Komputer - photoshop

Data: 2010-02-15 11:35:03
Autor: zyx
Komputer - photoshop
Witam.

Jeden z moich kolegow chcialby kupic sobie zestawik, ktory a) bedzie wykorzystywany do pracy z photoshopem, b) ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna, c) chce aby jeden z dyskow to byl Kingston SSDNow. Wspolnie ubzduralismy sobie cos takiego:

Pamięć RAM -  Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
KVR1333D3N9K3/6G
Procesor - Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache s. 1156 Box
Płyta główna - Asus P7P55 LX P55 s.1156
Karta graficzna -  ASUS EN9800GT 512MB PCI-E
Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB
Dysk Twardy -  WD WD6400AADS 640GB sATA II 32MB
Obudowa - Chieftec Aegis CH-02-B-BM b/z
Zasilacz - Chieftec APS-650C 650W
Napęd lub nagrywarka -  LG DVD Recorder GH-22LS50 LightScribe Sata Black Oem
System operacyjny - MS Windows 7 Home Premium OEM 64-bit PL 1-pack.

Chcialbym zapytac jak Wam sie to widzi. Zalezy nam rowniez na cenie. To cudo wychodzi ponad 4 k. Podpowiedzcie ewentualnie co i czym zastapic, aby wyszlo jak najlepiej, a i jak najtaniej.

pozdrawiam
zyx

Data: 2010-02-15 15:27:24
Autor: Mich@l
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 11:35, zyx pisze:

Chcialbym zapytac jak Wam sie to widzi. Zalezy nam rowniez na cenie. To
cudo wychodzi ponad 4 k. Podpowiedzcie ewentualnie co i czym zastapic,
aby wyszlo jak najlepiej, a i jak najtaniej.

Której wersji PS kolega używa? Ja bym zastąpił mobo jakimś na chipsecie H55, wywalił kartę graficzną na rzecz zintegrowanej, no i ten zasilacz 650 to IMHO lekka ekstrawagancja (solidne 400 - 450 powinno wystarczyć).

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-02-15 16:41:32
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 11:35, zyx pisze:

Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB

Przemyslalbym ten zakup na rzecz Intela X25 80GB.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-15 16:44:20
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
zyx pisze:
[...]

Taka karta graficzna niepotrzebna, zasilacz to juz w ogole przegiecie z moca. Sprawa dysku SSD, ja bym wolal 2 normalne dyski spiete w RAID - wyjdzie taniej. Znajomy chce cicho a nie widze tutaj coolera na procesor.

Data: 2010-02-15 16:49:41
Autor: Michał
Komputer - photoshop
Pamięć RAM -  Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
KVR1333D3N9K3/6G
Procesor - Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache s. 1156 Box

i5 na 1156 nie obsługuje trybu triple dla pamięci

Data: 2010-02-15 17:03:07
Autor: MC
Komputer - photoshop
Użytkownik "zyx" <kinder_jajo@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hlb814$q52$1inews.gazeta.pl...

Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB

Ten typ należy do grupy zdecydowanie najgorszych SSD na rynku.

Data: 2010-02-15 17:16:38
Autor: BartekK
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 11:35, zyx pisze:
Jeden z moich kolegow chcialby kupic sobie zestawik, ktory
a) bedzie wykorzystywany do pracy z photoshopem,
Photoshop to nie gra 3D, wydajna karta graficzna 2D (czyli dowolna obecnie) będzie tak samo dobra jak każda inna, a ponieważ:

b) ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna,
To naleĹźy brać ktĂłryś z inteli z zintegrowaną grafiką  i płytę na H55. Nie dość Ĺźe procesor 32nm i zimny bardzo (więc i cichy), to grafika baardzo wydajna w 2D (i 3D nawet daje radę). Tylko trzeba by zmienić boxowe chłodzenie na coś lepszego (choćby arctic cooling 7 rev2)

c) chce aby jeden z dyskow to byl Kingston SSDNow.
Błąd. Albo intel (i to G2) albo nie ma sensu, a kinkgston to już w ogóle, to chodzi jak lepszy pendrive...

