Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB

Data: 2010-08-06 23:54:46
Autor: Netx
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
Pr贸buj臋 doradzi膰 zdalnie (telefonicznie) jak zrobi膰 aby komputer botowa艂 si臋 z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB. Wcze艣niej by艂a mysz PS2 i ok. Po zabotowaniu XP (legalny OEM) z mysz膮 PS2 mo偶na pod艂膮czy膰 "dodatkowo" now膮 mysz USB i dzia艂a. Jednak pr贸ba zabotowania z mysz膮 USB (niezale偶nie czy mysz PS2 jest pod艂膮czona) ko艅czy si臋 tym 偶e komputer wisi po ekranie post. Nie wypisuje 偶adnych b艂臋d贸w tylko "zamiera" z wy艣wietlonymi komunikatami o wykrytych hdd/cd.
MOBO Asus CUSL2-C na Intelu 815EP.
Mysz nowa musi dzia艂a膰 bo stara si臋 w znacznym stopniu zepsu艂a. Nowa jest bezprzewodowa "Microsoft Wireless Mouse 2000 BlueTrack". Przed wys艂aniem sprawdzi艂em u mnie na Windows 7 i nie sprawia艂a 偶adnych problem贸w.
Nadmieniam 偶e felerny komputer mo偶na prawid艂owo zabotowa膰 z star膮 mysz膮 (cz臋艣ciowo nie dzia艂aj膮c膮) i wtedy pod艂膮czy膰 now膮 i obie dzia艂aj膮 wtedy (stara cz臋艣ciowo bo jest zepsuta).
艢ci膮gn膮艂em instrukcje p艂yty i na my艣l przychodz膮 mi opcje:
- HALT On (mo偶e przestawi膰 z All Errors na No error?)
tyko 偶e p艂yta pono膰 nie wypisuje b艂臋d贸w
- PS/2 Mouse Function control ([Auto]/[Enabled]) (nie ma "disabled")
Mam dost臋p TeamViewer'em, ale nie do BIOS niestety, wi臋c pozostaje podyktowa膰 telefonicznie co zrobi膰.
Prosz臋 o info czy kto艣 spotka艂 si臋 z opisanym problemem i jakie rozwi膮zanie?
Mysz pod艂膮czona przez taki "kwadratowy" HUB usb razem z drukark膮 chyba.
Bios 1006.A (nie najnowszy) ale upgrade w tej chwili nie mog臋 zrobi膰 (zdalnie). Dodatkowo mam pytanie czy wgranie nowego biosu b臋dzie wi膮za艂o si臋 z konieczno艣ci膮 reinstalacji sterownik贸w Windows XP Home?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-08-06 23:57:22
Autor: m4rkiz
"Netx" <nospam@gazeta.pl> wrote in message news:i3i0b3$grc$1inews.gazeta.pl...
Nie wypisuje 偶adnych b艂臋d贸w tylko "zamiera" z wy艣wietlonymi komunikatami o wykrytych hdd/cd.

asus tak miewa, moja p5q deluxe jest bardzo wybredna co do urzadzen
podlaczonych do huba, dwa huby kaskadowo to gwarancja stopu podczas
postu, u mnie problem dotyczyl sporadycznie uzywanego logitecha rx1000,
i pojawial sie ponownie co druga aktualizacje biosu, nie walczylem z
tym bo i tak komp chodzi 24/7 ale jakies spostrzezenia chetnie przeczytam

Bios 1006.A (nie najnowszy) ale upgrade w tej chwili nie mog臋 zrobi膰 (zdalnie). Dodatkowo mam pytanie czy wgranie nowego biosu b臋dzie wi膮za艂o si臋 z konieczno艣ci膮 reinstalacji sterownik贸w Windows XP Home?

nie, warto jedynie zwrocic uwage zeby ustawienie AHCI\EIDE zostalo
niezmienione, inaczej czeka cie bsod

Data: 2010-08-07 01:20:26
Autor: JoteR
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
"m4rkiz" napisa艂:

warto jedynie zwrocic uwage zeby ustawienie AHCI\EIDE zostalo
niezmienione, inaczej czeka cie bsod

Jakie AHCI? W Asusie CUSL-2 z ubieg艂ego wieku?
W og贸le w tej p艂ycie pod艂膮czanie czego艣 innego do USB ni偶 myszy i klawiatury mija si臋 z celem, a ju偶 hub贸w w szczeg贸lno艣ci. Jedynym sensownym wyj艣ciem jest zakup kontrolera USB na PCI i pod艂膮czanie do niego wszelkich innych urz膮dze艅.

JoteR

Data: 2010-08-07 11:13:48
Autor: Netx
W dniu 2010-08-07 01:20, JoteR pisze:
[...]

Dzi臋kuj臋 za odpowiedzi. Na Allegro dominuj膮 kontrolery za kilka z艂otych:
"5 x USB 2.0 KONTROLER KARTA PCI 480Mbps VIA AK28"
- czy taki model kontrolera b臋dzie dobry, czy szuka膰 jakiego艣 innego?

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2010-08-07 11:29:58
Autor: JoteR
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
"Netx" napisa艂:

Na Allegro

Trzyma膰 si臋 z daleka.

"5 x USB 2.0 KONTROLER KARTA PCI 480Mbps VIA AK28"

Trzyma膰 si臋 z daleka.

czy szuka膰 jakiego艣 innego?

"Jedynie s艂uszny" wyb贸r to kontroler PCI oparty na chipsecie NEC.

Z tym, 偶e pod艂膮cznie myszy do zewn臋trznego kontrolera to ostateczno艣膰. Najpierw trzeba spr贸bowa膰 pod艂膮czy膰 j膮 bezpo艣rednio do wbudowanego w p艂yt臋 portu, najlepiej jako jedyne urz膮dzenie korzystaj膮ce z wbudowanych w p艂yt臋 port贸w USB. Ca艂膮 reszt臋 podpi膮膰 do kontrolera PCI.
Taka konfiguracja sprawdza si臋 od wielu lat na mojej CUSL-2.

JoteR

Data: 2010-08-07 00:36:17
Autor: JoteR
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
"Netx" napisa艂:

MOBO Asus CUSL2-C na Intelu 815EP.
Mysz nowa [...] jest bezprzewodowa "Microsoft Wireless Mouse 2000 BlueTrack". Mysz pod艂膮czona przez taki "kwadratowy" HUB usb razem z drukark膮 chyba.

A czy z mysz膮 podpi臋t膮 bezpo艣rednio do portu komputera startuje prawid艂owo?

JoteR

Data: 2010-08-07 11:10:05
Autor: Netx
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
A czy z mysz膮 podpi臋t膮 bezpo艣rednio do portu komputera
startuje prawid艂owo?

Sprawdz臋 to, na razie nie wiem

Data: 2010-08-07 07:20:33
Autor: lato
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
mam identyczny objaw z czytnikiem usb, jak go pod艂膮cze przy starcie to komp zamiera i stoi na testowaniu pami臋ci, jak go od艂膮cze i zresetuje kompa to startuje normalnie, p艂yta to gigabyte 865PE

Data: 2010-08-07 09:06:56
Autor: qwerty
Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB
U偶ytkownik "lato" <lato@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:i3iqja$4qp$1@news.onet.pl...
mam identyczny objaw z czytnikiem usb, jak go pod艂膮cze przy starcie to komp zamiera i stoi na testowaniu pami臋ci, jak go od艂膮cze i zresetuje kompa to startuje normalnie, p艂yta to gigabyte 865PE

Identyczny objaw na innej p艂ycie z i865PE.

Komputer nie wstaje z pod艂膮czon膮 mysz膮 USB