Komputer - odtwarzacz mp3

Data: 2010-04-14 13:12:41
Autor: rex
Komputer - odtwarzacz mp3
Witam,
czy ktoś z Was przerabiał temat wykonania z PC odtwarzacza mp3?
Założenia:

- szybki start (szybka dystrybucja linuxa?),
- automatyczne ładowanie aplikacji odtwarzającej mp3,
- NIC więcej (żadnych sieci, żadnych usług, żadnego internetu - TYLKO
mp3).

Oczywiście całość z założenia podłączona ma być do wzmacniacza - to
już prosta dla mnie sprawa.

Proszę o ewentualne info. Pozdrawiam!

Data: 2010-04-14 22:24:22
Autor: ref
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010-04-14 22:12, rex pisze:
> Witam,
> czy ktoś z Was przerabiał temat wykonania z PC odtwarzacza mp3?
> Założenia:
>
> - szybki start (szybka dystrybucja linuxa?),
DOS+DOSAMP lub cubicplayer

> - automatyczne ładowanie aplikacji odtwarzającej mp3,
autoexec.bat

> - NIC więcej (żadnych sieci, żadnych usług, żadnego internetu - TYLKO
> mp3).
jest.

> Oczywiście całość z założenia podłączona ma być do wzmacniacza - to
> już prosta dla mnie sprawa.
>
> Proszę o ewentualne info. Pozdrawiam!
Sprzęt - cokolwiek. Najważniejsza karta muzyczna, ale tu byś musiał pogrzebać w dokumentacji odtwarzaczy. Pewnie łatwiej będzie z kartą działającą pod małym windowsem, typu 95osr2 czy 98 i puszczenie tego przez directsound.

Data: 2010-04-14 22:52:43
Autor: RadoslawF
Komputer - odtwarzacz mp3
Dnia 2010-04-14 22:12, Użytkownik rex napisał:
[...]

To było modne przed pojawieniem się tanich odtwarzaczy MP3.
W sytuacji kiedy nie będzie tam żadnych innych usług dowolny
odtwarzacz (z ewentualna obsługą CD) będzie tańszy, mniej
prądożerny, zajmie mniej miejsca niż komputer i pewnie
szybciej wystartuje po włączeniu.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 13:55:34
Autor: rex
Komputer - odtwarzacz mp3
On 14 Kwi, 22:52, RadoslawF <radosla...@wp.pl> wrote:
> [...]

odtwarzacz (z ewentualna obsługą CD) będzie tańszy, mniej
prądożerny, zajmie mniej miejsca niż komputer i pewnie

Niby tak ale - znasz odtwarzacz mp3 z opcją podłączenia dysku twardego
500 Mb po USB?

Data: 2010-04-14 23:10:27
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** rex <akduz@poczta.onet.pl> wrote:

Niby tak ale - znasz odtwarzacz mp3 z opcją podłączenia dysku twardego 500 Mb
po USB?

Chociażby WD TV Mini, do tego będziesz miał pilota, przyjemny interfejs,
odtwarzanie filmów i przeglądanie zdjęć - cena ~200zł. Istnieje pewnie dużo
innych, ale chociażby ten.

Tyle, że jakbym miał brać coś takiego to wziąłbym WD TV Live HD - to samo co
wyżej plus odtwarzanie z sieci (niestety tylko Ethernet) tzn. streamowanie z
komputerów (muzyka, zdjęcia, filmy) oraz Youtube. No i bezproblemowe
odtwarzanie HD 1080p z większości formatów. Cena ~440zł. Testowałem to ostatnio
- kupiłem rodzicom - bez problemu radzą sobie z obsługą wszystkich funkcji (no
może poza konfiguracją sieci), a to znaczy naprawdę wiele.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-14 14:24:03
Autor: rex
Komputer - odtwarzacz mp3
On 14 Kwi, 23:10, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
** rex <ak...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

--
    +                                 '                      .-.     .

Witam, wszystko OK. Tyle, że potrzeba TV żeby poruszać się po menu,
potrzeba wzmacniacza do dźwięku. Nie o to mi chodzi.

Data: 2010-04-14 23:27:12
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** rex <akduz@poczta.onet.pl> wrote:

Witam, wszystko OK. Tyle, że potrzeba TV żeby poruszać się po menu,

A to chciałeś to obsługiwać bez monitora?

potrzeba wzmacniacza do dźwięku. Nie o to mi chodzi.