Pamięć RAM - Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
KVR1333D3N9K3/6G
Procesor - Intel Core i5-750 2,66 GHz 8MB cache s. 1156 Box
Płyta główna - Asus P7P55 LX P55 s.1156
W tym układzie powyższe nie ma sensu - ta płyta+procesor nie obsługuje 3kanałowej pamięci, możesz wsadzić 2 lub 4 (lepiej 2 większe), jak wsadzisz 3 to nie będzie dual channel więc gorzej niż na 2

Karta graficzna - ASUS EN9800GT 512MB PCI-E
Bez sensu, kupa hałasu i ciepła

Zasilacz - Chieftec APS-650C 650W
Bez sensu tak wielka moc, a chiefteca zasilacze niestety też już do dobrych nie należą (wentylatory od pewnego czasu wstawiają paskudnej jakości i żywotności). Weź jakiś JAK NAJSŁABSZY (300-350W da spokojnie radę) np BeQuiet z znaczkami 80+ albo lepiej, będzie cicho i sprawnie. Taki np i5-661 z zintegrowaną grafiką i 8GB ramu, 3 dyski, potrafi momentami brać niecałe 40W, a w szczycie niecałe 100W.

Data: 2010-02-15 17:31:30
Autor: qwerty
Komputer - photoshop
Użytkownik "zyx" <kinder_jajo@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlb814$q52$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To samo co wyżej napisali (ram, płyta, grafa). Zasilacz Chieftec obecnie produkowane są bardzo głośne (jak na moje ucho). Znacznie (!) cichsze są BeQuiet lub ew. Corsair (dodatkową zaletą jest 5 lat gwarancji). Osobiście zmieniłbym dysk z WD na Samsung.
Pakowanie się w SSD nie ma IMO sensu. Lepiej kupić dysk i zmienić AAM. Będzie znacznie ciszej i minimalnie wolniej.

Data: 2010-02-15 17:36:40
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 17:31, qwerty pisze:

Pakowanie się w SSD nie ma IMO sensu. Lepiej kupić dysk i zmienić AAM.
Będzie znacznie ciszej i minimalnie wolniej.
  ^^^^^^^^^^^^^

Zwykly dysk cichszy od SSD? Powiedz, ze zartujesz albo ze jestes zmeczony dzis, bo takiej bzdury to dawno nie slyszalem :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-15 17:52:22
Autor: tg
Komputer - photoshop

"Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote in message news:hlbtdd$vsc$1node2.news.atman.pl...
[...]

chyba raczej chodzilo mu ze bedzie ciszej niz byloby bez AAM

swoja droga w samsungach AAM raczej na moje ucho (dyski na gumkach
jak to w antecu) niewiele daje, ale dyski (F1 i F3) tez ciche sa,
trzeba im to przyznac

Data: 2010-02-15 19:13:30
Autor: qwerty
Komputer - photoshop
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6d2f1$4b798a18$59647f75$24322@news.upc.ie...
chyba raczej chodzilo mu ze bedzie ciszej niz byloby bez AAM

dokładnie

swoja droga w samsungach AAM raczej na moje ucho (dyski na gumkach
jak to w antecu) niewiele daje, ale dyski (F1 i F3) tez ciche sa,
trzeba im to przyznac

Najnowszych dysków nie sprawdzałem, ale na WD i maxtor różnica jest kolosalna.

Data: 2010-02-15 22:21:04
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 19:13, qwerty pisze:

chyba raczej chodzilo mu ze bedzie ciszej niz byloby bez AAM

dokładnie

Ok ale autor watku napisal "ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna"
^^^^^^^^^^^^^^^
Co oznacza, ze dysk z AAM nie spelnia kryteriow, bo mozna ciszej - SSD.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-15 22:50:51
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 22:21, Maciej Browarczyk pisze:
Ok ale autor watku napisal "ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna"
^^^^^^^^^^^^^^^
Co oznacza, ze dysk z AAM nie spelnia kryteriow, bo mozna ciszej - SSD.

Bez przesady. Wentylatory zasilacza i CPU zagłuszą większość
typowych dysków twardych. A konstrukcje z chłodzeniem czysto
pasywnym to jednak inna klasa cenowa i inna skala problemu.

