pewnie masz racje, ze przecietna karta 5.1 bedzie ok.

[...]

Moze jednak wyjasnisz czy sie rozni zlozenie pcta pod katem filmow od tego do pracy? Naprawde jestem ciekaw ;> Pomijam dobor skladowych, ale to chyba jasne, ze po to sie Was o nie pyta, bo w temacie kina domowego sie nie znam.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-04 19:29:39
Autor: Krzysztof Duchnowski
Komputer multimedialny
On 04.11.2010 17:33, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

[...]

To jest rozwiązywane po stronie sterowników.
Intel tego nie ma bo ma tylko CLONE (kopia pulpitu).
nVidia to ma.
ATI - nie mam pojęcia (CLONE ma każdy).

[...]

Jakość karty dźwiękowej nie ma żadnego znaczenia w przypadku rozważań
nt. nagłośnienia pomieszczenia.
Tu liczy się moc karta dźwiękowa to układ sygnału niskiej mocy.
Dopiero we wzmacniaczu to się zmienia i dalej aż do głośników jest
wysoka moc energetyczna której poziom przekłada się poziom nagłośnienia
pomieszczenia.

Jakość karty dźwiękowej ma znaczenie w przypadku rozważań nt. jakości
dźwieku ale nawet superkartasuper podłączona do Diory z Altusami nie
dadzą poprawy w porównaniu z najbardziej badziewną kartą zintegrowaną.

Tak więc liczy się balans... a skoro reszta układu nie znana to rosyjska
ruletka.

> [...]
Moze jednak wyjasnisz czy sie rozni zlozenie pcta pod katem filmow od tego do pracy? Naprawde jestem ciekaw ;> Pomijam dobor skladowych, ale to chyba jasne, ze po to sie Was o nie pyta, bo w temacie kina domowego sie nie znam.

Komputer do filmĂłw.
1) Wyjścia VIDEO oprócz VGA i DVI:
 - musi być HDMI czy S-Video lub Component (jakoś do TV trzeba podłączyć)
2) audio:
 - przydaje się aby karta miała wyjścia cyfrowe (do amplitunera)
3) procesor:
 - jakikolwiek mało grzejący się aby nie trzeba było głośnego wiatraka
zakładać (najlepiej taki co nie potrzebuje wiatraka)
4) karta GFX:
 - nie musi mieć wcale mocy w 3D ale musi mieć sprzętowe dekodowanie
AVC1, VC1, MPEG2 i jak jeszcze jest MPEG4ASP to jest wypas
5) dysk twardy:
 - cichy, zimny, wolno-obrotowy z duĹźym buforem do strumieniowania
6) płyta główna mATX albo lepiej ITX/mITX co od razu dyskwalifikuje
płyty z podstawkami pod procesory (procesor wlutowany na stałe bez
możliwości późniejszej wymiany na mocniejszy), z kartą GFX zintegrowaną,
kartą SFX zintegrowaną albo podłączaną przez USB
7) obudowa jak najmniejsza tak aby komponowała się z TV obok którego
będzie stała

Komputer do pracy.
1) DVI, VGA
2) a na co cyfrowe wyjścia, lepiej 8 wyjść analogowych dla głośniczków
komputerowych
3) procesor jak najmocniejszy jak najbardziej grzejący się - zawsze
można włożyć na niego tornado albo basen
4) najlepjej dwie najgorętsze karty połączone w parkę - i tak będą za
wolne dla niektĂłrych najnowszych gier
5) dysk jeden ultra-szybki, ultra-gorący, ultra-głośny, albo dwa dość
szybkie połączone w RAID0, albo jeden SSD + duży magazyn magnetyczny,
albo SSD + 5 dyskĂłw w RAID5 albo SSD + 10 dyskĂłw w RAID10
6) im większa płyta głowna i ma więcej grzejących się komponentów tym
lepiej - jeszcze samemu trzeba radiatorków podokładać aby można było
zwiększyć napięcie i rozgrzać żelazo jeszcze bardziej; Musi być też
miejsce na tronado lub basenik
7) obudowa jak najwieksza - tornado i cały ten złom gdzieś musi się
zmieścić a i wymiana powietrza musi być. Najlepiej na komputer
przeznaczyć jeden cały pokój z klimatyzacją, niech sobie jednostka
centralna stoi w spokoju.

Data: 2010-11-08 10:37:41
Autor: pablo eldiablo
Komputer multimedialny
Krzysztof Duchnowski <qx75@cbpmgn.barg.cy> napisał(a):
> [...]

To jest rozwiÄ&#65533;zywane po stronie sterownikĂłw.
Intel tego nie ma bo ma tylko CLONE (kopia pulpitu).
nVidia to ma.
ATI - nie mam pojÄ&#65533;cia (CLONE ma kaĹźdy).

dobrze, ze Intel nie wie, ze _tego_ nie ma.. ;)
a _to_ nazywa sie extended desktop, pulpit rozszeszony albo podobnie - funkcja
oferowana przez chyba kazda karte graficzna obslugujaca wiecej niz jeden ekran.