Whatever. To se składaj peceta. Beżowego najlepiej. :-)

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-16 11:23:20
Autor: ApanasBudriszko
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010-04-14 23:24, rex pisze:

Witam, wszystko OK. Tyle, że potrzeba TV żeby poruszać się po menu,
potrzeba wzmacniacza do dźwięku. Nie o to mi chodzi.

Jak domyslam się po zawartosci komputera poruszasz się siłą wyobraźni, pomijam kwestie myszki i klawiatury - bo przeciez ich nie potrzebujesz.

A wzmacniacz ? no coś zacznij czytać to co piszesz ...

Data: 2010-04-16 11:38:05
Autor: Vituniu
Komputer - odtwarzacz mp3
[...]

Zaden problem skonfigurowac calosc tak, zeby playera obslugiwac
mysza "w ciemno" (glosnosc na rolce, start/stop i przerzucanie albumow
na przyciskach) a samego playera wrzucic w autostart.

Wystarczy sprawna plyta ze zdezelowanego laptopa jakiegos...

pozdrawaiam,
Vituniu

Data: 2010-04-16 17:02:13
Autor: ApanasBudriszko
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010-04-16 11:38, Vituniu pisze:

Zaden problem skonfigurowac calosc tak, zeby playera obslugiwac
mysza "w ciemno" (glosnosc na rolce, start/stop i przerzucanie albumow
na przyciskach) a samego playera wrzucic w autostart.

Jeszcze łatwiej bez żadnego konfigurowania na tej samej zasadzie obsługiwać playera bez zadnej konfiguracji, obsługi systemu etc za pomoca pilota

Data: 2010-04-14 23:20:50
Autor: Dawid
Komputer - odtwarzacz mp3
rex pisze:
[...]

Tak, znam
http://www.allegro.pl/item986490410_odtwarzacz_sieciowy_xtreamer_hd_gw_2lata_nowy.html
oraz wiele innych.
Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 23:23:47
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** Dawid <maniera@neostada.pl> wrote:

Tak, znam
http://www.allegro.pl/item986490410_odtwarzacz_sieciowy_xtreamer_hd_gw_2lata_nowy.html
oraz wiele innych.

Używałeś tego? Jak wrażenia?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-14 23:36:14
Autor: Dawid
Komputer - odtwarzacz mp3
Konrad Kosmowski pisze:
[...]

Przymierzam się i sam szukam kogoś kto używa.
Wkurzające jest to, że wszystko trzeba dokupić.
Mogli chociaż jakiś mały dysk dać w komplecie.
Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 23:41:52
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** Dawid <maniera@neostada.pl> wrote:

Używałeś tego? Jak wrażenia?

Przymierzam się i sam szukam kogoś kto używa.

Oj to radzę uważać. Się już raz na takim noname przejechałem - tzn. zwróciłem
ale szkoda moim zdaniem zachodu. To wszystko co jest w specyfikacji to ładnie
wygląda ale w praktyce okazało się, że nie radził sobie kompletnie np.
zawieszał się jak było za dużo plików na dysku NTFS (chociaż w opisie
oczywiście z NTFS sobie radził) obsługa była tragicznie niewygodna, menu
brzydkie, zdjęcia ładowały się w tempie ślimaczym. To co miałem to też była
jakaś nieznanej firmy chińszczyzna.

Z czystym sumieniem mogę Ci polecić tego WD Live HD bo on faktycznie działa
świetnie - menu/obsługa jest przejrzyste i minimalistyczne ale ma wszystko
czego potrzeba i po prostu działa zgodnie z opisem.

Do wad zaliczam brak wifi (jedynie ethernet, a nie każdy ma możliwość i chęć
ciągnięcia kabla do salonu) no i nie współpracuje z udostępnianiem via Windows
7 HomeGroup (trzeba przełaczyć w zwykłe), ale to drugie może poprawią w
kolejnym firmware.

Ergo radzę jednak kupić coś markowego.

Wkurzające jest to, że wszystko trzeba dokupić.  Mogli chociaż jakiś mały
dysk dać w komplecie.

Ale w gruncie rzeczy po co Ci dysk? Potem jest tylko problem coś na tym dysku
umieścić, pliki to ja wolę trzymać na serwerze plików/NAS, a na pececie mieć
skomponowane playlisty - urządzenie tylko się wpina po sieci do innych
komputerów i z nich ciągnie media. --
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK

Data: 2010-04-15 15:26:17
Autor: Grzegorz Krukowski
Komputer - odtwarzacz mp3
On Wed, 14 Apr 2010 23:36:14 +0200, Dawid <maniera@neostada.pl> wrote:

Konrad Kosmowski pisze:
[...]