Data: 2010-02-15 23:48:34
Autor: Arkadiusz Stopa
Komputer - photoshop
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2010021521504600@grush.one.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim
dyski, mimo, że są bardzo dobrze wyciszone, i nie są przykręcone
do obudowy.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2010-02-16 11:57:52
Autor: tg
Komputer - photoshop
"Arkadiusz Stopa" <arek@zmylka.pl> wrote in message news:hlcjlg$ca$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

jako posiadacz 4x F1 i 1x F3 smiem watpic, dyski sa praktycznie
nieslyszalne i zagluszane przez wentylatory sflex 120mm puszczone
na 550 obrotow

http://hi-techreviews.com/reviews_2007/Antec182/IMG_2404.JPG

calosc z metra jest slyszalna o tyle ze da sie stwierdzic nausznie
ze cos tam dmucha w srodku, jest to delikatny szum powietrza a dyski
to slysze jak na kilku naraz zaczynaja ostro glowice pracowac
np. przy kopiowaniu w obrebie tego samego dysku - normalny odczyt
i zapis jest dla mnie niemozliwy do wykrycia uchem

Data: 2010-02-16 15:08:17
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 12:57:52 +0100, "tg" <aa@bb.cpl> said:

[...]

Mam podobnie. Przy 2 nie-tak-cichych Barracudach 7200.12 i umiarkowanie cichej obudowie CoolerMaster Mystique 632. Najgłośniejszy przy obciążeniu 2d był box Intela, po zastąpieniu Scythe Kabuto obecnie najgłośniejsze są wentylatory obudowy (fabryczne CM) - w zupełnej ciszy z ok. metra da się zarejestrować ich szum, wentylator coolera słychać dopiero z 10 cm, a dysków - z 1 m wcale, z 10 cm coś tam chyba chrobocze, ale jako że wentylator jest przed nimi, ciężko powiedzieć. I to bez żadnych magicznych klatek, gumek, czy innych patentów DIY - ot, zamontowane są na fabrycznych plastikowych szynach CM.

de Fresz

Data: 2010-02-16 18:44:18
Autor: Arkadiusz Stopa
Komputer - photoshop

Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1f7b1$4b7a8887$59647f75$13@news.upc.ie...
[...]

-- -- -- -- -- -- --
Mam po jednym: Samsung F1, Barracudy 7200. 10, 11, 12
Ten Samsung nie jest cichszy niż Barracudy, no może 7200.10
jest deko głośniejsza niż pozostałe.
Centurion 590 i zasilacz Ever 420W, grafika pasywna i wentyle
po dwa 14 i 12 cm AAB do wentylacji obudowy, w tym jeden
do procesora (Scythe Ninja). Ustawiłem je na 700-800 obr.
i na prawdę nie słyszę żadnego z tych wentylatorów, jedynie
jednostajny szum dysków. Choć nie jest dokuczliwy, wolałbym
oczywiście, by w ogóle nie było go słychać.

Data: 2010-02-16 14:11:50
Autor: MC
Komputer - photoshop
Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <arek@zmylka.pl> napisał w wiadomości news:hlcjlg$ca$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Niektóre z nowych dysków hałasują na poziomie dwudziestu kilku decybeli. Tego tak łatwo nie usłyszysz.

Data: 2010-02-19 09:00:58
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 23:48, Arkadiusz Stopa pisze:
Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim

Troszkę w to wątpię, szczególnie po obciążeniu CPU. Dobry
wentylator może być względnie cichy gdy kręci się na wolnych
obrotach, ale jak musi wymusić spory ruch powietrza, to nie
ma cudów.

Poza tym możesz mieć głośne dyski po prostu. Sporo się w tym
zakresie dzieje -- ostatnio montowane przeze mnie dyski Sam-
sunga trzeba trzymać blisko ucha w czasie pracy, by usłyszeć
gwizd silnika i talerzy. Oczywiście ruch głowic jest już moc-
niej słyszalny, jednak jest to dźwięk występujący raczej rzad-
ko i bardziej pożyteczny, niż denerwujący (mniej więcej jak
dźwięk silnika w samochodzie -- na szczęście nikt nie wpadł
chyba jeszcze na pomysł zrobić samochodu, w którego kabinie
nie słychać pracy silnika).

