Komputer - photoshop

Data: 2010-02-15 18:17:02
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-15 11:35, zyx pisze:
Jeden z moich kolegow chcialby kupic sobie zestawik, ktory a) bedzie
wykorzystywany do pracy z photoshopem, b) ma byc bardzo cichy, jak tylko
mozna, c) chce aby jeden z dyskow to byl Kingston SSDNow. Wspolnie

Dlaczego ma być ten SSD?

Pamięć RAM - Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
KVR1333D3N9K3/6G

Już dostałeś informację, że i5 obsługuje pamięć dwukanałowo.
Nie ma sensu kupować zestawu trzech modułów.

Karta graficzna - ASUS EN9800GT 512MB PCI-E

Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB

Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
na taki napęd?

Zasilacz - Chieftec APS-650C 650W

Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
starczy z naddatkiem.

Data: 2010-02-16 08:33:32
Autor: quent
Komputer - photoshop
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:2010021517165700grush.one.pl...
Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

Z tą obsługą gpu przez PS-a Adobe narobiło więcej reklamy niż to faktycznie warte.
Płynnie "zoom-uje" i obraca bitmapy, reszta, czyli najważniejsze rzeczy i tak jest obliczana przez cpu :-/

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 10:41:07
Autor: zyx
Komputer - photoshop

Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
starczy z naddatkiem.

Dzieki wielkie z wszelkie wskazowki. To czego nie napisalem. Photoshop CS4 - tej wersji kolega uzywa. A dlaczego grafika ma nie byc zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie jest, warto dac wiecej, aby plynniej jakos to chodzilo - slowa kolegi. Najwazniejsze - to cisza :)
Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - i5 661 3,33GHz, 4x2GB RAM, 2xHDD w RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze styropianem w srodku ;)

pozdr
zyx

Data: 2010-02-16 10:52:10
Autor: quent
Komputer - photoshop
A dlaczego grafika ma nie byc zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec jakis film w jakosci HD na duzym LCD.

PS i filmy w HD via HDMI - to wszystko z powodzeniem obsluży karta graficzna zintegorwana z płytą główną.
Będzie cicho przynajmniej.
Ewentualnie, jeśli z jakichś względówch chcesz, możesz kupić kartę zewnętrzną ale z chłodzeniem pasywnym.

Pozdr.
www.elipsa.info

Data: 2010-02-16 11:58:42
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
zyx pisze:

[...]

Co do wyboru 2xHDD, NIE BEDZIE CICHO, kupisz dobry zasilacz, dobre chlodzenie na proca i sie okaze, ze dyski halasuja ale to wybor Twoj i kolegi. Co do zasilacza to moge polecic firmy BeQuiet i Corsair. Mysle, ze 500W starczy do tego zestawu. Chlodzenie na procesor Scythe Ninja (moze byc pasywnie) + jakis cichy wiatrak 12cm, aby go zalozyc do obudowy.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-16 12:22:36
Autor: BartekK
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
[...]
Filmy w HD, wyjście HDMI - wszystko to obsługuje zgintegrowana grafika bez problemu. Nawet w GTA da się na tym zagrać :)

Najwazniejsze - to cisza :)
A 9800 nie będzie cichy z pewnością. W dodatku ilość pożeranego prądu zgrzeje zasilacz, który też nie bedzie cichy jak bedzie ciepły.

[...]
Obudowa którą wybraliście jest dobra, ewentualnie doinwestować te 50zł na maty wygłuszające np Akasy, i przed zmontowaniem wykleić od wewnątrz. Roboty na 20minut, radości wiele. Dwa dyski w raid to ciche nie będzie. W dodatku macie problem - raid programowy na płytach obsługujących i5-661 będzie problemem. Wg mnie błąd - wziąłbym jeden duży (wolniejszy, aczkolwiek i tak będzie całkiem szybki) dysk "kręcący się", np cichego samsunga F3 o rozmiarze jaki tam potrzeba, oraz dysk intela SSD G2 (choćby 80GB, na system i programy spokojnie wystarczy). Jak twierdzisz że kasa to nie jest priorytet - oszczędzając na bezsensownej grafice wyjdzie ci prawie na to samo, a różnica w pracy jest ogromna (i równocześnie znacznie mniejsza awaryjność, programowy raid0 będzie co jakiś czas trzeba "walidować", pewności nigdy nie będzie, a drobny błąd oprogramowania lub przypadkowy reset może się skończyć 2ma dyskami zapełnionymi sieczką).

