Komputer nie startuje po wyjÄ?ciu dodatkowego d ysku

Data: 2014-02-28 22:40:08
Autor: kazio101
Komputer nie startuje po wyjÄ?ciu dodatkowego d ysku
Kiedyś był jeden dysk, tradycyjny, z talerzami. Dołożyłem SSD i na nim od nowa zainstalowałem Windows 7 (taki system był na pierwszym dysku). Dzisiaj wyjąłem stary dysk (bez systemu - partycja startowa 120GB jest niewidoczna dla systemu). Nie używam jej, ale chciałem na niej zainstalować system w innym kompie. Widoczne są dwie pozostałe partycje na tym starym dysku i używam ich do zapisu plików.
Po wyjęciu tego dysku, bez systemu Windows nie startuje. Zachowuje się jakby nie miał skąd ładować systemu (komunikat - naciśnij klawisz). W Biosie wszystko w porządku, ustawione bootowanie z dysku SSD który ma system.
Computer Management pokazuje tą starą partycją startową na pierwszym dysku: Healhy (System, Active, Primary Partition).
Partycja z Windows 7 na SSD: Healhy (Boot, Page File, Crash Dump, Primary Partition).
Nie pamiętam co robiłem z partycją startową na starym dysku po zainstalowaniu systemu na SSD, może coś kombinowałem w Computer Management.
Co się dzieje i jak to naprawić aby system startował z SSD bez tego starego dysku?

Data: 2014-03-01 11:17:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Feb 2014, kazio101 wrote:

Kiedyś był jeden dysk, tradycyjny, z talerzami. Dołożyłem SSD i na nim od nowa zainstalowałem Windows 7 (taki system był na pierwszym dysku). Dzisiaj wyjąłem stary dysk (bez systemu - partycja startowa 120GB

  I tu się wyłożyłeś.
  Założenie, że partycja startowa to jest ta sama partycja, co partycja
systemowa, jest w przypadku Windows błędne.
  Może być inaczej i w przypadku "drugiego systemu" na drugim dysku
niezmiernie łatwo sobie tak namieszać.
  Na jednym dysku też się da (namieszać), tak BTW, kwestia przełączania
która partycja jest "active".

jest niewidoczna dla systemu). Nie używam jej, ale chciałem na niej zainstalować system
w innym kompie. Widoczne są dwie pozostałe partycje na tym starym dysku
i używam ich do zapisu plików.

  Ściśle rzecz biorąc, należy Ci się złośliwa odpowiedź: "pewnie zasilacz".
  Bo to NTG :>, bez związku z "problemem ze sprzętem".
  Ale niech będzie.

Po wyjęciu tego dysku, bez systemu Windows nie startuje. Zachowuje się jakby nie miał skąd ładować systemu

  Bo tak właśnie jest.
  Skutek nieostrożnej instalacji Windows na komputerze, na którym już
jest/był inny Windows.
  Partycja bootująca i partycja systemowa to mogą być dwie różne partycje,
zaś "userfriendly" instalator Windows nie raczy o tym ostrzegać.
  Jak się nie ma pojęcia i *uważnie* nie sprawdzi, który dysk jest
bootujący, która partycja aktywna i na który dysk robimy instalację,
to tak właśnie się kończy - partycja bootująca gdzieś, system gdzie
indziej.
  Najbezpieczniej jest na czas instalacji "drugiego" pierwszy
prymitywnie i bezpardonowo odłączyć, Windows wtedy z konieczności
zrobi "wszystko w jednym" :) (boot i system).

  Co do ewentualnego naprawienia, to odeślę na właściwą grupę
(z kategorii .sys.).
  Możesz dla porządku napisać, jaka "literka" jest przypisana do
partycji systemowej. Jak "D:", to problem widzę (partycję bootującą
trzeba dać "gdzieś", ona ma zawsze "C:" i już).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-01 11:22:49
Autor: mr misio
Komputer nie startuje po wyj?ciu dodatkowego dysku
a ja to bym najpierw zrobil tak

wyjal dysk

ten dysk co zostanie wpial w plyte w to gniazdko sata, z ktorego "wyjeto dysk".

jak nie pomoze to mozna gotfrydowa magie zaczac odprawiac :D

Data: 2014-03-01 23:32:22
Autor: kazio101
On 01/03/2014 10:22, mr misio wrote:
[...]

Zrobiłem to. Nie pomogło. Ten sam komunikat o braku systemu operacyjnego.

Data: 2014-03-01 12:04:49
Autor: JoteR
"Gotfryd Smolik news" napisał:

 Partycja bootująca i partycja systemowa to mogą być dwie różne partycje,

"R: Tape loading error" ;->
Dla uściślenia: partycja *systemowa* to (wbrew nazwie) nie jest ta, na której jest zainstalowany *system* i gdzie znajduje się katalog Windows. Wg pokręconej logiki Microsoftu nosi ona nazwę: partycja *rozruchowa*. Natomiast ta, którą Ty nazywasz bootującą i która zawiera m. in. pliki NTDETECT.COM, ntldr i boot.ini, potrzebne do *rozruchu* jest (wg tej samej logiki) partycją *systemową*. Wiem, że bez sensu, ale nie ja to wymyśliłem ;->
http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows/what-are-system-boot-partitions#1TC=windows-7

JoteR

Data: 2014-03-01 23:30:21
Autor: kazio101
On 01/03/2014 10:17, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Do partycji na SSD na której instalowałem ten Windows 7 jest literka C. Dla partycji z poprzedniego dysku (który chcę wyjąć) nie ma literki. Jest ona niewidoczna w Eksploratorze plików.
A jaka to grupa z kat. sys bo nie widzę nic o Win 7?

Pozdrawiam
kazio101

Data: 2014-03-02 01:34:46
Autor: BQB
W dniu 2014-03-02 00:30, kazio101 pisze:

A jaka to grupa z kat. sys bo nie widzę nic o Win 7?

winnt

Data: 2014-03-02 21:52:09
Autor: Poldek
kazio101 wrote:

Co się dzieje i jak to naprawić aby system startował z SSD bez tego
starego dysku?

Zainstalować Windows jeszcze raz na tym dysku, który jest. W trakcie instalacji powinien wykryć istniejący system i wybierzesz opcję naprawy systemu. Ustawienia, zainstalowane programy pozostaną tak, jak je ostatnio widziałeś.

Komputer nie startuje po wyjÄ?ciu dodatkowego d ysku