Data: 2010-02-16 11:52:33
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
Radosław Sokół pisze:

Bez przesady. Wentylatory zasilacza i CPU zagłuszą większość
typowych dysków twardych. A konstrukcje z chłodzeniem czysto
pasywnym to jednak inna klasa cenowa i inna skala problemu.

Kompletnie sie nie zgadzam, mam E4300 chlodzonego pasywnie Ninja + Corsaira VH450W i Samsunga F1 640GB. Nie trzeba magika z cudownym uchem, zeby uslyszec stojac obok komputera, ze to dysk jednak halasuje.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-16 14:12:35
Autor: MC
Komputer - photoshop
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hldt6s$9r6$2node1.news.atman.pl...
Radosław Sokół pisze:

[...]

Od czasu jego wyprodukowania co nieco się poprawiło.

Data: 2010-02-16 22:11:15
Autor: MC
Komputer - photoshop
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hlev6v$han$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2010-02-16 14:12, MC pisze:

Od czasu jego wyprodukowania co nieco się poprawiło.

Ale ten dysk jest cichy (mowa o moim F1 640GB), sluchalem na podobnym konfigu F3 i jesli nie sa wydajniejsze to nie rozumiem po co nazwa F3 skoro nie sa cichsze?

Masz rację, w wypadku Samsunga nawet EcoGreen F3 są dość głośne (27 dB). Co się poprawiło? Szybkość. F1 to 75-100 MB/s, F3 ~120 odczyt, ~105 zapis. Mowa o SpinPointach, zielone jak zwykle są wolniejsze.

Data: 2010-02-16 08:30:25
Autor: qwerty
Komputer - photoshop
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlcdlh$2qe$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Jakim kosztem? Różnie dobrze można zamontować wodne chłodzenie - znacznie cichsze od standardowych. Można także zalać olejem (mniej wydajne).

Data: 2010-02-16 11:55:59
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
qwerty pisze:

Jakim kosztem? Różnie dobrze można zamontować wodne chłodzenie - znacznie cichsze od standardowych. Można także zalać olejem (mniej wydajne).

Mozna, mozna tez nie kupowac komputera :) Chlodzenie wodne jest dla swiadomych, bo mozna narobic sobie kaszanki, poza tym wcale nie jest bezobslugowe. Po co tak wydziwiac jak starczy dysk SSD, cichy zasilacz (BeQuiet, Corsair), pasywne chlodzenie na procesor (Ninja na przyklad), karta graficzna zintegrowana i mamy cichy komputer, to sa AZ takie koszty? Dysk Intel X25 80GB kosztuje 835zl, jesli gosc chce komputer do pracy to co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa sensowne dyski magnetyczne? Chyba, ze ma budzet ograniczony ale po zestawie tego jakos nie widac.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-16 12:00:59
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:hldtqs$bmu$1node2.news.atman.pl...
pasywne chlodzenie na procesor (Ninja na przyklad),

Jak ta pasywna wersja się sprawdza? Ma jakieś ograniczenia?

[...]

Co to znaczy "sensowne dyski magnetyczne"?
IMO 2 sensowne dyski magnetyczne, dające w Raid0 transfer rzędu 230MBps można mieć za 300 zł a to juz roznica znacząca.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 12:33:34
Autor: BartekK
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-16 12:00, quent pisze:
[...]
Ja używam Scythe orochi, mugen2 - bez problemu czysto pasywnie działają (na prawie dowolnych procesorach, bez wentylatora), a temperatury procesora są i tak niższe niż na boxowym chłodzeniu. Oczywiście obudowa jako całość przewietrzana jakimś wiatraczkiem 12cm wolnoobrotowym z tyłu, oraz 12cm w zasilaczu, ale oba się kręcą anemicznie na ~500rpm i ich nie słychać.
Minusy:
- cena (jak dla kogo, jeden oszczędza 7zł na wentylatorku, inny woli dać 150zł za chłodzenie pasywne)
- rozmiar (trzeba sprawdzić wysokość, nie do każdej obudowy wejdzie)
- waga (obudowa musi byc solidna, a nie za 59zł, bo się wygnie blacha pod płytą)
- konieczność wybrania lepszej płyty lub zamontowania lepszego chłodzenia na czipset (w przypadku S.775 gdzie czipset się gotuje, jak go nie chłodzi przeciąg od procesora). W przypadku i3/i5/i7 ten problem w zasadzie już nie występuje.

