Komputer multimedialny

Data: 2010-10-24 21:39:56
Autor: Tomasz Ławniczak
Komputer multimedialny
W dniu 2010-10-23 11:56, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) pisze:
Czesc!

Jaki byscie polecali zestaw na komputer multimedialny?
Komputer ma stac w salonie schowany w szafce RTV a monitor 15" bedzie
podnoszony/opuszczany silownikiem z tejze szafki.

- sterowanie projektorem przez HDMI
- dobry odtwarzacz DVD
- karta graficzna - nie wiem czy to mozliwe, ale marzy mi sie obraz
idacy po HDMI tylko z filmem a nie calym ekranem PCta
- dobra karta muzyczn 5.1

Niechcialbym na sprzet wydac fortuny :)

Pozdr.
a nie lepiej jakiś sieciowy odtwarzacz multimedialny... popcorn, Xtramer, WDTV Live, Asus. Tyle tego!
Tomek

Data: 2010-11-03 18:40:50
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 24.10.2010 21:39, Tomasz Ławniczak pisze:
[...]

No niestety nie :) Procz wyswietlania filmow, TV i muzyki, bedzie miec jeszcze inne funkcje, wiec PC z Windowsem byc musi. Ale to funkcje duzo mniej obciazajace, wiec chce wybrac komputer pod multimedia - a o tym nie mam pojecia.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-03 19:06:19
Autor: Krzysztof Duchnowski
Komputer multimedialny
On 03.11.2010 18:40, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:

[...]

Atom z IONem 1. Cichy, bez wentylatora, małej mocy ale karta GFX
dekoduje filmy więc to nie problem.

Tylko nie Atom z chipsetem intela 945 - strasznie się grzeje i jeszcze
byś musiał kartę GFX dokupywać bo ta w 945 nie wydoi.

Są teraz jako nowe dostepne są Atomy z Intel NM10 - dobry chip, mało
prądu bierze i mało się grzeje tylko zintegrowana karta GFX też może nie
wydoić (ale tego nie jestem pewien) w 1080p i trzeba kartę dokupić -
wtedy lepsza może być jakaś ATI. Mniej prądu żrą niż podobnej mocy
nVidie tylko, że do dekodowania 1080p i dźwięku po HDMI potrzebna chyba
nie gorsza niż HD4750. Ale na kartach ATI się teraz nie znam bo cienkie
sterowniki pod Linuxa mają więc się nie interesuję.

--
Krzysztof 'DK75' Duchnowski
lista kompatibilnosci playerów DVD - http://www.videohelp.com/dvdplayers

Data: 2010-11-03 22:44:49
Autor: AW
Komputer multimedialny
W dniu 2010-11-03 19:06, Krzysztof Duchnowski pisze:

Tylko nie Atom z chipsetem intela 945 - strasznie si grzeje i jeszcze
by musia kart GFX dokupywa bo ta w 945 nie wydoi.

S teraz jako nowe dostepne s Atomy z Intel NM10 - dobry chip, mao
prdu bierze i mao si grzeje tylko zintegrowana karta GFX te moe nie
wydoi (ale tego nie jestem pewien)

Kolego, co/kogo ty chcesz doi? I to za pomoc karty graficznej?

--
AW

Data: 2010-11-04 12:07:57
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
Komputer multimedialny
W dniu 03.11.2010 19:06, Krzysztof Duchnowski pisze:
[...]

Dzieki, zaraz sie temu przyjze,
Tylko zastanawiam sie nad kwestia obslugi projektora tak jak drugiego monitora, czyli inny obraz na monitorze a inny na projetorze (to w sumie nawet nie musi isc przez hdmi, moze byc zwykle vga). To chyba trzeba sprzetowo rozwiazac?

Skoro jestes fanem linuksa ... jak rozwiazac domowy serwer filmow? Mozna zrobic wyswietlanie filmow "online" z domowego serwera, na ktorym by lezaly divixy? Zawsze mozna sciagnac po ftpie, ale.. ;)

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-11-04 15:49:50
Autor: Marx
Komputer multimedialny
On 04.11.2010 12:07, RadekNet (www.rejsy-czartery.com) wrote:
Skoro jestes fanem linuksa ... jak rozwiazac domowy serwer filmow? Mozna
zrobic wyswietlanie filmow "online" z domowego serwera, na ktorym by
lezaly divixy? Zawsze mozna sciagnac po ftpie, ale.. ;)

wystarczy udział po Sambie
Marx

Data: 2010-11-04 17:34:24
Autor: RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
[...]