Mam i działa, MKVki obsługuje bez problemu. Dysk 500GB podłączony po
USB. Jak zamówisz bezpośrednio z ich strony do chyba dodają
antenkę/WiFi ,,n'' gratis. Do tego możesz u nich dokupić NASa a już
chyba sprzedają taką wersję dwa-w-jednym xtreamer+NAS
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-04-15 15:10:34
Autor: ŁR
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010.04.14 23:23, Konrad Kosmowski pisze:
[...]

Mam od 4 miesięcy. Oglądam głównie seriale i czasami filmy. Większość mkv. Nie obsługuje napisów txt i trzeba je na srt przerobić. Jak na razie działa płynnie i wszystko co mam odtwarza. Długo się włącza bo ok 40 sekund, ale za to przewijanie filmów działa bez zająknięcia.

Data: 2010-04-15 15:23:27
Autor: Animka
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010-04-15 15:10, ŁR pisze:
[...]

A to nie jest lepsze?
http://www.manta-sklep.com.pl/opis.php?t=Manta%20Emperor%20ALL%20Player%20C-200%20Full%20HD&towarID=9390&kategoriaID=48

--
animka

Data: 2010-04-15 16:00:39
Autor: ŁR
Komputer - odtwarzacz mp3
W dniu 2010.04.15 15:23, Animka pisze:
A to nie jest lepsze?
http://www.manta-sklep.com.pl/opis.php?t=Manta%20Emperor%20ALL%20Player%20C-200%20Full%20HD&towarID=9390&kategoriaID=48

Trudno powiedzieć, dopiero weszło na rynek. Funkcje na pierwszy rzut oka podobne. Na + za xtreamerem przemawia to że można go kupić z radiatorem i możemy wyłączyć wiatrak. Aktualizacje też jak na razie wychodzą dość często.

Data: 2010-04-15 11:58:00
Autor: Jaco
Komputer - odtwarzacz mp3

Niby tak ale - znasz odtwarzacz mp3 z opcją podłączenia dysku twardego
500 Mb po USB?

TEAC WAP-2200
http://www.mp3-player.de/index.php?page=article&ID=8908&aid=128

lub drozszy Mediaplayer Fantec MM-FHDL

Pozdrawiam
Jaco

Data: 2010-04-15 18:40:39
Autor: Artur M. Piwko
Komputer - odtwarzacz mp3
In the darkest hour on Wed, 14 Apr 2010 13:55:34 -0700 (PDT),
rex <akduz@poczta.onet.pl> screamed:
> [...]

szybciej wystartuje po włączeniu.

Niby tak ale - znasz odtwarzacz mp3 z opcją podłączenia dysku twardego

Są przecież odtwarzacze z większym dyskiem wbudowanym.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
[ 18:40:07 user up 12408 days,  6:35,  1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.50 ]

                My life is a soap opera, but who has the rights?

Data: 2010-04-14 23:11:17
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> wrote:

[...]

I nie napierdala wiatrakami oraz nie wygląda jak komputer w salonie co moim
zdaniem jest ważniejsze od ceny czy konsumpcji energii.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-14 23:19:01
Autor: ApanasBudriszko
Komputer - odtwarzacz mp3
[...]

Przecież są już dziesiątki odtwarzaczy tzw "sieciowych" z dyskiem bez dysku z usb z czytnikiem kart, wyjściem cyfrowym i obsługą formatów bezstratnych - jaki jest sens budować do tego komputer skoro za 400 zł masz gotowe estetyczne urządzenie ? dodatkowo jeszcze film w HD obejrzysz

Data: 2010-04-14 23:36:12
Autor: Simon
Komputer - odtwarzacz mp3

czy ktoś z Was przerabiał temat wykonania z PC odtwarzacza mp3?
Tak, nawet zbudowałem HTPC na ION z softem XBMC.
Niektórych Twoich założeń nie spełnia, ale da się je poprawić.
Założenia:
- szybki start (szybka dystrybucja linuxa?),
Każdy pełny start jest dość wolny.
Najgorzej jest z Biosem szczególnie przy płytach PC, długie testy POST nawet przy tzw "szybkim starcie", choć jak się przegrzebie może się znajdzie szybko startującą płytę. Pamiętam MSI KT3V z biosem AMI, startowała w kilka sekund, bios AWARD rzadko szybko startował.