[...]

chyba za sztukę. Co razem daje 600zł, blisko intela, problem z raidem (PROGRAMOWYM! bo tak podchodząc, to nie wierzę że gość kupi jeszcze hardware raid kartę pcie za ~1000zł) jest jednak większy, pewność danych bardzo niska (choćby jakiś reset albo rozjazd w sofcie i całą przestrzeń trzeba parę godzin sprawdzić w poszukiwaniu rozjazdu...

Data: 2010-02-16 12:37:20
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:hle00k$8am$1atlantis.news.neostrada.pl...
chyba za sztukę.

Za parę.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 23:22:51
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop

Użytkownik "quent" <xx@xx.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b7a837e$1@news.home.net.pl...
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:hle00k$8am$1atlantis.news.neostrada.pl...
chyba za sztukę.

Za parę.

Które dyski dokładnie masz na myśli? Może któreś ze skąpca w cenie do 150zł:
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/filtr/_0_5117_0_3251_610_0_0_0_0-150_0
???

      Mikołaj

Data: 2010-02-16 23:48:13
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlf6v7$pbg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Które dyski dokładnie masz na myśli? Może któreś ze skąpca w cenie do 150zł:
http://www.skapiec.pl/site/cat/8/filtr/_0_5117_0_3251_610_0_0_0_0-150_0
???

2 takie:
http://www.agito.pl/dyski-twarde/seagate-barracuda-st3320613as-320gb-16mb-sata300-ncq.0.329935.html

Wyniki z HD Tune:
HD Tune: AMD     2+0 Stripe/RAID0 Benchmark
Transfer Rate Minimum : 106.0 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 222.5 MB/sec
Transfer Rate Average : 173.8 MB/sec
Access Time           : 17.4 ms
Burst Rate            : 156.2 MB/sec
CPU Usage             : -1.0%

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-17 00:18:34
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop

Użytkownik "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b7b20a7$1@news.home.net.pl...
[...]

Po pierwsze, przekroczyłeś założenia cenowe ;-) Po wtóre, czas dostępu na poziomie 17.4 ms to słabiuśki wynik - jeśli już inwestować w dyski magnetyczne to jakieś współczesne (>333GB na talerz), a nie sprzed 2-3 generacji.

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 09:41:49
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlf936$hg3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Cena panie, cena!!

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 12:19:42
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
Maciej Browarczyk pisze:
qwerty pisze:

[...]

Tylko jest jedno ale. Znajomy autora watku i tak kupuje HDD. Zapewne bedzie na nim trzymal projekty ktore bedzie otwieral w Photoshopie. Dysk i tak bedzie dzialal i generowal jakies dzwieki. Dlatego moim zdaniem pchanie sie w SSD jest bledem. Szybszy bedzie tylko dysk systemowy a ladowanie sie duzych projektow pozostanie nadal wolne. Lepiej spiac dwa HDD w RAID i miec to i to szybkie.

Data: 2010-02-16 12:08:04
Autor: tg
Komputer - photoshop
"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:hldvlq$no6$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

nie wiem jak 64GB wersja wybrana przez autora watku ale ten sam model w
wersji 40GB to badziewie http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=392&Itemid=60&limit=1&limitstart=5

co z tego ze odczyt miejscami dobija do 180MB\s skoro zapis jest na
zenujacym poziomie 40MB\s

ten dysk jako systemowy ma niewiele sensu, a zastapienie go np
samsungiem F3 500GB dalo by prawdopodobnie znacznie lepsze rezultaty
za 1\4 ceny

Data: 2010-02-16 13:38:21
Autor: Tomasz Potega
Komputer - photoshop
On 02/16/10 13:08, tg wrote:
[...]

dyski systemowe raczej nie piszą dużymi strumieniami danych,
a w operacjach losowych nawet kastrowane dyski Intela są nie
do pobicia.

z drugiej strony - nawet "pełne" wersje przy zapisie nie przekraczają
100 MB/s, co przy obróbce dużych obrazów może być jakimś tam
problemem...

do przejrzenia:

http://macperformanceguide.com/OptimizingPhotoshop-TestResults.html#ResultsMacPro8Core

pozdrowienia,
shadow

Data: 2010-02-16 14:17:08
Autor: MC
Komputer - photoshop
Użytkownik "tg" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości news:84b59$4b7a8aeb$59647f75$346news.upc.ie...
[...]