Data: 2010-02-16 15:23:01
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 10:41:07 +0100, zyx <kinder_jajo@gazeta.pl> said:

Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - (...) 2xHDD w RAID,

Jak to ma być kom do pracy, to potrzebny jest jeszcze jeden dysk na bakap. Nie musi być wewnętrzny (jak ktoś lubi pielęgnować paranoję - to nawet nie powinien być).

gdzie sie wahamy - to cooler na procesor,

Wybór powinien zależeć od obudowy - jak z dobrym przeciągiem, to pionowy, jak słaby przeciąg i wycięcia na boku, to sensowniej się powinien sprawdzić horyzontalny. Na PCLabie jest bardzo fajny i obszerny test coolerów - hasło dla Gugla: Dantejski test. IMHO warto zwrócić szczególną uwagę na Scythe - często nie ustępują wydajnością produktom firmy Noctua, która jednak jest mało opłacalna w zakupie. A czy warto zemienić boxa? IMHO bardzo warto

zasilacz,

Wśród moich znajomych króluje Corsair - serie TX i HX. Sam również jestem bardzo zadowolony, choć niektórzy się skarżą, że trafiają się piszczące egzemplaże.

moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ?

IMHO warto. Raz że estetyka, dwa - akustyka, trzy - większość osób częściej zmienia bebechy niż obudowy, więc ma szansę posłużyć dłużej niż sama jej zawartość.

de Fresz

Data: 2010-02-19 09:01:58
Autor: Radosław Sokół
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-16 10:41, zyx pisze:
zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie

A w czym szkodzi Ci tu zintegrowana grafika? Bez problemu
znajdziesz chyba płytę wyposażoną w wyjścia DVI i HDMI.
To już nie te czasy, gdy "integra" obsługiwała tylko 2D
przez D-SUB w 1024x768 i nic więcej :)

Data: 2010-02-16 23:45:29
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop
Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2010021517165700@grush.one.pl...

Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
na taki napęd?

Porządny SSD za ~800zł daje kopa nieosiągalnego dla dysków magnetycznych, różnica jest naprawdę duża. Przykładowo OCZ Vertex 60GB to ponad 210MB/s przy odczycie i ponad 150 przy zapisie, czas dostępu praktycznie pomijalny, głośność 0dB. Żaden RAID nie obniży czasu dostępu dysków magnetycznych do poziomu zbliżonego do SSD.

Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne wymagające dane. Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200 (dwutalerzowy np. Hitachi).

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 00:06:07
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

I uwazasz, ze zmiesci system i projekty na dysku 60GB ?

Data: 2010-02-17 00:13:49
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop
Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlf92a$qlk$1@nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Czytaj zacytowany powyżej fragment mojego posta, tak długo, aż zrozumiesz ;-)

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 10:50:51
Autor: Grzegorz Prędki
Komputer - photoshop
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Data: 2010-02-17 11:31:27
Autor: Giecze
Komputer - photoshop
Grzegorz Prędki wrote:

Mikołaj Tutak pisze:
> No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro 90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Chodzi o tzw. (bodaj) responsywność systemu, przy SSD jest ponoć
wyraźnie lepsza.

Choć w zasadzie, jeśli komp tylko do Photoshopa CS4, to może da się
jakoś przeboleć te pare sekund więcej na powstanie systemu i odpalenie
tego PS raz dziennie z HDD. Potem i tak wszystko siedzi w RAM
(zakładając 6-8 giga na W7 64).

Jeśli chodzi o dane, to dużo IMO zależy od ich przeznaczenia. Jeśli to
duże formaty dla poligrafii to pliki .psd mogą ważyć swoje (x00MB), ale
w innych wypadkach RAID mógłby być tylko generatorem szumu i ryzyka.

Zyx, jakiej wielkości pliki będą tym przetwarzane, jaki scartch jest
osiągany, i ile pi*oko operacji otwierania/zapisu dziennie jest
przewidywanych?