Data: 2010-11-08 20:53:58
Autor: Krzysztof Duchnowski
Komputer multimedialny
On 08.11.2010 11:37, pablo eldiablo wrote:

dobrze, ze Intel nie wie, ze _tego_ nie ma.. ;)
a _to_ nazywa sie extended desktop, pulpit rozszeszony albo podobnie - funkcja
oferowana przez chyba kazda karte graficzna obslugujaca wiecej niz jeden ekran.

Ja tam nie wiem ale na moim laptopie (GMA945) pod Vistą mogłem zrobić
tylko CLONE pulpitu.

Data: 2010-12-14 15:52:47
Autor: RadekNet
Komputer multimedialny
W dniu 04.11.2010 19:29, Krzysztof Duchnowski pisze:
[...]

Dzieki. Zapisane na czas poszukiwan.

[...]

Czyli zwykla karta z wyjsciem 5.1 bedzie dla mnie ok. Nie bede miec hiper sprzetu adio, chocby dla tego, ze akustyka pomieszczenia jest taka sobie.

Otoz to...dzieki.

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-05 08:06:35
Autor: boxfish
Komputer multimedialny
W dniu 2010-11-04 17:33, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:

[...]

No cóż, masz jak chcesz to już nie moja sprawa, ja w odwarzaniu na całym ekrani problemu nie widzę

[...]

dalej tajemniczo omijasz resztę układu, zapewne karta będzie sama z siebie produkowała dźwięk

[...]

nie wiem, nie pisałem że się na tym znam :-)

Data: 2010-12-14 15:55:33
Autor: RadekNet
Komputer multimedialny
W dniu 05.11.2010 08:06, boxfish pisze:
[...]

Specjalnie nie wycinam cystatow, zebys mogl jeszcze raz przeczytac o co mi chodzi.

[...]

Bo oceniam, ze akustyka bedzie typowa dla zwyklego pomieszczeia i wydaje mi sie, ze jakies wypasy w sprzecie audio nie sa potrzebne. A o karte pytam bo sie nie znam.

No tak, zapomnialem ze to usnet...

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-10-24 21:39:56
Autor: Tomasz Ławniczak
Komputer multimedialny
[...]

a nie lepiej jakiś sieciowy odtwarzacz multimedialny... popcorn, Xtramer, WDTV Live, Asus. Tyle tego!
Tomek

Data: 2010-11-03 18:40:50
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 24.10.2010 21:39, Tomasz Ławniczak pisze:
[...]

No niestety nie :) Procz wyswietlania filmow, TV i muzyki, bedzie miec jeszcze inne funkcje, wiec PC z Windowsem byc musi. Ale to funkcje duzo mniej obciazajace, wiec chce wybrac komputer pod multimedia - a o tym nie mam pojecia.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-03 19:06:19
Autor: Krzysztof Duchnowski
Komputer multimedialny
On 03.11.2010 18:40, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

[...]

Atom z IONem 1. Cichy, bez wentylatora, małej mocy ale karta GFX
dekoduje filmy więc to nie problem.

Tylko nie Atom z chipsetem intela 945 - strasznie się grzeje i jeszcze
byś musiał kartę GFX dokupywać bo ta w 945 nie wydoi.

Są teraz jako nowe dostepne są Atomy z Intel NM10 - dobry chip, mało
prądu bierze i mało się grzeje tylko zintegrowana karta GFX też może nie
wydoić (ale tego nie jestem pewien) w 1080p i trzeba kartę dokupić -
wtedy lepsza może być jakaś ATI. Mniej prądu żrą niż podobnej mocy
nVidie tylko, że do dekodowania 1080p i dźwięku po HDMI potrzebna chyba
nie gorsza niż HD4750. Ale na kartach ATI się teraz nie znam bo cienkie
sterowniki pod Linuxa mają więc się nie interesuję.

Data: 2010-11-03 22:44:49
Autor: AW
Komputer multimedialny
W dniu 2010-11-03 19:06, Krzysztof Duchnowski pisze:

[...]

Kolego, co/kogo ty chcesz doić? I to za pomocą karty graficznej?

--
AW

Data: 2010-11-04 12:07:57
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 03.11.2010 19:06, Krzysztof Duchnowski pisze:
[...]

Dzieki, zaraz sie temu przyjze,
Tylko zastanawiam sie nad kwestia obslugi projektora tak jak drugiego monitora, czyli inny obraz na monitorze a inny na projetorze (to w sumie nawet nie musi isc przez hdmi, moze byc zwykle vga). To chyba trzeba sprzetowo rozwiazac?

Skoro jestes fanem linuksa ... jak rozwiazac domowy serwer filmow? Mozna zrobic wyswietlanie filmow "online" z domowego serwera, na ktorym by lezaly divixy? Zawsze mozna sciagnac po ftpie, ale.. ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-04 15:49:50
Autor: Marx
Komputer multimedialny
On 04.11.2010 12:07, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:
Skoro jestes fanem linuksa ... jak rozwiazac domowy serwer filmow? Mozna
zrobic wyswietlanie filmow "online" z domowego serwera, na ktorym by
lezaly divixy? Zawsze mozna sciagnac po ftpie, ale.. ;)

wystarczy udział po Sambie
Marx

Data: 2010-11-04 17:34:24
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
[...]