Jest dokładnie odwrotnie. Ten z żenującym, jak piszesz zapisem, (kontroler Intela) radzi sobie o wiele lepiej w normalnej pracy.

Data: 2010-02-16 15:11:52
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 11:55:59 +0100, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> said:

Dysk Intel X25 80GB kosztuje 835zl, jesli gosc chce komputer do pracy to co za roznica czy zaplaci 800zl za SSD czy 500zl za dwa sensowne dyski magnetyczne?

Tylko że 80 GB do Szopa to jest śmiech na sali (nawet przy dłubaniu grafiki do netu), więc tak czy siak musi obok niego być większy magazyn na dane.

de Fresz

Data: 2010-02-15 18:17:02
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
[...]

Dlaczego ma być ten SSD?

Pamięć RAM - Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
KVR1333D3N9K3/6G

Już dostałeś informację, że i5 obsługuje pamięć dwukanałowo.
Nie ma sensu kupować zestawu trzech modułów.

Karta graficzna - ASUS EN9800GT 512MB PCI-E

Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB

Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
na taki napęd?

Zasilacz - Chieftec APS-650C 650W

Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
starczy z naddatkiem.

Data: 2010-02-16 08:33:32
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:2010021517165700grush.one.pl...
Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

Z tą obsługą gpu przez PS-a Adobe narobiło więcej reklamy niż to faktycznie warte.
Płynnie "zoom-uje" i obraca bitmapy, reszta, czyli najważniejsze rzeczy i tak jest obliczana przez cpu :-/

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 10:41:07
Autor: zyx
Komputer - photoshop

Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
starczy z naddatkiem.

Dzieki wielkie z wszelkie wskazowki. To czego nie napisalem. Photoshop CS4 - tej wersji kolega uzywa. A dlaczego grafika ma nie byc zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie jest, warto dac wiecej, aby plynniej jakos to chodzilo - slowa kolegi. Najwazniejsze - to cisza :)
Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - i5 661 3,33GHz, 4x2GB RAM, 2xHDD w RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze styropianem w srodku ;)

pozdr
zyx

Data: 2010-02-16 10:52:10
Autor: quent
Komputer - photoshop
A dlaczego grafika ma nie byc zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec jakis film w jakosci HD na duzym LCD.

PS i filmy w HD via HDMI - to wszystko z powodzeniem obsluży karta graficzna zintegorwana z płytą główną.
Będzie cicho przynajmniej.
Ewentualnie, jeśli z jakichś względówch chcesz, możesz kupić kartę zewnętrzną ale z chłodzeniem pasywnym.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 11:58:42
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
zyx pisze:

[...]

Co do wyboru 2xHDD, NIE BEDZIE CICHO, kupisz dobry zasilacz, dobre chlodzenie na proca i sie okaze, ze dyski halasuja ale to wybor Twoj i kolegi. Co do zasilacza to moge polecic firmy BeQuiet i Corsair. Mysle, ze 500W starczy do tego zestawu. Chlodzenie na procesor Scythe Ninja (moze byc pasywnie) + jakis cichy wiatrak 12cm, aby go zalozyc do obudowy.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-16 12:22:36
Autor: BartekK
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
[...]
Filmy w HD, wyjście HDMI - wszystko to obsługuje zgintegrowana grafika bez problemu. Nawet w GTA da się na tym zagrać :)

Najwazniejsze - to cisza :)
A 9800 nie będzie cichy z pewnością. W dodatku ilość pożeranego prądu zgrzeje zasilacz, który też nie bedzie cichy jak bedzie ciepły.