Lepszym rozwiązaniem jest jakaś płyta z notebooka, np NC4010.
W tym kierunku bym szedł, dodatkowa zaleta niski pobór prądu.

Najlepszym chyba rozwiązaniem jest korzystanie z uśpienia, tryb STR (Suspend To Ram). Start powinien odbywać się w parę sekund da się to robić w obie strony za pomocą pilota.

Dysk to najlepiej z notebooka cichy i chłodny, można się pokusić o SSD w miarę możliwości finansowych, skróci również start.
60GB to naprawdę spora kolekcja muzyczna.

Moje doświadczenie mówi, że każdy odtwarzacz, który nie ma jakiejś zaawansowanej opcji "biblioteki" jest niewystarczający. Szukanie po katalogach itp jest mało wygodne. Dlatego skorzystałbym z Squeezecenter do tego Squeezeslave - menadżer biblioteki audio + odtwarzacz konsolowy.
Każdy dobry odtwarzacz musi mieć wyświetlacz, co najmniej alfanumeryczny, najlepiej kilka linii np 4x20 LCD, ale lepiej VFD.
Kolejny wymóg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to kilkanaście złotych.
Z powyższych założeń potrzebny jest konkretny software, po kolei:

- system to najlepiej linux, dos odpada z powyższych założeń. Jakiś tam soft to jest, ale ja bym się w to nie bawił. Win95, 98 ee to juz było :)
Pozostaje linux, jakaś mini dystrybucja debiana lub ubuntu.
- Squeezecenter + squeezeslave
- Lirc do pilota
- lcdproc do wyświetlacza
- dobrze skonfigurowane, odchudzone jądro

Mówisz żadnej sieci. Mogę się domyślać dlaczego. Przemyślałbym to, poważnie.
Zrobienie szybko, fajnej playlisty poprzez WWW to dobra rzecz.
Zreszta sieć nic nie kosztuje, a nie powinna wpłynąć na zwolnienie uruchamiania, przy STR to wogóle nie ma o czym gadać.

--
Pozdro
Simon

Data: 2010-04-14 23:44:42
Autor: Konrad Kosmowski
Komputer - odtwarzacz mp3
** Simon <simw@aspammpoczta.onet.pl> wrote:

Dysk to najlepiej z notebooka cichy i chłodny, można się pokusić o SSD w
miarę możliwości finansowych, skróci również start.

Z tym bym polemizował. *Tani* dysk SSD startu raczej nie wydłuży ale też i nie
skróci. Jedyna sytuacja w której będzie widoczna różnica na starcie przy
tanim/wolnym dysku SSD to fragmentacja systemu plików - dla SSD to praktycznie
nie ma znaczenia.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-04-15 08:38:44
Autor: Artur\(m\)
Komputer - odtwarzacz mp3

Użytkownik "Simon" <simw@ASPAMMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Kolejny wymĂłg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to

Co to "pilot z czujnikiem USB"

Artur(m)

Data: 2010-04-15 21:51:01
Autor: Simon
Komputer - odtwarzacz mp3

Kolejny wymĂłg to sterowanie pilotem. Pilot z czujnikiem USB to

Co to "pilot z czujnikiem USB"
Trochę się źle wyraziłem.
Pilot z czujnikiem podczerwieni podpiętym do USB.
Ale może być też pilot radiowy w odbiornikiem na USB.
--
Pozdro
Simon

Data: 2010-04-17 07:55:10
Autor: tygryseek
Komputer - odtwarzacz mp3

[...]

VortexBox 1.3
VortexBox - Jej dystrybucją bazową jest Fedora Linux. Może działać jako serwer muzyczny albo szafa grająca. Jedna z funkcjonalności jest to że podczas słuchania plików MP3, FLAC potrafi pobrać okładkę płyty.
[pl.wikipedia.org]

Andrew Gillis ogłosił wydanie systemu VortexBox 1.3. System ten opiera się o dystrybucję Fedora i udostępnia serwer muzyczny. W systemie znajdziemy takie aplikacje jak VortexBox Player, SqueezeBox oraz Sonos. W tym wydaniu znajdziemy głównie aktualizacje wcześniej dostępnych aplikacji. Poprawiona została obsługa urządzeń USB.
[Kamil Porembiński]
http://torrenty.org/torrent/471794

Komputer - odtwarzacz mp3