Co do grafiki (jeśli już koniecznie musi być to wsparcie GPU, choć po
mojemu to szkoda czasu na oglądanie animowanego "zumowania" itp., to
można wyłączyć), tu jest coś o wspieranych kartach:
http://kb2.adobe.com/cps/405/kb405711.html
choć mając na uwadzie poczynania monopolisty Adobe, polecam sprawdzenie
konkretnego modelu przed zakupem. Słychać o problemach w tym temacie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2010-02-18 00:22:22
Autor: zyx
Komputer - photoshop

[...]

zacytuje teskt, ktory odpisal mi znajomy na maila:

Praca z programem graficznym to w 95% jest nad plikami NEF ważącymi ok
15 MB, otwarcie kilku plików, wsadowe wywoływanie do JPEG oraz inne
(warstwy maski etc). Raczej nie
zajmuję się poligrafią, aczkolwiek przygotowywuję zdjęcia do wydruków
w jakieś tam szacie graficznej. Niemniej jednak to nie jest moja
profesja.
Dysk SSD 64GB (jeśli już wogóle o SSD mówimy) to tylko dla W7 + PS4,
reszta danych na HDD wewnętrznym - jakiś 500GB z 32MB cache lub RAID
0. Magazyn zdjęć na zewnętrznym mam. Oczywiście na 100% mogę przeboleć
powstanie systemu o kilka sek dłużej (coraz bardziej ten SSD mi się
nie podoba).
Grafika  - tutaj chodzi o to aby nie było przerostu formy nad treścią.
Nie gram w gry, ale chciałbym np. podłączyć sobie drugi monitor aby
przestrzenią roboczą w PSie to było tylko zdjęcie a nie narzędzia - taka
schzofrenia moja. Dokupie jakieś LCD używane z 200 pln wtedy. Wrzucić
obraz na TV poprzez HDMI. Jeśli to ma mnie kosztować 150-200pln to
kupię kartę najprostrzą jakąś, ale jak zintegrowana da radę to OK
(jeśli zintegrowana ma wielomonitorowość- tu sie obawiam że takiej
funkcji nie ma).

pozdr
zyx

Data: 2010-02-17 15:48:05
Autor: Maciej Browarczyk
Komputer - photoshop
W dniu 2010-02-17 10:50, Grzegorz Prędki pisze:

No to mi teraz wyjasnij jaki ten SSD ma dact przyrost wydajnosci skoro
90% rzeczy bedzie ladowane z HDD ?

Widac, ze gdzies dzwoni ale nie wiesz gdzie. Instaluje system na SSD, do tego na SSD CS4 (wraz ze "scratch diskiem"). Jako, ze wiekszosc rzeczy obrabianych jest zapisywana do RAMu i do scratch disku to praktycznie wszystko bedzie robil na SSD, dopiero przy koncowym zapisie projektu zapisze na HDD. Przyrost bedzie wiecej niz lekko zauwazalny tak jak pisal Mikołaj Tutak, bo zaden dysk magnetyczny nie oferuje tego co SSD.

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2010-02-17 21:16:44
Autor: Mikołaj Tutak
Komputer - photoshop

Użytkownik "Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hlger6$hf8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Mikołaj Tutak pisze:
[...]

To nie jest żadna tajemnica. Przy dużych plikach (np. wymienione PSD) nowe dyski magnetyczne radzą sobie zupełnie nieźle osiągając sporo ponad 100MB/s przy odczycie i zapisie. Natomiast coś co wymaga "pierdyliona" małych plików, np. system operacyjny, pliki konfiguracyjne, katalog temp itp. obnażają bezlitośnie zalety dysków SSD, w których czas dostępu jest praktycznie zerowy, a fragmentacja FS ma znaczenie marginalne.

      Mikołaj

Data: 2010-02-17 21:35:19
Autor: MC
Komputer - photoshop

Mikołaj Tutak pisze:
[...]

Niezupełnie. Fragmentacja SSD, tylko rozumiana trochę inaczej, może mieć katastrofalny wpływ na wydajność zapisu przy którym problemy z dyskami magnetycznymi okażą się małym pikusiem. Także rozdrobnienie bardziej obniża transfery w SSD.

Data: 2010-02-17 01:14:39
Autor: de Fresz
Komputer - photoshop
On 2010-02-16 23:45:29 +0100, Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> said:

Do ww. komputera kupiłbym szybki SSD na system, aplikacje i inne wymagające dane.

I tec"wymagające dane" tak byś co kilka dni przerzucał z jednego na drugi?

Natomiast jako przestrzeń magazynową i na backupy dysk 1GB/7200

Magazyn i bakap na jednym dysku? Niezwykle śmiała teoria...

de Fresz

Komputer - photoshop