[...]
Obudowa którą wybraliście jest dobra, ewentualnie doinwestować te 50zł na maty wygłuszające np Akasy, i przed zmontowaniem wykleić od wewnątrz. Roboty na 20minut, radości wiele. Dwa dyski w raid to ciche nie będzie. W dodatku macie problem - raid programowy na płytach obsługujących i5-661 będzie problemem. Wg mnie błąd - wziąłbym jeden duży (wolniejszy, aczkolwiek i tak będzie całkiem szybki) dysk "kręcący się", np cichego samsunga F3 o rozmiarze jaki tam potrzeba, oraz dysk intela SSD G2 (choćby 80GB, na system i programy spokojnie wystarczy). Jak twierdzisz że kasa to nie jest priorytet - oszczędzając na bezsensownej grafice wyjdzie ci prawie na to samo, a różnica w pracy jest ogromna (i równocześnie znacznie mniejsza awaryjność, programowy raid0 będzie co jakiś czas trzeba "walidować", pewności nigdy nie będzie, a drobny błąd oprogramowania lub przypadkowy reset może się skończyć 2ma dyskami zapełnionymi sieczką).

Data: 2010-02-16 15:23:01
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 10:41:07 +0100, zyx <kinder_jajo@gazeta.pl> said:

Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - (...) 2xHDD w RAID,

Jak to ma być kom do pracy, to potrzebny jest jeszcze jeden dysk na bakap. Nie musi być wewnętrzny (jak ktoś lubi pielęgnować paranoję - to nawet nie powinien być).

gdzie sie wahamy - to cooler na procesor,

Wybór powinien zależeć od obudowy - jak z dobrym przeciągiem, to pionowy, jak słaby przeciąg i wycięcia na boku, to sensowniej się powinien sprawdzić horyzontalny. Na PCLabie jest bardzo fajny i obszerny test coolerów - hasło dla Gugla: Dantejski test. IMHO warto zwrócić szczególną uwagę na Scythe - często nie ustępują wydajnością produktom firmy Noctua, która jednak jest mało opłacalna w zakupie. A czy warto zemienić boxa? IMHO bardzo warto

zasilacz,

Wśród moich znajomych króluje Corsair - serie TX i HX. Sam również jestem bardzo zadowolony, choć niektórzy się skarżą, że trafiają się piszczące egzemplaże.

moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ?

IMHO warto. Raz że estetyka, dwa - akustyka, trzy - większość osób częściej zmienia bebechy niż obudowy, więc ma szansę posłużyć dłużej niż sama jej zawartość.

de Fresz

Data: 2010-02-19 09:01:58
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie

A w czym szkodzi Ci tu zintegrowana grafika? Bez problemu
znajdziesz chyba płytę wyposażoną w wyjścia DVI i HDMI.
To już nie te czasy, gdy "integra" obsługiwała tylko 2D
przez D-SUB w 1024x768 i nic więcej :)

Data: 2010-02-16 23:45:29
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2010021517165700@grush.one.pl...

Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
na taki napęd?

Porządny SSD za ~800zł daje kopa nieosiągalnego dla dysków magnetycznych, różnica jest naprawdę duża. Przykładowo OCZ Vertex 60GB to ponad 210MB/s przy odczycie i ponad 150 przy zapisie, czas dostępu praktycznie pomijalny, głośność 0dB. Żaden RAID nie obniży czasu dostępu dysków magnetycznych do poziomu zbliżonego do SSD.

Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne wymagające dane. Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200 (dwutalerzowy np. Hitachi).

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 00:06:07
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

I uwazasz, ze zmiesci system i projekty na dysku 60GB ?

Data: 2010-02-17 00:13:49
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlf92a$qlk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Czytaj zacytowany powyżej fragment mojego posta, tak długo, aż zrozumiesz ;-)

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 10:50:51
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Data: 2010-02-17 11:31:27
Autor: Giecze
Komputer - photoshop
Grzegorz Prędki wrote:

Mikołaj Tutak pisze:
> No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Chodzi o tzw. (bodaj) responsywność systemu, przy SSD jest ponoć
wyraźnie lepsza.

Choć w zasadzie, jeśli komp tylko do Photoshopa CS4, to może da się
jakoś przeboleć te pare sekund więcej na powstanie systemu i odpalenie
tego PS raz dziennie z HDD. Potem i tak wszystko siedzi w RAM
(zakładając 6-8 giga na W7 64).

Jeśli chodzi o dane, to dużo IMO zależy od ich przeznaczenia. Jeśli to
duże formaty dla poligrafii to pliki .psd mogą ważyć swoje (x00MB), ale
w innych wypadkach RAID mógłby być tylko generatorem szumu i ryzyka.

Zyx, jakiej wielkości pliki będą tym przetwarzane, jaki scartch jest
osiągany, i ile pi*oko operacji otwierania/zapisu dziennie jest
przewidywanych?

Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-02-18 00:22:22
Autor: zyx
Komputer - photoshop

[...]

zacytuje teskt, ktory odpisal mi znajomy na maila:

Praca z programem graficznym to w 95% jest nad plikami NEF ważącymi ok
15 MB, otwarcie kilku plików, wsadowe wywoływanie do JPEG oraz inne
(warstwy maski etc). Raczej nie
zajmuję się poligrafią, aczkolwiek przygotowywuję zdjęcia do wydruków
w jakieś tam szacie graficznej. Niemniej jednak to nie jest moja
profesja.
Dysk SSD 64GB (jeśli już wogóle o SSD mówimy) to tylko dla W7 + PS4,
reszta danych na HDD wewnętrznym - jakiś 500GB z 32MB cache lub RAID
0. Magazyn zdjęć na zewnętrznym mam. Oczywiście na 100% mogę przeboleć
powstanie systemu o kilka sek dłużej (coraz bardziej ten SSD mi się
nie podoba).
Grafika  - tutaj chodzi o to aby nie było przerostu formy nad treścią.
Nie gram w gry, ale chciałbym np. podłączyć sobie drugi monitor aby
przestrzenią roboczą w PSie to było tylko zdjęcie a nie narzędzia - taka
schzofrenia moja. Dokupie jakieś LCD używane z 200 pln wtedy. Wrzucić
obraz na TV poprzez HDMI. Jeśli to ma mnie kosztować 150-200pln to
kupię kartę najprostrzą jakąś, ale jak zintegrowana da radę to OK
(jeśli zintegrowana ma wielomonitorowość- tu sie obawiam że takiej
funkcji nie ma).

pozdr
zyx

Data: 2010-02-17 15:48:05
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-17 10:50, Grzegorz Prędki pisze:

No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Widac, ze gdzies dzwoni ale nie wiesz gdzie. Instaluje system na SSD, do tego na SSD CS4 (wraz ze "scratch diskiem"). Jako, ze wiekszosc rzeczy obrabianych jest zapisywana do RAMu i do scratch disku to praktycznie wszystko bedzie robil na SSD, dopiero przy koncowym zapisie projektu zapisze na HDD. Przyrost bedzie wiecej niz lekko zauwazalny tak jak pisal Mikołaj Tutak, bo zaden dysk magnetyczny nie oferuje tego co SSD.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-17 21:16:44
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlger6$hf8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

To nie jest żadna tajemnica. Przy dużych plikach (np. wymienione PSD) nowe dyski magnetyczne radzą sobie zupełnie nieźle osiągając sporo ponad 100MB/s przy odczycie i zapisie. Natomiast coś co wymaga "pierdyliona" małych plików, np. system operacyjny, pliki konfiguracyjne, katalog temp itp. obnażają bezlitośnie zalety dysków SSD, w których czas dostępu jest praktycznie zerowy, a fragmentacja FS ma znaczenie marginalne.

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 21:35:19
Autor: MC
Komputer - photoshop

Mikołaj Tutak pisze:
[...]

Niezupełnie. Fragmentacja SSD, tylko rozumiana trochę inaczej, może mieć katastrofalny wpływ na wydajność zapisu przy którym problemy z dyskami magnetycznymi okażą się małym pikusiem. Także rozdrobnienie bardziej obniża transfery w SSD.

Data: 2010-02-17 01:14:39
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 23:45:29 +0100, Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne wymagające dane.

I tec"wymagające dane" tak byś co kilka dni przerzucał z jednego na drugi?

Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200

Magazyn i bakap na jednym dysku? Niezwykle śmiała teoria...

de Fresz

Komputer - photoshop